Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg posta først denne i stereo og surround tråden, men fikk en liten link hit.

Jeg lurer på å få meg et headsett, noen anbefalinger?

Har ikke helt bestemt meg for prisklasse enda ,men har titta på Beats by dr.dre til 2500kr.

Jeg hører for det meste på hip hop men også noe Hard rock.

De skal brukes både med forsterkeren og med bærbar musikkspiller, syntes også det var veldig fint med avtagbar ledning.

Har noen noe annet å anbefale? er også viktig at de ser litt bra ut og såklart ha bra lyd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut, men er det mulig å bytte ledning?

Edit: ser også at de ikke kan drives rett fra iPod/mobil, så hva koster en billig bærbar hodetelefon forsterker?

Hvor ser du dette?

Har ikke noe problem med å drive M50 med min mp3 spiller eller galaxy s mobiltelefon.

Godt mulig ikke ipod/iphone duger, men er rart at disse evt skal yte så mye dårligere enn alt annet.

ATH-M50 er veldig behagelige lukkede phones som passer utmerket til utendørs bruk, og i andre omgivelser med støy, eventuelt der andre ikke skal høre din "støy".

Lenke til kommentar

Kjenner ganske raskt ubehag i ørene med mine AH-D5000. Hvis jeg spiller veldig lavt skjer det ikke, men det skal virkelig ikke mye volum til. Skal sies at jeg spilte langt høyere enn dette med mine gamle hodetelefoner uten at dette noen gang var et problem.

Det kan være flere mulige forklaringer på dette:

- Ørene dine kan ha vært utsatt for en del støy tidligere samme dag. Da skal det mindre til for at høy lyd oppfattes som ubehagelig. Prøv igjen en annen dag (når du og ørene dine er uthvilt) og se om du opplever det samme (bruk samme musikk).

- De nye kannene dine er mer transparente enn de forrige du hadde. Noen innspillinger er 'harde' i utgangspunktet og da vil de kunne være mer slitsomme å høre på i lengden. De gamle hodetelefonene kan ha 'rundet' av lyden i større grad.

- Hodetelefonene trenger å spilles inn.

Er dette noe ørene mine vil venne seg til? Eller vil kanskje hodetelefonene bli snillere mot ørene når de blir spilt inn?

Innspilling kan være en faktor, men jeg tror heller at 'dagsformen' til ørene dine er av større betydning i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Edit: ser også at de ikke kan drives rett fra iPod/mobil, så hva koster en billig bærbar hodetelefon forsterker?

Hvor ser du dette?

Har ikke noe problem med å drive M50 med min mp3 spiller eller galaxy s mobiltelefon.

Godt mulig ikke ipod/iphone duger, men er rart at disse evt skal yte så mye dårligere enn alt annet.

ATH-M50 er veldig behagelige lukkede phones som passer utmerket til utendørs bruk, og i andre omgivelser med støy, eventuelt der andre ikke skal høre din "støy".

Det stod i testen til lyd og bilde

De er dog litt mindre effektive, og man får begrenset med lydtrykk fra en iPod på M50.
link. Siden det ikke stopper meg lenger er dette et headsett som virker svært intressant! Men går det ann å bytte ledning? Jeg har lett for å ødelegge ledningene på headsetta mine og nå som jeg legger litt penger i ett vil jeg ha mulighet til å bytte den.
Lenke til kommentar

Spiller du musikken altfor høyt gjør det vondt i ørene.

Man kan spille for høy musikk uten at det 'ringer' eller at man får vondt i ørene: Hvis man f.eks. er trøtt så vil man kunne tåle høyere volum uten at hjernen registrerer dette som ubehagelig. Hjernen/ørene befinner seg i en slags nummen tilstand, men lydtrykket kan allikevel være 'usunt' for ørene.

Lenke til kommentar

Hvor ser du dette?

Det stod i testen til lyd og bilde

De er dog litt mindre effektive, og man får begrenset med lydtrykk fra en iPod på M50.
link. Siden det ikke stopper meg lenger er dette et headsett som virker svært intressant! Men går det ann å bytte ledning? Jeg har lett for å ødelegge ledningene på headsetta mine og nå som jeg legger litt penger i ett vil jeg ha mulighet til å bytte den.

Vel, det er lyd og bilde, jeg påpekte det til dem også, at m50 er helt greie å drive, og at de bør vurdere en annen spiller om de opplever problemer med dette. Å faktisk stemple det som lite portabel vennlig blir i alle fall for meg tilnærmet idioti.

Jeg har ikke åpnet mine og sjekket hvordan ledningen er festet. Men det er så langt jeg kan se ingen enkel måte å gjøre dette på sånn kabelen er festet inn i klokken på utsiden.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke åpnet mine og sjekket hvordan ledningen er festet. Men det er så langt jeg kan se ingen enkel måte å gjøre dette på sånn kabelen er festet inn i klokken på utsiden.

Det var synd! :( Hva tenker dere om Beats By Dre Solo? Jeg ser de får veldig mye skryt i tester.

Vil disse gå over øra mine eller vil de ligge oppå?

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Hvis du vil bli overbevist om at Beats er et godt kjøp så er nok skolegården på en ungdomsskole et bedre sted enn denne tråden. :ph34r:

Ettersom jeg skal bruke de blandt folk vil jeg noe som ser litt kult ut :tease:

Edit: Uten å ofre for mye god lyd

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg er på utkikk etter en åpen high end hodetelefon som skal supplere mitt Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm. Jeg har brukt sistnevnte hodetelefon i kombinasjon med et Asus Xonar Essence STX lydkort.

Til nå har jeg sett mest på Sennheiser HD 595/598 eller, hvis nødvendig, Sennheiser HD 650.

Til opplysning har jeg mye av Sennheiser på bærbarfronten og må si jeg liker det åpne og nøytrale lydbildet. Stereoperspektivet er heller ikke å forakte.

Hva mener dere er et klokt valg? De nye hodetelefonene er mest ment som et supplement til mine lukkede Beyerdynamics, og jeg ønsker også en forandring i lyden mer mot det nøytrale.

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Jeg sitter på både HD598 og HD650, og om du har pengene å legge i, ville jeg gått for HD650 uten å blunke.

De er noe tyngre å drive, men lydkortet ditt skal vel være noe av det bedre man kan få til internlyd, så burde vel gå greit.

Ellers er de veldig åpne og klare, jeg bruker HD598 på jobb, og trives veldig godt med disse, er ikke det, men HD650 er et merkbart stepp opp.

http://www.dustinhome.no/pd_5010485071.aspx 1700,- + 100,- i frakt for HD598

http://cdon.no/elektronikk/sennheiser_hd650-745967 2700 + frakt for HD650

Så tipper det blir ganske nært 1000,- som skiller de i pris, om du føler det er verdt det er opp til deg, men jeg angrer ikke på mine kjøp.

En liten obs kanskje. HD650 er nøytrale på den "kjedelige" siden for mange, der HD598 er litt mer "lekfull" og tilgivende.

Men det er en lyd jeg er veldig happy med.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg er på utkikk etter en åpen high end hodetelefon som skal supplere mitt Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm. Jeg har brukt sistnevnte hodetelefon i kombinasjon med et Asus Xonar Essence STX lydkort.

Til nå har jeg sett mest på Sennheiser HD 595/598 eller, hvis nødvendig, Sennheiser HD 650.

Til opplysning har jeg mye av Sennheiser på bærbarfronten og må si jeg liker det åpne og nøytrale lydbildet. Stereoperspektivet er heller ikke å forakte.

Hva mener dere er et klokt valg? De nye hodetelefonene er mest ment som et supplement til mine lukkede Beyerdynamics, og jeg ønsker også en forandring i lyden mer mot det nøytrale.

Var i akkurat samme situasjon som deg, og endte selv opp med akg k701. Er veldig fornøyd med det. Har postet mine erfaringer for en stund siden, men jeg har lite sammenligningsgrunnlag med sennheiser.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg misliker med Sennheiser, er plastikken.

De er skikkelig plastic-fantastik. Selv et par strøkne HD650 jeg prøvde knirka, og knarka i festet, og var veldig plastikk. Nå har jeg ikke tafsa på HD800, men er de noe bedre?

Likte mye bedre materialet på Beyerdynamic DT990 Pro, metallbøyle og skikkelig harde plastikk ledd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...