After Dark Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg tror det er slik at Temple Mount er det mest hellige stedet, men ettersom de ikke kan gå dit blir Klagemuren sett på som en "gateway" til Temple Mount. Dermed er både Klagemuren og Temple Mount deler av det samme hellige stedet. Litt vanskelig å forstå, men jeg tror det er slik. Hva som ligger under muslimers raseri mot latterliggjøring og hån av deres religion kan skyldes så mangt. Kansje fordi det stort sett er deres religion som blir latterliggjort?! Ikke vet jeg. Men som sagt tviler jeg på at Israel ville latt det forbigå i stillhet deresom feks. Arafat ba ved Klagemuren med den hensikt å provosere jøder! Alle religioner blir latterliggjort og hånet. Ingen av de andre religionene har slike reaksjoner som muslimene har. Israelerne ville selvfølgelig ikke forbigå det i stillhet, men du skal se langt etter at det hadde kommet reaksjoner som kommer opp mot den alvorlighetsgraden som det gjorde/gjør med muslimene. Og det er som Ockham sier. De har blitt nektet adgang til sitt aller helligste sted i mange år og har dermed bevist at de ikke reagerer som muslimene. Du får gjerne tro hva du vil om Klagemuren og Tempelhøyden, men det du tror holder ikke automatisk uten bevis! Klagemuren er siste rest av Herodes den stores tempel og det helligste stedet for jødene. Hvilke andre religioner blir latterliggjort i like stor grad som islam? Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hvor mener du at islam latterliggjøres i den grad at voldsomme reaksjoner er akseptable? Det er ingen hemmelighet at kristendommen har blitt massivt kritisert i diverse medium over en lang periode, gjennom for eksempel karikaturtegninger. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har ikke sagt at reaksjonene er akseptable og hvis det er slik at andre religioner blir latterliggjort på samme måte så får det iallefall ikke det samme søkelyset i media. I media er det først og fremst islam som blir latterliggjort. Men nå er ikke dette tema for tråden. Det vi snakket om akkurat nå var Sharons spasertur på Tempelhøyden, noe jeg mener kun var ment som en provokasjon mot palestinerne. Og utenom det å provosere tviler jeg på at Sharon hadde noen mening med spaserturen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Det er velkjent at det var Egypt som startet krigen. At Israel overrumplet Egypt før de fikk valset over landet er bare et resultat av at Israel var på alerten som følge av opptrappingen på egyptisk side. At dere orker å bry dere med disse folkene som bor laaaangt borte fra oss. Hvis empati ikke er din sterke side, kan du jo kanskje få en liten tankevekker hvis jeg påpeker at Israel er et av verdens ledende forsknings- og teknologiland. De har flere vitenskapsfolk per innbygger enn noe annet land i verden, hvis jeg ikke husker feil. Israel er med på å bringe vitenskapen og den moderne sivilisasjon fremover. Yasir Arafat kunne ha bedt der for å provosere jødene slik Ariel Sharon spaserte på Tempelhøyden for å provosere palestinerne (og arabere forøvrig). Er ikke dette stedet også hellig for jøder? husk nå at mer eller mindre alle jøder er religiøse Kilde? Ja, siden de er villige til å leve i fred mot at de får sin egen stat! De kan få sin egen stat når som helst. Det er ikke Israel som motsetter seg dette. Jeg er muslim selv jeg liker folk fra Israel, men hater selve myndigheten. Hvorfor? Fordi de forsvarer folket sitt? Hadde de ikke forsvart seg hadde israelerne blitt slaktet ned. Åja, selvfølgelig! For kamphelikoptre og jagerfly er ikke feigt... Hadde terrorangrepene mot Israel sluttet hadde det ikke vært nødvendig med helikoptre og fly. De ble vel temmelig upopulære da Israel ble opprettet på deres land kan jeg tenke meg. Israel ble opprettet i områder med jødisk flertall. En tostatsløsning hadde vært det ideelle. Hva mener du? De delte Palestina i to. Jødene fikk en liten flis. Araberne fikk resten. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Mer terror fra Israel: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...icle2565783.ece Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg tror det er slik at Temple Mount er det mest hellige stedet, men ettersom de ikke kan gå dit blir Klagemuren sett på som en "gateway" til Temple Mount. Dermed er både Klagemuren og Temple Mount deler av det samme hellige stedet. Litt vanskelig å forstå, men jeg tror det er slik. Hva som ligger under muslimers raseri mot latterliggjøring og hån av deres religion kan skyldes så mangt. Kansje fordi det stort sett er deres religion som blir latterliggjort?! Ikke vet jeg. Men som sagt tviler jeg på at Israel ville latt det forbigå i stillhet deresom feks. Arafat ba ved Klagemuren med den hensikt å provosere jøder! Alle religioner blir latterliggjort og hånet. Ingen av de andre religionene har slike reaksjoner som muslimene har. Israelerne ville selvfølgelig ikke forbigå det i stillhet, men du skal se langt etter at det hadde kommet reaksjoner som kommer opp mot den alvorlighetsgraden som det gjorde/gjør med muslimene. Og det er som Ockham sier. De har blitt nektet adgang til sitt aller helligste sted i mange år og har dermed bevist at de ikke reagerer som muslimene. Du får gjerne tro hva du vil om Klagemuren og Tempelhøyden, men det du tror holder ikke automatisk uten bevis! Klagemuren er siste rest av Herodes den stores tempel og det helligste stedet for jødene. Damn, du er trassig. Jeg sier ikke at jeg vet. Jeg bare sier at det er vanskelig å forstå seg på. Det står på wikipedia, som jeg har linket til FLERE GANGER at Temple Mount er det helligste. Jeg prøver ikke være bastant, men jeg prøver heller å finne ut av hvordan det er det fungerer. Kan du slutte å være så jævlig sta? Jeg sier jeg ikke vet, men du bare fortsetter med dine bastante uttalelser. Linkene mine sier det motsatte av hva din overbevisning sier. Hva synes du om at vi kan jobbe sammen for å finne ut av det. Det er virkelig ikke av spesiell betydning, men det er virkelig irriterende at du er så bastant angående et tema hvor jeg bare prøver å oppklare hva som er sannheten. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Mer terror fra Israel: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...icle2565783.ece Man kan jo lure på hva i all verden et barn hadde å gjøre der? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Off topic og ting som går på person istedenfor sak er fjernet fra tråden. Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Den israelske hæren på Vestbredden er de ulovlige settlernes forlengede arm? : "VIDEO: Hebron settlers set up outpost on grounds of IDF base" http://www.haaretz.com/hasen/spages/1006344.html "ATHENS (Reuters) - Two boats carrying activists from 17 countries will leave the Mediterranean island of Cyprus next week bound for Gaza in a bid to break an Israeli blockade of the Palestinian territory, organizers said on Tuesday. The Free Gaza Movement hopes the boats, due to depart on August 5 with around 40 people onboard, will draw attention to the plight of 1.4 million Palestinians suffering shortages of everything from fuel to food since an Israeli crackdown." http://www.reuters.com/article/worldNews/i...910386520080729 Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg har ikke sagt at reaksjonene er akseptable og hvis det er slik at andre religioner blir latterliggjort på samme måte så får det iallefall ikke det samme søkelyset i media. I media er det først og fremst islam som blir latterliggjort. Vel, det er vel kun islam som enda henger igjen i middelalderen. Men nå er ikke dette tema for tråden. Det vi snakket om akkurat nå var Sharons spasertur på Tempelhøyden, noe jeg mener kun var ment som en provokasjon mot palestinerne. Og utenom det å provosere tviler jeg på at Sharon hadde noen mening med spaserturen. Uhm, er ikke tempelhøyden hellig for jødene å? Å du mener at en spasertur på tempelhøyden rettferdiggjør vold? Sier litt om de palestinske terroristene, kan aldri bli fred med slike barbarer. Israel kan brenne ja, akkurat, du er helt på linje med de palestinske terroristene der. Hvordan kan det bli fred når ene parten ønsker utslette den andre?? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Damn, du er trassig. Jeg sier ikke at jeg vet. Jeg bare sier at det er vanskelig å forstå seg på. Det står på wikipedia, som jeg har linket til FLERE GANGER at Temple Mount er det helligste. Jeg prøver ikke være bastant, men jeg prøver heller å finne ut av hvordan det er det fungerer. Kan du slutte å være så jævlig sta? Jeg sier jeg ikke vet, men du bare fortsetter med dine bastante uttalelser. Linkene mine sier det motsatte av hva din overbevisning sier. Hva synes du om at vi kan jobbe sammen for å finne ut av det. Det er virkelig ikke av spesiell betydning, men det er virkelig irriterende at du er så bastant angående et tema hvor jeg bare prøver å oppklare hva som er sannheten. Hvem er sta? Linken jeg kom med på forrige side sier at Klagemuren er jødenes viktigste sted. Der er forøvrig en grunn til at palestinerne reagerte på Sharons spasertur. De hadde ikke reagert om Sharon ikke hadde krenket noe de selv annså som hellig. Den moskeen oppe på Tempelhøyden er vel ganske hellig for Islam så vidt jeg vet. Mer terror fra Israel: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...icle2565783.ece Man kan jo lure på hva i all verden et barn hadde å gjøre der? Demonstrere for sin og sitt folks rett til å ha et eget land vil jeg tro. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Damn, du er trassig. Jeg sier ikke at jeg vet. Jeg bare sier at det er vanskelig å forstå seg på. Det står på wikipedia, som jeg har linket til FLERE GANGER at Temple Mount er det helligste. Jeg prøver ikke være bastant, men jeg prøver heller å finne ut av hvordan det er det fungerer. Kan du slutte å være så jævlig sta? Jeg sier jeg ikke vet, men du bare fortsetter med dine bastante uttalelser. Linkene mine sier det motsatte av hva din overbevisning sier. Hva synes du om at vi kan jobbe sammen for å finne ut av det. Det er virkelig ikke av spesiell betydning, men det er virkelig irriterende at du er så bastant angående et tema hvor jeg bare prøver å oppklare hva som er sannheten. Hvem er sta? Linken jeg kom med på forrige side sier at Klagemuren er jødenes viktigste sted. Der er forøvrig en grunn til at palestinerne reagerte på Sharons spasertur. De hadde ikke reagert om Sharon ikke hadde krenket noe de selv annså som hellig. Den moskeen oppe på Tempelhøyden er vel ganske hellig for Islam så vidt jeg vet. The Temple Mount (Hebrew: הַר הַבַּיִת, Har haBáyit), also called the Noble Sanctuary (Arabic: الحرم القدسي الشريف, al-haram al-qudsī ash-sharīf), or al-Aqsa Mosque [dubious – discuss] is a religious site in the Old City of Jerusalem. Due to its importance for Judaism and Islam it is one of the most contested religious sites in the world. The Temple Mount is the holiest site in Judaism. Jewish Midrash holds that it was from here that the world expanded into its present form, and that this was where God gathered the dust He used to create the first man, Adam. The Torah records that it was here that God chose to rest His Divine Presence, and consequently two Jewish Temples were built at the site. Jews believe that the Third Temple, which they hope will be the final one, will also be located here. In recent times, due to difficulties in ascertaining the precise location of the Mount's holiest spot, many Jews will not set foot on the Mount itself. The al-Aqsa mosque is part of the Al-Haram al-Qudsi ash-Sharif ("The Sacred Noble Sanctuary"). Jews know the area as the Har HaBayit (Hebrew: הַר הַבַּיִת, Har haBáyit), the Temple Mount, the location where the Jewish Temple was built and the holiest site to Judaism.[3] [4] It is considered the third holiest spot in Islam. Muslims believe that prophet Muhammad went from the Sacred Mosque in Mecca to the al-Aqsa Mosque during the Night Journey The Western Wall, also known as The Kotel, is a part of the Temple Mount that survived the destruction of the Second Temple and remains standing. The Western Wall is holy due to its proximity to the location on the Temple Mount of the Holy of Holies of the Temple, the Most Holy Place in Judaism. Due to Jewish religious restrictions on entering the most sacred areas of the Temple Mount, the Western Wall has become, for practical purposes, the holiest generally accessible site for Jews to pray. The Kadosh Hakadashim, Hebrew: (Biblical: קֹדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים Qṓḏeš HaqQŏḏāšîm), "Holy of Holies", the most sacred site in traditional Judaism, is the inner sanctuary within the Tabernacle and Temple in Jerusalem when Solomon's Temple and the Second Temple were standing. Traditional Judaism regards the location where the inner sanctuary was originally located, on the Temple Mount in Mount Moriah, as retaining some or all of its original sanctity for use in a future Third Temple. The exact location of the Kadosh Hakadashim is a subject of dispute. Gir du deg nå? Det er som jeg sa. Temple Mount er det helligste, mens Klagemuren er helligst fordi jødene ikke har adgang til Temple Mount. Selv om muslimene også ser på Al-Aqsa som en helligdom betyr ikke det at de skal få enerett bare fordi de ønsker det? Endret 30. juli 2008 av GrandMa Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Morsomt og tragisk med folk som setter ekstreme midler til for å eie en liten sanddyne ...!? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Morsomt og tragisk med folk som setter ekstreme midler til for å eie en liten sanddyne ...!? Nå er jeg usikker på hvilken sanddyne du refererer til, men noen sanddyner har større betydning enn andre Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Mer terror fra Israel: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...icle2565783.ece Dette er jo et resultat av at palestinske voksne sender sine egne barn ut i skuddlinjen, for å ofre dem som "martyrer". De eier ikke respekt for menneskeliv. Selv sine egne barn ofrer de gladelig i PR-krigen mot Israel. Den israelske hæren på Vestbredden er de ulovlige settlernes forlengede arm? Noe som kan være interessant å merke seg om vestbredden er at den ikke ble okkupert før i 1967, og den gang tilhørte den Egypt. Forøvrig gir det faktum at det er et konfliktområde Israel rett til å fortsette å ha et nærvær der. Men hvis Israel trekker seg ut så har ingen andre et legitimt krav på området. Egypt eide området før de angrep Israel, og Israel invaderte og tok over vestbredden. Jordan gjorde et stakkarslig forsøk på å annektere området, men ga så opp, og mente i 1988 at palestinerne skulle få det, selv om Jordan ikke hadde noen myndighet over området. Vestbredden tilhører altså ikke noen stat. Hvis den skulle tilfalle en stat er det Israel som står først i køen for å få området fullt og helt. Ingen andre stater har legitime krav på området. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Mer terror fra Israel: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...icle2565783.ece Dette er jo et resultat av at palestinske voksne sender sine egne barn ut i skuddlinjen, for å ofre dem som "martyrer". De eier ikke respekt for menneskeliv. Selv sine egne barn ofrer de gladelig i PR-krigen mot Israel. Tåplig utsagn. Noen skyter en 12-åring også er det foreldrene hans som ikke har respekt for menneskeliv.. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Tåplig utsagn. Noen skyter en 12-åring også er det foreldrene hans som ikke har respekt for menneskeliv.. Ja, for de sendte sin egen 12-åring ut mot væpnede soldater som kjempet mot terrorister. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Tåplig utsagn. Noen skyter en 12-åring også er det foreldrene hans som ikke har respekt for menneskeliv.. Ja, for de sendte sin egen 12-åring ut mot væpnede soldater som kjempet mot terrorister. Ingenting i artikkelen peker i retning a) at foreldrene sendte han dit b) at soldatene kjempet mot terrorister. Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Mer terror fra Israel: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...icle2565783.ece Man kan jo lure på hva i all verden et barn hadde å gjøre der? "Residents of Na'alin protest almost daily against Israel's separation barrier, which threatens to take over hundreds of acres of the town's olive groves. The demonstrations frequently turn into confrontations between stone-throwing youths and Israeli troops firing tear gas and rubber-coated bullets." (...) "An initial Border Police investigation has found that Ahmed Moussa , 11, who was killed at a West Bank protest on Tuesday, died from a live round fired by one of the security force's troops." http://www.haaretz.com/hasen/spages/1006972.html De blir fratatt landet sitt. Og her blir det altså skutt med "live round". Vedkommende ville blitt drept, også om det var en voksen person. Hva vedkommende soldat tenker, når han sikter seg inn og dreper... kanskje du også kan lure litt på hva i all verden han tenker på...? "( Moussa ) was hit in the head by a live bullet" http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7531741.stm Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Morsomt og tragisk med folk som setter ekstreme midler til for å eie en liten sanddyne ...!? Nå er jeg usikker på hvilken sanddyne du refererer til, men noen sanddyner har større betydning enn andre Tror Roger Waters har en låt som starter med denne slageren: Get your filthy hands off my desert, etterfulgt av et søtt rakettnedslag. Kan være at det faktisk er fra en Pink Floyd-plate, og da må det være "final cut". Jaja, sand mellom tærne er jo digg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg