kaninkoker Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Fantastiske saker det der! Lenke til kommentar
gwh Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Da var Moon Audio Blue Dragon V3 XLR kabler til HD800ene bestilt ser frem til å få høre HD800ene balansert , håper på en lik forandring som HD650ene hadde når de ble balansert! Jeg føler meg normal når jeg frekventerer denne tråden Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hvordan løser du tilkoblingen tl selve hodetelefonene rent praktisk? Og på så korte strekk, er det noe poeng? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Hvordan løser du tilkoblingen tl selve hodetelefonene rent praktisk? Og på så korte strekk, er det noe poeng? ganske plug and play egentlig da jeg har XLR inganger på forsterkeren min , så her blir det det balansert hele veien. Ellers så rent lydmessig synst jeg selv det var utrolig mye å hente fra HD650ene, med ett de fikk balanserte kabler ble de en god del mer dynamiske , kraftigere i bassen å noe mer åpne. Å håper som sakt å få en lignende effekt på HD800ene edit : muli jeg tolket spørsmålet litt feil ? Kabelen jeg kjøpte fra moon audio er terminerte av dem med kontaktene til HD800 så her er det bare å dra ut orginal kabelen å koble inn de nye. Plug and play på dette og ! utrolig fint system sennheiser har på de litt dyrere klokkene sine. Endret 19. januar 2011 av Evil-Duck Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Men du må jo ha XLR i begge ender for at det skal være noe poeng i. Er det lagt op til det allerede i hodetelefonene? Tradisjonelt har jo en XLR-kabel samme signal med omvendt polaritet i to av ledningene. Mottaker fanger opp støy som kommer til underveis, og forkaster den, noe den det kan den gjøre fordi EM-forstyrrelser er identiske på begge ledninger. kan det gjøres så lite at det får plass i hodetelefonene? Jeg har alltid sett for meg at det krever prosessering av noe slag, men mulig det ikke trengs. red: Wikipedia løste det, man trenger bare en bitteliten dings som en Balun. Mente det var noe som ikke stemte med at det krever prossesering, har jo koblet til mikrofoner med XLR utallige ganger Endret 19. januar 2011 av NgZ Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Som vi snakket om på PM for en stund siden, Evil-Duck, håper jeg du får kommet deg til TG med utstyret! Hadde vært utrolig morsomt å få hørt forskjellen du snakker om. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Men du må jo ha XLR i begge ender for at det skal være noe poeng i. Er det lagt op til det allerede i hodetelefonene? Tradisjonelt har jo en XLR-kabel samme signal med omvendt polaritet i to av ledningene. Mottaker fanger opp støy som kommer til underveis, og forkaster den, noe den det kan den gjøre fordi EM-forstyrrelser er identiske på begge ledninger. kan det gjøres så lite at det får plass i hodetelefonene? Jeg har alltid sett for meg at det krever prosessering av noe slag, men mulig det ikke trengs. red: Wikipedia løste det, man trenger bare en bitteliten dings som en Balun. Mente det var noe som ikke stemte med at det krever prossesering, har jo koblet til mikrofoner med XLR utallige ganger Ja selfølgelig var det dett du lurte på ja ble litt sent i går Greine med balanserte headphones via XLR kabel er egentlig bare det at på et konvensjolent setup så er minus/jord for øreklokkene felles som vist her menst på et balansert oppsett vil minusen ligge helt separat til hvær side av klokkene , og vil ligge helt separert i forsterker leddet og (vertfall mitt).Dette vil da føre til at crosstalk blir helt eliminert. Om noen er intresert står her en meget god artikkel som går i detalj på hvordan dette funker her http://www.6moons.com/audioreviews/balancedheadphones/one.html Endret 19. januar 2011 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Frister egentlig å prøve K701-ene mine balansert. Siden jeg ikke er en kabelsnobb så holder det jo også bare med å bytte plugg + skaffe DAC/forsterkerkombinasjon som er balansert. Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hey folks. tenkte det var på tide å skaffe meg en portabel DAC/hodetelefonforsterker. Gjerne en liten sak med alt i ett. Noen forslag? Jeg har sett litt på fio familien, men låter disse så bra som folk sier? Eneste kravet mitt er at den skal være så liten som mulig fordi jeg skal ha den i lommen 24/7. har en fra før av, men den låter ikke så veldig bra spør du meg, og kvaliteten er så som så. Nærmere bestemt en Cmoy til ca 600 kr. Jeg kan strekke meg ganske langt når det gjelder pris i og med at jeg skal ha den en stund. Målet mitt er best mulig lyd på farten. Det råeste hadde seff vært et par Ultrasone edition 8 i tillegg. Ingen forslag? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Sjekk ibasso.com Gjerne d4 eller d12 Har selv kjørt med D2+ tidligere sammen med en LOD og ipod. Ga veldig godt løft. Endret 20. januar 2011 av gwh Lenke til kommentar
master air Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Var innom Hi-Fi klubben tidligere i dag og prøvde litt forskjellige Denon hodetelefoner. Må si det er fristende og kjøpe meg enten DH2000 eller DH500. Prisforskjellen er ganske stor, og jeg vet ikke helt om det er verdt det. Desverre fikk jeg prøve et helt nytt DH5000 par, mot et godt innspilt DH2000. Prøvde også DH7000 og de var ganske så råe, men vet ikke om jeg er helt der enda, selv om de kan fås ganske så billig fra USA. Hva syns folk jeg skal gjøre, gå for DH2000 eller DH5000, kommer nok til å kjøpe gjennom en venn fra USA, så det er jo litt å hente på prisen. Om noen har forslag til en forsterker som passer sier jeg ikke nei takk til forsalg. Hodetelefonene skal drives av en MBP, men skal ikke se bort ifra at den ved en senere anledning vil bli parret med et annlegg og ikke bare en data. Jeg har allerede en bærebar amp som duger, men vil gjerne tyne ut så mye som mulig ut av noen nye hodetelefoner. Vet jeg kommer til å få et spørsmål om budsjett, og jeg må si ærlig at jeg vet ikke hvor mye jeg trenger å gå ut med. Vil helst at de skal kunne drive det meste av hodetelefoner og vare en stund, men jo billigere jo bedre. Og kjenner jeg meg selv rett vil jeg ende opp med å bytte ut forsterkeren om noen år uansett da jeg er veldig glad i ny elektronikk. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) For meg ble lydforskjellen fra D2000 til D5000 liten i forhold til prisdifferansen. Jeg endte med D2000 som jeg kjøpte over dammen. Bruker en Audio-gd Fun A sammen med D2000. En meget bra kombinasjon. Endret 20. januar 2011 av bar1 Lenke til kommentar
gwh Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Var innom Hi-Fi klubben tidligere i dag og prøvde litt forskjellige Denon hodetelefoner. Må si det er fristende og kjøpe meg enten DH2000 eller DH500. Prisforskjellen er ganske stor, og jeg vet ikke helt om det er verdt det. Desverre fikk jeg prøve et helt nytt DH5000 par, mot et godt innspilt DH2000. Prøvde også DH7000 og de var ganske så råe, men vet ikke om jeg er helt der enda, selv om de kan fås ganske så billig fra USA. Hva syns folk jeg skal gjøre, gå for DH2000 eller DH5000, kommer nok til å kjøpe gjennom en venn fra USA, så det er jo litt å hente på prisen. Om noen har forslag til en forsterker som passer sier jeg ikke nei takk til forsalg. Hodetelefonene skal drives av en MBP, men skal ikke se bort ifra at den ved en senere anledning vil bli parret med et annlegg og ikke bare en data. Jeg har allerede en bærebar amp som duger, men vil gjerne tyne ut så mye som mulig ut av noen nye hodetelefoner. Vet jeg kommer til å få et spørsmål om budsjett, og jeg må si ærlig at jeg vet ikke hvor mye jeg trenger å gå ut med. Vil helst at de skal kunne drive det meste av hodetelefoner og vare en stund, men jo billigere jo bedre. Og kjenner jeg meg selv rett vil jeg ende opp med å bytte ut forsterkeren om noen år uansett da jeg er veldig glad i ny elektronikk. Har du venn over dammen, få tak i D5000 til rundt usd400 fra Amazon sist jeg så. Det tilbudet kommer regelmessig. Når det gjelder elektronikk, så er jeg meget godt fornøyd med min KIngrex HQ1. Andre alternativer er Burson, Meier Audio og Audio Gd. Kingrex og Burson kan kjøpes hos Moiz.no Jeg hadde sett på Concerto hos Meier Audio eller Audio-gd'sC-2/C-2 SA/NFB-12 Lenke til kommentar
master air Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Takk for forslagene. Hadde helt glemt å sjekke amazon, men det var virkelig en god pris. Har funnet et par D5000 for 450 dollar inkludert frakt på ebay, så mulig det er billigere totalt sett, men selv om det er en top-rated seller foretrekker jeg amazon. Er aldri noe tull med dem. Tror nok kompisen min får en mail i løpet av helgen som sier at det er et par hodetelefoner på vei til postkassen hans. Bruker du din Kingrex med et par fra Denon eller bruker du noen andre hodetelefoner? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Bruker Kingrex'en opp mot et par D7000. Ser det er mange som foretrekker Burson, men jeg har hatt den på test en måned, og endte opp med Kingrex'en på demobrukt til 4500,- Lenke til kommentar
master air Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Misunner deg de hodetelefonene. Var virkelig gøy å høre på de, merket ganske tydelig forskjell fra D2000. Får vel tråle head-fi.org og andre sider før jeg bestemmer meg for en amp. Men er så og si bestemt på å kjøpe meg D5000, da D7000 er definitivt for stov pris for en stakkars student. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvis du er veldig usikker så kan du vel be om å få "lånt" med hodetelefonene hjem til testing i en ukes tid mot et depositum tilsvarende fullpris? Det kan være mye bedre å teste hjemme av en rekke årsaker, blant opplagte grunner som mer lyttetid, mindre støy (på Hi-Fi Klubben i Bergen er det masse bråk i bakgrunnen ved lyttestasjonen), ev. bedre utstyr, osv. Og dessuten: hvis du lurer på om du hører forskjell på D2000 og D5000 og om prisen forsvarer den så er det vel en god grunn til tvilen og etter min erfaring betyr det at den eventuelle forskjellen du måtte høre (placebo eller ikke) ikke forsvarer prisforskjellen. Uansett er Denon AH-D2000 en utrolig morsom hodetelefon å lytte til musikk med. D5000 har jeg dessverre ikke hørt. Hva med jubileumsmodellen AH-A100 som prismessig plasserer seg mellom D2000 og D5000? Lenke til kommentar
master air Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg hørte en forskjell, men syns det er vanskelig å si om det er verdt prisforskjellen. Spesielt fordi D2000 var innspilt, mens D5000 var nye ut av eske. Jubileumsmodellen blir det nok ikke, da den ikke er den letteste å få tak i, i USA. Nå koster D5000 fra amazon med skatt i underkant av 2800 kr, noe som er billigere enn hva hi-fi klubben tar for D2000 her. D2000 i USA koster vanligvis i underkant av 100 dollar mindre + skatt enn det D5000 gjør om dagen fra amazon. Var faktisk ikke noe problem med å støy når jeg skulle høre på de forskjellige klokkene, da det ikke var noen andre i butikken. TImeplanen min gjør det sånn at jeg kan teste ut hodetelefoner når det er ellers dødt i butikker. Tror nok neppe jeg får lånt med meg D5000 fra Hi-fi klubben hvertfall, da de var egentlig utsolgt i både butikken i marcus thranes gate og i grensen. Tror ikke de vil bestille inn noen nye klokker bare for at jeg skal låne dem. De vil uansett ha problemet med at de ikke vil være innspilt, og jeg tviler på at jeg får lov til å låne dem så lenge at de får alle timene de trenger før de lyder best. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Ståpelstid, Ludacri med How Low. Ikke nok bass til at jeg blir skjeløyd, men nærme nok Noen flere forslag til fredagsbass på jobben? Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Nå koster D5000 fra amazon med skatt i underkant av 2800 kr, noe som er billigere enn hva hi-fi klubben tar for D2000 her. D2000 i USA koster vanligvis i underkant av 100 dollar mindre + skatt enn det D5000 gjør om dagen fra amazon. Oi, det var veldig gode priser på Denon der i dag ja! Ikke så veldig mye grunn til å bekymre seg for umiddelbar lommebokslakt med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå