lilfire Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 lurer på om det er mullig å få 2 input ut på en uten å miste lydstyrke? jeg har koblet TV til forsterkern og bruker ikke TV høytallerne.. så har jeg en mikrofon som jeg vil koble til forsterkern på samme kanal, for å ha mullighet til å snakke/synge med TV lyden i bakgrunn. har prøvd med sånn kabel som spliter seg, men da sank lydstyrken så mye at jeg måtte ha forsterkern på fult for å ha vanlig stemmenivå, var mer støy i høytallerne enn lyd. mvh lilfire Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 var dårlig med visninger på denna... ville tro jeg må ha en "mixer" eller noe i den duren.. må da være en her som har peil på litt lyd Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Bumper denna jeg. Det MÅ da finnes en med peil her? dette gjøres jo på alle konsterter karaaokemaskiner osv.. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Eh... det er HELT forskjellige impendanser på en dynamisk mikrofon og en TV-utgang, gjerne i form av RCA-utganger. Så her må du kjøre en for-forsterker på mikrofon-siden for å tilnærme deg signalet fra tv-en. Den billigste løsningen vil være en amatør-karaokemikser til et par-tre hundrelapper. Med denne løsningen skal du ikke forvente deg lydunderverker, men balansen mellom mik/tv vil være justerbar. GÅr du litt opp i pris, la oss si 1500 - 2000,- for en mikrofon og 2 - 4000,- for en mikser, oppnår du langt bedre lydkvalitet allerede. Alt kommer an på hva du har behov for. Endret 15. mars 2008 av flyndrefjes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå