Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Astra F 2.0i Cabrio (worklog/showcase) -- UPDATE 28 mars 09 ! --

Sagotchi

Anbefalte innlegg

Hei, heter Andreas og er en stolt eier av en Opel Astra F 2.0i cab:P

Kjøpte bilen 21.09 2007, dagen jeg fikk lappen.

Naais2.jpg

DSC00247.jpg

DSC00044.jpg

Opel Astra F 2.0i Cabrio Bertone

Årsmodell: 1993

Motor: C20NE 2.0i Bensin, 8 ventiler, 85kw - 116 HK

Utstyr:

• El.cab
  • El.Vindu
  • Servo
  • ABS Bremser
  • Airbag
  • Recaro Seter
  • Tåkelys

Det jeg har gjort til nå

• Montert effektannlegg fra Walker
  • Montert K&N Luftfilter
  • Pusset ned
  • Lakkert: Karrosseri, Frontfanger, Bakfanger, Dørhåndtak, Sidekjørt

Ting som gjenstår

• Senking

Bilen er ferdig lakkert, holder på og montere.

Endret av Sagotchi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, takker: )

Jeg la pluss ledningen fra batteriet, med en 15 ampers sikringsboks. Ledningen la jeg gjennom døren, og koblet den til bryteren. Jordet bare i setefestene, funket fint det. Neonlysene koblet jeg i hop med kabelsko, og koblet dem til bryteren.

Ble bra, men litt dårlige bilder, tatt med mobiltelefon;\

Har lagt dem sånn at de ikke lyser så altfor mye opp, men det synes litt utenfor.

Bilder:

dsc00181dy2.th.jpg

Pluss ledningen, med 15A sikring.

dsc00183ry4.th.jpg

Brytern, lyser opp litte gran: )

dsc00193uk4.th.jpg

Neonlysene, kjøpt hos wang for 200kr stk eller noe sånt. Var med sigarett tenner kobling, bare og kutte dem av.

Endret av Sagotchi
Lenke til kommentar

Joda, kunne vel det. Men slipper den invertern:p

Jess, la den gjennom døren. Strømkabelen til anlegget ligger også der. Plages med og få trukket kablene gjennom torpedoveggen, prøvd alt mulig..

dsc00195fi4.th.jpg

Ikke helt trygt, må nokk fikses snart..:p

Endret av Sagotchi
Lenke til kommentar

Okeej, takker.

Noen som vet om det er vanskelig og skifte instrument skiver ?

Vurderer og bestille fra www.innoparts.no. Men hører det er lett å ødelegge speedometeret, og at det ikke er verdt det.. Noen meninger om dette?

Endret av Sagotchi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Har selv en lik bil :) Den er snart klar til lakering og motor bytte fra 1,6 til 2,0 16V fra en Astra GSI. Har en Astra GSI som delebil og ser i den at tidligere eier har prøvd å bytte skiver på instrument panelet og ser han har slitt litt med dette. Har komt en del merker på skivene og en knekk i dashbordet av det. Ser bra ut det du har gjort med bilen så langt likte felgene :cool: Jeg ser plastikken på din bil er lik min var litt bleknet av solen. Jeg fikset det med en varme ovn . Utrolig men sant det hjelper veldig ;) Jeg er ny her på forumet så jeg har ikke fått lagt ut en tråd på min bil men den kommer.

Endret av EirikDale
Lenke til kommentar

Hey, takk for at du likte felgene. Har bestemt meg for og droppe instrumentskivene for nå, trenger nokk litt erfaringer på det området.

Nå som det begynner å bli tid for dekkskifte (31mars), skiftet jeg like gjerne nå. Resultatet ble ganske bra, må vell senke bilen en gang. Bilde:

DSC00233.jpg

Det med plastikken, mener du støtfangeren elr? Fungerer fint med Turtle wax Black chrome:p

Lite med updates for tiden, men har kjøpt meg nye høytalere. Rockford Power høytalere, som spiller som faen:P Det som er synd er at jeg ikke er erfaren på det området når det gjelder dørtrekk og tilpasninger som trengs får å få det fint, og samtidig en god lyd.

Jeg har lyst til og få det noe sånt som dette: Opel-Astra-96959.jpg

Dette er en opel astra f, så det er godt mulig. Er dette mulig og gjøre selv? Finnes det deksel som er ferdig laget? Eventuelt hva koster dette og få gjort på verksted?

Endret av Sagotchi
Lenke til kommentar

Hei igjen :) Kjekt med en opptatering den kledde de felgene :) og litt senking har den ikke noe vondt av. Tøffere interiør får du ikke viss du klarer det som du sikter etter :cool: Har sett lignende på noen andre astraer og de har bare lakkert dekslene selv. De skal vist ikke være så vrine å få ut viss du vet hvordan og viss du har Reparer manualen til Astra F fra Haynes så skulle det gå greit. De høyttaler dekslene så kjøpt ut men jeg har dessverre ikke aneldse hvor :(

Håper du får det til og gleder meg til å se resultatet :D

Lenke til kommentar

Takker. Har fått høytalerne inn i døra nå. Skjerte ut en ring i spon, og limte den på en høyttaler "spacer" kjøpt på www.aiv.de. Borra hull i døra, og la ledningen gjennom.

DSC00001.jpg

DSC00002.jpg

DSC00005.jpg

Endret av Sagotchi
Lenke til kommentar

Nei, fant ikke noen andre plasser jeg kunne ha lagt ledningen. Liker heller ikke den løsningen jeg har, men ser ingen andre muligheter. Skal kjøpe en gummipakning og tette igjen senere, men vil ikke tro at det kan komme så mye vann inn det hullet der.

Lenke til kommentar

Ferdig med den ene døra nå, helt enkelt og greit. Ikke noe spesielt, men legger ut bilder for det. Har behandlet med tectyl, så tror ikke det blir å ruste rundt hullet. Har teipet rundt høyttalerledningen med vanlig elektriker tape, og kjøpt gumiringer for og ha i hullet på Wang.

DSC00017.jpg

DSC00018.jpg

Endret av Sagotchi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...