tåa Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg vurderer å få meg et ASUS A7N8X Deluxe og AthlonXP 2500+ (Barton). Derfor vil jeg gjerne vite: Hvilke kjølere bør jeg bruke for å overklokke FSBen til minst 200 MHz DDR? Helst innenfor rimelighetens grenser hva pris angår. :wink: Lenke til kommentar
tåa Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Vær så snill og svar! Jeg MÅ vite det! Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 jeg vet ikke helt, men Swifttech MCX462PLUS er en dritbra kjøler som jeg anbefaler på det sterkeste (har den selv), ellers er jo Thermalright's SLK-800 veldig bra, hvis du ikke har 4 hull rundt socketen (en fyr på forumet har en XP2400+ på 2725mhz med den) Lenke til kommentar
tåa Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 OK, la meg gjøre det litt enklere for dere. Kan dette brukes til å overklokke FSBen til min. 200 MHz DDR? Holder det med noe billigere? Jeg skal altså bruke ASUS A7N8X Deluxe og AMD AthlonXP 2500+ (Barton). Cooler Master Silent Heatpipe/Vifte AMD - HHC-L61-E1 til AMD XP2600+ CPU og høyere 2 stk. Cooler Master Kabinett Vifte 80x80x25MM - Vifte Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 for all del, let etter noe på microplex.no eller 3dfxcool.no. Klokke til 200fsb sier ikke meg noe særlig, skal du sette multiplier lavere, eller klokke uten å justere multiplier? Er det det siste, trenger du en god kjøler. Hvis ikke er denne en bra kjøler skulle jeg tro. Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Les retningslinjene - bumping er IKKE tillatt! Lenke til kommentar
tåa Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Les retningslinjene - bumping er IKKE tillatt! :o Hva mener du med bumping?! Du kan da ikke mene at dette er bumping? SE PÅ TIDSPUNKTENE, MANN! Når jeg ikke får svar på flere dager, synes jeg ikke det er noe galt i å skrive sånne poster. Vil du at jeg heller skal starte en ny tråd om akkurat det samme? Tenkte meg det. :wink: Lenke til kommentar
frans Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Skal du kun klokke FSBen? Dvs. kjøre på 9x200 evt 9,5x200 mhz trenger du ikke bedre CPUkjøler, men først og fremst god kjøling av northbridgen. Er ikke så sikker på om du kan sette multiplieren så mye uten å modifisere CPUen. Du må trolig bytte ut termalpaden med goop på northbridgen, montere på ny northbridge kjøler, planslipe eksisterende kjøler eller montere på ekstra vifte for å få ned temperaturen på northbridgen. Det finner du fort ut når du begynner å overklokke FSBen. PAL8045 eller Swiftech 462 med 120mm Enermax vifte montert på fanadapter burde rekke en stund til CPUen. Pris ca 700 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå