Gå til innhold

EA vil kjøpe Take-Two for $2 billion!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAHA! Lo godt av den, Bear :p Tror egentlig at det kanskje kan bli litt for mye for EA på dette stadiet. Tror de må få fart på BioWare og Pandamic. Og internt satse på litt mere kvalitet, og ikke kvantitet. De sa nylig at det var på akkurat dette området de skulle satse. Men om de kjøper Take-Two. Er det MYE de må ta vare på. Er jo flere 2k-studio, Rockstar, osv. Så det ville krevd litt av EA. Kanskje det er Take-Two Microsoft skulle kjøpt, og ikke Yahoo!.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

må nesten bare nevne det, men "two billion" er ikke det samme som "to billioner". Nemlig at på norsk teller vi million, milliard, billion, mens det på engelsk er million, billion, trillion.

 

De vil kjøpe take-Two for 2 milliarder.

 

edit: ser jo at du i emnetittelen kan mene det som et engelsk beløp, tok det bare for å være en helnorsk settning når jeg leste den første gang.

Endret av Imidura
Lenke til kommentar
Beklager, men kan jeg spørre om hva som er galt med microsoft når det kommer til spill? EA har jo samlebåndsaktivitetene sine, men microsoft ser ut til å gi ut mest mulig gode spill

 

Enkelt. Hvis Microsoft hadde kjøpt TT, så hadde ikke PS3-eiere fått noe glede av IP'ene mer.

Endret av BåGan
Lenke til kommentar
Er det grunnen din for at Microsoft ikke skal kjøpe Take-Two?

 

Birger :)

 

Ja.

 

Grunnen er at jeg helst ikke vil gå til innkjøp av Xbox 360.

Hvorfor? Spill (de jeg har lyst på har kommet eller kommer på PC også.) kontrollern, Live (at man må betale for å spille) og frykten for RRoD.

Lenke til kommentar

Take Two har ikke tatt imot tilbudet, men kommet med et brev der de sier at EA har undervurdert Take Twos verdi og at de vil vente med forhandlingene etter at GTA IV har blitt sluppet. EA ser seg selvfølgelig ikke enig i at Take Two mener EA prøver å utnytte utgivelsen av GTA IV bla bla bla... I tilfelle dere er interesert i å lese brevene så legger jeg til denne linken Take Two og EA

 

Personlig håper jeg virkelig ikke at Take Two selger ettersom jeg ikke stoler på at EA ikke klundrer til spillproduksjonen til Take Two. EA er ansvarlig for alt for mange møkkaspill og de satser mer på å tjene penger enn å gi spillerne en skikkelig gjennomført spillopplevelse.

 

Liten kommentar til posten ovenfor: Kontrollen er vel smak og behag og RRoD er fortsatt noe å frykte når man må styre med å sende inn konsollen, vente på å få den igjen osv. Og når man allerede har valgt konsoll på grunnlag av visse ting så er det surt om man må kjøpe en ny konsoll fordi det blir gjort endringer i etterkant. Uansett er jo ikke dette et tema ettersom Microsoft ikke har gitt bud på Take Two.

Endret av Kvass
Lenke til kommentar

"New" EA is about quality, not quantity. Om jeg tar han på det, får vi vente å se.

 

@BåGan: Jaja, men slik er verden. Og om jeg måtte kjøpe PlayStation 3 for å spille mitt favorittspill, så ser jeg ikke det som en dum ting. Men kjøpet hadde kanskje ikke skjedd med det første. RRoD er per i dag, en liten trussel. M.t.p. at de siste utgavene er laget bedre, enn de som ble solgt ved launch, utover 2006 og litt av 2007. Men om så skulle skje, skal du ikke trenge å betale noe ekstra. Som jeg synes er helt greit.

 

@Zeph: Hvorfor er det en ulempe at Xbox LIVE koster penger? Synes det er helt utmerket, og da får jeg en tjeneste som faktisk fungerer.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Kotaku har en artikkel om pros and cons når det gjelder EA's fiendtlige oppkjøping av take two her.

 

Som spillentusiast håper jeg så absolutt ikke at dette oppkjøpet går igjennom. Kotaku har noen gode poeng!

 

* "Attack of the Sequels 2008"

* "Goodbye Free Downloadable Content"

* "Lower Quality Standards"

* "GTA: Brought To You By Axe Body Spray"

 

Men jeg tviler på det kommer til å skje. Take Two kommer til å tjene penger som gress på GTA IV. Dette vil øke prisen betraktelig, og til slutt vil det ikke lønne seg for noen å kjøpe. :mrgreen:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Er det grunnen din for at Microsoft ikke skal kjøpe Take-Two?

 

Birger :)

 

Hvorfor er det en ulempe at Xbox LIVE koster penger? Synes det er helt utmerket, og da får jeg en tjeneste som faktisk fungerer.

 

Birger :)

 

Ikke vær så diskré.

Hvis du skal være fanboy, så må du ta den helt ut. :tease::fun:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Hehe :p Du røpet meg der.. Er en skjult propogandaman sendt fra USA i et forsøk på å overta norge. Alle skal bli mine slaver! Og Bill Gates er min sjef!!

 

ON: Personlig har ikke jeg noe problemer med å betale for Xbox LIVE. Om andre ikke har lyst til det, så må de for min del kjøpe seg en bedre PC eller en PlayStation 3. Og at Microsoft skulle kjøpe Take-Two, var kun ment som en idé m.t.p. saken med Yahoo!.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
@Zeph: Hvorfor er det en ulempe at Xbox LIVE koster penger? Synes det er helt utmerket, og da får jeg en tjeneste som faktisk fungerer.

 

Birger :)

 

Den kommentaren ville vel strengt tatt passet bedre før jul, for etter dette er det ikke gitt at Live fungerer som det skal.

MS har etterhvert fått litt å bevise nå om de skal kunne si at betaling for tjenesten er det samme som en bra live opplevelse, for man kan ikke akkurat si det virker som de sliter seg ut med å rette disse problemene som har oppstått.

Jeg vil bestemme selv når jeg logger ut av live jeg, og ikke at boksen gjør det på eget initiativ hele forbanna tiden...

Lenke til kommentar
@BåGan: Jaja, men slik er verden. Og om jeg måtte kjøpe PlayStation 3 for å spille mitt favorittspill, så ser jeg ikke det som en dum ting. Men kjøpet hadde kanskje ikke skjedd med det første. RRoD er per i dag, en liten trussel. M.t.p. at de siste utgavene er laget bedre, enn de som ble solgt ved launch, utover 2006 og litt av 2007. Men om så skulle skje, skal du ikke trenge å betale noe ekstra. Som jeg synes er helt greit.

 

Birger :)

 

Det er liksom det som er kjipt. Muig Xbox-eiere idag er så vant til å sende tilbake konsollen sin at det ikke plager dem lenger (;)). Men jeg hadde nok ikke syntes noe særlig om å sende bort konsollen og vente uker (?) på en ny en. Failraten er vel fremdeles uansett over 10% minst på de nye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...