Evil-Duck Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Rør er jo rent koselig ^^ Lenke til kommentar
miCro Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Rør er herlig ja! Det skjer titt og stadig når jeg hører på musikk at jeg dimmer ned lyset og sitter og nyter synet av glødene rør. Endret 24. september 2008 av miCro Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hmm...synes det er dårlig gjort å friste andre :!: Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hva er det rør jør da og hva koster det? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Hva er det rør jør da og hva koster det? San helt teknisk hva rør gjør gidder jeg ikke gå inn for å forklare Men rør forsterkere har generelt en litt annerledes lyd en Solid state forsterkere (vanlige forsterkere) , Rør har en litt varmere og mørkere lyd en solid state , noe som gjør at det blir mye mer behagelig å høre på musikk (Dette er da min mening) Little dot forsterkeren min kostet 400$ som er litt i overkant av 2000,- + frakt fra kina , som er ganske dyrt men det skal nevnest at vist du skal ha en forsterker som f.eks er laget i USA må du ut med MYE mer . Endret 7. april 2008 av Evil-Duck Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Rør er et alternativ til transistorer som blir brukt i forsterkere. I dag er det hovedsaklig transistorer som er mest gjeldene i forsterkere, men rør er fortsatt utbredt blandt entusiastene da rørforsterkere har en egen klangkarakter som er meget behagelig. Det vil selvfølgelig variere, men rørforsterkere har gjerne en varm og fyldig lydkvalitet. Hvis du vil vite mer om det tekniske kan du ta en titt her. Endret 7. april 2008 av miCro Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Damien Rice i apple lossless , Little Dot MK IV SE , Silverstone EB01 DAC (Skal snart byttest ut!) og Grado SR325i = Elsk Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Har spart opp noen penger nå som jeg tengte jeg skulle bruke på en grei USB DAC , noen som har noe å anbefale ? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Mange fine oppsett her. Selv bruker jeg AKG K701 og DA10 DAC fra Lavry Engineering(Den er bedre en Benchmark-en! ) Kilde er iRiver H120 med optisk ut, eller Denon DVD1940. Jeg er godt fornøyd med den innebygde hodetelefonforsterkeren i DACen. Nok strøm og ikke noe forvrengning. Jeg har sett at folk lager seg en kabel fra 2 XLR-stereo jack for å drive hodetelefonene rett fra hovedutgangene. Noen som har prøvd? Ellers er det sikkert artig med separat hodetelefonforsterker, men jeg bruker ikke hodetelefoner så mye at jeg har savnet det. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Har spart opp noen penger nå som jeg tengte jeg skulle bruke på en grei USB DAC , noen som har noe å anbefale ? Hvor mye skal du bruke? Et (mye)rimeligere alternativ til DA10-en nevnt over er EMU-0404, men den blir jo mer et eksternt lydkort kanskje (og så ser den helt forferdelig ut). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 satanopplegg av en søkefunksjon på forumet påstår ordet x3i aldri er skrevet i hodetelefonforumet... var det noen her som har kjøpt disse? Hvordan gikk det i tollen? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Ødegård, kanskje dette er til hjelp for deg. Endret 3. mai 2008 av Skagen Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg har kjøpt dem, tollen gikk smertefritt:) Lenke til kommentar
Spoon73 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Hei! Kom over denne tråden når jeg søkte på nett. Artig med andre nordmenns som er interessert i hodetelefonutstyr. Jeg må vel sies å være mer enn middels interessert i lyd og musikk generelt, og er snart i mål med et oppsett som funker veldig bra i mine ører. Håper flere folk får øynene opp for hva et godt hodetelefonanlegg kan gjøre lydmessig. Det er ikke å kimse av Endret 21. juni 2008 av Spoon73 Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Hei! Kom over denne tråden når jeg søkte på nett. Artig med andre nordmenns som er interessert i hodetelefonutstyr. Jeg må vel sies å være mer enn middels interessert i lyd og musikk generelt, og er snart i mål med et oppsett som funker veldig bra i mine ører. Håper flere folk får øynene opp for hva et godt hodetelefonanlegg kan gjøre lydmessig. Det er ikke å kimse av Jammen så forell da hva er oppsettet? Selv kjører jeg PC: Emu0404->Stax 3050 Stue: NAD C542->(ser etter DAC)->(venter på bestilt og betalt Headamp GS-1)->Denon D5000 Bærbart: iPod Classic(må ha lagringsplass for lossless)->Meier Headsix->Sennheiser HD-25-1 II. Kontor: En eller annen halvdårlig kilde->Meier Move->Beyerdynamic DT770. Edit... glemte kontor og bærbart... bah, for mange hodetelefoner. Endret 7. mai 2008 av Sinsen Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Oh, GS-1 i lag med D5000 gleder jeg meg virkelig å høre hva du synes om! Det skal jo være en av de kremeste kremkombinasjonene, i alle fall i den prisklassen. Ta masse bilder når du har det i hus! Mange fine oppsett her. Selv bruker jeg AKG K701 og DA10 DAC fra Lavry Engineering(Den er bedre en Benchmark-en! ) Kilde er iRiver H120 med optisk ut, eller Denon DVD1940. Pfff, ingenting i verden er bedre enn Benchmarken min! Så det så... Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Oh, GS-1 i lag med D5000 gleder jeg meg virkelig å høre hva du synes om! Det skal jo være en av de kremeste kremkombinasjonene, i alle fall i den prisklassen. Ta masse bilder når du har det i hus! Gleder meg skikkelig selv, har venta på den siden november nå, så jeg håper virkelig den er ferdig bygd snart. Lenke til kommentar
Spoon73 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hei! Kom over denne tråden når jeg søkte på nett. Artig med andre nordmenns som er interessert i hodetelefonutstyr. Jeg må vel sies å være mer enn middels interessert i lyd og musikk generelt, og er snart i mål med et oppsett som funker veldig bra i mine ører. Håper flere folk får øynene opp for hva et godt hodetelefonanlegg kan gjøre lydmessig. Det er ikke å kimse av Jammen så forell da hva er oppsettet? Selv kjører jeg PC: Emu0404->Stax 3050 Stue: NAD C542->(ser etter DAC)->(venter på bestilt og betalt Headamp GS-1)->Denon D5000 Bærbart: iPod Classic(må ha lagringsplass for lossless)->Meier Headsix->Sennheiser HD-25-1 II. Kontor: En eller annen halvdårlig kilde->Meier Move->Beyerdynamic DT770. Edit... glemte kontor og bærbart... bah, for mange hodetelefoner. Jeg bruker PC som kilde og kjører Spdif ut fra et Echo Mia lydkort. Hodetelefoner: Sennheiser HD650 m/SAA Equinox kabel Grado RS-1 Forsterkere: Darkvoice 332 m/diverse rør EC Zana Deux (kommer i mai/juni) DAC: ONTech Monster Dual Mono Zero dac/amp Kabler: Zu Gede Zu Firemine Må si at jeg er imponert over Darkvoice forsterkeren. Når man får i de riktige rørene, så låter det veldig fint, og den har fått mye skryt på head-fi, spesielt med HD650. Venter for øyeblikket på en Eddie Current Zana Deux. De holder på å lage den, og hvis alt går etter planen, har jeg den i månedsskifte mai/juni. Bruker ventetiden på å jakte etter gode NOS rør. Endret 4. juni 2008 av Spoon73 Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Høres bra ut! Jeg skal en tur til USA i sommer, og håper på å finne en billig RS-1 selv. Lenke til kommentar
Spoon73 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Høres bra ut! Jeg skal en tur til USA i sommer, og håper på å finne en billig RS-1 selv. Ja, helt håpløst å kjøpe Grado her i Europa. Skulle tro de ikke var interessert i å selge de her av en eller annen grunn. RS-1 er fantastisk bra synes jeg. Gjengir akustisk materiale og stemmer mer livnært enn HD650. Men de kan bli litt for mye "upfront" til tider og jeg savner av og til tyngden i bassen som HD650 har. På en måte vil jeg si at HD650 låter litt "hifi", mens RS-1 låter mer "organisk". Mange mener at RS-1 er kongen til rock. Jeg synes at de låter aller best når det ikke skjer så mye i lydbildet. Feks Mark Knopfler, Norah Jones for å nevne et par. RS-1 kan bli litt "hissig" i toppen, og feks nyeste til Springsteen orker jeg ikke med de. Ikke ideelt, men fungerer bedre med HD650 da de ruller av litt mer i topp. Begge hodetelefonene låter uansett veldig bra, bare forskjellig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå