Gå til innhold

EA vil kjøpe Take-Two for $2 billion!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dette aldri vil skje, da vil spillene få samme skjebne som NFS spillene og alle andre spilltitler de har fått kloa i. Hvis de får kontroll over GTA, så vil de melke og rævkjøre spillet helt, og gi ut 10 ekspansjonspakker i året som du må betale for selvsagt. EA har ødelagt for mange spill.

Lenke til kommentar
@Zeph: Hvorfor er det en ulempe at Xbox LIVE koster penger? Synes det er helt utmerket, og da får jeg en tjeneste som faktisk fungerer.

For min del er det greit, eg har råd til det, men ikkje alle som har lyst å betale for ei sånn teneste når det finnes gratis alternativer på f.eks. ein PC.

Lenke til kommentar
Håper dette aldri vil skje, da vil spillene få samme skjebne som NFS spillene og alle andre spilltitler de har fått kloa i. Hvis de får kontroll over GTA, så vil de melke og rævkjøre spillet helt, og gi ut 10 ekspansjonspakker i året som du må betale for selvsagt. EA har ødelagt for mange spill.

 

Vel dessverre er NFS serien en av de få spilleseriene som EA faktisk har funnet på selv og utviklet selv så der har de rompekjørt seg selv.

 

Det EA dessverre har gjort er å herpe med serier som Red Alert (Westwood), Sim City (Maxis) og Battlefield (Dice) og melket dem så mye som det er mulig. Det værste er at folk faktisk kjøper spill fra dem selv om de er elendige og et klart melkeprodukt.

 

Nå snakkes de vel og om at Spore få ekspansionspakker og det forundrer meg ikke. Regner med at man i løpet av et par år etter etter lanseringen sitter med "Spore: Arms edition", "Spore: legs edition", "Spore: Arms extended edtition (inncluding legs and torso edition)".

 

At EA kjøper seg inn i en såpass kraftig utgiver med kontroll over kontorer som Rockstar er ikke godt for oss gamere. Gode spillserier blir totalt herpa og ødelagt, og jeg frykter at det er det som blir å skj med Bioware as well.

 

Snart har vi bare en gjeng sentrale utviklere som Ubisoft, EA, MGS, SCES og de små aktørene som satser på innovativitet aldri kommer gjennom siden de ikke har penger nok i ryggen.

 

Er det noe jeg hater så er det den forferdelige oppkjøpingen EA gjør av andre aktører på markedet. Men jeg ser ikke noe grunn til at Take 2 skal gå med på noe slikt for de har jo en god og stabil inntekt.

Lenke til kommentar

Huff, www.videogaming247.com/ eksploderer jo med nyheter

om det potensielle oppkjøpet. Spesiellt denne er temmelig skummel.

 

Hvis aksjeholderne stemmer for at dette faktisk tjener selskapet mest penger, så er det bare et spørsmål om tid før oppkjøpet er et faktum. Det må jo være ragnarok på kontorene til Take Two og Rockstar i dag! :wallbash:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Leste brevene mellom EA og T2 som ble linket til på forrige side i denne tråden.

 

With GTA IV shipping on April 29, development on this important title must now be essentially complete. We believe now is the right time to complete a transaction with minimal disruption for Take-Two.

 

Diskret?

 

To that end, the Board would be willing to commit to entering into a good-faith discussion with EA on April 30, 2008 to determine if we can reach common ground on the proper value of the Company and therefore an appropriate, mutually beneficial transaction.

 

Likte denne. På denne måten får de sett EA's "skjulte" intensjoner.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar
Er det noe jeg hater så er det den forferdelige oppkjøpingen EA gjør av andre aktører på markedet. Men jeg ser ikke noe grunn til at Take 2 skal gå med på noe slikt for de har jo en god og stabil inntekt.

 

Her tar du veldig feil. Take 2 tjener ikke penger, og er et veldig ustabilt firma.

Håper ikke EA får oppkjøpet gjennom forøvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...