Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Da var mine AKG 240S kommet på plass! :) Utrolig gode å ha på og ikke noe å si på lyden(uten at jeg er spesielt flink til å høre bra/dårlig lyd). Noen som har et bra equalizer program til OS X forresten?

EDIT: Så utrolig gøy! Når jeg hører igjennom mange av favorittsangene mine nå dukker det plutselig opp ukjente hemmeligheter overalt! Uante gitarriff, skummel skriking og pusting og masse kule ting! :)

jeg foretrekker å høre uten noen equalizer , men iwow skal være et veldig bra equalizer program :) koster litt da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om en god plass å få solgt et par Grado SR325i til en grei pris innenlands ? kunne tengt meg å få solgt de nå til fordel for noen nye headphones :) om noen er intresert i et par SR325i er det bare å kontakte meg på PM. (for håpe ikke moderatorene dreper meg nå da :p )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

vanskelig å selge hi-end utstyr i norge, QXL er full av idioter så da må man ut på hi end sider

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Fikk solgt to mp3 spilelre på QXL så prøver meg der selv nå med k518dj. Ser for meg at folk ikek ser nytteverdien i de modifikasjonene jeg har gjort så er skeptisk, men koster da lite å prøve :/

Lenke til kommentar
Forsterkere:

Darkvoice 332 m/diverse rør

EC Zana Deux (kommer i mai/juni)

Jaggu, gikk meg hus forbi at det var flere enn meg som hadde DV332 her inne. Hva slags rør bruker du?

Jeg bruker Yulianovsk 6S19P-B, samt har Mullard M8100, Ericsson 403B, Western Electric 403B, Sylvania 6AK5W, Ericsson 6AK5.

Liker best M8100 og Ericsson 403B.

Endret av Spoon73
Lenke til kommentar

Kan legge opp et par bilder av mitt lydoppsett, kansje ikke imponerende sakene, men det fungerer utrolig bra.

Sennheiser HD 555:

55192554ev9.th.jpg36281975dq0.th.jpg

Skikkelige kabler må man også ha.

62205283ml9.th.jpg

Og dette er monsteret som driver Sennheiserne, nemlig en Nad C372.

13599099bf5.th.jpg

44632527oo0.th.jpg

Hele oppsettet er:

Sennheiser HD 555

Tara Labs kabler

Nad C372

Snell Acoustics (Høyttalere)

Som signalkilde har jeg en Cambridge Azur 640C V.2, eller så kjører jeg lyden fra PC-en som er utstyrt med et X-FI Xtrememusic.

Tidligere kjørte jeg Sennheiserne fra PC-en, men jeg merket fort at det gav bedre lyd å kjøre de via forsterkeren. Bassen fikk mer pondus, Nad'en har stålkontroll uten like på bassen, så den er lynkjapp, presis og dyp. Hele lydbildet fikk et løft når det var "litt" mer krutt å rutte med, så nå er jeg ganske fornøyd med lyden på oppsettet egentlig. Hører masse på rock og metal, og synes sennheiserne takler det ganske bra, synes de spiller ganske engasjerende.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Jeg bruker også en NAD forsterker til hodetelefonene mine (AKG 271). Funker helt greit, men jeg har litt problem med "skrikete" s'er. (sss-lyder). Vil det hjelpe med en hodetelefonforsterker, vil da lyden bli bedre? Eller er det ikke så mye å hente?

Stilig oppsett Brian :)

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Mulig det vil hjelpe med ny forsterker, men også en annen kabel fra signalkilden som runder av toppen litt kan hjelpe, mulig du kan låne kabler hjem og prøve. I mitt tilfelle hadde jeg vanlige kabler til høyttalerne tidligere og slet også med skarpe s-lyder, men bytta signalkabel og høyttalerkabler og da ble s-ene mer rundet av. Men det skal nå også nevnes at Nad generelt er litt skarp i toppen, og er lydsignaturen i headsettet tilsvarende kan det kansje ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Sikkert sandt det. NAD er litt grovkornet, men funker ålreit. Jeg tror ikke at jeg kjøper en forsterker for hodetelefonen, med mindre jeg kjøper en ny hodetelefon (over 2500 kr). Kabler kan sikkert også gi resultat, men jeg tror helt ærlig at jeg ikke har sååå mye å hente på mine k271. Takker for svar :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det som er den store forskjellen på SR80 og SR60 er jo at SR60 er litt slappere på bass fronten , men kansje kan virke litt mer detalj rike ? Første Headphonen jeg hadde fra grado var SR80 som jeg likte veldig godt ! Men de er nå solgt til fordel for mine SR325i :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...