Tmz Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei I vinterferien dro hele familien min på ferie, og jeg hadde huset for meg selv i en uke. Jeg har vært aleine hjemme mange ganger før og det har alltid gått greit. Men det som var spessielt nå var at ei venninne spurte om vi kunne ha fest hos meg siden typen hennes som også er min kompis hadde bursdag. De hadde selv foreldre hjemme derfor tenkte vi at det var bedre og ha det oss meg, og jeg så ingenting i veien for det sålenge det kun var folk jeg kjente. I tillegg var dette en fin måte å få sammen "gjengen" litt mer igjen. Men det som da skjedde var at jeg og mange av mine venner røyker. Foreldrene mine derimot røyker ikke, og hater røyk. De veit heller ikke at jeg røyker. Men siden jeg var hjemme aleine såpass lenge tenkte jeg at det ikke skadet om vi røyket inne, jeg hadde gjort dette før uten at det hadde blitt noen problemer. Så kom det endel folk, de fleste kjente jeg godt, andre litt mindre, men ihvertfall så ble det veldig mye røyking inne. I hele huset faktisk. Alle ble i dritgodt humør og jeg hadde en av mine beste fylleopplevelser. Men når vi begynte å avslutte nærmet klokken seg 4-5 og det var endel som ikke hadde tenkt på veien hjem, samt noen som ville sove her selv om de bodde like i nærheten. Så det ble til at et par sov på gjesterommet, resten sov på min søster sitt rom og noen i foreldrene mine sin seng. Etter denne dagen bestemte vi oss for å feste mer, og dermed ble det røyket inne ganske jevnt og trutt i 4-5 dager. Men det var fortsatt 4-5 dager til foreldrene mine kom hjem igjen da vi stoppet med innerøykingen. Den siste dagen hjalp kompisen min og dama hans meg med å rydde, og vi vasket hele huset osv. Og etter dette dro jeg bort på ferie også. Men det som da skjedde var at når jeg og mine foreldre kom hjem var at det fortsatt stinka røyk i huset. Foreldrene mine merket jo selvfølgelig dette og sa at dette ikke var akseptabelt, at jeg skulle be vennene mine røyke ute. Greit nok de ble ikke så sure for det. Men det neste de oppdaget var at noen hadde sovet i dems seng og da begynte de å lure litt, de ville vite en forklaring, men jeg kunne jo ikke si at jeg hadde fest og at jeg lot noen sove der. De godtok unnskyldningene mine sånn halveis men jeg er fortsatt litt i tvil på om de stoler på meg nå. Jeg hadde også glemt et par vinduer åpne osv, og jeg bor mitt i en relativt stor by og dette var ikke så veldig poppulært. Så det jeg lurer på er om det er noen måte jeg kan få tilbake tilliten deres på. Ville du stolt på et barn, dvs jeg er 17 om du hadde kommet hjem og skjønt at det hadde foregått noe muffens der. Ville dere latt meg være aleine hjemme igjen? Ingenting ble ødelagt eller noe under festingen, og alt ble ryddet opp det var helt strøkent ellers når de kom hjem. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 vel, er selv en person som hater røyk og lukta av det. Lukta er heller ikke noe som går bort så lett. Så hvis det stanker røyk i huset hadde jeg fått noen problemer med å la deg være alene der igjen. Og at noen i tillegg brukte foreldrene og søsteren din sin seng gjør det ikke mye bedre. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg vil jo selvfølgelig ikke røyke inne igjen, og det er for det meste på rommet mitt at det lukter røyk, men skjønner hva du mener. Dum som jeg var trodde jeg at det skulle gå bort innen den tiden men neida. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Edikk. Jeg kødder ikke, det hjelper mot det meste av røyklukt Sett ut kopper og kar med edikk og du blir kvitt lukta raskt. Dog på en måte off-topic. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg tror alle foreldre vet at det skjer "noe" når de er bortreist Du kan kanskje la være at andre folk oppholder seg på rommene deres, og be de gå UT å røyke. Ingenting er så ufint som røyklukt. Jeg merker fort når noen rundt meg har røyka. Har nese som en narkotikahund. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Fortell hva som skjedde og at du er lei deg for det, og at det ikke kommer til å skje igjen. Eventuelt venter du til de har glemt det. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Det var min skyld da, jeg sa det var helt greit at de røyka inne fordi jeg trodde lukta ville bli borte på 3-4 dager. Vil jo selvfølgelig ikke gjøre samme tabbene igjen, men er jo ikke sikkert foreldrene mine tror det. Jeg har alikevel sagt det som det var, pyntet litt på historien da^^ Sa at vi hadde filmkveld. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 For det første så lar man ikke venner sove på foreldrene, eller søsken sine rom. Det er mye dumt jeg kunne ha gjort, men hjemme oss meg er det vel det ultimate tillitsbrudd. Er snakk om normal høflighet. Du hadde heller ikke likt at fremmede mennesker sov i din seng, uten din tillatelse. Når det gjelder røykingen så er det også ikke noe unormalt vist man har foreldre som ikke røyker og be gjestene røyke utenfor, av nettopp den grunnen. Røykelukten setter seg i alt, klær, møbler osv. Her burde du mannet deg litt opp og rett å slett sagt i fra at røykingen gjør man utenfor, ikke verre enn det. Har aldri vært noe problem oss meg. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Edikk. Jeg kødder ikke, det hjelper mot det meste av røyklukt Sett ut kopper og kar med edikk og du blir kvitt lukta raskt. Dog på en måte off-topic. Jepp! Eddik er supert til å fjerne røyklukt.. Husker at mamma brukte å sette ut det når onkel hadde vært på besøk.. Uansett: Foreldrene dine vil nok stole på deg etter hvert, så lenge du viser at du er til å stole på. Dog var det ikke spesielt pent gjort å ikke fortelle om festen.. Endret 3. mars 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) For det første så lar man ikke venner sove på foreldrene, eller søsken sine rom. Det er mye dumt jeg kunne ha gjort, men hjemme oss meg er det vel det ultimate tillitsbrudd. Er snakk om normal høflighet. Du hadde heller ikke likt at fremmede mennesker sov i din seng, uten din tillatelse. Når det gjelder røykingen så er det også ikke noe unormalt vist man har foreldre som ikke røyker og be gjestene røyke utenfor, av nettopp den grunnen. Røykelukten setter seg i alt, klær, møbler osv. Her burde du mannet deg litt opp og rett å slett sagt i fra at røykingen gjør man utenfor, ikke verre enn det. Har aldri vært noe problem oss meg. Nei selvfølgelig kunne jeg bare sagt at de skulle røyke ute, men for det første var det jeg som startet å røyke inne, og for det andre var jeg rimelig sikker på at røyklukta ville gå bort innen de kom hjem igjen, da jeg har gjort det før uten at de merka noe. Forskjellen nå var jo at det var mye mer røyk og over lengre tid, så det satt seg vel litt bedre. Vet det var feil å la dem sove i foreldrene mine sin seng, men ikke noe jeg får gjort med det nå. Vi ryddet jo opp etterpå og skiftet sengetrekk og alt sånn da men. Var jo ingen skader/tyveri eller noe som skjedde, da jeg kun hadde venner jeg stoler på der. Heller ingen naboer som har klaget på bråk eller noe. Jeg ville ikke fortelle om festen fordi de har advart meg mange ganger før om hva som kan skje når fester kommer ut av kontroll og at plutselig er det noen som ringer noen, som igjen ringer enda flere og tilslutt har du hele huset stappa full av randoms. Jeg var rimelig sikker på at dette ikke ville skje hos meg fordi jeg sa ganske klart ifra til de som var her at jeg ikke ville ha noen ukjente her, og alle respekterte jo selvfølgelig dette. Jeg hadde kun folk jeg ser på som "trustable". Jeg vet ikke om jeg har klart å overbevise dem helt om at jeg er til å stole på, da denne helgen gikk litt dårlig. Klarte å vekke hele huset i 3-4 tiden, sølte masse snus på badet, sølte øl på stuegulvet..Som jeg selvfølgelig glemte å rydde opp etter meg... Faen må begynne å skjerpe meg, håper jeg ikke blir tvingt med på hytta i påsken Endret 10. mars 2008 av Tmz Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hvordan vinne tilliten tilbake? Vis dem denne tråden! Den beviser at du tar ansvar, og vil gjøre det godt igjen - selv om det ikke har oppstått noen direkte 'skade'. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Du har ikke gjort så mye ille... Du får tilliten tilbake, muligens ikke med en gang, men over litt tid. Jeg har hatt noen rimelig heftige fester i huset til foreldrene mine... Men, de har stolt på meg etterpå.. Som nevnt, ikke akkurat uken etterpå, men, etter noen måneder så gikk det over. Ikke bli overrasket hvis du må på hytta i påsken... Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Bare jeg som faktsik spør på forhånd om jeg kan ha fest? hadde jo tillatelse av naboene, de ble holdt våken til 4-5 tida på natta, de sa det var greit hvis det ikke skjedde for ofte. noen var innom og lurte på om alt var okay med en hyggelig tone. røyking skjer ikke inne med mindre foreldre røyker inne, sier seg vel selv? Kommentaren jeg fikk da parentsa kom hjem: "HA! lurte deg, nå har du vaska hele huset for oss!" hehe var jo bare en spøk, men med mindre noe er ødlagt så burde det ikke være forbudt å ha fest fra foreldrenes side. De var litt mindre fornøyd da jeg sa at jeg hadde kastet ut sånn 16drittunger på en gang. men de var glad det ordnet seg ærlighet varer lengst Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Ikke når de da bare sier nei. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 For å være helt ærlig, så tror jeg hvert fall at jeg hadde ventet til du ble over 18. Dette fordi da kunne du hatt litt mer å stille opp med hvis Politiet hadde kommet på døren pga. bråk osv. Ellers kan jeg ikke helt se hvorfor man ikke skal kunne stole på deg igjen, hvis dette har vært godtatt før. Burde hvert fall ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det at du bekymrer deg såpass over episoden og at du angrer på hvordan det hele utarta seg tegner i mine øyne på at du tar ansvar. Dumme og uheldige ting skjer hele tida, det er når dem samme tingene gjentar seg at det straks blir litt verre. Ut ifra hva du sier og hvordan du forklarer i denne tråden hadde jeg stolt på deg dersom du hadde sagt at det ikke skal gjenta seg. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Faen gjorde samme tabba igjen. Det starta med at vi bare var noen få folk hjemme hos meg, kanskje 5-6 stykker. Så skulle det komme flere utover kvelden, vi starta jo å drikke i 2 tida så Jeg var aleine hjemme i hele huset, det var 17. mai og jeg var full klokka 5. Det måtte jo bare gå galt.... Søstra mi var også hjemme, men hun lovte hun ikke skulle sladre Men ihvertfall rundt 7-8 tida kom resten av de som skulle komme, da var vi vel rundt 15-20 stk. Så bare pøste det på med flere og flere folk, var sikkert 30-40 stykker inne i mitt hus... og jeg hadde invitert halvparten kanskje. så kommer naboene som hadde snakket med foreldrene mine og hjelper meg å kaster ut alle, foreldra mine ringer og lurer på om smykkene dems til over 20 000 fortsatt lå på peisen, noe de heldigvis gjorde. Men all alkoholen og alt i kjøleskapet er borte omtrent... Og de sier nå at de ikke kan stole på meg mer og at jeg ikke lenger kan være aleine hjemme =( Det betyr at jeg må være med når de skal bort... bah :| Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Høh... jeg trekker tilbake mitt tidligere innlegg. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Det jeg lurer på nå, er hvordan i huleste foreldra dine merket at Gullhår hadde vært i senga deres hvis dere hadde vasket og skuret hele huset og attpåtil skiftet sengetrekk? Hvordan vinne tilliten tilbake? Vis dem denne tråden! Den beviser at du tar ansvar, og vil gjøre det godt igjen - selv om det ikke har oppstått noen direkte 'skade'. Er ikke det det samme som å ringe avisa fordi man selv har vunnet i lotto? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Fordi det ikke så ut slik på rommet deres som før de dro, hvorfor skulle vi skifta sengetrekk hvis vi ikke hadde brukt rommet liksom.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå