Mawrick Skrevet 24. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2008 Et bilde tatt på en grå dag, egentlig ikke noe rett dag for bilde, men kom gjerne med kritikk på bildet... Ting som er gjort: 3 eksponeringer, HDR, litt justeringer PS.... Lenke til kommentar
operg Skrevet 24. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2008 Nei takk til vigneteringen. Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 24. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2008 Enig angående vigneteringen, men likte fargene i forgrunnen i forhold til den grå/mørke bakgrunnen. Ett litt stilig bilde igrunn, likte det godt jeg Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 24. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2008 Liker komposisjonen, og ser ut som det er god bruk av HDR.. men fjern vignetteringen og rett opp vannlinjen. Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. februar 2008 Liker komposisjonen, og ser ut som det er god bruk av HDR.. men fjern vignetteringen og rett opp vannlinjen. hehe, vannlinjen ja.......glemte vel egentlig å gjøre det før jeg la det ut....takker for kommentarene...., vigneteringen kan jo alltids gjernes ja.... Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 24. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2008 Liker bildet jeg, fine farger. (Eh, hm, hva er vignetering?) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2008 Det er mulig den skjeve horisonten gjør det ekstra ille, men jeg syns dette bildet er fryktelig ute av balanse. Lyset på landjorden til høyre tiltrekker seg blikket, og man må virkelig jobbe for å få med seg resten av bildet. Vignetteringen gir en litt klaustrofobisk følelse til det hele. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 25. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg er mindre begeistret. Ikke god bruk av HDR. Du endte opp med utbrenhet pga. såpass kraftig halo rundt fjellveggen til høyre. Lillafargen og den rare vignetteringa er heller på jordet. Bra komposisjon om man ser bort fra den skjeve horisonten. Tør gjette at originalfotoene var gode, men at etterbehandlingen ikke var det. Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. februar 2008 Takker for tilbakemeldingene jeg.... Og til Stine: Vignetering er den sorte "kanten" rundt bildet.......her er det noe jeg har gjort i photoshop, men du vil kunne få den "effekten" på enkelte linser også...... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2008 Fint bilde, men vignetteringen er som nevnt bare ødeleggende... Og til Stine: Vignetering er den sorte "kanten" rundt bildet.......her er det noe jeg har gjort i photoshop, men du vil kunne få den "effekten" på enkelte linser også......Vignettering på objektiver vil dog arte seg helt annerledes enn på dette bildet, det er hjørnene som rammes først, og du vil få en sirkulær form (fordi objektivene er runde). Her ser det ut som et dårlig forsøk på en ramme, ikke et forsøk på å gjenskape vignettering fra et objektiv. Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. februar 2008 Fint bilde, men vignetteringen er som nevnt bare ødeleggende... Og til Stine: Vignetering er den sorte "kanten" rundt bildet.......her er det noe jeg har gjort i photoshop, men du vil kunne få den "effekten" på enkelte linser også......Vignettering på objektiver vil dog arte seg helt annerledes enn på dette bildet, det er hjørnene som rammes først, og du vil få en sirkulær form (fordi objektivene er runde). Her ser det ut som et dårlig forsøk på en ramme, ikke et forsøk på å gjenskape vignettering fra et objektiv. Jepp, er helt riktig, er ikke noe forsøk på å etterligne noe form for "kamera-vignetering"... Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 27. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2008 Steike fine gardine, dette var råstilig! Haloen(e) forsterker bare effekten ytterligere. Dette skulle jeg gjerne gjort selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå