steveak Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Var innom windowsmarketplace.com. Så man kunne kjøpe og laste ned Windows på direkten. Er det ingen steder for oss nordmenn uten amerikanske kredittkort har mulighet til å kjøpe og laste ned driten?? Burde være mulig i 2008... Og M$ klager på piratkopiering.... Noen som vet om det går an så man slipper å gå i butikken? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Kan dette ha noe med det å gjøre? http://www.hardware.no/artikler/slutt_paa_...gradering/48294 Lenke til kommentar
steveak Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Muligens, men teit er det uansett. De hadde fått en ny, betalende, lovlig kunde i dag hvis jeg kunne kjøpt vista f.eks. på nettsidene, lastet ned og installert. I stedet vil de ha meg til elkjip&co, noe som bare er et pes. Hvor vanskelig kan det være å gi folk lovlige alternativer på nett?? Sukk.... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Man trenger ikke gå i en fysisk butikk. Det selges Windows XP og Vista i norske nett butikker Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Bestiller du OEM-lisens fra en nettbutikk er leveransen liten nok til å få plass i postkassa di, og du vil mest trolig få den levert i postkassa. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Men det tar fremdeles 2-3 dager... Nesten all annen software kan man jo kjøpe direkte over nett i dag, så hvorfor ikke Windows? Lenke til kommentar
steveak Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Ikke sant! Poenget er ikke at man kan bestille, og så få det via posten. Jeg vil ha det som nesten all annen software: MED EN GANG. Teknisk er det ingenting i veien for at de kan levere slik. Windowsmarketplace.com tilbyr dette, men kun til amerikanere... Det blir for dumt. Eneste grunnen er at de vil holde forhandlernettet sitt happy, slik at de får mersalg. Og kan tilby support osv. for produktene til kundene som foretrekker det sånn. Gidder ikke å vente i 2-3 dager, gå på postkontoret, stå i kø osv. for et program som jeg anytime hvis jeg vil kan hente ned fra hvilken som helst piratside. Eller ennå verre (gud forby), snakke med en salgskåt clerk. Lurer på når M$, Apple & Co skal skjønne at tilgjengelighet på lik linje med piratene er en motvekt mot piratkopiering. Men det tar fremdeles 2-3 dager... Nesten all annen software kan man jo kjøpe direkte over nett i dag, så hvorfor ikke Windows? Endret 26. februar 2008 av steveak Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Antagelig er det også for at diverse land taper MVA på dette. Og at transportbansjen (posten inkludert) ikke kan frake så mye meda som de må nå. Her er det nok en del markedskrefter som står bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå