storken Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Var å hørte på B&W sin P5 nylig, kobla den til mobilen (Xperia x10) - men ble ikke imponert over resultatet. Veldig pen mellomtone og diskant, men i bassen var det noe røl som ødela det ellers gode inntrykket. Byggekvaliteten var definitivt høy. Er ute etter noe å koble til mobilen, på skrivebordet har jeg noen nå veldig gamle speedlink medusa som jeg også vurderer å bytte ut - men de får holde litt til. Sikler på Ultimate Ears sine Triple.Fi 10 propper, men inntil jeg bestiller derfra tester jeg noen (kopier?) jeg fant på dealextreme, kommer vel tilbake med hvordan det går. Kopipropper av propper til 2500 kr. Andre propper som fikk greie omtaler. Har lave forventninger, men ble veldig overrasket av mine forrige sennheiser-kopier jeg kjøpte (klarte ikke å skille dem fra mine ekte sennheisere, så de var mest sannsynelig fra samme fabrikk elns) Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg ble skuffet over P5 tbh, hadde stilt seg litt anderledes om de ikke kostet 2500,-, men til den prisen forventet jeg mer. Du har ikke vurdert Audio Technica ATH-M50 ? Bra lyd, lukkede, behagelige, og enkle å drive. De er mine portable headphones, koster ikke så galt mye heller. Lenke til kommentar
storken Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Tenkte jeg skulle teste ut sennheiser 25HD-(1 eller 2?). Skal sjekke om jeg får hørt både Audio Technica ATH-M50 og dem i nærmeste fremtid. Ble litt mer skeptisk til hodetelefonkjøp nå, vil ha noe som definitivt passer før jeg kjøper Design har også en del å si for meg, P5 var utmerket akkurat der, Sennheiser og Audio Techinica er helt på grensen. Har en forkjærlighet for propper egentlig, siden du kan være i din egen lille verden nesten hvor som helst uten at det synes. Det har hendt at jeg har plugga i proppene under ekstremt trøtte forelesninger - det kan du ikke gjøre med klokker Uheldigvis tok jeg livet av mine forrige propper nylig. Takker for tips Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Hva med Beyerdynamic T50p? P5-T50p-HD25 diskuteres i linken nedenfor: http://www.head-fi.org/forum/thread/531105/ic-b-w-p5-vs-beyer-t50p-vs-senn-hd25-1-shootout Spørsmålet er vel kanskje om du kan leve med noe litt større om du uansett skal ha ørepropper ved siden av. AKG K171S/K172HD er relativt kompakt, lukkede og gir fin lyd, gitt at komforten ikke blir noe problem. (Ellers er det jo alltids f.eks. K450 eller K518, men da blir vel problemet fort vekk det samme som med P5. Finner i hvertfall lyden i K450 en tanke mørk, riktignok har jeg ikke noe tilsvarende å sammenligne med.) Edit: K518, ja. Endret 7. april 2011 av Aiki Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 @Storken: Vil du virkelig reklamere for snakeoil-firmaet Moster? Må ha meg nye in-ears eller lukkede propper selv nå dessverre, har mistet både Sennheiser CX 300 og CX 55 nå, og Creative Aurvana-settet gikk i stykker i fjor. Vurderer noen små lukkede hodetelefoner, men synes f.eks. nevnte Audio Technica ATH-M50 blir for voldsomme. Om de ikke er veldig store, er de ikke veldig diskrete heller. Vurdert AKG 518, men de får ikke veldig gode omtaler hverken på lyd eller passform, virker det som. (Selv om de har scort bra i forbrukerblad-tester.) Noen som har erfaring med dem? De er jo veldig billige. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 K518 DJ låter helt OK, men passformen er håpløs til mitt hode. Det er en hodetelefon jeg definitivt ville ha prøvd før kjøp om jeg var deg. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Men er helt OK godt nok? Jaja, tror faktisk de har de på Telekiosken, så det går jo an å teste dem, selvfølgelig, men jeg hater å teste noe et sted og kjøpe det et annet. Man trenger alt for mange headset til reisebruk. Et stort lukket sett til lange tog og flyreiser, et in-ear sett til trikk og buss, ett halvåpent til når man går til og fra buss/trikk, et porta-pro lignende sett til når man sykler, og ikke minst en hittill uopdaget dimensjon man kan lagre alle disse i, for man ka ikke bære alle meg seg hele tiden heller... Lenke til kommentar
storken Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Hva med Beyerdynamic T50p? P5-T50p-HD25 diskuteres i linken nedenfor: http://www.head-fi.o...hd25-1-shootout Spørsmålet er vel kanskje om du kan leve med noe litt større om du uansett skal ha ørepropper ved siden av. AKG K171S/K172HD er relativt kompakt, lukkede og gir fin lyd, gitt at komforten ikke blir noe problem. Spørsmålet er vel om jeg har råd til pose og sekk Har sett meg ut Ultimate Ears Triple.Fi 10 proppene, Shure har også noen propper med 3 drivere (men til 100$ mer) - så skal tenke litt over det inntil videre. Vurderer nesten å lage min egen OP-amp i lommeformat hvis jeg skal drasse rundt på store hodetelefoner - siden mobilen uansett ikke klarer levere kraften de trenger (og fortjener). @Storken: Vil du virkelig reklamere for snakeoil-firmaet Moster? Nei, men jeg gjør vel heller egentlig ikke det? Dealextreme selger enten kopipropper, eller så selger de genuine propper produsert av fabrikken som produserer proppene for monster (liten sannsynelighet, men den er der). Til ~200 kr (levert hjem), tar jeg risken. Ikke sjans at jeg betaler 2500 for noen slike propper. Lenke til kommentar
storken Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) et porta-pro lignende sett til når man sykler Når vi er inne på temaet; har selv et Sennheiser PMX680 som jeg rett og slett digger til trening og jogging. Sitter godt i ørene og lyden er veldig bra. Eneste er at skrubbing mot bøyla forplanter seg til ørene lett. Lyden: bassen er bra, diskanten kan ha en antydning til å bli ekkel om du drar på. De er veldig oppløste, i Daft Punk - Overture kan du klart høre personene dra pusten, rense instrumentene og flytte seg litt på stolene. Alt i alt, til Porta-pro klasse pris og bruksområde - et solid alternativ Edit: PMX, ikke PDX. Endret 7. april 2011 av storken Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Noen som har peiling på hodetelefonforsterker med USB-utgang og et greit fokus på bass? Eventuelt en med equalizer på? Har uDAC v1 nå, og selv om det er fin og klar lyd i så savner jeg litt bass. Hodetelefonene mine har god bassgjengivelse (Denon AH-D2000) Om ikke, er det noe lydkort til PC som anbefales? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Men er helt OK godt nok? Jaja, tror faktisk de har de på Telekiosken, så det går jo an å teste dem, selvfølgelig, men jeg hater å teste noe et sted og kjøpe det et annet. Man trenger alt for mange headset til reisebruk. Et stort lukket sett til lange tog og flyreiser, et in-ear sett til trikk og buss, ett halvåpent til når man går til og fra buss/trikk, et porta-pro lignende sett til når man sykler, og ikke minst en hittill uopdaget dimensjon man kan lagre alle disse i, for man ka ikke bære alle meg seg hele tiden heller... Det kommer jo helt an på hva du synes selv, det er mange andre hodetelefoner jeg liker bedre. Personlig liker jeg lydkvaliteten i CX300-II bedre, Sennheiser HD201 også, men der er byggekvaliteten litt kjip. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Slenger meg på lasset her. Prøvelyttet Bose sine QuietComfort 15 (og 3) i går. Fantastisk støydemping. Men til sin pris. I Norge koster de ca. 3k nye, mens i USA koster den halvparten. Ikke noen her som tilfeldigvis skal kvitte seg med sine? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Har lyttet til disse Bose selv i butikk og det eneste scenarioet jeg kan se for meg at jeg ville hatt disse ville vært på et fly eller bak i en gammel buss. For meg virker det som aktiv støyreduksjon kun virker bra på monoton vedvarende støy og ikke noe særlig på varierende lyder som det f.eks er i trafikken som fotgjenger. I tillegg var jeg alt annet enn imponer over lydkvalitet i disse, rett og slett kjedelige. Om du ikke har noe i mot in-ears så er det en langt bedre investering om lydkvalitet er like viktig som lydisolering. Just my 2 cents Lenke til kommentar
Munty Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Ikke så god lyd altså. Noen anbefalinger til headset som er siktet til 100% musikk? 1k +- Lenke til kommentar
dredg Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Skal det brukes på bærbart utstyr eller hjemme? Hva slags musikk hører du på og hva slags lydbilde foretrekker du? Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Sennheiser HD598 til hjemmebruk Audio Technica ATH-M50 til utebruk/mp3spiller/mobil m.m. Begge legger opp til et ganske nøytralt lydbilde, så om du liker ekstra bass (jeg mener de begge har nok bass), så bør du kanskje se på andre alternativ. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 DT990 er definitivt noe å vurdere, spesielt hvis du liker beyerdynamic-lyden. Frekvensgangen er noe V-formet, så hvis du liker det nøytralt burde du kanskje se på noe annet, men det gjør dem litt mer tilgivende iforhold til dårlige opptak. Men diskanten er ganske aggressiv, så du bør nok prøve dem før du kjøper. Du vil også trenge en skikkelig forsterker for å få best ytelse (spesielt 600-ohm utgaven, som er den beste.) DT990 er noe jeg har vurdert en stund. Men hvis jeg først skal kjøpe det må det nok investeres i forsterker ja. Må først skaffe meg lærlingplass, så jeg kan tjene opp litt penger til skikkelig utstyr . Er det sånn at de fleste Beyer headsett er aggressive i diskanten? Har ikke merket noe aggressivitet i mitt, men i en kompis sitt så er diskanten mer hissig. Forøvrig så er mitt 80ohm og hans 32ohm. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Nå skal du ta dette med en ørliten klype salt, men det virker det som trenden blant beyer-kanner er: høyere ohm = mindre aggressiv diskant og mer kontrollert bass. Både DT880 og DT990 er ganske aggressive i diskanten (tror de bruker samme element), mens high-end modellen T1 skal være litt mer avrundet. Hvis du kjøper DT990 burde du ihvertfall matche den med litt mørke komponenter, som feks. meier audio. OTL-rørforsterkere er også veldig populære med beyer (bruker det selv), og da har du oftest muligheten til å prøve ut forskjellige rør, og finne et sett som komplimenterer lydsignaturen til hodetelefonen. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 En spesiell forsterker du vil anbefale? Tenker nok jeg lager til en liten handleliste nå, selv om det tar en stund før jeg har penger nok Kjøper nok 600ohm versjonen når jeg først slår til. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Sennheiser HD598 til hjemmebruk Audio Technica ATH-M50 til utebruk/mp3spiller/mobil m.m. Begge legger opp til et ganske nøytralt lydbilde, så om du liker ekstra bass (jeg mener de begge har nok bass), så bør du kanskje se på andre alternativ. Lekker ATH-M50 mye lyd? Dama ønsker seg hodetelefoner, og selv om de er mest for innebruk, vil hun gjerne kunne bruke de på farten og, men hun er veldig redd for å forstyrre sidemannen. (Tenk om alle hadde den innstillingen!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå