Nostalgisk Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Det positive med Sennheiser er at de sitter bedre på hode enn Denon, som sitter ganske løst. Lener du deg uaktsomt fremover med Denon sklir de av og faller på gulvet. Endret 28. februar 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Knirking er turn-off ja. Mine Denon AH-D1001 er i plast, men heldigvis ingen knirking. AH-D5000 derimot skal man lete lenge etter plast-deler - ganske herlig. Åssen ligger AH-D2000 ann i det området? Nekter å betale flere lapper for noe som knirker værre enn gåstolen til bestemor. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Det positive med Sennheiser er at de sitter bedre på hode enn Denon, som sitter ganske løst. Lener du deg uaktsomt fremover med Denon sklir de av og faller på gulvet. Det er sant. Denon er behagelig, men det skal ikke mye til før de endrer posisjon. Åssen ligger AH-D2000 ann i det området? Nekter å betale flere lapper for noe som knirker værre enn gåstolen til bestemor. Har ikke tatt så mye på de, men etter det jeg husker så er de temmelig godt bygget. (Selv om en bekjent klager på festene mellom klokker og bøyle) Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Knirking er turn-off ja. Mine Denon AH-D1001 er i plast, men heldigvis ingen knirking. AH-D5000 derimot skal man lete lenge etter plast-deler - ganske herlig. Åssen ligger AH-D2000 ann i det området? Nekter å betale flere lapper for noe som knirker værre enn gåstolen til bestemor. De to AH-D2000 jeg har prøvd (demo hos Hi-Fi-Klubben) og mine egne fungerer helt knirkefritt - både billedlig og bokstavelig talt. AKG K701-ene mine derimot pleier å knirke litt(!) ved store kjevebevegelser (les: ved tygging/spising). Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Mulig jeg spør dumt nå, men hvordan er det å trene med så stort headsett som f.eks M50? Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Kommer an på hva du trener. Det sitter ganske greit, så jogging, roing og sykkel er ikke noe problem, ut ifra personlig erfaring. Trener du til VM i headbanging derimot, forsvinner det nok av hodet ganske fort. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Da var M50 bestilt! : ) Tokk sjansen på vostok.no, noen som har erfaring med den? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Har bare gjort ein handel der (Cowon D2), det gjekk heilt fint. Har ikkje vore borti returar der, men har ikkje sett nokon store negative saker om dei (dei får jo som regel høyre det her på forumet). Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Har bare gjort ein handel der (Cowon D2), det gjekk heilt fint. Har ikkje vore borti returar der, men har ikkje sett nokon store negative saker om dei (dei får jo som regel høyre det her på forumet). Gjorde ett like søk, de viser seg at de har en bruker her på forumet. Dette virker som ett seriøst firma. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Da har jeg hatt et Denon D2000 i et par dager og jeg må si de var en perfekt oppgradering fra mine elskede Beyerdynamic 770. Passer perfekt for en rocke elsker som meg med forkjærlighet for trøkk i bassen. Takk for gode råd! Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Har noen hørt Musical Fidelity M1 HPA? Vurderer ny forsterker til bruk sammen med AH-D5000 og Hegel HD2. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Har selv HD650 og kan ikke si at jeg er nevneværdig plaget med knirking, men som sagt hvis man spiser og eller gjør en masse grimaser kan det nok forekomme- Denon D7000 er nok mindre knirkefrie, men jeg prøver å holde hodet mest mulig rolig uansett hvem av de jeg bruker Endret 2. mars 2011 av Vallhall Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hverken min HD650 eller mine D7000 knirker noe nevneverdig. Man er nødt til å aktivt bende på dem hvis du ønsker høre knirking. Unngår du dette er de så godt som knirkefrie begge to. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 På de jeg hørte, knirka de som ei gammel loftstdør bare jeg løfta dem opp på normalt vis. Men disse var importert fra USA, mulig annen fabrikk/material eller no. Hodetelefoner skal ikke knirke uansett, i 2500kr klassen og oppover, mener nå jeg Lenke til kommentar
