Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svar ifra sennheiser norge, HD598 er i utgangspunktet ikke i salg i norge før i nov.

Har også fått fortollet min sparrow, mr china man hadde ikke lagt med no papirer, så måtte sende inn mail med paypal kvittering osv.

Men nå er den overlevert til posten på gardermoen, så får vi se hvor lenge de skal kose med den før jeg får den for meg selv.

Lenke til kommentar

Da driver man og sikler på Bose QuietComfort 15.

Har pengene til å kjøpe det, og har gått og tenkt på et QC-sett i noen år og nå kan jeg endelig realisere det, men ...

Skepsisen tar meg. Hvor bra er dette settet? Hvordan er byggekvaliteten? For kun lyd har jeg allerede et headset jeg er fornøyd med (AKG K530), men når jeg til jul skal frem og tilbake til San Fransisco, vil jeg ha støydemping. Hvor bra er denne på QC15?

Har vel egentlig ikke noe sammenligning. Jeg brukte en kompis' QC2 i en halvtime og det var fantastisk. Han kjøpte dem for å overleve en flytur til Peru.

Jeg vet at god NC går på bekostning av lydkvaliteten, men som sagt ... Jeg har et headset for å høre på musikk. Jeg trenger noe for å overleve fly-, tog- og bussturer. Samt for å bare kunne nyte stillheten jeg alt for sjelden hører.

Noen som har noen svar til meg? :)

Lenke til kommentar

Styr unna alle NC-hodetelefoner. Legg heller pengene i et par lukkede hodetelefoner som har god støyisolasjon, som f.eks. DT770 eller AH-D2000.

Jeg har benyttet førstnevnte på mang en flytur og de har alltid levert varene mhp. støyisolasjon.

En annen mulighet er et par gode IEMs.

Lenke til kommentar

Det nærmer seg bursdagen min og jeg skal unne meg headsett. Har egentlig bestemt meg for DT770 pga det jeg har lest her og litt rundt og når jeg først bestemmer meg for en ting skal det litt til for å overbevise meg å kjøpe noe annet.

Spørsmålet er egentlig, 30 eller 80ohm? Har et sugent laptop lydkort. Har et denon headsett som jeg syns får for lav lyd når jeg kobler til pcen. Har også akg dj518 som har nok lyd, men ikke for høyt på max. Kjøpte den fiio ampen fra dx som gjør at jeg kan øke lyden til det ubehageliget.

Derfor jeg egentlig lurer om jeg burde kjøre 30 eller 80ohm på dt770 når jeg ikke har et godt lydkort.

Lenke til kommentar

Styr unna alle NC-hodetelefoner. Legg heller pengene i et par lukkede hodetelefoner som har god støyisolasjon, som f.eks. DT770 eller AH-D2000.

Jeg har benyttet førstnevnte på mang en flytur og de har alltid levert varene mhp. støyisolasjon.

Nåja. Jeg kan problemfritt høre viftestøy fra bærbar PC med AH-D2000 på ~0,5 meters hold, så med mindre det er seilfly man skal ut og reise med vil jeg fraråde akkurat denne hodetelefonen til det formålet. :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå likevel lyst på NC.

Har hatt et par lukkede, tette hodetelefoner og selv om de stengte ut en del lyd, var de jævlige å bruke etter en 2-3 timer. Kan ha noe med at ørene mine ble svært svette av å sitte innelukket i skinn.

Har hørt at QC15 er behagelige å ha på, selv etter 4-5 timer ...

Lenke til kommentar

Jeg har nå likevel lyst på NC.

Har hatt et par lukkede, tette hodetelefoner og selv om de stengte ut en del lyd, var de jævlige å bruke etter en 2-3 timer. Kan ha noe med at ørene mine ble svært svette av å sitte innelukket i skinn.

Har hørt at QC15 er behagelige å ha på, selv etter 4-5 timer ...

Jeg har QC2 som jeg bruker på (lange) flyreiser, tog og buss. Lyd, byggekvalitet og pris er ikke mye å skrive hjem om, men støydempingen og komfort er i toppklasse. QC15 skal være forbedret mhp. støydemping og lydkvalitet.

Går du etter lyd- og byggekvalitet, finner du "normale" hodetelefoner til langt lavere pris enn QC2.

Denon D2000 ville jeg absolutt ikke anbefale til "portabel bruk", demper lite støy og lekker lyd i strie strømmer, som en åpen konstruksjon.

Lukkede hodetelefoner som har bra/god lyd, demper mye støy og har lite lydlekkasje:

Beyerdynamic DT770Pro

Audio-Technica ATH-M50

Sony XB500, XB700 (kanskje litt vel mye bass i XB serien) og MDR-V6

Sennheiser 280Pro og HD25 1 II

AKG K181DJ og K581DJ

Shure SRH440, SRH840 og SRH750DJ

Lenke til kommentar

Audio-Technica ATH-M50 kan jeg gi støtte til. Dette er mine go to headphones når jeg trenger fred og ro (se; tog, fly, bråkete rom).

Ganske ok pris også, og lyden er veldig bra, om noe nøytral kanskje, men jeg liker den typen lydgjengivelse.

Lenke til kommentar

Enkeltsamtaler/stemmer dempes ikke veldig mye så farmor vil du høre uansett :)

Sammenhengende konstant støy (og mange som snakker i bakgrunnen) dempes enormt bra..

Brukte mine QC2 sist på en tur fra Oslo til São Paulo, ca. 15 timer hver vei. Trengte ikke å bytte batteri selv med over 30 timers bruk. Bruker billige oppladbare AAA batterier fra Biltema.

Hvis du vil spare noen kroner, kjøper du QC15 når du er i USA.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest og forstått skal angivelig Audio-Technica ATH-ANC7B ikke være en så aller verst NC-hodetelefon. Denne syns jeg virker litt interessant.

Så har jo også de aller fleste andre "store" hodetelefonprodusenter sine modeller, herunder Denon og Sennheiser.

Kanskje du finner mer informasjon på Head-Fi.org? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...