Evil-Duck Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Da var mine AKG 240S kommet på plass! Utrolig gode å ha på og ikke noe å si på lyden(uten at jeg er spesielt flink til å høre bra/dårlig lyd). Noen som har et bra equalizer program til OS X forresten? EDIT: Så utrolig gøy! Når jeg hører igjennom mange av favorittsangene mine nå dukker det plutselig opp ukjente hemmeligheter overalt! Uante gitarriff, skummel skriking og pusting og masse kule ting! jeg foretrekker å høre uten noen equalizer , men iwow skal være et veldig bra equalizer program koster litt da. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Forsterkere:Darkvoice 332 m/diverse rør (selges) EC Zana Deux (kommer i mai/juni) Jaggu, gikk meg hus forbi at det var flere enn meg som hadde DV332 her inne. Hva slags rør bruker du? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Da er min første hodetelefonforsterk bestilt, en Ibasso D2 Boa. Skal bli spennende åse om musikken får seg et løft :-) Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Noen som vet om en god plass å få solgt et par Grado SR325i til en grei pris innenlands ? kunne tengt meg å få solgt de nå til fordel for noen nye headphones om noen er intresert i et par SR325i er det bare å kontakte meg på PM. (for håpe ikke moderatorene dreper meg nå da ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 vanskelig å selge hi-end utstyr i norge, QXL er full av idioter så da må man ut på hi end sider Lenke til kommentar
miCro Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg ville prøvd å legge de ut på bruktmarkedet til avforum. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hifisentralen er også et godt alternativ.Mere Stereogale der... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Fikk solgt to mp3 spilelre på QXL så prøver meg der selv nå med k518dj. Ser for meg at folk ikek ser nytteverdien i de modifikasjonene jeg har gjort så er skeptisk, men koster da lite å prøve :/ Lenke til kommentar
Spoon73 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Forsterkere:Darkvoice 332 m/diverse rør EC Zana Deux (kommer i mai/juni) Jaggu, gikk meg hus forbi at det var flere enn meg som hadde DV332 her inne. Hva slags rør bruker du? Jeg bruker Yulianovsk 6S19P-B, samt har Mullard M8100, Ericsson 403B, Western Electric 403B, Sylvania 6AK5W, Ericsson 6AK5. Liker best M8100 og Ericsson 403B. Endret 4. juni 2008 av Spoon73 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Kan legge opp et par bilder av mitt lydoppsett, kansje ikke imponerende sakene, men det fungerer utrolig bra. Sennheiser HD 555: Skikkelige kabler må man også ha. Og dette er monsteret som driver Sennheiserne, nemlig en Nad C372. Hele oppsettet er: Sennheiser HD 555 Tara Labs kabler Nad C372 Snell Acoustics (Høyttalere) Som signalkilde har jeg en Cambridge Azur 640C V.2, eller så kjører jeg lyden fra PC-en som er utstyrt med et X-FI Xtrememusic. Tidligere kjørte jeg Sennheiserne fra PC-en, men jeg merket fort at det gav bedre lyd å kjøre de via forsterkeren. Bassen fikk mer pondus, Nad'en har stålkontroll uten like på bassen, så den er lynkjapp, presis og dyp. Hele lydbildet fikk et løft når det var "litt" mer krutt å rutte med, så nå er jeg ganske fornøyd med lyden på oppsettet egentlig. Hører masse på rock og metal, og synes sennheiserne takler det ganske bra, synes de spiller ganske engasjerende. Endret 8. juni 2008 av Brian Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Jeg bruker også en NAD forsterker til hodetelefonene mine (AKG 271). Funker helt greit, men jeg har litt problem med "skrikete" s'er. (sss-lyder). Vil det hjelpe med en hodetelefonforsterker, vil da lyden bli bedre? Eller er det ikke så mye å hente? Stilig oppsett Brian Endret 9. juni 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Mulig det vil hjelpe med ny forsterker, men også en annen kabel fra signalkilden som runder av toppen litt kan hjelpe, mulig du kan låne kabler hjem og prøve. I mitt tilfelle hadde jeg vanlige kabler til høyttalerne tidligere og slet også med skarpe s-lyder, men bytta signalkabel og høyttalerkabler og da ble s-ene mer rundet av. Men det skal nå også nevnes at Nad generelt er litt skarp i toppen, og er lydsignaturen i headsettet tilsvarende kan det kansje ha noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Sikkert sandt det. NAD er litt grovkornet, men funker ålreit. Jeg tror ikke at jeg kjøper en forsterker for hodetelefonen, med mindre jeg kjøper en ny hodetelefon (over 2500 kr). Kabler kan sikkert også gi resultat, men jeg tror helt ærlig at jeg ikke har sååå mye å hente på mine k271. Takker for svar Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 sverger til grado sr60 bedre enn sr80, og prisforskjellen mellom 60 og 125 er ikke verdt det i mine øyne det skal sies at de hule øreputene er bedre enn de flate som følger med sr60 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det som er den store forskjellen på SR80 og SR60 er jo at SR60 er litt slappere på bass fronten , men kansje kan virke litt mer detalj rike ? Første Headphonen jeg hadde fra grado var SR80 som jeg likte veldig godt ! Men de er nå solgt til fordel for mine SR325i Lenke til kommentar
gwh Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Synes denne tråden fortjener en liten vekking. Sitter nå og venter på Audio Technica ESW9, gleder meg til ankomst Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ooh, gled deg, kjøpte den selv, men kona tok den over da jeg trenger litt mer isolasjon på veg til jobb. Lyden er helt klart det beste jeg har hørt i små hodetelefoner. Lenke til kommentar
A_Boy_Named_Sue Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Mer bilde Morrsomt med litt mer bilder. Fint om du kunne legge til model på både hodetelefon og forsterker. Og kanskje litt om hva du synst om de i forhold til dynamiske hodetelefoner du har. Den nye riggen min Electrocompaniet ECD1 - RSA Apache - Ultrasone Edition 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg har snust litt på AKG 142HD. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå