Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Jeg er på utikk etter nye hodetelefoner.

Makspris er 1600, og jeg vil gjerne ha lukkede. og de må være mulig å bruke uten hodetelefonforsterker. dog skal de hovedsaklig brukes på PC, altså ikke mp3 spiller e.l.

Skal brukes for det meste til musikk(typ dance/trance crap) og gaming.

 

Driver og ser på Beyerdynamic DT770 Pro. Finnes det noe bedre alternativ, eller er det det som gjelder?

Og om jeg går for D770, skal jeg kjøpe 30ohm eller 80ohm varianten?

Lenke til kommentar

Skal brukes for det meste til musikk(typ dance/trance crap) og gaming.

 

Driver og ser på Beyerdynamic DT770 Pro. Finnes det noe bedre alternativ, eller er det det som gjelder?

Og om jeg går for D770, skal jeg kjøpe 30ohm eller 80ohm varianten?

Du har i mine øyne tre gode alternativer:

Først og fremst har du DT770 (som jeg selv eier og bruker til MP3-spilleren) som er en slager hos de aller fleste. De er lette og drive (32 ohms-utgaven), isolerer godt, gjengir musikk på det jeg vil kalle en morsom måte, og de er behagelige.

 

Videre så vil jeg også anbefale Shure SRH-880 og Ultrasone HFI680 som begge ligger i det samme området. Lydsignaturen er litt anderledes hos de to så jeg anbefaler deg å finne frem noen anmeldelser av alle tre slik at du finner ut hvilket par som passer best for deg.

 

 

 

Fikk noen spennende saker i posten i dag :)

Søtt!

 

Jeg venter på 2 pakker i posten jeg også. Jeg avbestilte T1 da det var 2 måneders leveringstid fra Tyskland. Det er dog noe helt annet som er på vei, både fra Tyskland og USA. =D

Lenke til kommentar

Jeg venter på 2 pakker i posten jeg også. Jeg avbestilte T1 da det var 2 måneders leveringstid fra Tyskland. Det er dog noe helt annet som er på vei, både fra Tyskland og USA. =D

 

Og jeg som hadde gledet meg til å lese inntrykkene av Tesla T1. Dårlig gjort. :tease:

Det er kanskje innlysende for alle andre, men jeg skjønte/skjønner ikke akkurat helt hva det "helt andre" som er på vei er for noe - kan du forklare?

 

@Evil-Duck: Du skal være glad jeg ikke vet hvor du bor - dette var skikkelig lekre saker! :dribble: Hva er neste steg i den uendelige oppgraderingsrekken?

Lenke til kommentar

Hei, her kommer enda en "hvilke hodetelefoner/dac/amp passer for meg"-post :blush:

 

Jeg har, selvfølgelig, lest litt selv før jeg spør her og gjort meg noen tanker om hva jeg ønsker.

Klokkene skal kun brukes hjemme, med pc'en som kilde. Slik min pc står nå er alle pci-sporene bebodd, så jeg har ikke plass til et skikkelig lydkort. Løsningen blir dermed en DAC, med USB-input. Siden det er tynt med plass i studentbudsjettet går jeg for en dac med innebygd headamp, og NFB-12 fra audio-gd virker som det opplagte alternativet, slik jeg ser det. Her får jeg både USB-input som jeg krever, òg coaxial. Siden der er dac ut kan jeg også komplimentere med en skikkelig amp ved en senere anledning.

 

Da gjennstår bare klokkene, og det er her jeg virkelig trenger direksjoner. Jeg hører primært på klassisk rock samt. litt som ligger på grensen til punk, men jeg er heller ikke fremmed for klassisk, drum & bass eller rene pianokonserter. Jeg hører på det meste med andre ord.

Jeg har primært sett etter lukkede klokker i denne omgang da jeg har en kjæreste som er ømfintlig for støy, og pc'en befinner seg på stua sammen med TV'en. God isolasjon er dermed et krav fra henne og et ønske fra meg. Denon AH-D2000 / 5000 befinner seg i min prisklasse.

 

Dersom jeg skulle gå for D2000 + NFB-12 vil jeg ende opp rundt 3000,- totalt.

Er det andre komboer jeg burde se på som kanskje gir meg mer for pengene?

Lenke til kommentar

Har bare lyttet kjapt på de før. Fikk ikke testet musikk med litt punch, men fy pokker for et klart lydbilde. Vokalen fra Antony (and the Johnsons) var særs nydelig. Veldig behagelig å ha på hode. Kabelen er i skikkelig kvalitet. Skal litt til å kutte den med et uhell.

 

Til 3000,- (ink mva) kan de ikke slås.

Lenke til kommentar

2400,- høres ut som en særs god deal. D5000 virker som det beste kjøpet av de to toppmodellene til Denon (og det var selv før prisen ble redusert).

Det er i hvert fall flere som mener at D5000 har mer punch i bassen enn sin storebror, D7000. Aner ikke om det faktisk er sant, det er bare noen løse rykter jeg har hørt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=FTRgB7JKXz4

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Ahh, jeg elsker å få pakke i posten.

 

Meier Audio StageDAC + Meier Audio Corda Concerto:

 

CordaMeier1.png

 

PCoppsett.png

 

Førsteinntrykket er at dette er to helt fantastiske komponenter. Det som slår meg mest er hvor stor romfølelse det er mulig å oppnå vha. de ulike funksjonene til StageDAC-en. Skal skrive mer etterhvert som jeg har fått hørt litt på de. :w00t:

 

Forresten, dette innkjøpet betyr at jeg har en DAC (Keces DA-151) og en rørforsterker (Little dot MKIII) til "overs". Send PM dersom dere er interesserte i å ta de første(?) skrittene inn i de audiofiles rekker. :!:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Shure SRH840 vs Beyerdynamic DT 770 Pro

 

Jeg er på utkikk etter hodetelefoner til rundt 1500,- og etter en del lesing virker det som om Beyerdynamic og Shure er de som har fått best kritikk av klokkene i min prisklasse. Jeg har prøvd Beyerdynamic og synes de var veldig gode, men har ikke mulighet til å få hørt Shure SRH840. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har prøvd begge, og synes det ene var noe bedre enn det andre? Kommer til å bruke de sammen med Beresford Caiman DAC/Amp, og litt med iPod. Har ikke forsterker til iPoden for øyeblikket, men kan hende det kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...