Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den Denon-hodetelefonen er jo "old news". :tease:

Men lekker er den virkelig! Noen som vet om det foreligger noen omtaler av denne?

Jeg syns dog det er litt skuffende at Denon heller ikke smeller til med en ny toppmodell nå som de har jubileum.

Legg for øvrig merke til at Hi-Fi Klubben plutselig har skrudd opp igjen prisen på Denons hodetelefoner - D7000 koster igjen ~10 000 kroner (mot "bare" ~8000 kroner for ikke så lenge siden).

Lenke til kommentar

Fikk i dag AKG K271 MKII. Ble litt overrasket over størrelsen, men de er utrolig behagelige å ha på seg.

Det kan se ut til å bli en ny epoke for meg når det kommer til musikklytting.

Akkurat nå lytter jeg direkte fra Macbooken.

Her er planen jeg har lagt for den nære fremtiden:

- Ipod Nano (1490 kr), lod (~36 usd)

- Portabel headphone-amp. (ibasso P3+ heron/PB1 Toucan? ~199-229 usd)

- Headphone dac/amp, stasjonær. Av den ikke så veldig dyre sorten (Beresford TC-7520SE? ~15-1800 kr). Evt. iBasso DB1 Boomslang DAC (219 usd)

Om det blir Toucan, blir det sansynligvis også Boomslang fremfor Beresford, ettersom dette oppsettet er mer portabelt sammen med Macbooken min. Innvendinger?

Endret av the_fire
Lenke til kommentar

Enig i at valget av mp3 spiller kanskje ikke er det beste.

Selv har jeg lyst på audio-gd sparrow på jobb, men har ikke fått sendt mail angående pris+frakt til produsent enda.

Jeg har udac2 også, men den er mer til portabel bruk opp imot bærbar, kunne tenkt meg en mer permanent dac/amp på pulten, også sikler jeg fortsatt endel på HD598.

Lenke til kommentar

Fikk min uDAC 2 i dag, og sålangt er jeg fornøyd. Problemet er bare at den fungerer perfekt på laptopen min, mens jeg på den stasjonære får knitrelyder med variabelt mellomrom (1-5 sekunder eller noe slik). Rimelig sikker på at problemet ligger på enten hovedkortet eller psuen (mest sannsynlig?). Har prøvd å reinstallere windows, så det er ikke snakk om et softwareproblem. Jeg har også prøvd å bruke en annen stikkontakt, og også prøvd laptopen på samme kontakt, men det hjalp heller ikke. Noen andre som har hatt samme problem, og eventuell løsning? Mulig jeg burde lage en tråd noe annet sted.

PSU: Corsair VX550W

Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS3L rev 2

edit: Mulig det ville vært mulig å utelukke psuen dersom problemet fortsatt forekommer om jeg får tak i en usb-hub med ekstern strømforsyning?

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Noen som har formeninger om udac2 + Beyerdynamic DT 770 80 Ohm? Har til nå bare brukt det integrerte lydkortet på et Gigabyte DS3.

Lurer også litt på en kombo med udac 2 + Denon PMA1500 og System Audio SA505. Kan jeg påregne betydelig bedre lyd over bare å bruke det integrerte lydkortet? Jeg håper på kommentarer i retning; Det integrerte lydkortet er håpløst og komboen vil gi deg musikk av en annen verden.

Lenke til kommentar

Var det slik at vi som har den gamle udacen kan få bytte til udac2?

Litt dumt at de selger vanlig udac et par uker før 2en kommer.

http://www.nuforce.com/hp/products/iconudac2/

uDAC to uDAC2 upgrade kit is currently out of stock due to extremely high demand for uDAC2. Please visit estore.nuforce.com on Oct 1, 2010 to order the upgrade kit.

Og pasta, vil tro du får bedre lyd om du bruker udac.

Lenke til kommentar

Jeg håper på kommentarer i retning; Det integrerte lydkortet er håpløst og komboen vil gi deg musikk av en annen verden.

Det ville vel vært å lyve. :p Ja, jeg tror du vil få bedre lyd, men ikke musikk av en annen verden. Alt avhenger av ørene som lytter, og om du verdsetter forbedringene nok. Med mindre det integrerte lydkortet er så håpløst at du får veldig mye støy osv, da vil en slik oppgradering gi type enorm forbedring.

Lenke til kommentar

Merket det ikke så godt før jeg prøvde med 16 ohm øreplugger (Denon AH-C751), men jeg kan høre en høyfrekvent tone i bakgrunnen på udac 2. Den setter i gang med én gang man slår den på og er uavhengig av hvor høyt volumet er skrudd opp. Ser at det er en del som sliter med samme problem.

Lenke til kommentar

Noen som har formeninger om udac2 + Beyerdynamic DT 770 80 Ohm? Har til nå bare brukt det integrerte lydkortet på et Gigabyte DS3.

Kjører Udac1 pluss dt 770pro 80, enorm forskjell mellom standard hovedkort lyd og ved bruk av forsterker synes jeg! Lyden blir ikke bare mye høyere, men også mye klarere og livaktig. bakgrunnslyden kommer mer fram, og som en kompis sa, lyden er så kjedelig og død gjennom vanlig integrert mens han bare måpte gjennom udacen. Absolutt verdt 750 spenn ;)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Var det slik at vi som har den gamle udacen kan få bytte til udac2?

Litt dumt at de selger vanlig udac et par uker før 2en kommer.

http://www.nuforce.com/hp/products/iconudac2/

uDAC to uDAC2 upgrade kit is currently out of stock due to extremely high demand for uDAC2. Please visit estore.nuforce.com on Oct 1, 2010 to order the upgrade kit.

Hva innebærer dette? Er ikke selve hardwaren forskjellig? Eller er det snakk om en firmware oppgradering som vi må betale for?

Lenke til kommentar

Aner ikke hva det innebærer, men vil tro det er snakk om fysisk bytte av innmat, da de er utsolgt.

Rart om de klarte å bli utsolgt for software -_-

Jeg har en udac2 selv nå, pga en kollega av meg ønsket å beholde min udac(1) som han lånte til han fikk den nye.

Hva jeg lurer på, er hva evt de tar for det. Det skal være en ganske minimal kostnad for at det skal være verdt det så langt jeg har fått sammenlignet dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...