chri-ot Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hvordan er hodetelefoner bygd opp? Er det et element som tar seg av både de dype og de lyse frekvensene eller er det mange små elemtenter? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Prøver Nuforce HDP nå. Hvis jeg kobler den til Hegel HD2 analogt får jeg en grusom pipelyd når musikk spilles. Dette selv om lyden på musikken er skrudd helt av i iTunes. Lyden blir borte hvis jeg pauser musikken eller hvis jeg stiller lyden på på HDP-en til et spesielt nivå. Hvis lyden på HDP-en er høyere eller lavere enn dette nivået er pipelyden der. Hva i alle dager kan være årsaken til dette? Min Argon HA1 lager ikke denne lyden når den er tilkoblet HD2. HDP-en lager for øvrig ikke denne lyden hvis jeg kobler den rett til PC-en med USB. Endret 4. mars 2011 av qweac Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Det er vel kun en eneste membran som vibrerer og lager lyden, chri-ot. http://www.youtube.com/watch?v=vqV9Kfzt61Q&feature=related Endret 4. mars 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Prøver Nuforce HDP nå. Hvis jeg kobler den til Hegel HD2 analogt får jeg en grusom pipelyd når musikk spilles. Dette selv om lyden på musikken er skrudd helt av i iTunes. Lyden blir borte hvis jeg pauser musikken eller hvis jeg stiller lyden på på HDP-en til et spesielt nivå. Hvis lyden på HDP-en er høyere eller lavere enn dette nivået er pipelyden der. Hva i alle dager kan være årsaken til dette? Min Argon HA1 lager ikke denne lyden når den er tilkoblet HD2. HDP-en lager for øvrig ikke denne lyden hvis jeg kobler den rett til PC-en med USB. Høres ut som du har en defekt HDP. Hvilke innganger er det du bruker? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg bruker de to helt til høyre på bildet. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Uff det er tungt å kjøpe seg bedre hodetelefoner! Nå sitter jeg å ripper inn CDene mine i Lossless, bra jeg bare har et par tusen stykker av de... Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg bruker de to helt til høyre på bildet. Prøv minijack-inngangen i midten. Siden forsterkeren fungerer gjennom usb, kan det være inngangene som det er noe galt med. Jeg tror uansett du blir nødt til å kontakte butikken, og muligens nuforce, om problemet. Du får ha lykke til, er alltid ergerlig når fin elektronikk ikke fungerer. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Takk for tipset, men var akkurat samme problemet der. :/ Må vel kontakte butikken. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Kanskje litt som å banne i kirka å spørre om noe slikt her.... men prøver nå allikevel. Trådløst headsett med god støyreduksjon, kan noen anbefales? Helst relativt rimelig, men at det er sånn noenlunde grei lyd er jo en fordel da Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Har noen sammenlignet uDAC og Xonar Essence enda? Dere som har Xonar Essence og DT770, hvordan var det å gå fra hovedkortets integrerte lydkort til Xonar Essence? Var forskjellen veldig stor? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Merket lite tbh. Spørs hvor dårlig interne du hadde til og begynne med hører forskjell på gode interne og dårlige. Endret 7. mars 2011 av Revolution Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hei og takk for godt og utfyllende svar. Jeg har bestillt HD 598 både som følge av noe hyggeligere pris samt tegn på at det er noe mer pondus i bassen. Tror uansett at jeg blir fornøyd med dette settet, men har alltids mulighet til å benytte angreretten dersom det ikke lever opp til mine forventninger. Får det i posten på fredag og gleder meg allerede som en unge på juleaften! Hvis du er ute etter bass tror jeg du blir skuffa over HD 598. Mine erfaringer med HD 595, den tidligere modellen, er at den mangler litt tyngde bunnregisteret. Bassen er detaljert og klart definert, men den slår ikke så veldig hardt. Nå har jeg ikke hørt HD 598, men jeg har lest at den skal ha en veldig lik klangsignatur til den tidligere modellen. Bassen fremstår i grunn som temmelig bra på hodetelefonene. Definert og stram, men overhode ikke dominerende. Beyerdynamicen er absolutt bedre på mer basstung musikk, film og spill. HD 598 kommer nok i stor grad til å benyttes til klassisk musikk, pop og musikk med fremtrendende vokal. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Merket lite tbh. Spørs hvor dårlig interne du hadde til og begynne med hører forskjell på gode interne og dårlige. Ja, det er en del forskjell, men jeg spør om hva andre har opplevd, ikke hva jeg vil oppleve Jeg har Asus Crosshair IV Formula, så lydkortet er vel egentlig helt greit. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Har sendt tilbake min uDAC-2 nå. Den røk plutselig. Håper på en kjapp fiks eller ny fra Dustin. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Sannsynligvis får du bare en ny DAC tilsendt. Dustin gidder nok ikke å mase så fryktelig mye med en feilprodusert vare. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Mottok mitt Sennheiser 598 i går. CDON har fjernet serienummeret på esken. Topic jeg har laget (et skrik etter hjelp og trøst): Reklame: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1308206& Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg bruker de to helt til høyre på bildet. Prøv minijack-inngangen i midten. Siden forsterkeren fungerer gjennom usb, kan det være inngangene som det er noe galt med. Jeg tror uansett du blir nødt til å kontakte butikken, og muligens nuforce, om problemet. Du får ha lykke til, er alltid ergerlig når fin elektronikk ikke fungerer. Fikk nettopp ny i posten. Den nye har akkurat samme pipelyden. Nå skjønner jeg lite. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Det kan ha noe å gjøre med lydinnstillingen på datamaskinen. Pass på at lydinnstillingen ikke overstiger de frekvenser DAC'en er laget for. Prøv noe helt basic som 16 bit og 44 khz. Endret 9. mars 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Takk for tipset, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Har du noen andre lydkilder du kan prøve, feks en ipod eller liknende? Ang. lydinnstillinger skal 24 bits innstilling gå helt greit selv om du spiller av 16bits materiale, den endrer ingenting. Men samplingrate burde stilles til å matche kildematerialet, ellers kommer itunes/foobar/winamp til å resample til valgt samplingrate, noe som igjen (i teorien) kan påvirke lyden. Hvis du ikke spiller hd-filer burde du sette den til 44100 hz, alternativt kan 88200 hz funke greit, siden 88200/2=44100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå