FMH96 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hei! Hei! Har dere noen forslag til forsterker til Denon ah-d2000? Har sett litt på Little Dot MKIII. Hvordan er denne med denon klokker? Hvis ikke det er noen god kombinasjon, lurer jeg på andre alternativer i den prisklassen (rundt 1800,-) Takk for svar! Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Ikke et godt valg, denon-klokker har veldig lav impedans (25 ohm), som fungerer veldig dårlig (om det i hele tatt fungerer) med otl-rørforsterkere. Kjøp heller audio-gd sparrow (linky). Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Ok, det var jeg ikke klar over. Har selv ah-d1000, bruker dem til portabelt bruk da dem driftes greit på Desire HDen, og har en veldig behagelig bærekomfort (gjerne ikke når det er varmt). Jeg synes forøvrig at D1000 er de beste hodetelefonene jeg har hørt i sin prisklasse. Samtidig er de relativt komfortable å ha på seg (noe som langtifra er en selvfølge med portable hodetelefoner). Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Blir bestilling av Heed CanAmp i morgen. Satser på det blåser liv i mine AKG Q701. Føler ikke akkurat det er natt og dag mellom disse og ah-d1000. Har bare en Nuforce uDac atm. Lyden er veldig kald og nøytral. Lydbildet er smalt. Bassen er fraværende. Til nå liker jeg faktisk bedre Denonlyden Endret 25. mai 2011 av Teac Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 For de som er ute etter en ny DAC med innebygd hodetelefonforsterker i 10.000 kroners klassen, så vil jeg anbefale Bel Canto DAC 1.5. Den ble nylig testet av Computer Audiophile, og DAC'en havnet på deres CASH-liste med anbefalte produkter: Computer Audiophile Suggested Hardware List Den har ingen problemer med å drive Sennheiser HD800. Lydkvaliteten via hodetelefonutgangen er veldig bra, synes jeg (må innrømme at lydkvaliteten er minst like bra som når DAC'en er koblet til Lehmann Linear Black Cube. Dette har nok litt sammenheng med at signalveien er mye kortere når den innebygde hodetelefonforsterkeren brukes). Full omtale: Bel Canto Design DAC 1.5 e.One Processor Review Utdrag: Comparing the DAC 1.5 to a very popular product in this competitive market segment lead me to place it on the Computer Audiophile C.A.S.H. List immediately. DACs of this ilk must be good to survive the onslaught of Internet chatter, reviews, and endless comparisons. The Bel Canto Design DAC 1.5 is clearly the best value in the Bel Canto DAC lineup. This DAC worked very well in my system whether connected to Windows, OS X, or Linux music servers. Plus the characteristic that matters most to me, sound quality, was the real standout. It's tough to beat a value like the DAC 1.5, that works well, and sounds this good. ... On to my favorite part, the DAC 1.5 listening sessions. The bottom line is the Bel Canto DAC 1.5 sounds very good. When compared to the Benchmark DAC1 PRE in my system I much preferred the Bel Canto DAC 1.5 with all types of music. ... Neither DAC is an all-out-assault nor as refined as some in the $5,000 + DACs on the market, but the Bel Canto DAC 1.5 may be competitive with most DACs south of 5K. It's simply a great solid state design. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Heisann. Hvilke alternativer finnes det rundt prisklassen til B&W P5? Hvor mye betaler man for portabilitet, design og merke i forhold til mindre portable alternativer fra Sennheiser, Beyerdynamic osv? Finnes det gode alternativer som også er portable? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Sennheiser HD 25-1 ii og Beyerdynamic DT 1350 skal visst være bra alternativer. Sistnevnte tror jeg ikke har kommet ut enda. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Synes det er vågalt å legge frem HD25 som et godt alternativ. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Pga? Synes den adidas utgaven ser spenstig ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ja du har vel gjerne ett poeng. Originalen ser litt mer ut som hodetelefoner som følger med seriøst måleutstyr. Er bare folk som er virkelig dedikert som plasserer sånt på hodet i offentlighet. Slik som meg. Det er i allefall min erfaring. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Aahpv0_DDFE&feature=player_embedded Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Lurer på om jeg ska hoppe litt opp i hodetelefon klassen nå. Har Denon AH-D2000 nå, sammens med Asus Xonar STX essence lydkort. Hvor mye cash bør jeg gå ut med får og få en mye bedre lydopplevelse? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Lurer på om jeg ska hoppe litt opp i hodetelefon klassen nå. Har Denon AH-D2000 nå, sammens med Asus Xonar STX essence lydkort. Hvor mye cash bør jeg gå ut med får og få en mye bedre lydopplevelse? Jeg har akkurat samme oppsett som deg og jeg skal videre til Grado RS1i nå når feriepengene kommer, de koster 5500,- importert fra USA. Men nå hører jeg utelukkende på rock så derfor valget faller på Grado. Hva lytter du mest på da? Endret 29. mai 2011 av dredg Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Lurer på om jeg ska hoppe litt opp i hodetelefon klassen nå. Har Denon AH-D2000 nå, sammens med Asus Xonar STX essence lydkort. Hvor mye cash bør jeg gå ut med får og få en mye bedre lydopplevelse? Jeg har akkurat samme oppsett som deg og jeg skal videre til Grado RS1i nå når feriepengene kommer, de koster 55,- importert fra USA. Men nå hører jeg utelukkende på rock så derfor valget faller på Grado. Hva lytter du mest på da? Hører mest på House,Rock,Indie,electro,alternativ rock og slik type musikk da. Har ganske vidt spekter får og si det sånn. Jeg har riktignok tenkt og øke litt mer når det gjelder penger. Rundt 10k, men da helst med forsterker også Endret 29. mai 2011 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Kanskje Sennheiser HD650 eller AKG K70X + en forsterker kan være et steg opp? Selv gikk jeg fra Denon ah-d1000 til AKG Q701, det var en oppgradering for min del. Satser på å få forsterkeren i hus i løpet av uka. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Kanskje Sennheiser HD650 eller AKG K70X + en forsterker kan være et steg opp? Selv gikk jeg fra Denon ah-d1000 til AKG Q701, det var en oppgradering for min del. Satser på å få forsterkeren i hus i løpet av uka. HD650 og AH-D2000 er vel i samme klasse, så vil helst gå noen hakk høyere Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Prisnivå ja, men ikke lydmessig. Kan være verdt å sjekke ut AKG K701/K702/Q701. En riktig amp kombo er viktig. Eks Schiit Lyr og AKG K702 har fått bra omtale. Audeze LCD-2 har fått bra omtale. Endret 30. mai 2011 av Teac Lenke til kommentar
master air Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg vil påstå at HD6x0 er i klassen over AH-D2000. Ville uansett viss jeg var dere ville jeg hovedsakelig brukt penger på en god DAC og amp. Hvertfall hvis man liker lydbilde på Denonene. 1 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Er viktig å ikke se seg blind på prisene. Denon f.eks er veldig overpriset i Norge. Ah-D2000 ligger på under halvpris over dammen. Mens HD650 som er billigere enn Ah-d2000 i Norge, men nesten dobbel pris av d2000 over dammen. Det som er synd med Norge er at det er vanskelig å få testet ut hodetelefoner. Det jeg har i nærheten, Soundgarden og HiFi klubben har et elendig utvalg. I tillegg får du ikke testet dem på dedikerte hodetelefonforsterkere. Tar jeg ikke feil så har kun Hifiklubben en forsterker, og det er deres eget merke. Soundgarden har ingen(?) Endret 30. mai 2011 av Teac Lenke til kommentar
master air Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hifiklubben har to forsterkere, begge er deres eget merke. Den ene er en ren SS amp, mens den andre er en hybrid. De som bor i Oslo har litt mer utvalg i både hodetelefoner og forstereke. Oslo Hificenter og Stereofil har et bedre utvalg en hvertfall Hifiklubben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå