thunstop Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) men trur noen av dere at dette oppsette holder til å kjøre crysis fult på dx9 amd 6400+ -- overklokka så mye som mulig radeon x1900xtx overklokka 700MHz core----- 800MHz memmory 2gb ram 800MHz overklokka - men vet ikke hvor mye jeg kan få dem opp i ? woot ingen som vet ? :S Endret 25. februar 2008 av thunstop Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hmm.. Når jeg kjører Crysis får jeg max 30-40% CPU-load. (Intel Q6600, fire kjerner) Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 vet du hvor mange fps du har Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 vet du hvor mange fps du har 1360x768, alt på "high": akkurat spillbart (tipper rundt 20fps). alt på "low": Mer enn nok. Kan prøve å få målt mer nøyaktig. Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hmm.. Når jeg kjører Crysis får jeg max 30-40% CPU-load. (Intel Q6600, fire kjerner) Er sikkert skjermkortet som er flaskehalsen. Prøv å sett alt av grafikk på det laveste, og den laveste oppløsningen, og se om ikke dette øker CPU loaden. Aldri had AMD, thunstop, eller x1900 kortet for den del. Er dog redd du vil trenge mye mer for å kjøre Crysis bra på høye instillinger. Selv det beste som er å få kjøpt på markedet sliter veldig med Crysis med høy oppløsning og alt på High eller V.High etter hva jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hmm.. Når jeg kjører Crysis får jeg max 30-40% CPU-load. (Intel Q6600, fire kjerner) Er sikkert skjermkortet som er flaskehalsen. Prøv å sett alt av grafikk på det laveste, og den laveste oppløsningen, og se om ikke dette øker CPU loaden. Aldri had AMD, thunstop, eller x1900 kortet for den del. Er dog redd du vil trenge mye mer for å kjøre Crysis bra på høye instillinger. Selv det beste som er å få kjøpt på markedet sliter veldig med Crysis med høy oppløsning og alt på High eller V.High etter hva jeg har fått med meg. Kommer fremdeles ikke opp i mer enn rundt 40% med små "spikes" opp til ca. 50%. Kjørte benchmarkene på diverse kvaliteter og får på GPU-testen 92fps med alt på low og 12fps med alt på high+4xAA (average). CPU testen får jeg 117 med alt på low og 11 med alt på High+4xAA. Med alt på low utenom physics, particles, game-ettellerettanna og volumetric effects får jeg 60fps (average). Edit: "Skjermkortet" er to stk. GF8800GTS (320MB) i SLI. Endret 25. februar 2008 av sedsberg Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 O_O 2x 8800 gjør jo susen. Belaster dog spillet alle fire kjernene samtidig? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Her er bilde av grafene fra en kjapp Crysis-test. Tatt med de instillingene hvor jeg fikk høyest CPU-bruk. Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Her er bilde av grafene fra en kjapp Crysis-test. Tatt med de instillingene hvor jeg fikk høyest CPU-bruk. Hmm, ser ut som om det greier utnytte 4 kjerner, dog ikke at det ser ut til å behøves på spillet. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 nei det ser ikke ut som den bruke alle kjernene like mye. men jeg må si at spillet er veldelig merkelig. når de skal lage det så tungt hadde det kanskje vært greit med hardware som funker med spillet og . siden nesten alle jeg har snakka med har kun 20-30mak på fps Lenke til kommentar
texaco Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 nei det ser ikke ut som den bruke alle kjernene like mye. men jeg må si at spillet er veldelig merkelig. når de skal lage det så tungt hadde det kanskje vært greit med hardware som funker med spillet og . siden nesten alle jeg har snakka med har kun 20-30mak på fps Nå er faktisk crysis laget for å kjøre optimalt på Medium, alt over er bare morro hvis du har hardware nok. Utviklerne kom i ettertid og sa de skulle ha navngitt grafikknivåene annerledes, da mange misforsto og skrudde på very high og forventa at maskina deres klarte å kjøre det. Crysis er heller ikke et spill som er laget for å kjøre med 1000fps heller. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 men med så høy hardware som i tillegg er OC så burde det gå med alt på high med 30 fps men gidder ikke og legge meg på en diskusjon på dette Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ehh, nå er det veldig få spill som er flertrådet, da spill ikke egner seg spesielt godt til å gjøres flertrådet. Nja, fant så vidt en liten hentydning til at selvom 2 biler kjører i 40 km/t så vil dem ikke komme frem dobbelt så kjapt. Men han har egentlig en post hvor han utdyper dette litt mer. Poenget blir jo at man kan dra dobbelt så tyngre programmer, men de vil ikke kjøre dobbelt så raskt. Blir for seint dette, tror ikke jeg skal rote meg uti en diskusjon på dette i kveld. ufattelig dårlig sammenlikning.. legg heller til at du fyller disse bilene fulle med bagasje(altså oppgaver å gjøre), så vil du fort merke at de 2 bilene er dobbelt så effektive som den ene, selv om de ikke kommer frem fortere. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 ufattelig dårlig sammenlikning.. legg heller til at du fyller disse bilene fulle med bagasje(altså oppgaver å gjøre), så vil du fort merke at de 2 bilene er dobbelt så effektive som den ene, selv om de ikke kommer frem fortere. Jauda, O store konge til mitt forsvar var det seint på natt ufattelig dårlig sammenlikning.. legg heller til at du fyller disse bilene fulle med bagasje(altså oppgaver å gjøre), så vil du fort merke at de 2 bilene er dobbelt så effektive som den ene, selv om de ikke kommer frem fortere. Jauda, O store konge til mitt forsvar var det seint på natt Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Her er bilde av grafene fra en kjapp Crysis-test. Tatt med de instillingene hvor jeg fikk høyest CPU-bruk. er ikke grunnen at spillet får rett og slett nok av den første kjernen så den trenger nesten ikke noe mere av di andre bare bruker det som en slags backup? Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Her er bilde av grafene fra en kjapp Crysis-test. Tatt med de instillingene hvor jeg fikk høyest CPU-bruk. er ikke grunnen at spillet får rett og slett nok av den første kjernen så den trenger nesten ikke noe mere av di andre bare bruker det som en slags backup? Er ikke helt slik det fungerer. Applikasjonen må programmeres til å sende arbeidsoppgavene til forskjellige kjerner. Dvs at hovedoppgavene tar fks Kjerne#1 seg av, mens fks fysikken i spillet kan Kjerne#2 ta seg av, osv. Slik deler de opp arbeidsoppgavene. Så dersom fks fysikk delen av spillet skulle bruke mer enn en kjerne kan greie, så vil ikke de andre kjernene kunne 'hjelpe' den med oppgaven. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Ikke for å rote det til enda mer her, men det må sies at det er dobbelt så mye kraft i en firekjerner som en tokjerner. Det er bare snakk om hvor mange kjerner programmet klarer å fordele seg på og utnytte. I visse applikasjoner, for eks. rendring (for eks. av 3D), så kan man faktisk regne to kjerner på 2 ghz som den samme kraften som fire kjerner på 1 ghz, siden slike programmer ofte klarer å utnytte alle kjerner nesten 100% hele tida. Du må rett og slett se på hva du bruker pcen til, og selv avgjøre hvor mange kjerner du har behov for. Det er ikke noen generell "regel" for hvordan man skal sammenligne ytelsen i cpuer med forskjellig antall kjerner. Hvis trådstarter synes dette er vanskelig, så kan han liste opp applikasjonene han bruker, så kan folk her på forumet heller anbefale hva han bør kjøpe. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 ja, er enig i det , men nå har jeg alle rede kjøpt nye deler, så trenger ikke så mye hjelp lenger med å velge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå