magnuje2 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei, Har nå Canon 18-55 IS på mitt 400D og er rimelig fornøyd med det. Men kan tenke meg fast blender. 18-55 IS er jo kjent for å ta skarpe og fine bilder, og bildestabiliseringen er veldig grei å ha. Er det noen som har testet begge disse objektivene og kan si noe om hvordan de er i forhold til hverndre? Tenker ikke byggekvalitet, men optisk kvaliet. Begge er jo kjent for å være skarpe. Men vil jeg kunne rettferdiggjøre oppgraderingen med at tamron presterer bedre optisk, sett bort i fra fast blender? Og vil jeg kunne gi slipp på IS i forhold til et raskere objektiv? Tar en del bilder i dårlig lys av rimelig stasjonære objekter. takk for all hjelp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Hvis du ikke hadde hatt noen objektiv, og skulle valgt et av disse to, så hadde jeg sagt kjøp Tamron. Jeg mistenker at du vil ha vanskeligheter med å skille disse to på ren bildekvalitet. Og i og med at du tar bilder av lite aktive motiver vil IS hjelpe deg. Du bør heller stille deg spørsmålet om du kanskje skal kjøpe deg et lyssterkt objektiv med fast brennvidde istedet ? Det er fire som bør vurderes EF 50mm f/1.8, EF 35mm f/2, EF 50mm f/1.4 eller Sigma 30mm f/1.4 50mm kan ofte være for trang, i de tilfellene er 30-35mm bedre. Jeg har selv 35mm-en og kan anbefale den. Tom Endret 24. februar 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Du bør heller stille deg spørsmålet om du kanskje skal kjøpe deg et lyssterkt objektiv med fast blender istedet ? Berre for å holde orden i begrepene her, så er det vel fast brennvidde, og ikkje blender du tenker på her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Du bør heller stille deg spørsmålet om du kanskje skal kjøpe deg et lyssterkt objektiv med fast blender istedet ? Berre for å holde orden i begrepene her, så er det vel fast brennvidde, og ikkje blender du tenker på her. Hysj. SKal rette det - kan jo ikke forvirre folk heller Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå