Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HPX er det lenge siden jeg har bestilt fra, men vil anta at forskuddsbetaling via nettbank går over en gang litt før eller etter tolv hver dag, hvilket muligens er grunnen.

 

 

Så du mener at de ikke har fått dem inn enda?

 

Bare at det alltid er rom for feil.

Rent for øvrig virker det som et godt kjøp, gitt at frihet fra kabler, integrert mikrofon og fordelene/ulempene ved et "gamingheadset" passer.

(Man betaler mye for utseende, integrert mikrofon og, for dette settet, trådløsheten.)

Lenke til kommentar

Heisann.

Kjøpte meg Nuforce Udac2 + Beyerdynamic DT150 headset nylig, foreløpig ekstremt fornøyd med kjøpet og driver forsåvidt med å "brenne det inn" enda da jeg får brukt det lite i militæret, noen som har erfaringer med noe av utstyret og eventuelt hva som ville vært neste steg på lydkvalitet, vurderer nemlig et oppsett til :)

Lenke til kommentar

HPX er det lenge siden jeg har bestilt fra, men vil anta at forskuddsbetaling via nettbank går over en gang litt før eller etter tolv hver dag, hvilket muligens er grunnen.

 

 

Så du mener at de ikke har fått dem inn enda?

 

Bare at det alltid er rom for feil.

Rent for øvrig virker det som et godt kjøp, gitt at frihet fra kabler, integrert mikrofon og fordelene/ulempene ved et "gamingheadset" passer.

(Man betaler mye for utseende, integrert mikrofon og, for dette settet, trådløsheten.)

Ok, men jeg vil gjerne se noen videoreviews på det. Det var nemlig snakk om at man måtte ha kabel til pc, og at micen ikke funka. Hadde vært greit å få avkrefta det, hvis man virkelig kan spille trådløst til pc også.

Lenke til kommentar

Da var T1 bestilt.

 

Er det noe vits i å prøve å selge K701 brukt? I så fall, hvor mye kan jeg forvente å få igjen? Pent brukt, fremdeles noen år reklamasjonsrett igjen.

Er det disse du har bestillt?

 

 

http://www.hpx.no/PartDetail.aspx?q=p:3818628

 

Hva slags DAC har du?

 

Jeg synes musicstreamer-pro er meget bra! Ble jo helt frelst første gangen jeg kobla den til :love:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Nå kommer du fint over 100' bare med amp+headset for det nevnte Stax-oppsettet. Med en DAC, avspiller og godstol passerer man nok fort 150'.

 

For ikke å snakke om at et hifi-anlegg kan benyttes av flere enn én person. Største fordel med headset slik jeg ser det er at det er en (forholdsvis) rimelig inngangsbillett til god lyd, samt at man slipper å ha eggekartonger over hele stua for å korrigere for dårlig akustikk. Med Stax faller forsåvidt det første argumentet litt bort.

Lenke til kommentar

Da var T1 bestilt.

 

Er det noe vits i å prøve å selge K701 brukt? I så fall, hvor mye kan jeg forvente å få igjen? Pent brukt, fremdeles noen år reklamasjonsrett igjen.

 

Hva skal du ha for de da?

 

Foresten, hva er egentlig "poenget" med DAC? Har skjønt de konverterer Digitalt til analogt signal, men hva gjør egentlig det i praksis?

Lenke til kommentar

En DAC omformer et digitalt signal til et analogt et. I og med at 0011001010101..... ikke er så spennende i lengden, trenger all digital musikk å konverteres til et analogt et. Når vi snakker om en DAC, snakker vi om en ekstern DAC som er (veldig mye) bedre enn den som sitter i pc'en eller i cd-spilleren. Forskjellen mellom dyre og billige cd-spillere er i all hovedsak forskjell i kvaliteten på DAC-en, forresten.

 

Ang. Støy: En god DAC vil produsere mindre støy enn en dårlig en, så å oppgradere fra den i pc'en til en ekstern vil redusere støyen, men den vil ikke fjerne støy, den bare produserer mindre.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

En DAC omformer et digitalt signal til et analogt et. I og med at 0011001010101..... ikke er så spennende i lengden, trenger all digital musikk å konverteres til et analogt et. Når vi snakker om en DAC, snakker vi om en ekstern DAC som er (veldig mye) bedre enn den som sitter i pc'en eller i cd-spilleren. Forskjellen mellom dyre og billige cd-spillere er i all hovedsak forskjell i kvaliteten på DAC-en, forresten.

 

Ang. Støy: En god DAC vil produsere mindre støy enn en dårlig en, så å oppgradere fra den i pc'en til en ekstern vil redusere støyen, men den vil ikke fjerne støy, den bare produserer mindre.

 

Nå vet ikke jeg helt hvordan man kobler til en DAC til PC, men jeg vil tro DAC'en er en mellomstasjon mellom headset og lydkort. Utifra dette, vil ikke da signalet allerede være analogt når det ankommer DAC'en siden dette også blir gjort i et lydkort?

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg helt hvordan man kobler til en DAC til PC, men jeg vil tro DAC'en er en mellomstasjon mellom headset og lydkort. Utifra dette, vil ikke da signalet allerede være analogt når det ankommer DAC'en siden dette også blir gjort i et lydkort?

 

Du trenger digital utgang på pc'en som du mater inn i den eksterne DAC'en for at det skal være noe vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...