gorpium Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Nå har jeg fått NuForce uDAC-2 og jeg merket fort at lydbildet ble noe annet enn da jeg plugget D5000 rett i den bærbare. Problemet nå er at jeg hører litt skurring innimellom. Noen som vet hva grunnen kan være? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Litt pirk; men DAC gjør om et digitalt signal til et analogt signal. Det behøver ikke å være PCM. Kan være f.eks DSD eller andre litt mer obskure digitale formater. Joda, mest vanlige er jo PCM da. DIGITAL ANALOG CONVERTER, den gjør om et digitalt PCM signal til et analogt lydsignal. Lydkortet ditt har en god en, ikke noe å tenke mer på. Takk for svar Nå har jeg jo ikke desktop PC lenger, men kun lydkortet og GFX kortet er igjen av den. Nå har jeg hodetelefon forsterkeren(Graham slee Solo SRG) koblet på min CD/DVD spiller. Lurer da på om ikke spilleren har DAC, og kan jeg koble på en DAC på forstekeren eller spilleren eller går ikke det an? Om hodetelefonforsterkeren er koblet til cdspilleren med analoge kabler, er det CDspilleren sin DAC som er i bruk, om du kobler den til cdspilleren digitalt, med optisk, eller coax osv. Så er det hodetelefonforsterkeren sin dac som er i bruk. Om du ikke vil bruke cdspilleren sin dac, kan du se om du har digitale utganger på den, så kjøpe en dac som støtter den type inngang og signal, og så koble den til i mellom cdspiller og hodetelefonforsterker. Takker for et godt å meget utfyllende svar Hodetelefonforsterkeren er koblet til CD/DVD spiller med analog, så da ser det ut som spillerens dac gjør en bra jobb...men hadde jo vært moro å vite om det kunne bli enda bedre. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Her om dagen fant jeg ut at jeg skulle kjøpe hodetelefoner til rundt 2000kr. I dag var jeg på hifiklubben for å høre på Denon-sett. Kom hjem med D5000 og Argon HA1. Utrolig herlig å høre på Godspeed You! Black Emperor! nå! 1 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Problemet nå er at jeg hører litt skurring innimellom. Noen som vet hva grunnen kan være? To muligheter sånn på stående fot; 1) jordingsfeil => URL 2) datastøy via USB-kabelen. Prøv å bytte utgang. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Synes det er synd en USB-DAC/AMP ikke har interne kretser som takler normal el-støy fra pc-en de er koblet til. Det virker jo som om det er en del som har dette problemet. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Litt av problemet med jordingsfeil er jo at om man konstruerer en forsteker/dac slik at det ikke kan oppstå så mister man ytelse i situasjoner der man har korrekt jording. Selv har jeg jordet hifi-anlegget via et koberrør på 2-3 meter som ligger nedgravd i hagen. Billig og grei oppgradering av lyden. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Problemet nå er at jeg hører litt skurring innimellom. Noen som vet hva grunnen kan være? To muligheter sånn på stående fot; 1) jordingsfeil => URL 2) datastøy via USB-kabelen. Prøv å bytte utgang. Takker. Prøvde en annen USB-utgang nå. Ble betydelig mindre knitring, men det er i ny og ne. Testet også på en annen maskin i husholdningen, samt Mac-en min uten noen form for knitring. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Problemet nå er at jeg hører litt skurring innimellom. Noen som vet hva grunnen kan være? To muligheter sånn på stående fot; 1) jordingsfeil => URL 2) datastøy via USB-kabelen. Prøv å bytte utgang. Takker. Prøvde en annen USB-utgang nå. Ble betydelig mindre knitring, men det er i ny og ne. Testet også på en annen maskin i husholdningen, samt Mac-en min uten noen form for knitring. Jeg hadde Abrahamsens A-DAC, som er en ren USB-DAC, for en stund siden og denne klarte jeg dessverre aldri å få helt "knitrefri", så den ble returnert. Triste greier ... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Litt av problemet med jordingsfeil er jo at om man konstruerer en forsteker/dac slik at det ikke kan oppstå så mister man ytelse i situasjoner der man har korrekt jording. Selv har jeg jordet hifi-anlegget via et koberrør på 2-3 meter som ligger nedgravd i hagen. Billig og grei oppgradering av lyden. Det er vel ikke snakk om jordingsfeil mellom USB-DAC og PC, USB-kontakaten har ikke noen form for jording. Lager du et produkt som er laget for å fungre som et eksternt lydkort, må du klare å få på plass ordentlig støyskjerming. Det er jo mulig, og ufatelig viktig. Må man leve med støy, kan man jo like gjerne bruke de integrerte ldkortet. Endret 11. februar 2011 av NgZ Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Heisann! Jeg tenkte å kjøpe meg hodetelefoner til maks 700kr. Jeg klarer ikke å velge, er så helsikes mye på markedet! Bass er megaviktig. Jeg hører på alt fra techno til heavy metal. Jeg har sett på dette: http://www.headgear.no/akg-k518-black ! Hva synes folket? Mhv Bmx123 Lenke til kommentar
gwh Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Heisann! Jeg tenkte å kjøpe meg hodetelefoner til maks 700kr. Jeg klarer ikke å velge, er så helsikes mye på markedet! Bass er megaviktig. Jeg hører på alt fra techno til heavy metal. Jeg har sett på dette: http://www.headgear.no/akg-k518-black ! Hva synes folket? Mhv Bmx123 De er særdeles lite komfortable, med mindre hodet ditt er på størrelse med en ert. Har hatt de, og gitt de videre, ikke gode i det hele tatt. Er bass viktig, ta en kikk på disse: Sony MDR XB700 Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Tenkte på noen som ser nogelunde greie ut. Hva med http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/sennheiser_px-100-ii_hodetelefon.htm eller http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/sennheiser_px-200-ii_hodetelefon.htm . Noen som ikke er så ALT for store, altså portable. Tusentakk for raske svar! Edit 1: Forresten, forguder denne tråden. Har lært så UTROLIG mye. Edit 2: Beklager mange innlegg, men kan gå opp til 800kr hvis nødvendig. Endret 8. mars 2011 av Onyx Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 I den prisklassen er det vanskelig å komme utenfor Shure SRH440. Spørsmålet er bare om du kommer til å finne de litt kjedelige da de er pinlige nøyaktige og ikke farger lyden med ekstra bass. Dersom bass er det du er ute etter så er Audio Technica M-50 det du trenger. Du må nok dessverre belage deg på å betale en god del mer for de sistnevnte. Mitt tips er å gå for a) et rimelig sett med god, men beskjeden bass, eller b) bite i det sure eplet å innse at man må ut med mer penger om man vil ha en kraftig bass som ikke låter som grøt. Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Ikke alle her i verden som har så mye penger Men hva med de jeg linket til? Kan da gå ned litt på kravet mitt om bass, men kjekt hvis bassen er bedre enn på mine koss porta pro Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Som sagt, SRH-440 er den hodetelefonen i den prisklassen (koster vel sånn ca 700,-) som jeg synes er den beste. Det betyr ikke at jeg har hørt alle hodetelefonene som finnes, men jeg kan i alle fall gå god for akkurat den. Bassen er mer enn tilstrekkelig. Dersom du har lyst på mer "punch" så kan du senere velge å kjøpe større puter (de som tilhører SRH-840). Dette er en rimelig oppgradering som nok vil gjøre deg fornøyd dersom du savner litt ekstra bass. Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Da har akg-k518 blitt bestilt. Fikk disse for 459kr inkludert frakt, gleder meg Men lurer på om dette var dumt? Helsike, er så impulsiv.. :!: Edit: Lurte også på om jeg trenger en slik hodetelefon-forsterker? Så en på elkjøp i dag til 200. Hva skal dette være godt for? Høyere lyd? Endret 8. mars 2011 av Onyx Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Lurte også på om jeg trenger en slik hodetelefon-forsterker? Så en på elkjøp i dag til 200. Siden du er så impulsiv får jeg vel skyndte meg å svare "nei" på spørsmålet om du trenger forsterker (til AKG K518). Lenke til kommentar
Bmx123 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Avbestilte de! Når man først skal kjøpe noe, så kjøper man noe skikkelig. Tror det heller er litt lurere å spare også kjøpe noe som virkelig funker. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 AKG518 er fine de, trenger bare litt tilvenning med å bruke de, siden de er stram. Mye lyd for lite penger. Jeg har stort hode, og klarer fint å bruke de. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Slenge meg på den. Hadde AKG K518 en periode , mye lyd for pengenne dette. Kan også legge til at jeg har større hode en gjennomsnittet og jeg hadde ingen problemer å bruke dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå