Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)


Anbefalte innlegg

Du har like mye bevis på at Israel er en rasistisk stat som at jeg har for at UFOer finnes. Selvfølgelig er det vanskelig å motbevise ikke-eksisterende fakta. :)

 

Hvis du mener at det jeg har kommet med til kilder om at Israel er en rasistisk stat ikke stemmer for du motargumentere istedefor å snakke om UFOer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Glimti: jeg prøver å diskutere serriøst med deg men du ser ikke ut til å være interesert? Du har foreløpig ikke bevist noe som helst, dermed er det ikke noe å motbevise. Vanskeligere er det faktisk ikke.

 

Jo, jeg er interessert i dette. Det er vel heller du som kommer med tåpeligheter som å sammenligne meg med Hitler samt bare bortforklarer linkene jeg kommer med istedefor å motargumentere som ikke er interessert i å føre en seriøs diskusjon. Du har ikke så langt kommet med noen eksempler på at det jeg har linket til er feil ang. at Israel er en rasistisk stat.

 

Og igjen: FN vedtok en resolusjon som likestilte sionisme med rasisme, men desverre forsvant resolusjonen etter hvert. Men jeg støtter nå avgjort den resolusjonen! Og mange, antageligvis flesteparten av jødene regner seg i dag som sionister.

 

Og igjen: Golda Meir erklærte at det ikke finnes et palestinsk folk. Er ikke det en rasistisk uttalelse? Spesielt når jødene i seg selv er et folkeslag det er vanskelig å definere?!

Lenke til kommentar
Du har like mye bevis på at Israel er en rasistisk stat som at jeg har for at UFOer finnes. Selvfølgelig er det vanskelig å motbevise ikke-eksisterende fakta. :)

 

Hvis du mener at det jeg har kommet med til kilder om at Israel er en rasistisk stat ikke stemmer for du motargumentere istedefor å snakke om UFOer.

 

Det jeg sier er at dine beviser for at Israel er rasistisk er like gode som mine bevis for at UFOer eksisterer. Det er nemlig uttalelser fra mennesker som utvilsomt har en underliggende agenda (selv om de med UFOen sin agenda er at de er spinn ville) :)

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Hva er den underliggende agendaen til jødiske, Sør-Afrikanske fredsaktivister?

( Se posten min om delegasjonen fra Sør Afrika. )

 

("Dennis Davis, a high court judge and one of the South African delegation's several Jewish members, told the extreme right-wing Hebron settlers' leader Baruch Marzel: "These provocations didn't come from us. I'm Jewish and I look at this and I say to myself, how can I feel fear from other Jews?"

 

http://www.independent.co.uk/news/world/mi...ank-865063.html )

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Du har like mye bevis på at Israel er en rasistisk stat som at jeg har for at UFOer finnes. Selvfølgelig er det vanskelig å motbevise ikke-eksisterende fakta. :)

 

Hvis du mener at det jeg har kommet med til kilder om at Israel er en rasistisk stat ikke stemmer for du motargumentere istedefor å snakke om UFOer.

 

Det jeg sier er at dine beviser for at Israel er rasistisk er like gode som mine bevis for at UFOer eksisterer. Det er nemlig uttalelser fra mennesker som utvilsomt har en underliggende agenda (selv om de med UFOen sin agenda er at de er spinn ville) :)

 

Ved mindre du nå kan klare å føre en seriøs diskusjon blir dette det siste jeg gidder å skrive til deg!

 

Hvis du vil diskutere artikler om UFOer så kan du opprette en egen tråd for det. Det er nemelig ikke det denne tråden handler om. Nå har jeg selv kommet med to linker jeg mener underbygger mitt synnspunkt på at Israel er rasistisk. Hvis du mener at disse to linkene ikke underbygger det jeg sier for du svare på en sakelig og konstruktiv måte istedefor å komme med idiotisk off topic om UFOer!

 

Og hva mener du foresten om at sionoisme kan sammenlignes med rasisme?

Lenke til kommentar
Du har like mye bevis på at Israel er en rasistisk stat som at jeg har for at UFOer finnes. Selvfølgelig er det vanskelig å motbevise ikke-eksisterende fakta. :)

 

Hvis du mener at det jeg har kommet med til kilder om at Israel er en rasistisk stat ikke stemmer for du motargumentere istedefor å snakke om UFOer.

 

Det jeg sier er at dine beviser for at Israel er rasistisk er like gode som mine bevis for at UFOer eksisterer. Det er nemlig uttalelser fra mennesker som utvilsomt har en underliggende agenda (selv om de med UFOen sin agenda er at de er spinn ville) :)

 

Ved mindre du nå kan klare å føre en seriøs diskusjon blir dette det siste jeg gidder å skrive til deg!

 

Hvis du vil diskutere artikler om UFOer så kan du opprette en egen tråd for det. Det er nemelig ikke det denne tråden handler om. Nå har jeg selv kommet med to linker jeg mener underbygger mitt synnspunkt på at Israel er rasistisk. Hvis du mener at disse to linkene ikke underbygger det jeg sier for du svare på en sakelig og konstruktiv måte istedefor å komme med idiotisk off topic om UFOer!

 

Haha. Du er en morsom kar. Det er vel strengt tatt ikke mitt problem at du ikke forstår sammenligningen? :)

 

Jeg har forklart deg hva jeg mener en del ganger. Essensen er: "Det er nemlig uttalelser fra mennesker som utvilsomt har en underliggende agenda". Begge "bevisene" dine for at Israel er rasistisk går under denne kategorien. Dermed er det ikke beviser, men heller uttalelser. Du skriver at linkene dine er bevis for at Israel er rasistisk, men det eneste det beviser er at den personen som har uttalt seg mener at Israel er rasistisk.

 

Hvis du fortsatt har store problemer med å forstå er det lite jeg kan gjøre for deg.

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
Glimti: jeg prøver å diskutere serriøst med deg men du ser ikke ut til å være interesert? Du har foreløpig ikke bevist noe som helst, dermed er det ikke noe å motbevise. Vanskeligere er det faktisk ikke.

 

Jo, jeg er interessert i dette. Det er vel heller du som kommer med tåpeligheter som å sammenligne meg med Hitler samt bare bortforklarer linkene jeg kommer med istedefor å motargumentere som ikke er interessert i å føre en seriøs diskusjon. Du har ikke så langt kommet med noen eksempler på at det jeg har linket til er feil ang. at Israel er en rasistisk stat.

 

Og igjen: FN vedtok en resolusjon som likestilte sionisme med rasisme, men desverre forsvant resolusjonen etter hvert. Men jeg støtter nå avgjort den resolusjonen! Og mange, antageligvis flesteparten av jødene regner seg i dag som sionister.

 

Og igjen: Golda Meir erklærte at det ikke finnes et palestinsk folk. Er ikke det en rasistisk uttalelse? Spesielt når jødene i seg selv er et folkeslag det er vanskelig å definere?!

 

De tåpelighetene var en analogi som du åpenbart ikke forsto og som du desverre fikk sutret vekk fra forumet. Jeg har argumentert mot deg og forklart at du ikke har noen bevis å komme med og dermed er det ikke noe å motbevise. HVis jeg kommer med en artikkel om at det er vanskelig for innvandrere å få jobb i Norge og lederen for "innvandrere mot rasisme" sier at Norge er rasistisk, har jeg bevist noe som helst da?

Lenke til kommentar
Haha. Du er en morsom kar. Det er vel strengt tatt ikke mitt problem at du ikke forstår sammenligningen? :)

 

Jeg har forklart deg hva jeg mener en del ganger. Essensen er: "Det er nemlig uttalelser fra mennesker som utvilsomt har en underliggende agenda". Begge "bevisene" dine for at Israel er rasistisk går under denne kategorien. Dermed er det ikke beviser, men heller uttalelser. Du skriver at linkene dine er bevis for at Israel er rasistisk, men det eneste det beviser er at den personen som har uttalt seg mener at Israel er rasistisk.

 

Hvis du fortsatt har store problemer med å forstå er det lite jeg kan gjøre for deg.

 

Den siste er uttalelse ja, men har langt mer for seg enn uttalelser som gikk i forgrunnen av Irakkrigen ala "irak har ulovelige masseødeleggelsesvåpen" og "Det var kontakt mellom Irak og Al Qaida"! Disse uttalelsene har noe for seg. Iallefall har det noe for seg dersom du tenker over artikklene og ikke bare skummer igjennom dem.

Men nå har hverken du eller noen andre kommet med kilder dfor å bevise at Israel ikke er rasistisk så dere som er uenig med meg gjør ikke akkurat noen god jobb med å gjøre dere forstått. Det hadde vært bedre om dere kom opp med informasjon som motbeviser at israel er rasistisk (hvis det er mulig, noe jeg betviler) enn å komme med usakelig off.topic som UFOer!

 

Og med tanke på denne UFOgreia så er det heller du som prøver å fremstå som morsom, men jeg må beklage å medele at spøken din bare var tåpelig!

Lenke til kommentar
De tåpelighetene var en analogi som du åpenbart ikke forsto og som du desverre fikk sutret vekk fra forumet. Jeg har argumentert mot deg og forklart at du ikke har noen bevis å komme med og dermed er det ikke noe å motbevise. HVis jeg kommer med en artikkel om at det er vanskelig for innvandrere å få jobb i Norge og lederen for "innvandrere mot rasisme" sier at Norge er rasistisk, har jeg bevist noe som helst da?

 

De sammenligningene dine gikk på person og hvis du fremdeles nekter å forstå det så for det være din sak. Jeg sutret ikke om noe som helst, men rapporterte og skrev en helt normal rapport. Og en moderator reagerte.

 

Igjen har du ikke klart å svare på det jeg spurte om. Jeg kunne jo kommet med kilder til at FN vedtok en resolusjon som sidestilte sionisme med rasisme samt at Gold Meir erklærte at det ikke finnes et palestinsk folkeslag, men jeg spør meg selv om det er brytet verdt da du ikke gidder å ta kildene jeg kommer med på alvor.

 

Når det gjelder det siste tøvet ditt så virker det ikke helt som du forstår hva Israel utsetter palestinerne for! Om det er vanskelig for utlendigner å få arbeid, vil du da sidestille det med å blokkere mer eller mindre en hel befolkning inne på et lite, overfolket område for deretter å blokere det så befolkningen hverken har tillgang til feks. mat, vann, medisiner eller strøm samt bla. erklære at denne befolkningen ikke engang er en egen befolkning?

 

Sammenligningen din eier ikke innsikt!

Lenke til kommentar
Haha. Du er en morsom kar. Det er vel strengt tatt ikke mitt problem at du ikke forstår sammenligningen? :)

 

Jeg har forklart deg hva jeg mener en del ganger. Essensen er: "Det er nemlig uttalelser fra mennesker som utvilsomt har en underliggende agenda". Begge "bevisene" dine for at Israel er rasistisk går under denne kategorien. Dermed er det ikke beviser, men heller uttalelser. Du skriver at linkene dine er bevis for at Israel er rasistisk, men det eneste det beviser er at den personen som har uttalt seg mener at Israel er rasistisk.

 

Hvis du fortsatt har store problemer med å forstå er det lite jeg kan gjøre for deg.

 

Den siste er uttalelse ja, men har langt mer for seg enn uttalelser som gikk i forgrunnen av Irakkrigen ala "irak har ulovelige masseødeleggelsesvåpen" og "Det var kontakt mellom Irak og Al Qaida"! Disse uttalelsene har noe for seg. Iallefall har det noe for seg dersom du tenker over artikklene og ikke bare skummer igjennom dem.

Men nå har hverken du eller noen andre kommet med kilder dfor å bevise at Israel ikke er rasistisk så dere som er uenig med meg gjør ikke akkurat noen god jobb med å gjøre dere forstått. Det hadde vært bedre om dere kom opp med informasjon som motbeviser at israel er rasistisk (hvis det er mulig, noe jeg betviler) enn å komme med usakelig off.topic som UFOer!

 

Og med tanke på denne UFOgreia så er det heller du som prøver å fremstå som morsom, men jeg må beklage å medele at spøken din bare var tåpelig!

 

Jeg trenger ikke motbevise noen ting ettersom dine bevis ikke er gode nok. End of story. :)

Lenke til kommentar
Men nå har hverken du eller noen andre kommet med kilder dfor å bevise at Israel ikke er rasistisk så dere som er uenig med meg gjør ikke akkurat noen god jobb med å gjøre dere forstått.

 

Okey, jeg skal prøve. Hva med å begynne med at alle medlemmer av den israelske stat har like rettigheter, inklusive arabere? Dette er ganske annerkjent fakta, men jeg velger alikavel å backe det opp med en kilde:

 

https://www.cia.gov/library/publications/th...ok/geos/is.html

 

Her opplyses det om at Israel er et parlamentarisk demokrati med like rettigheter for alle individer. Dette er ganske fantastisk, fordi det nødvendigvis betyr at staten Israel ikke kan behandle mennesker ulikt på grunn av rasemessige forskjeller, og betyr nødvendigvis at Israel ikke er en rasistisk stat.

 

Det hadde vært bedre om dere kom opp med informasjon som motbeviser at israel er rasistisk (hvis det er mulig, noe jeg betviler) enn å komme med usakelig off.topic som UFOer!

 

Bare fordi virkemidlene i en analogi ikke har en direkte relevanse med saken, betyr ikke at analogien ikke har en direkte relevanse med saken. Ergo er ikke UFO sammenligningen "off topic", og derfor bør du tenke litt over den. :)

 

Og med tanke på denne UFOgreia så er det heller du som prøver å fremstå som morsom, men jeg må beklage å medele at spøken din bare var tåpelig!

 

Det eneste (tragi)komiske her er dine svar, Glimti.

Lenke til kommentar

rafah-cartoon.jpg

 

"This week, the Israeli army vandalized and ransacked civil institutions, including a school, a medical center and a commercial department store in the heart of Nablus, the second largest city in the West Bank. The vandalized and ransacked institutions happen to be in an area under the control of the PA, pursuant to the hapless Oslo Accords.

 

Reporters and ordinary citizens were shocked by the scenes of basic educational materials trashed and crushed by an army that Israelis claim ad nauseam that it is the most moral army in the world."

 

http://desertpeace.wordpress.com/2008/07/1...s-in-west-bank/

 

"“The apartheid regime viewed the blacks as inferior; I do not think the Israelis see the Palestinians as human beings at all. How can a human brain engineer this total separation, the separate roads, the checkpoints? What we went through was terrible, terrible, terrible - and yet there is no comparison. Here it is more terrible. We also knew that it would end one day; here there is no end in sight. The end of the tunnel is blacker than black."

 

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1000976.html

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Det er en uttalelse, men saken inneholder også fakta på at Israel er en rastistisk stat.

 

I 2003 innførte Israel et forbud mot at palestinere som bor på Vestbredden skal kunne gjenforenes med sine familier som bor inne i Israel.

 

Ifølge palestinerne har den institusjonelle rasismen, ulovlige arreststasjoner, trakassering og endog drap på arabere økt siden 2000.

Israelske myndigheter tilbakeviser at det pågår en systematisk diskriminering og hevder at alle borgere er like for loven. Men den arabiske minoriteten opplever det ikke slik og får støtte av flere israelske menneskerettsgrupper.

Ifølge Mossawa er også 41 arabere drept av israelsk politi eller i jødiske rasistangrep siden 2000. Av disse sakene er bare en drapsmann blitt anklaget.

Lenke til kommentar
At det er rasisme i Israel. Ikke at Israel er rasistisk.

 

Siden du kun viste til den første linken jeg kom med, sjekket du den andre også?

 

Ralph Lauren

 

Gode poenger, men det avfeies stort sett med at palestinerne ønsker at Israel skal utslettes og at Israel har rett til å forsvare seg selv! Og da overses at palestinerne (og da også Hamas) er villige til å anerkjenne Israel mot at Israel trekker seg tilbake fra de okkuperte områdene og det opprettes en palestinsk stat. og forøvrig er Den arabiske liga villige til å anerkjenne Israel på de samme punktene.

 

Spesielt interessangt er det at rasisme, ulovelige arrestasjoner, trakkasering og drap har økt siden år 2000 da det var det året Andre intifada begynte. Og de fleste ser ut til å overse eller bortforklare at det var Israel som startet Andre intifada.

 

Joda, folk sier "Hvorfor skal ikke Ariel Sharon ha lov til å ta en spasertur på Tempelhøyden"?, men alle som vet noe om denne saken forstår at Sharons handling var ment som en ren provokasjon mot palestinerne.

Lenke til kommentar
Glimti mente dette var bevis på at Israel var en rasistisk stat. :)

 

Og du mener dette viser hva da?

 

At det er rasisme i Israel. Ikke at Israel er rasistisk.

 

Og hvor kommer denne rasismen fra? Ikke bare mannen i gata.

 

Nei, den kommer fra overalt. Selvfølgelig har israelerne utrolig sterke negative følelser ovenfor palestinerne, men det virker da nøyaktig likt andre veien. ( Link 1. Link 2.) Tror du ikke palestinerne føler mye av det samme ovenfor israelerne? Jeg er fullstendig inneforstått med at sannsynligvis de fleste israelere har sterke negative følelser ovenfor palestinerne, men det betyr ikke at Israel, som stat, er rasistisk.

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
At det er rasisme i Israel. Ikke at Israel er rasistisk.

 

Siden du kun viste til den første linken jeg kom med, sjekket du den andre også?

 

Ralph Lauren

 

Gode poenger, men det avfeies stort sett med at palestinerne ønsker at Israel skal utslettes og at Israel har rett til å forsvare seg selv! Og da overses at palestinerne (og da også Hamas) er villige til å anerkjenne Israel mot at Israel trekker seg tilbake fra de okkuperte områdene og det opprettes en palestinsk stat. og forøvrig er Den arabiske liga villige til å anerkjenne Israel på de samme punktene.

 

Spesielt interessangt er det at rasisme, ulovelige arrestasjoner, trakkasering og drap har økt siden år 2000 da det var det året Andre intifada begynte. Og de fleste ser ut til å overse eller bortforklare at det var Israel som startet Andre intifada.

 

Joda, folk sier "Hvorfor skal ikke Ariel Sharon ha lov til å ta en spasertur på Tempelhøyden"?, men alle som vet noe om denne saken forstår at Sharons handling var ment som en ren provokasjon mot palestinerne.

 

Den andre linken var vel mye av det samme.

 

Det at Ariel Sharons spasertur på Mount Temple provoserer palestinerne så enormt, faller på sin egen urimelighet.

 

On September 28, the Israeli opposition leader Ariel Sharon, with a Likud party delegation, and surrounded by hundreds of Israeli riot police, visited the mosque compound of the Temple Mount in the Old City of Jerusalem. The compound is the holiest site in Judaism and the third holiest site in Islam. Sharon did not actually go into the al-Aqsa Mosque, and went during normal tourist hours. The Temple Mount is also the holiest site in Judaism, of which the Western Wall is the last remnant of the Jewish Temple. The stated purpose for Sharon's visit of the compound was to assert the right of all Israelis to visit the Temple Mount; however, according to Likud spokesman Ofir Akounis, the purpose was to "show that under a Likud government [the Temple Mount] will remain under Israeli sovereignty.

 

Palestinernes meget sterke reaksjon er vel strengt tatt uberettiget? Jeg kan forstå at man kan bli noe irritert, men reaksjonen er vel ett par hakk sterkere enn situasjonen skulle tilsi. Vi ser igjen hvordan Israel besvarer palestinsk aggresjon, og det får også denne gangen tragiske utfall.

 

On September 29, 2000, the day after Sharon's visit, following Friday prayers, large riots broke out around the Old City of Jerusalem. After Palestinians on the Temple Mount threw rocks over the Western Wall at Jewish worshipers and tourists below, wounding the district police commander, Israeli police stormed the Temple Mount and fired rubber-coated steel bullets at the rioters, killing four Palestinian youths and wounding as many as 200.
Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...