Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

2k ink moms for sparrow, 1700,- for HD598 ifra DH.

Det er noe over HD595 i pris, men som vanlig har jeg lyst på NÅ, så fant ut at jeg har ventet lenge nok.

Spesielt med tanke på at det først kom i div andre butikker til over 2k, er jeg greit nok fornøyd med den prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Gi gjerne tilbakemelding når du får de! :) Kan tenke meg å vite hvordan du synes de låter og om de sitter godt på hodet.

Gratulerer med et fint kjøp! :)

Lenke til kommentar

Vel, for å være ærlig, så er jeg sikkert litt farget når det kommer til sennheiser -_-

Men regner med at de blir en fin mellomting til de gamle HD515 jeg har på jobb nå, og HD650 jeg sitter med hjemme.

Jeg hadde HD595 også, men de solgte jeg, fordi jeg ikke følte de var portable, eller at de burde brukes rett i bærbare på jobb.

På den portable fronten ble det ATH-M50 + udac, og nå som jeg falt for Audio-GD Sparrow, så måtte jeg nesten ha noe bedre til jobben.

For å quote meg selv ifra Dustinhometråden.

Litt usikker på om jeg forsto det spørsmålet.

Dac'en var en NuForce uDac 2.0, http://www.dustinhom...5010469847.aspx

Angående produktet. Så var det denne søte saken.

http://www.dustinhom...010485071.aspx?

Sennheiser HD598 sammen med Audio-GD Sparrow blir mitt nye oppsett på jobb.

Kan anbefale Sparrow, 1600+ moms direkte ifra produsent i kina inkl oppgraderinger.

Dog den er ikke helt hva du vil kalle portabel, ikke i forhold til NuForce uDac(2).

Men den kan enkelt transporteres med om jeg skal på jobb reise i mer enn et par dager.

I kortere perioder holder jeg meg hovedsaklig til mp3 spiller og ATH-M50.

Og takk, tror det blir kos, + jeg liker utseende veldig godt.

De gamle HD515 som har vært trofaste i over 5 år nå, blir nok renset litt, for så liggende på hylla som backup, evt legge de igjen på hytta til foreldra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har store forventninger så ikke vær redd for å bruke store ord! :p

Vel, jeg har en slags forkjærlighet for Sennheiser jeg også uten at jeg eier noen skikkelige hodetelefoner fra dem (dvs. jeg har PX100 og HD201). Jeg liker den litt mørke, men samtidig rike og fulle lyden de ofte presenterer. Og jeg har ved flere anledninger blitt imponert over hvor mye lyd man kan få for lite penger.

Og jeg er helt enig med deg HD598 er virkelig en skjønnhet!

Lenke til kommentar

Enkeltsamtaler/stemmer dempes ikke veldig mye så farmor vil du høre uansett :)

Sammenhengende konstant støy (og mange som snakker i bakgrunnen) dempes enormt bra..

Brukte mine QC2 sist på en tur fra Oslo til São Paulo, ca. 15 timer hver vei. Trengte ikke å bytte batteri selv med over 30 timers bruk. Bruker billige oppladbare AAA batterier fra Biltema.

Hvis du vil spare noen kroner, kjøper du QC15 når du er i USA.

Jeg overlever ikke en slik flytur igjen. :p

Har vært i USA før, den alt for lange flyturen tror jeg ikke jeg takler igjen.

Men jeg kan jo alltids få familien min til å kjøpe det i Statene og sende det hit.

Burde ikke være noe problem. Sende som gave og sette verdien til 1000 kr elns.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veeel. Det skjer nå titt og stadig at et produkt markert med "spesielt anbefalt" i lyd & bilde har en to-siders annonse på neste side. Hodetelefoner er vel imidlertid ikke noe de får så mange annonsekroner fra, så det er mulig de testene er til å stole på. Jeg ville uansett sjekket head-fi for brukererfaringer før et kjøp.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Veeel. Det skjer nå titt og stadig at et produkt markert med "spesielt anbefalt" i lyd & bilde har en to-siders annonse på neste side. Hodetelefoner er vel imidlertid ikke noe de får så mange annonsekroner fra, så det er mulig de testene er til å stole på. Jeg ville uansett sjekket head-fi for brukererfaringer før et kjøp.

Er ikke så imponert over testere som bruker MP3 filer i testingene sine. Her er en annen test og brukertast.

http://www.testfreaks.com/headphones-headsets/shure-srh440/

Har bestilt dem jeg. Sikker ok å bruke til TV.

Arne M

Lenke til kommentar

Hei.

Noen der ute som har erfaringer med B&W P5 som selges hos hi-fi klubben?

Jeg tenker da på hvordan disse låter med ipod sammenlignet med f.eks. Sennheiser HD238 eller Bose On- Ear?

Er B&W hi-fi eller bare en retrohype uten skikkelig lyd? :hmm:

Jeg bruker disse i dag. Lyden er bedre enn det jeg har hørt fra noe Bose, men ikke på langt nær like bra som lukkede bærbare alternativer som Sennheiser HD25-II.

I forhold til prisen så er de vel strengt tatt ikke gode nok, men jeg synes de er helt utmerkede til bærbar bruk, særlig om du trenger fjernkontroll på ledningen (selv om det sikkert finnes greie alternativer med overganger som kan kobles på osv).

Jeg har ingen særlige evner når det gjelder å besrive lyd, men for meg oppleves den som forholdsvis balansert, klart mer mot det underholdende enn analytiske, uten at detaljer forsvinner. Isolasjonen er bra.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Noen som vet om noen gode butikker i Oslo, helt i sentrum som selger hodetelefoner annet en HiFi klubben? Skal kjøpe meg nye hodetelefoner nå, og jeg vil gjeren prøve noe annen et Denon som de selger på Hifi klubben. Fint om det er mulig å få hørt på de også uten at det skaper for store problemer. Takk :)

Har vært innom Stereofil, for noen dager siden. Synes ikke utvalget var så veldig bra, i allefall ikke etter hva jeg så.

Jeg kan jo sjekke forhandlerlister o.s.v, men greit om jeg får svar fra noen som vet at butikker er god :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte nærmest på impuls et par AKG K701 til 2 lapper på Soundgarden her om dagen. De låter ganske rått, men virker litt misfornøyde med signalet og ville nok trives bedre med en forsterker. Er nære ved å kjøpe Pro-Ject Headbox SE II siden jeg likevel tenkte å skaffe meg en platespiller og phonotrinn fra samme produsent, men så kom jeg over Little Dot. Noen erfaringer med disse?

Lenke til kommentar

Har tenkt og anskaffe meg nye hodetelefoner. De skal være spesielt gode til gaming og over middels god på musikk. Med gaming regner jeg med mic. Har sett på G35, men er litt usikker. For det første er det er USB headsett. Er ikke helt sikker på om det vil bli knallbra. Prisen skal helst ikke overstige den første høvdingen.

Setter pris på tips, råd og forslag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...