Phinex Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 noen vet hvor er det mulig å få teste gode hodetelefoner? jeg tenker på akg, sennheiser, AT, beyerdynamic og ultrasone. har så stor lyst til å lytte til alle eller noen av dem. kan komme hvor som helst i Akershus/Oslo område. Hei, hifi klubben har ganske mye utvalg av denon og diverse andre, personlig liker jeg Hifi klubben på grensen best på akkurat dette. Den ligger litt skjult , men du finner adressen på www.hifiklubben.no Jeg kjøpte mine beyerdynamic dt 770 pro på filter som ligger rett ved jernbanetorget. Der fikk jeg prøve dem med kraftig utstyr og hadde fri tilgang til musikk gjennom spotify og ferdige cder. Han var veldig hyggelig synes jeg, rimelige priser også, (1795 kontra 1500 på nett billigste ) Fikk hentet Nuforce Udac nå, og fytti fasan for en rå lyd! enorm forskjell kontra det gamle. Nå vil jeg nesten ikke ta de av igjen.. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Det ble jaggu Denon AH-C751 på meg likevel; hifiklubben hadde visst dobbeltreservert noen. Dobbeltreservert? Vil det si at de reserverte for mange propper? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Dobbeltreservert? Vil det si at de reserverte for mange propper? Et eller annet sånt. Det hadde i alle fall vært noe rot med reservasjonene. Noe jeg nå kan være sjeleglad for. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 De rotet med min reservasjon så jeg ikke jeg ikke fikk hentet noen nye ørepropper Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Haha, da håper jeg det er dine jeg har fått! Endret 14. september 2010 av Lord Britishface Lenke til kommentar
kznostra Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 noen vet hvor er det mulig å få teste gode hodetelefoner? jeg tenker på akg, sennheiser, AT, beyerdynamic og ultrasone. har så stor lyst til å lytte til alle eller noen av dem. kan komme hvor som helst i Akershus/Oslo område. Hei, hifi klubben har ganske mye utvalg av denon og diverse andre, personlig liker jeg Hifi klubben på grensen best på akkurat dette. Den ligger litt skjult , men du finner adressen på www.hifiklubben.no Jeg kjøpte mine beyerdynamic dt 770 pro på filter som ligger rett ved jernbanetorget. Der fikk jeg prøve dem med kraftig utstyr og hadde fri tilgang til musikk gjennom spotify og ferdige cder. Han var veldig hyggelig synes jeg, rimelige priser også, (1795 kontra 1500 på nett billigste ) Fikk hentet Nuforce Udac nå, og fytti fasan for en rå lyd! enorm forskjell kontra det gamle. Nå vil jeg nesten ikke ta de av igjen.. takker. på hifi klubben jeg skal imorgen. men selv om jeg har vært mange ganger ved jernbanetorget så aldri noe som heter "filter". jeg fant bare butikk som heter "filter musikk" og ligger på skippergata. jeg også tenker på å bestille nuforce udac. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Men noen som har prøvd en av disse og har et intrykk å komme med ? har selv hørt litt på HD800 , men ikke lenge nok og med rette musikken for å få noe særlig intrykk av de. Tesla 1 ble testet i september-utgaven av Lyd og Bilde. Testeren mener at de låter som en blanding av Denon D7000 og HD800 (klangkarakteren faller mellom disse to). Den mangler litt av detaljnivået til HD800, men han mener at den er mer komfortabel enn D7000 og litt varmere i klangen enn HD800. Utifra denne beskrivelsen (og basert på mine egne erfaringer med D5000) så virker det som om HD800 kanskje passer best dersom du lytter mye på klassisk og akustisk musikk. Hvis du derimot foretrekker pop/rock så er kanskje T1 et bedre valg. Riktig matching i forhold til forsterker er naturligvis viktig. I testen brukte de bl.a. Beyerdynamics egen hodetelefonforsterker, A1. Denne koster omtrent like mye som hodetelefonen. Lenke til kommentar
ilifin Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Sitter og nyter lyden i mine nye HD598 nå. Jeg har brukt alt fra HD570, HD590 og HD595 - og nå er det igjen en ny høydare med disse HD598ene. Var skeptisk til lyden i starten ettersom jeg var dum nok til å starte med et YouTube-klipp, og oppdaget fort at lyden gjennom min DacMagic og Corda SWING er meget merkbar ut i HD598 - helt grusomt til sus fra YouTube. Nyter klassiske stykker der jeg kan høre fingrene til oboe-solisten som knepper ned knappene på instrumentet innimellom all den andre lyden. Herlige greier dette, og ikke minst så ekstremt pent design på de. Stereofil har flere av disse på lager nå! Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 snip takker. på hifi klubben jeg skal imorgen. men selv om jeg har vært mange ganger ved jernbanetorget så aldri noe som heter "filter". jeg fant bare butikk som heter "filter musikk" og ligger på skippergata. jeg også tenker på å bestille nuforce udac. Den ligger på samme bygg som Expert , du bare går litt lengre ned langs veien mot Spaceworld, ligger litt skjult, ikke veldig stor butikk. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Sitter og nyter lyden i mine nye HD598 nå. Jeg har brukt alt fra HD570, HD590 og HD595 - og nå er det igjen en ny høydare med disse HD598ene. ... Liker designet på HD598, men jeg har ikke lyttet på dem selv ennå. Interessen hadde nok vært større dersom jeg hadde vært på utkikk etter nye kanner, men det er jeg ikke for øyeblikket (men en prøvelytt i nærmeste Hi-Fi sjappe kan godt hende...) Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Sitter og nyter lyden i mine nye HD598 nå. *snip*. Stereofil har flere av disse på lager nå! Pris ble det på dem? Og finner dem ikke på hjemmesiden til stereofil, men får muligens sende dem en mail. Lenke til kommentar
kznostra Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Phinex tusen takk. ilifin er det stor forskjell mellom den gamle 595 og nye 598? Lenke til kommentar
ilifin Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg vil si at forskjellen mellom HD598 og HD595 er at HD558 er de nye HD598, som kan forandres på til å bli like godt som HD598. HD598 er ett hakk over. Forandringen bryter garantien, men det får man tåle. Lyden er mer "skarp" i HD598 enn i HD595, og bassen er i stor grad mer definert. Jeg har levd med lukkede telefoner siste to årene, og merker ikke savnet av bassen til DT770ene mine er noe særlig, stikk motsatt av mine forventninger. Prislappen lå på 1995,- og jeg kan ikke annet å si enn at disse er meget lekre å se på og skiller seg veldig ut. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Halla brødre! Tenker å kjøpe et headset jeg kan bruke til litt gaming, men for det meste musikk...er Creative 980 MKII noe tess? Mest ute etter lydkvalitet til musikken her altså Eller er det andre innspill? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Nå har jeg endelig fått tak i Denon AH-C751! Jeg tror jeg kjøpte noen av de aller siste parene, for Hi-Fi Klubben butikken jeg var innom hadde ringt rundt til alle de andre butikkene i landet for å få tak i propper til meg Foreløpig skal jeg ikke si for mye om lydbildet, annet enn at jeg merker at det er lagt en del vekt på bassen Lenke til kommentar
phunkie Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Heisann gutter og jenter. Hva syns dere, monster turbine pro gold til 2500,- med livstid garanti. Er det noen som vet hvordan den garantien funker? Kanskje litt greit å vite det før jeg kjøper noen propper til 2500,- Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Da fikk jeg hentet comply skumgummien og nå sitter mine c751 som støpt! Genial greie, enorm forskjell fra de gamle medfølgende til dette. absolutt verdt 200 kroner med frakt Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Da fikk jeg hentet comply skumgummien og nå sitter mine c751 som støpt! Genial greie, enorm forskjell fra de gamle medfølgende til dette. absolutt verdt 200 kroner med frakt Hvilken versjon? Audiophile-utgaven har jo en wax guard som jeg antar hemmer lydkvalitet noe (eller har det ikke noe å si?). Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg har Audiophile utgaven, og kan jo sånn sett ikke sammenligne med noe annet, ettersom jeg ikke har prøvd de andre, men lydkvaliteten er ingenting å si på ihvertfall! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Hmm, på tide å erstatte DT770 med noe nytt og sexy?! Endret 23. september 2010 av LarsP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå