Gå til innhold

Trengs faget fysikk for å komme i spillutdannelse?

Erlec

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er allerde på andre året i vgs og har ikke tatt fysikk som valgfag. Jeg har hørt i det siste om at fysikk er nødvendig for å komme inn i forskjellige skoler. Er dette sant og hvis ja, trengs det både fysikk 1 og 2?

Hei! For å komme inn på Datateknikk på NTNU og så spesialiseere seg i den nyoppstartede "Spillutvikling" kreves 4 eller bedre i 3MX eller tilsvarende (Det vil nok si full fordypning i realfagsmatte), samt bestått i første del av fysikken, 2FY (Dette tilsvarer sansynligvis Fysikk 1 i dag).

Lenke til kommentar
Hei! For å komme inn på Datateknikk på NTNU og så spesialiseere seg i den nyoppstartede "Spillutvikling" kreves 4 eller bedre i 3MX eller tilsvarende (Det vil nok si full fordypning i realfagsmatte), samt bestått i første del av fysikken, 2FY (Dette tilsvarer sansynligvis Fysikk 1 i dag).

*sukk* Dumt at jeg ikke har realfags matte i år da :/ Enda verre er at den nye skole reformen krever at jeg skal ha to av fagene jeg allerde har i siste året å. Hvis det er ant må jeg vel da ta det som privatist.

Gjelds alle studiene om at jeg har hatt 3mx eller som i dag kalles M R2?

Lenke til kommentar
Sivilingeniørstudier på NTNU krever 3MX/2FY (R2/Fysikk 1), andre ingeniørstudier (ved høgskoler) krever bare 3MX (R2). Informatikk på NTNU krever ingen spesielle fag.

Er informatikk dirkete relatert til spill utdannelsen eller burde jeg prøve å gå gjennom 2mx på tredje året + privatist i tredje?

Er ganske forvirret, for vel spørre rådgiverene.

Lenke til kommentar
Sivilingeniørstudier på NTNU krever 3MX/2FY (R2/Fysikk 1), andre ingeniørstudier (ved høgskoler) krever bare 3MX (R2). Informatikk på NTNU krever ingen spesielle fag.

Er informatikk dirkete relatert til spill utdannelsen eller burde jeg prøve å gå gjennom 2mx på tredje året + privatist i tredje?

Er ganske forvirret, for vel spørre rådgiverene.

Informatikk er veldig likt datateknikk, men med mindre obligatoriske mattefag. Ønsker du å fordype deg i spillteknologi bør du riktignok velge en del mattefag selv om det ikke er obligatorisk. Det er altså fullt mulig å velge informatikk på ntnu uten å ha R2 eller fysikk1.

http://www.ntnu.no/eksternweb/multimedia/a...spil_19523a.pdf

Dette er linja jeg snakker om, men med riktige mattefag fra informatikkretningen skal det gå greit å begynne på denne spesialiseringen selv om den bare nevner Datateknikk og Kommunikasjonsteknologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...