Erlec Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg er allerde på andre året i vgs og har ikke tatt fysikk som valgfag. Jeg har hørt i det siste om at fysikk er nødvendig for å komme inn i forskjellige skoler. Er dette sant og hvis ja, trengs det både fysikk 1 og 2? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Vil du bli spillutvikler er det egentlig nok med matematikk (realfag) og informatikk (eller på vgs - informasjonsteknologi), men fysikk er jo sikkert greit å ha med. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Skal du f.eks. jobbe med en fysikk-motor kommer du til å rive av deg håret uten å ha hatt fysikk. Lenke til kommentar
OlavHN Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg er allerde på andre året i vgs og har ikke tatt fysikk som valgfag. Jeg har hørt i det siste om at fysikk er nødvendig for å komme inn i forskjellige skoler. Er dette sant og hvis ja, trengs det både fysikk 1 og 2? Hei! For å komme inn på Datateknikk på NTNU og så spesialiseere seg i den nyoppstartede "Spillutvikling" kreves 4 eller bedre i 3MX eller tilsvarende (Det vil nok si full fordypning i realfagsmatte), samt bestått i første del av fysikken, 2FY (Dette tilsvarer sansynligvis Fysikk 1 i dag). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Du må ha fysikk 1 for å komme inn på NTNU. Andre ingeniørstudier (f. eks. ved Høgskolen i Narvik, de har datateknikk med spesialisering i spill) og NITH krever ikke det. Lenke til kommentar
Erlec Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Hei! For å komme inn på Datateknikk på NTNU og så spesialiseere seg i den nyoppstartede "Spillutvikling" kreves 4 eller bedre i 3MX eller tilsvarende (Det vil nok si full fordypning i realfagsmatte), samt bestått i første del av fysikken, 2FY (Dette tilsvarer sansynligvis Fysikk 1 i dag). *sukk* Dumt at jeg ikke har realfags matte i år da :/ Enda verre er at den nye skole reformen krever at jeg skal ha to av fagene jeg allerde har i siste året å. Hvis det er ant må jeg vel da ta det som privatist. Gjelds alle studiene om at jeg har hatt 3mx eller som i dag kalles M R2? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Sivilingeniørstudier på NTNU krever 3MX/2FY (R2/Fysikk 1), andre ingeniørstudier (ved høgskoler) krever bare 3MX (R2). Informatikk på NTNU krever ingen spesielle fag. Lenke til kommentar
Erlec Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Sivilingeniørstudier på NTNU krever 3MX/2FY (R2/Fysikk 1), andre ingeniørstudier (ved høgskoler) krever bare 3MX (R2). Informatikk på NTNU krever ingen spesielle fag. Er informatikk dirkete relatert til spill utdannelsen eller burde jeg prøve å gå gjennom 2mx på tredje året + privatist i tredje? Er ganske forvirret, for vel spørre rådgiverene. Lenke til kommentar
OlavHN Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Sivilingeniørstudier på NTNU krever 3MX/2FY (R2/Fysikk 1), andre ingeniørstudier (ved høgskoler) krever bare 3MX (R2). Informatikk på NTNU krever ingen spesielle fag. Er informatikk dirkete relatert til spill utdannelsen eller burde jeg prøve å gå gjennom 2mx på tredje året + privatist i tredje? Er ganske forvirret, for vel spørre rådgiverene. Informatikk er veldig likt datateknikk, men med mindre obligatoriske mattefag. Ønsker du å fordype deg i spillteknologi bør du riktignok velge en del mattefag selv om det ikke er obligatorisk. Det er altså fullt mulig å velge informatikk på ntnu uten å ha R2 eller fysikk1. http://www.ntnu.no/eksternweb/multimedia/a...spil_19523a.pdf Dette er linja jeg snakker om, men med riktige mattefag fra informatikkretningen skal det gå greit å begynne på denne spesialiseringen selv om den bare nevner Datateknikk og Kommunikasjonsteknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå