Ryuuou Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Tatt fra denne siden 2. SONY MDR-Z1R Features: Closed back earcups: Wired (Dual entry): 70mm Drivers Pros: Outstanding build quality with kevlar and carbon construction Massive soundstage that rivals many open-back headphones Fully immersive bass Cons: Very Expensive Limited Availability Why We Recommend Them The Sony MDR-Z1R is a surprising take on high-end headphones. Why surprising? Well, instead of going for the predominantly popular open-back design seen on most top-end headphones, the Z1R is closed-back. It makes them a whole lot more versatile regarding where and how you use them. Massive 70mm dynamic drivers (cone-shaped) adorn the internals with sheepskin slathered over the externals. Build quality is top-notch, as they feel premium and solid; there's no need to baby them. Supremely comfortable, the sound is about big, powerful bass with outstanding detail retrieval. We truly rate them, and the ability to isolate ourselves from the external environment is just the icing on the cake. Jeg har disse og disse to. AUDEZE LCD - Åpen AUDEZE LCD-XC- Lukket Så har jeg elektrostatisk til hodetelefonene. > LTA Z10E Med denne har jeg litt å gå på. Kanskje jeg skal prøve denne senere. Lenke til kommentar
Foslo84 Skrevet fredag kl 07:55 Del Skrevet fredag kl 07:55 Er det umulig å få rabatt hjå hifi klubben? Spurte nettopp om eg kunne få rabatt på noen headsett. Men det gikk ikke. Dei hadde samme priser i butikk, som på nett, var svaret eg fikk. Dei kunne dessverre ikke gi rabatt. Eg sa at eg har vært kunde siden slutten av 90 tallet og handlet mye hjå dei. Har vært trofast kunde opp gjennom årene. Men den gang ei. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 07:57 Del Skrevet fredag kl 07:57 Foslo84 skrev (1 minutt siden): Er det umulig å få rabatt hjå hifi klubben? Spurte nettopp om eg kunne få rabatt på noen headsett. Men det gikk ikke. Dei hadde samme priser i butikk, som på nett, var svaret eg fikk. Dei kunne dessverre ikke gi rabatt. Eg sa at eg har vært kunde siden slutten av 90 tallet og handlet mye hjå dei. Har vært trofast kunde opp gjennom årene. Men den gang ei. Om du har vært god kunde siden 90 tallet bør du vell ha svaret på det? Eller har du plutselig begynt å prute etter 35 år? Lenke til kommentar
Foslo84 Skrevet fredag kl 08:08 Del Skrevet fredag kl 08:08 Salvesen. skrev (10 minutter siden): Om du har vært god kunde siden 90 tallet bør du vell ha svaret på det? Eller har du plutselig begynt å prute etter 35 år? Har aldri vært flink å prute. Men tenkte eg skulle prøve nå. Lenke til kommentar
Foslo84 Skrevet fredag kl 08:09 Del Skrevet fredag kl 08:09 Godt mulig eg har prøvd før, men kan ikkje huske det. Lenke til kommentar
Pop Skrevet fredag kl 09:27 Del Skrevet fredag kl 09:27 Husker en kompis prutet hos HifiKlubben i Bergen på 90-tallet. Skulle ha full pakke. Han endte med å sette fra seg alle komponentene ved kassa og gikk. De ga ikke en krone i rabatt, virket som en helt fastsatt policy. Tydeligvis samme policy fortsatt da. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet lørdag kl 10:04 Del Skrevet lørdag kl 10:04 On 1/17/2025 at 8:55 AM, Foslo84 said: Er det umulig å få rabatt hjå hifi klubben? Spurte nettopp om eg kunne få rabatt på noen headsett. Men det gikk ikke. Dei hadde samme priser i butikk, som på nett, var svaret eg fikk. Dei kunne dessverre ikke gi rabatt. Eg sa at eg har vært kunde siden slutten av 90 tallet og handlet mye hjå dei. Har vært trofast kunde opp gjennom årene. Men den gang ei. Kanskje du ikkje har kjøpt nok på de åra 😂 Lenke til kommentar
Foslo84 Skrevet lørdag kl 14:24 Del Skrevet lørdag kl 14:24 Nizzen skrev (4 timer siden): Kanskje du ikkje har kjøpt nok på de åra 😂 😂😂😂 Lenke til kommentar
strike_ Skrevet lørdag kl 21:31 Del Skrevet lørdag kl 21:31 Startet det nye året med hele 3 nye hodetelefonprodukter. Fikk de like etter nyttår og har hatt litt tid med de nå. Først ute er Fiio FT1. Liker disse veldig godt, her får man mye god lyd for pengene. De er veldig lette, (de letteste jeg har prøvd så langt). Men byggekvaliteten virker å være veldig bra selv om de er lette. De er ekstremt komfortable å ha på seg. De kommer med en 4.4 mm balansert kabel og en vanlig 3.5 mm kabel. Jeg bruker selv en balansert XLR kabel så har ikke testet de kablene som fulgte med. De kommer også med hardcase for bruk når man er ute og farter. Den er så å si kliss lik casen til Focal Clear, bortsett fra fargen. Jeg personlig er ikke så veldig fan av den, men den funker. Utsiden av "koppene" er av tre, nærmere bestemt amerikansk valnøtt. Den varme looken syns jeg også gjenspeiler seg i lyden. Bassen er god med mest fokus på midbass. Mellomtonen er smooth, diskanten er klar og detaljert og blir ikke for skrikete, (jeg er allergisk mot skrikende diskant). Soundstagen er middels og heller mot det intime. Det er ingen problem med å separere instrumentene. Jeg hører på mye variert musikk, men mest på rock/metal og en del EDM. Til det passer de veldig bra. De er lettdrevne å jeg bruker de mest på min schiit jotunheim. Neste kjøp ble en Fiio BTR7 bærbar Dac/Amp som jeg selvfølgelig måtte ha siden min gamle bærbare sluttet å ta lading. Ikke så mye å si om den borsett fra at den funker fint. Rundt 8 timer lyttetid før den må lades. Den har parametric eq som jeg synes var veldig positivt. Vedlig liten å lett i forhold til min gamle bærbare creative soundblaster G(3?). Den leverer nok futt i massevis. Kan brukes med både 3,5 mm og 4.4 mm balansert kabel. Sparte det beste til slutt.. Som da er mine nye IEM's! Si hei til Hisenior Mega5EST 5-Drivers Hybrid IEM. Simpelt og enkelt design på disse. De er veldig behagelig å ha på seg og passer mine ører bra. De kommer med en hel del tips som gjør at de fleste skal finne noe som passert godt her. De kommer også med en 4.4 mm balansert kabel. Jeg bruker denne når jeg er på farten, men jeg har bestilt meg en lengre kabel som jeg kan bruke hjemme også sammen med schiit jotunheim. Det følger også med en hardcase for når man skal ut å resie. Her det plass til de sammen med BTR7 og noen tips. Så til lyden, disse er eksepsjonelt tunet. De er tunet etter den nye "Meta" tuningen for IEM's. Trenger absolutt ingen EQ her. Her gir bassen veldig mye trykk å punch, også her med mest fokus på midbass. Men subbassen er absolutt til stede og merkbar. Og det blir aldri en boomy bassfølese. Dette er jo en nøytral tunet IEM, med litt bassboost så det fins nok de med mer fokus på bass en disse. Mellomtonen er fantastisk og vokaler (både kvinnelig og mannlig) er superb! Diskanten er veldig detaljert og blir ikke for skrikete, mer laied back. Forresten noen som har prøvd Monndrop Variations? Kunne tenke meg å prøve disse. Kunne også tenke meg å prøve Thieaudio Monarch MK3. Noen som har variations eller Monarch MK3 til salgs kanskje? 4 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden strike_ skrev (På 18.1.2025 den 22.31): Startet det nye året med hele 3 nye hodetelefonprodukter. Fikk de like etter nyttår og har hatt litt tid med de nå. Først ute er Fiio FT1. Liker disse veldig godt, her får man mye god lyd for pengene. De er veldig lette, (de letteste jeg har prøvd så langt). Men byggekvaliteten virker å være veldig bra selv om de er lette. De er ekstremt komfortable å ha på seg. De kommer med en 4.4 mm balansert kabel og en vanlig 3.5 mm kabel. Jeg bruker selv en balansert XLR kabel så har ikke testet de kablene som fulgte med. De kommer også med hardcase for bruk når man er ute og farter. Den er så å si kliss lik casen til Focal Clear, bortsett fra fargen. Jeg personlig er ikke så veldig fan av den, men den funker. Utsiden av "koppene" er av tre, nærmere bestemt amerikansk valnøtt. Den varme looken syns jeg også gjenspeiler seg i lyden. Bassen er god med mest fokus på midbass. Mellomtonen er smooth, diskanten er klar og detaljert og blir ikke for skrikete, (jeg er allergisk mot skrikende diskant). Soundstagen er middels og heller mot det intime. Det er ingen problem med å separere instrumentene. Jeg hører på mye variert musikk, men mest på rock/metal og en del EDM. Til det passer de veldig bra. De er lettdrevne å jeg bruker de mest på min schiit jotunheim. Neste kjøp ble en Fiio BTR7 bærbar Dac/Amp som jeg selvfølgelig måtte ha siden min gamle bærbare sluttet å ta lading. Ikke så mye å si om den borsett fra at den funker fint. Rundt 8 timer lyttetid før den må lades. Den har parametric eq som jeg synes var veldig positivt. Vedlig liten å lett i forhold til min gamle bærbare creative soundblaster G(3?). Den leverer nok futt i massevis. Kan brukes med både 3,5 mm og 4.4 mm balansert kabel. Sparte det beste til slutt.. Som da er mine nye IEM's! Si hei til Hisenior Mega5EST 5-Drivers Hybrid IEM. Simpelt og enkelt design på disse. De er veldig behagelig å ha på seg og passer mine ører bra. De kommer med en hel del tips som gjør at de fleste skal finne noe som passert godt her. De kommer også med en 4.4 mm balansert kabel. Jeg bruker denne når jeg er på farten, men jeg har bestilt meg en lengre kabel som jeg kan bruke hjemme også sammen med schiit jotunheim. Det følger også med en hardcase for når man skal ut å resie. Her det plass til de sammen med BTR7 og noen tips. Så til lyden, disse er eksepsjonelt tunet. De er tunet etter den nye "Meta" tuningen for IEM's. Trenger absolutt ingen EQ her. Her gir bassen veldig mye trykk å punch, også her med mest fokus på midbass. Men subbassen er absolutt til stede og merkbar. Og det blir aldri en boomy bassfølese. Dette er jo en nøytral tunet IEM, med litt bassboost så det fins nok de med mer fokus på bass en disse. Mellomtonen er fantastisk og vokaler (både kvinnelig og mannlig) er superb! Diskanten er veldig detaljert og blir ikke for skrikete, mer laied back. Forresten noen som har prøvd Monndrop Variations? Kunne tenke meg å prøve disse. Kunne også tenke meg å prøve Thieaudio Monarch MK3. Noen som har variations eller Monarch MK3 til salgs kanskje? Velstand! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå