Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Det er et ålreit oppsett bestående av Little Dot MKIII (GB Sylvania Gold Brand) og Keces DA-151. Avhengig av hvor mye flyttingen kommer til å koste, så kan det nok hende at det blir en ny DAC (coax/toslink) på meg om en liten stund. Deretter så spørs det om jeg skal begynne å spare til en oppgradering av AMP-en.

 

Hva med en Woo Audio 2?

 

wa2_front_bk.jpg

 

Jeg er en smule forelsket i rør. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motok min kjære Cowon j3 for et par dager siden. wow, kan ikke si annet enn at jeg er svært imponert. Hadde noen små problemer i starten med syngroniseringa, men da jeg endelig fikk fyrt den opp med flac til randen så skjønte jeg hvorfor den har fått så mye skryt. Sammen med klipsch image one gjør den mirakler i mine øyne. Lyden er varm og fyldig på enn annen måte enn hva jeg har hørt før. Sitter akkuratt nå i stuen mens jeg nyter albumet "The wall" av Pink Floyd. Skjermen er også noe av det bedre jeg har vært borti og menyene er også svært brukervennlige. Er det en ting jeg ikke er helt fornøyd med må det være responstiden, der Apple tar førsteplassen. En annen ting som er positivt er at selve spilleren er svært godt bygd og vekten er også lav i motsetning til sin rival fra Apple. Alt i alt en svært god spiller med lydkvalitet i særklasse :-)

Lenke til kommentar

Jeg er en smule forelsket i rør. :love:

 

Da er vi to! Det er helt klart noe eget med rør. Det ene er jo lyden, men jeg liker også veldig godt å sitte i et rom med dempet belysning og lytte til musikk mens jeg stirrer på de glødene rørene. Et slags elektrisk alternativ til flammer.

 

5ac42537214809bb02d788e54773dd44.JPG

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med å finne musikk med gode opptak, eller er det bare jeg som er veldig kravstor?

 

Når jeg hører på musikk som rock, pop, jazz, klassisk osv, så føler jeg at lydkvaliteten aldri når helt opp. Elektronisk musikk har så langt bydd på de beste lydopplevelsene.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jo det er en del musikk som ikke har noe særlig gode opptak vertfall nå i siste tiden , metallicas nyeste album death magnetic er jo et perfekt eksempel på et godt albumm totalt ødlagt av opptak/miksing

 

Ellers så er det vært å sjekke ut de 4 sangene som gutta hos benchmark har mikset sammen bare ved bruk av topp utstyr , bedre opptak og miksing av sanger tror jeg en skal lete lenge etter.

 

sangene finne dere her http://www.mastersfromtheirday.com helt gratis og helt lovelig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Driver og tester ut superlux hd662f spm jeg plukket opp fra ebay her om dagen.(65usd, og selgeren er villig til å lage noen korrigereinger på fakturaen..)

Har bare behringer uca 222 her hjemme, men tar de med på jobben på i morgen og prøver ut med Kingrex HQ1 og litt annet snacks.

Virker litt brumlete i bassen så langt, men vi får se om det setter seg med litt ordentlig forsterkning og innkjøring :)

Lenke til kommentar

Jo det er en del musikk som ikke har noe særlig gode opptak vertfall nå i siste tiden , metallicas nyeste album death magnetic er jo et perfekt eksempel på et godt albumm totalt ødlagt av opptak/miksing

Helt forferdelig! Men, versjonen som blir spilt i Guitar Hero 3 (!!) er veldig bra, mye større dynamisk omfang, langt mer behagelig å lytte på.

Det hele skyldes «Loudness War» (anbefaler artikkelen).

 

For utgivelser med mye dynamikk, anbefales det meste av klassisk musikk. Ser også HDtracks.com blir mye omtalt når det kommer til kvalitetsmusikk, kan være verdt å sjekke ut det også.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noen bitrate snobb.

 

Men etter at Spotify nylig kuttet ut all musikk fra ECM (eller sannsynligvis: ECM nektet Spotify å ha deres musikk i katalogen), lastet jeg ned et par Jan Garbarek-album i FLAC, konverterte dem om til V0 mp3, og la dem inn på mobilen (en HTC Desire). Forskjellen slo meg umiddelbart, selv med et par av "pendlerproppene" mine, i dette tilfellet et par Sennheiser CX55 - ikke på noen måte noe high end-greier.

 

Nå kan man jo tenke seg at dette delvis skyldes placebo, men jeg forventet jo i utgangspunktet ingen forskjell.

 

Det skal nevnes at Spotify har hatt noe støyproblemer innimellom på telefon, men det er mer enn dette.

 

Samtidig er det klart at vinningen går opp i spinningen om jeg hører på musikk fra laptopen, telefonen er faktisk merkbart bedre. Så da leter jeg etter USBDAC/eksternt lydkort - altså en USBDAC som ikke bare er DAC med optisk utgang som kan kobles til forsterker, men har det innebygd.

 

Forsterkerdelen krever jeg ikke noe voldsomt av tror jeg, den skal drive sennheiser HD555 i første omgang, og de er jo greie å ha med å gjøre. Det er en fordel om den er liten og kan brukes med IEMs også. Jeg er dessverre unormalt var for bakgrunnswhitenoise, selv om jeg ikke er noen durkdreven musikklytter.

 

Hvor billig kan en ikke-snobb få dette? Det er alt for mange ting som står på innkjøpslisten for tiden, så 1k er nok en maksgrense.

 

Men jeg er absolutt åpen for billigere alternativer som jeg heller kan bytte ut senere - samtidig som de ikke kan være så dårlige at hele poenget blir borte. Man får jo alternativer på ebay fra ~$20 og oppover, men jeg regner jo ikke med at det er mye å samle på, egentlig. Men noen av Kina-produktene i 500kr-klassen er kanskje brukbare? (I tillegg er jo kineserne som regel greie med verdimerkingen på pakkene, sp man slipper 25% ekstra)

 

red: Kanskje Fiio E7 kan være et greit sted å starte? Eller er et mer å hente fra en ildsjel i kina som bygger slike ting på egen hånd og ikke selger finnes på ebay? Virket ikke som det var alt for mange gode alternativer tilo under den prisen på ebay i hvert fall.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Dagens kjøpsanbefaling under 1000,-

Superlux HD662F

Disse gjør det aller meste riktig.

Basssen går dypt, og musikalsk forsvarer de veldig greit prisen.

Lydisolasjonen er fremragende, måtte faktisk skru opp telefonen som står ved siden av meg for å høre den, noe jeg ikke trenger med Denonene mine.

De klemmer litt, men ikke noe i nærheten av akg's dj518, som er noe av det mest ukomfortable jeg har prøvd.

 

Kjøpte mine hos audiohipster på ebay, anbefalt selger.

post-54393-0-81394000-1295349061_thumb.jpg

Endret av gwh
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noen bitrate snobb.

 

Men etter at Spotify nylig kuttet ut all musikk fra ECM (eller sannsynligvis: ECM nektet Spotify å ha deres musikk i katalogen), lastet jeg ned et par Jan Garbarek-album i FLAC, konverterte dem om til V0 mp3, og la dem inn på mobilen (en HTC Desire). Forskjellen slo meg umiddelbart, selv med et par av "pendlerproppene" mine, i dette tilfellet et par Sennheiser CX55 - ikke på noen måte noe high end-greier.

 

Nå kan man jo tenke seg at dette delvis skyldes placebo, men jeg forventet jo i utgangspunktet ingen forskjell.

 

Det skal nevnes at Spotify har hatt noe støyproblemer innimellom på telefon, men det er mer enn dette.

 

Samtidig er det klart at vinningen går opp i spinningen om jeg hører på musikk fra laptopen, telefonen er faktisk merkbart bedre. Så da leter jeg etter USBDAC/eksternt lydkort - altså en USBDAC som ikke bare er DAC med optisk utgang som kan kobles til forsterker, men har det innebygd.

 

Forsterkerdelen krever jeg ikke noe voldsomt av tror jeg, den skal drive sennheiser HD555 i første omgang, og de er jo greie å ha med å gjøre. Det er en fordel om den er liten og kan brukes med IEMs også. Jeg er dessverre unormalt var for bakgrunnswhitenoise, selv om jeg ikke er noen durkdreven musikklytter.

 

Hvor billig kan en ikke-snobb få dette? Det er alt for mange ting som står på innkjøpslisten for tiden, så 1k er nok en maksgrense.

 

Men jeg er absolutt åpen for billigere alternativer som jeg heller kan bytte ut senere - samtidig som de ikke kan være så dårlige at hele poenget blir borte. Man får jo alternativer på ebay fra ~$20 og oppover, men jeg regner jo ikke med at det er mye å samle på, egentlig. Men noen av Kina-produktene i 500kr-klassen er kanskje brukbare? (I tillegg er jo kineserne som regel greie med verdimerkingen på pakkene, sp man slipper 25% ekstra)

 

red: Kanskje Fiio E7 kan være et greit sted å starte? Eller er et mer å hente fra en ildsjel i kina som bygger slike ting på egen hånd og ikke selger finnes på ebay? Virket ikke som det var alt for mange gode alternativer tilo under den prisen på ebay i hvert fall.

Nuforce UDAC-2 anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar

http://cgi.ebay.com/Mini-PCM1793-DAC-SPDIF-Coaxial-Optical-Power-Supply-/300401087929?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f14cd5b9 <- om laptopen din har digital lydutgang er dette et knallgodt alternativ.

 

Grei ebayselger som gjerne setter ned verdien.

 

God DAC med helt kurant forsterkerdel. Støygulvet er også lavt nok til at man ikke opplever noe støy når den skal være stille. Driver K701-ene mine bedre enn en XM4. (http://www.practicaldevices.com/xm4_details.htm)

 

Samme DAC-chip som du finner i DAC-er til 3-10 ganger prisen her til lands.

 

Kan hende du må undersøke litt for å finne ut om lapopen din har digital utgang; da det gjerne er kombinert med en vanlig minijack-utgang, og ikke synlig før man skrur det på.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Den XM4-en hadde heller ikke mulighet for å være en USB-DAC, eller tar jeg feil?

 

Er nok ingen optisk utgang i min Toshiba T13-17E, i hvert fall ikke i følge spesifikasjonene. aplay -l visr analogutgangen som CONEXANT Analog. Den har HDMI ut som jeg kan sende lyd gjennom, men fordelen med USB-DAC+forsterker-kombodings, er jo at jeg kan bruke den på den stasjonære også.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Hey folks. tenkte det var på tide å skaffe meg en portabel DAC/hodetelefonforsterker. Gjerne en liten sak med alt i ett. Noen forslag? Jeg har sett litt på fio familien, men låter disse så bra som folk sier? Eneste kravet mitt er at den skal være så liten som mulig fordi jeg skal ha den i lommen 24/7. har en fra før av, men den låter ikke så veldig bra spør du meg, og kvaliteten er så som så. Nærmere bestemt en Cmoy til ca 600 kr. Jeg kan strekke meg ganske langt når det gjelder pris i og med at jeg skal ha den en stund. Målet mitt er best mulig lyd på farten. Det råeste hadde seff vært et par Ultrasone edition 8 i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...