lain Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg kan framtvinge knirking på mine ganske greit, men de knirker ikke under bruk normalt, og hører det ikke når jeg tar de av/på heller. Seff kunne man tenke seg litt bedre design av flater som skubber på hverandre, men jeg klager ikke. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Som sagt det går selvfølgelig an å fremprovosere knirking i HD650, men for meg er ikke dette noe problem, jeg er fornøyd som bare det med både HD650 og D7000 Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg sitter på både HD598 og HD650, og om du har pengene å legge i, ville jeg gått for HD650 uten å blunke. De er noe tyngre å drive, men lydkortet ditt skal vel være noe av det bedre man kan få til internlyd, så burde vel gå greit. Ellers er de veldig åpne og klare, jeg bruker HD598 på jobb, og trives veldig godt med disse, er ikke det, men HD650 er et merkbart stepp opp. http://www.dustinhome.no/pd_5010485071.aspx 1700,- + 100,- i frakt for HD598 http://cdon.no/elektronikk/sennheiser_hd650-745967 2700 + frakt for HD650 Så tipper det blir ganske nært 1000,- som skiller de i pris, om du føler det er verdt det er opp til deg, men jeg angrer ikke på mine kjøp. En liten obs kanskje. HD650 er nøytrale på den "kjedelige" siden for mange, der HD598 er litt mer "lekfull" og tilgivende. Men det er en lyd jeg er veldig happy med. Hei og takk for godt og utfyllende svar. Jeg har bestillt HD 598 både som følge av noe hyggeligere pris samt tegn på at det er noe mer pondus i bassen. Tror uansett at jeg blir fornøyd med dette settet, men har alltids mulighet til å benytte angreretten dersom det ikke lever opp til mine forventninger. Får det i posten på fredag og gleder meg allerede som en unge på juleaften! Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Hei og takk for godt og utfyllende svar. Jeg har bestillt HD 598 både som følge av noe hyggeligere pris samt tegn på at det er noe mer pondus i bassen. Tror uansett at jeg blir fornøyd med dette settet, men har alltids mulighet til å benytte angreretten dersom det ikke lever opp til mine forventninger. Får det i posten på fredag og gleder meg allerede som en unge på juleaften! Hvis du er ute etter bass tror jeg du blir skuffa over HD 598. Mine erfaringer med HD 595, den tidligere modellen, er at den mangler litt tyngde bunnregisteret. Bassen er detaljert og klart definert, men den slår ikke så veldig hardt. Nå har jeg ikke hørt HD 598, men jeg har lest at den skal ha en veldig lik klangsignatur til den tidligere modellen. Endret 3. mars 2011 av Molotovcocktail Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg hadde HD595 en periode, før jeg solgte dem, for så å gi etter og kjøpe inn igjen HD598 når de kom. Og ja, jeg er egentlig enig i hva du sier, men personlig er jeg mer for at det er riktig at de ikke skal legge til ekstra bass. Om jeg spiller bassheavy låter, føler jeg det blir nok trykk, men om jeg setter på f.eks tristania - lotus, så er bassen med på å gi et helhetsinntrykk, som jeg håper er hva de som spilte inn musikken ønsker, og ikke pushe ørevoksen min inn i hjernen. Ja jeg vet jeg kanskje går litt i angrepsposisjon når det kommer til Sennheiser og dens lydsignatur, men jeg liker det litt nøytralt, håper at hva jeg hører er hva de som spilte det inn ønsker at jeg hører. Sikkert gøy med mye basstrykk og greier, men blir kvaliteten på musikken bedre av det? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg er forsåvidt enig i det du sier, og må si at HD 595 er noen av de mest nøytrale og "riktige" hodetelefonene jeg har hørt. Ingenting stikker noe særlig ut, og den presenterer lydopptaket akkurat som det er, med at bredt lydbilde. Er virkelig en av favoritt-hodetelefonene mine. Men når det kommer til om ekstra bass er bra eller ei, vil jeg si det koker ned til hva den individuelle lytteren foretrekker å lytte til. Hodetelefoner med ekstra bass gir tynne opptak litt ekstra kjøtt på beina, og det finnes ekstremt mye god musikk, med helt råtne lydproduksjoner som ville hatt fordel av litt ekstra bass i bunnen. Sist, og jeg vet at dette blir som å banne i hifipurist-kjerka, men bass boost kan noen ganger være morsomt, når det gjøres riktig. Har nylig modifisert mine DT880 til å låte mer som DT990, og må si jeg elsker resultatet med ekstra slagkraft i bunnen, og det uten at den blir som en treg subwooferfjert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå