Gå til innhold

Radeon 9700 installasjon - error

KjellV

Anbefalte innlegg

Sitter her å strever med å installere drivere til et Sapphire Radeon 9700 Atlantis (ikke PRO) kort.

Prøvd med å installere driverene (softwarepakken) som fulgte med på cd'en og har prøvd å installere Catalyst 3,1 driveren som jeg har lastet ned fra ati.com. Alt uten hell.

Får opp dette hver gang jeg prøver å installere driver:

error.jpg

Hadde et GeForce 2 TI 64MB DDR kort i maskinen før men avinstallerte driveren før jeg tok ut kortet.

Har følgende spec's:

AMD XP 2100+

512MB TwinMOS PC3200 RAM

Abit NF7 nFORCE2

WD 120GB SE

Brenner & DVD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Nostradamus,

Sørg for å fjerne driverne til det gamle kortet som bw nevnte, og så finnes det 2 måter å gjøre det på (hvis ikke flere ;-)):

1) Sett opp kortet som standard VGA et eller annet (mulig den lager 2 stykker hvis du har dual screen støtte).. Ikke bry deg om at det står PCI i et av drivernavnene etc. Når du har satt opp kortet med standard drivere, så kjører du install fra cd'en.

2) Når ny hardware blir funnet, henvis til driverne på cd'en direkte (mulig dette bare fungerer i win98/mill).. Kopier dem gjerne til hd først..

Jeg gjorde det siste, og det fungerte helt greit (jeg skjønte etter hvert hvorfor den maste med "2 grafikkort" ;-))

En formatering høres vel litt drastisk ut? Hvis ikke man liker det da..

Lykke til,

Henning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...