DementedAlbino Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg har ett lite problem med Routeren min. Så snart åpner en port til en gitt ip i nettverket, så må router reboote. Etter Reboot har alle mine trådløse maskiner fått ny ip, og jeg er like langt. Så nå lurer jeg på hvordan jeg kan sitte fast ip under Windows Home Server, og under Windows Vista. Er hovedsakelig ett punkt jeg lurer på: "Use the following DNS server address" Trenger her to adresser. Hva skal jeg legge inn på dette punktet? Om det har noe å si så har jeg nett fra canal digital. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 For å få statisk IP på dine trådløse maskiner legger du inn en fast addresse i stedet for valget å motta automatisk på nettverkskortene. Deler ruteren ut IP fra DHCP i rangen 192.168.1.2 - 192.168.1.254 setter du en fast addresse på maskinene mellom 192,168.1.2-254 Feks 192.168.1.10 og 192.168.1.20 DNS servere er servere leverandøren din av Internet bruker for å løse IP til et domene navn,fks 193.69.165.21=VG.no. Det er ofte 2 DNS servere som blir brukt og disse finner du sikkert på hjemmesiden til Canal Digital. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Fant ut at det letteste var å la maskinene motta ip automatisk, men velge i routeren at ip de har blir låst. På den måten slipper jeg tenke på dns adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå