Revolution Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Begynner å bli lei "omg ekstern dac" og "omg ekstern hodetelefonforsterker" hipster trenden nå. Virker som om folk bare tror alt blir bedre jo flere bokser man har. -.- Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Begynner å bli lei "omg ekstern dac" og "omg ekstern hodetelefonforsterker" hipster trenden nå. Virker som om folk bare tror alt blir bedre jo flere bokser man har. -.- Lydkvaliteten øker eksponesielt med antall bokser på formen en der n er antall bokser. Trodde dette var velkjent faktum Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Begynner å bli lei "omg ekstern dac" og "omg ekstern hodetelefonforsterker" hipster trenden nå. Virker som om folk bare tror alt blir bedre jo flere bokser man har. -.- Dette er noe du kommer inn i en tråd kalt Tråden for de hodetelefonfile for å si ? hvorfor ? plager det deg at folk har andre prioriteringer en deg ? Det er jo tydlig at du ikke har en fjerneste anelse på hva du snakker om vertfall. En hodetelfonforsterker gir et helt enormt løft i lydkvalitet på de fleste litt påkostede hodetelfoner , så har jo du de hodetelefonene som faktisk er så tungdrevne at de ikke klarer å få høyt nok volum uten en egen hodetelefonforsterker. Å før du sier noe mer dumt så er folk som bruker såpass mye på slikt utstyr intresert i musikk å finner glede i å ha skikkelig utstyr som gengir lyden på så realistisk vis som overhode mulig . Om du ikke har denne interessen å foretrekker å høre på listepoppen din gjennom et par 100 kroner hodetelfoner koblet til det interne lydkortet på dataen din så skal jeg akseptere det og så får du og prøve å akseptere at folk har andre interesser en deg. Endret 13. februar 2011 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Å herregud, snakk om å misforstå posten min... (Jeg var kanskje litt for kryptisk, var en reaksjon på BMX 123 sin post.) Poenget mitt var jo at flere og flere tror ting blir bedre jo mer de separerer og helst skal det være eksternt. Slik at uerfarne kommer og skal kjøpe dac og separat forsterker. For all del, om man har behov for det, så kjør på, men de fleste som ikke engang vet hva en DAC er, har jo ikke det. Men likevel går dem rundt og tror det er noe det er en ny ting dem trenger. Føler det er blitt en trend jeg. At man må kjøpe egen DAC boks, og koble til eldgamle overføringsstandarder (usb/spdif) For de fleste holder vel et greit lydkort, evt. en ipod eller noe i den duren. Selv har jeg DT770pro, og et Xonar essence STX, så jeg har i hvertfall noen prioriteringer, selv om den setupen blir brukt mindre og mindre, til fordel for stereosetupen. EDIT: http://hackaday.com/2011/02/12/uncrippling-lower-model-speakers/ lol. Endret 13. februar 2011 av Revolution Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Valentines Day står for døra, og ettermo jeg og madammen går hveranre litt på nervene innimellom når vi vil høre på forskjellig musikk, eller en av oss il se på tv og den andre gjøre noe annet, har jeg tenkt å kjøpe et headset til henne. Hva er den beste dealen for rundt tusen kroner? Ser Headgear.no har Sennheiser HD 448 til 99, og vurderer denne. Imidlertid skulle jeg gjerne hatt mulighet til å få den i morgen, men vet ikke hvilke burtikker i Bergen (sentrum, helst, evt. Oasen) som har noe særlig utvalg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Denon AH-D1100 og AKG K530 er vel begge gode alternativer. Fåes hos henholdsvis Hifiklubben og Soundgarden. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Ser Headgear.no har Sennheiser HD 448 til 99, og vurderer denne. Før fleire vert skuffa, han manglar eit 9-tal. Er HD448 på veg ut? Har bestilt 2 stk., og venta i snart ein månad. Ser ikkje at det har kome modellar som erstattar dei heller. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Poenget mitt var jo at flere og flere tror ting blir bedre jo mer de separerer og helst skal det være eksternt. Det blir jo lettere å selektivt oppgradere komponentene når de er separert. Og (hyppige) oppgraderinger er etter hva jeg har forstått veldig aktuelt når det gjelder head-/hi-fi. Når det gjelder "eksternitet" (som i motsatt av "internt i en PC(?)") er det jo ikke alle som lytter til musikk fra PC. Dessuten er det vel greit at folk får prøve seg på dette feltet, selv om det er lett å gå seg bort i jungelen av "bokser" og hodetelefoner og selv om hobbyen ikke akkurat er direkte billig, men som det blir påpekt dreier det seg om prioriteringer. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Såvidt jeg vet er det lite fremgang i teknologi osv. for forsterkere og DAC's, ikke minst høyttaler elementer. Så burde ikke være noen grunn til å oppgradere hyppig. Derimot kan jeg jo se at folk som virkelig krever mer og mer av setup'en sin, derimot kan oppgradere ofte. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det er ikke snakk om oppgraderinger på samme vis som med pc, der du bytter ut komponenter når de blir utdaterte. Det er snakk om at man går en modell opp, at man bytter ut utstyret man har med dyrere og bedre utstyr, ikke fordi utstyret man hadde nødvendigvis er blitt utdatert. Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Siden jeg har et gavekort på eplehuset, der de har akg-k518 og et gavekort på hifiklubben, der de har http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/sennheiser_px-200-ii_hodetelefon.htm! Jeg klarer ikke å bestemme meg, begge virker helt greie. Hva synes "proffene" ? Vet at dette er ikke dyre greiene, men det funker? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Såvidt jeg vet er det lite fremgang i teknologi osv. for forsterkere og DAC's, ikke minst høyttaler elementer. Så burde ikke være noen grunn til å oppgradere hyppig. Derimot kan jeg jo se at folk som virkelig krever mer og mer av setup'en sin, derimot kan oppgradere ofte. Det er som nevnt ikke bare teknologiske fremskritt som er grunnen til å oppgradere. Det er like mye muligheten å skreddersy lyden slik den blir slik du vil ha den . For eksempel kjører jeg et par HD800 for tiden på en ray samuels apache amp og electrocompaniet ECD1 DAC. HD800 er i seg selv en ganske nøytral å clean i lydbildet , menst paret med det komponentene jeg bruker nå får det frem et varmere å livligere lydbilde i disse klokkene som personlig passer meg perfekt. Andre derimot liker kansje å ha lydbilde så nøytralt som mulig og velger komponenter deretter. Siden jeg har et gavekort på eplehuset, der de har akg-k518 og et gavekort på hifiklubben, der de har http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/sennheiser_px-200-ii_hodetelefon.htm! Jeg klarer ikke å bestemme meg, begge virker helt greie. Hva synes "proffene" ? Vet at dette er ikke dyre greiene, men det funker? Hadde PX-100 før , tror det må være den beste billige portable hodetelefonen jeg har hørt før , og med mindre mye har endret seg til i den nye PX-200 modellen er det vel stort sett samme hodetelefonen som PX-100 bare lukket. Den gamle PX-200 modellen hadde litt slankere bass en PX-100 , men var fortsatt meget go lyd forhold til prisen. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 PX100 MK2 skal vist være et fremskritt, skal kjøpe dem i nær fremtid til bruk på jobben. Evil-Duck: Er ikke det at jeg mener du gjør feil, men det at ting blir "hypet", og vanlige dermed blir lurt til å kjøpe de ikke egentlig har behov for. Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Ahh, takk Da går jeg for akg! Lenke til kommentar
probin Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) åssen fungerer akg-k518 på en Cowon x7 mp3-spiller da tru? kunne kanskje gått for noe bedre/dyrere.. noen som kan gi forslag til bra headset til en COWON x7 ?? Endret 14. februar 2011 av probin Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Mine tre standardanbefalinger; - Beyerdynamic DT770 - Shure SRH-440/840 - Audio Technica M50 Valget avhenger av personlige preferanser mhp. lydsignatur, pris, passform og design. Alle tre lar seg drive med bærbart utstyr. Det viktigste er i alle fall at du høyst trolig kommer til å være fornøyd uansett hvilket hodesett (av de tre) du ender opp med. Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Da ble SENNHEISER PX 200-II kjøpt! UTROLIG fornøyd, langt bedre enn mine koss porta pro, der lyden var ALT for fyldig! Da er det bare å begynne ferden til "hodetelefonofile" Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Bra kjøp! De er et steg på vegen til noe større. Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Ja, det kan sies.. Sikter til Denon-AH-D2000 Men jeg opplever et stort problem med hodetelefonene med en gang jeg begynte å bruke dem, kommer jeg borti kabelen begynner det å skurre noe så helsike? Tror det er dårlig kabel. Endret 14. februar 2011 av Bmx123 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hm, hadde levert de inn i da, skal vel ikke oppføre seg slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå