iNeo Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei. Jeg ønsker å skaffe meg ett byggesett der jeg kan øve meg på lodding og sånn. Det jeg ønsker å lage med byggesettet er ett printkort med diverse elektroniske ting på. Når jeg klapper 2 ganger skal lyset på printkortet begynne å lyse. Og omvendt hvis det allerede er tent. Takker for svar. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Synd jeg ikke skal på skolen på et par uker, ellers kunne jeg fiksa et printkort og nødvendige komponenter for deg.. Hvis du har lyst til å lage fra bunnen av: Skaff deg et Veroboard (artikkelnr 48-396-76 på elfa ) Evt bla deg til *Monteringsmateriell/Mønsterkort -> Koblingsmateriell -> Eksperimentkort Koblingskjema, og liste over komponenter du trenger Klappebryter.doc (Bare spør hvis det er noe som er uklart her) Dette er dog litt mer avansert enn et byggesett (for en nybegynner), og muligens litt dyrere (men hvis du kjøper 10-20 forskjellige motstander så har du til en senere anledning...) Må også legge til at flere av de komponentene kan være litt vanskelig å få tak i (som feks sensorer og relèer), da det er en del kryptiske navn på dem.. Skal se om ikke jeg finner et slags byggesett for dette hvis du synes det hørtes litt for avansert ut. Det finnes også mange andre byggesett hos elfa under kategorien "byggesett", hvis du kanskje har lyst til å lage noe annet. Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Her er byggesettet du leter etter http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang...mp;dok=9054.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå