Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-156236

Jeg har aldri lest hva "israelske historikere" har å si om emnet. Nei, jeg aner og bryr meg lite om nyere israelsk forskning. Hva har det å si for hva som skjedde i 1947-1948? Det er historisk fakta at Israels arabiske naboer invaderte landet etter det britiske mandatet opphørte, og at arabiske hadde begynt med vold allerede før dette og etter FN bestemte delingen av Palestina-mandatet.

Din rasisme overfor arabere skinner uansett frem, det er godt du pleier dine brunsmussete irrasjonele hatsider i ny og ne.

Kan du vise til hva jeg har sagt som kan anses som rasisme overfor arabere? Fordi jeg holder meg til historie som er annerkjent av alle andre enn antisemitter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpningsutsagnet ditt forteller egentlig alt. Forstår du ikke hvorfor forskning på hendelsene som skjedde i 1947-48 (og naturligvis også tiden før) er relevant for å forstå "hva som skjedde i 1947-1948" ?

 

Nye israelske historikere har blant annet hatt tilgang på arkiver som nylig ble åpnet, og kaster derfor nytt lys på hendelsene. Det er åpenbart relevant "for hva som skjedde i 1947-1948". Trenger jeg virkelig forklare hvorfor forskning på historiske hendelser er sentralt for å forstå de historiske hendelsene? Virkelig? Også når forskningen ikke entydig støtter parten du sympatiserer mest med? Den har blant annet knust myten om skapelsen av den jødiske staten som et entydig fredelig prosjekt (alle som kjenner til terroren begått av jødiske organisasjoner på 30- og 40-tallet visste vel antakeligvis det fra før av, så noen sterkt myte var det aldri), og påpekt hvordan det palestinske flyktningeproblemet ble skapt. Det har også gjort det tydelig og med kildehenvisnigner påpekt hva som er logisk åpenbart: skal man skape en stat i et område hvor man ikke er i flertall (innen Israels grenser av 1948 var ikke jøder i flertall før krigen) må man få bort mange av de som allerede er der. Fremstillingen av de arabiske statene som de eneste store stygge ulvene må kraftig modereres; de var ingen engler, men det var heller ikke Israel/de jødiske organisasjonene/lederne.

 

Historiske fakta skapes ikke av dine politiske overbevisninger. At du mener historisk forskning ikke er relevant for hvordan du oppfatter historiske fakta sier meget.

 

Og når du slenger rundt deg med tåpelige "israelhater"-beskyldninger får du tåle å få det samme tilbake med annet fortegn. Dine påstander er ikke mer begrunnet enn mine. Forskningen begås for øvrig primært av israelere, fra flere sider av politikken. En av de mest sentrale, allerede nevnte Benny Morris, ligger i dag nærme det ytre høyre (han har blant annet forsvart etnisk rensing). En ufyselig type, men man kan altså være veldig pro-Israel og fortsatt avsløre at overgrep og massakre ble begått i 1947-48.

 

PS: Kan du ikke komme med noen kilde på at Benny Morris, Avi Shlaim, Ilan Pappé og Tom Segev, alle (jødiske) israelske historikere, ikke er anerkjent av andre enn antisemitter? Ettersom du innrømmer å ikke ha lest noen av deres arbeidere (og tør jeg driste meg frempå at det virker som du aldri har hørt om dem, selv om de ikke akkurat gjemmer seg i den akademiske periferien) virker din påstand noe - hmm - spesiell?

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236
Åpningsutsagnet ditt forteller egentlig alt. Forstår du ikke hvorfor forskning på hendelsene som skjedde i 1947-48 (og naturligvis også tiden før) er relevant for å forstå "hva som skjedde i 1947-1948" ?

Jo, men jeg forstår ikke hvorfor israelsk forskning skal ha noe mer betydning enn det som allerede har vært åpenbart i over 60 år. Det er ikke fossiler det forskes på, det er hendelser som skjedde 60 år siden som folk faktisk var tilstede under og kunne dokumentere.

 

Nye israelske historikere har blant annet hatt tilgang på arkiver som nylig ble åpnet, og kaster derfor nytt lys på hendelsene. Det er åpenbart relevant "for hva som skjedde i 1947-1948". Trenger jeg virkelig forklare hvorfor forskning på historiske hendelser er sentralt for å forstå de historiske hendelsene? Virkelig? Også når forskningen ikke entydig støtter parten du sympatiserer mest med?

Kan du forklare hvor jeg, en ateist, skal ha noe som helst grunn til å sympatisere med noen i denne konflikten? Jeg har sett på faktaene, og trukket en beslutning basert på det. Det du kaller "nyere historie" virker som Intelligent Design for Palestina-konflikten. At du hører på historieomskrivere som velger ut informasjon selektivt fra gamle arkiver sier vel alt.

 

Den har blant annet knust myten om skapelsen av den jødiske staten som et entydig fredelig prosjekt (alle som kjenner til terroren begått av jødiske organisasjoner på 30- og 40-tallet visste vel antakeligvis det fra før av, så noen sterkt myte var det aldri), og påpekt hvordan det palestinske flyktningeproblemet ble skapt. Det har også gjort det tydelig og med kildehenvisnigner påpekt hva som er logisk åpenbart: skal man skape en stat i et område hvor man ikke er i flertall (innen Israels grenser av 1948 var ikke jøder i flertall før krigen) må man få bort mange av de som allerede er der. Fremstillingen av de arabiske statene som de eneste store stygge ulvene må kraftig modereres; de var ingen engler, men det var heller ikke Israel/de jødiske organisasjonene/lederne.

Var det ikke slik at FNs Palestina-mandat gjorde det klart at det skulle deles opp i en jødisk stat og en palestinsk stat? Hvordan kan man da si at den jødiske delen ikke hadde flertall jøder? Uansett, så prøver du bare å unngå å innrømme at det var faktisk araberstatene rundt Israel som startet krigen i 1948, og det meste av det som skjedde før det. At jødene, som resultat av aggresjon og angrep, begynte å angripe palestinere eller gjøre andre ting, er vel ikke så alt for vanskelig å forstå.

 

Historiske fakta skapes ikke av dine politiske overbevisninger. At du mener historisk forskning ikke er relevant for hvordan du oppfatter historiske fakta sier meget.

Dette må jeg si kommer ganske så ironisk sagt fra deg, som plukker ut den historiske forskningen (som igjen plukker ut det den vil for å støtte opp om "nyere historie") du trenger for å underbygge det som er din politiske overbevisning om Israel og jødene.

 

Og når du slenger rundt deg med tåpelige "israelhater"-beskyldninger får du tåle å få det samme tilbake med annet fortegn. Dine påstander er ikke mer begrunnet enn mine. Forskningen begås for øvrig primært av israelere, fra flere sider av politikken. En av de mest sentrale, allerede nevnte Benny Morris, ligger i dag nærme det ytre høyre (han har blant annet forsvart etnisk rensing). En ufyselig type, men man kan altså være veldig pro-Israel og fortsatt avsløre at overgrep og massakre ble begått i 1947-48.

Cybbe, du sa jeg var rasist mot arabere. Hvor kommer det fram av diskusjonen her? Du er uhemmet kritisk til Israel og jødene, og plukker ut pro-arabiske "historisk forskning" for å støtte opp om dine politiske overbevisning.

 

Det finnes svært få Israelelskere her i verden, men det finnes svært mange Israelhatere. At jeg ikke vil gå med på dine og andres fremstillinger om at Israel er det ondeste landet i verden som har skapt alle problemer for palestinere, direkte på tvers av faktaene, ja, det tar jeg som et tegn på at du har latt hatet for Israel gå stokk over stein i hodet på deg.

 

PS: Kan du ikke komme med noen kilde på at Benny Morris, Avi Shlaim, Ilan Pappé og Tom Segev, alle (jødiske) israelske historikere, ikke er anerkjent av andre enn antisemitter? Ettersom du innrømmer å ikke ha lest noen av deres arbeidere (og tør jeg driste meg frempå at det virker som du aldri har hørt om dem, selv om de ikke akkurat gjemmer seg i den akademiske periferien) virker din påstand noe - hmm - spesiell?

Vel, vi kan vel bare lese dette på Wikipedia:

Benny Morris (born 1948) is an Israeli historian identified with the New Historians school, a group of historians who dispute the traditional Israeli view of the origins of the Israeli-Palestinian conflict. Known for his work on the history of Palestinian refugees and his refusal to perform reserve duty in the West Bank, Morris was seen as an Israeli sympathizer of the Palestinian cause, and his work was cited and praised by pro-Arab writers

Nei, sier du det. Men likevel mener sannhetsvitnet ditt dette:

He has stated that the 1948 Arab-Israeli War and the collapse of the 2000 Camp David peace talks were products of Palestinian-Arab decisions.

Oi sann, ser ut som sannhetsvitne ditt er enig med meg. Men du valgte vel bare å overse akkurat den delen, siden den ikke pleiet din politiske overbevisning om emnet....

Lenke til kommentar
det Israel gjør mot palestinerene er ikke selvforsvar.

Jo, det er det.

 

Det blir som å si at tyskerene drev selvforsvar når de slo ned opprøret i Warszava i 1944.

Nei, da palestinerne faktisk er den angripende part. Hadde de sluttet å angripe hadde det blitt fred med en gang.

 

Å kalle det som jødene driver for selvforsvar, er direkte tull.

Helt feil. De angriper nemlig kun militære mål.

 

Da ville støtten til Hamas og de andre motstandsbevegelsene minket over tid

Og i mellomtiden skulle man sittet og sett på at israelere ble slaktet ned for fote?

 

 

Tenker du på bøkene fra israelske historikere som dokumenterer hvordan staten ble skapt gjennom å ved overlegg jage ut hundretusener av sivile arabere ved hjelp av målrettede terroraksjoner og massakre?

Disse araberne ble "jaget" fordi de angrep Israel innenfra. I det Israel ble grunnlagt satte araberne i gang med terroraksjoner og geriljakrig. Grunnen til at araberne rømte eller ble kastet ut var krigen der arabere angrep Israel både innenfra og utenfra. Hadde ikke araberne vært så rasistiske hadde det ikke blitt krig.

Lenke til kommentar
Det eneste du går for nå er å motsette deg kilder. Kan du eller kan du ikke domkumentere bevis for at Israel ikke er rasistisk slik du selv hevder?

Er det ikke heller du som må dokumentere at Israel er rasistisk? Å stenge palestinere ute av Israel fordi palestinere utfører angrep på sivilbefolkningen i Israel, er det rasistisk?

 

Det hjelper lite når historiske fakta viser palestinernes angrep.

Kan du komme med kilder til dette?

Stikk ned på biblioteket og plukk opp en historiebok. Det er ikke vår byrde å gi deg en innføring i verdenshistorie fordi du ikke vil erkjenne den fordi den ikke hjelper argumentene dine.

 

Har du fått med deg at Iran finansierer Hamas og Hezbollah nå? Eller fornekter du det fremdeles?

 

Lenge siden du har vært her. Ble du sendt på ferie pga. personangrepene du kom med?

 

Jeg har alt kommet med artikkler som viser til at Israel er rasistisk. I tillegg har jeg forklart at sionisme en gang ble sidestilt med rasisme etter en resolusjon FN inngikk. Trist at resolusjonen forsvant igjen.

Så nå for de som plent nekter at Israel er rasistisk komme med kilder til det.

 

Hvis du først står for noe (og det virker jo som du står for at historiske fakta viser palestinske angrep) så for du komme med kilder til det her siden det er her vi diskuterer og ikke på biblioteket.

 

Har du fremdeles ikke fått med deg at det skrives Hizbollah på norsk? Hezbollah er den engelske skrivemåten, men innlegg her skrives altså på norsk.

Lenke til kommentar
Pricks har vell flere ganger kommet med kilder på at arabiske Israelere har like rettigheter som sine jødiske landsmenn og du har enda ikke klart å komme med kilder som sier at landet er rasistisk.

Det er forøvrig ikke min jobb å motbevise noe som ikke er bevist. Det blir for dumt. Israel er ikke en rasistisk stat fordi det ikke ligger noe til grunn for å betegne den som en. Hvis du ikke klarer å bevise påstanden din sier det vell det meste om hvor holdbar den er.

 

Jeg leser ikke innleggene til Pricks nevnverdig før han/ hun underbygger og kommer med kilder til påstandene sine så hva Pricks har skrevet er totalt uinterresangt!

 

Jeg har kommet med beviser til at Israel er rasistisk slik jeg ser det og siden du ikke mener at de holder for du komme med kilder som bekrefter ditt ståsted.

 

Jeg kan forøvrig være enig med deg i det siste du skriver. Siden du ikke klarer å bevise påstanden din sier det vel det meste om hvor holdbar den er.

Lenke til kommentar
Pricks har vell flere ganger kommet med kilder på at arabiske Israelere har like rettigheter som sine jødiske landsmenn og du har enda ikke klart å komme med kilder som sier at landet er rasistisk.

Det er forøvrig ikke min jobb å motbevise noe som ikke er bevist. Det blir for dumt. Israel er ikke en rasistisk stat fordi det ikke ligger noe til grunn for å betegne den som en. Hvis du ikke klarer å bevise påstanden din sier det vell det meste om hvor holdbar den er.

 

Jeg leser ikke innleggene til Pricks nevnverdig før han/ hun underbygger og kommer med kilder til påstandene sine så hva Pricks har skrevet er totalt uinterresangt!

 

Jeg har kommet med beviser til at Israel er rasistisk slik jeg ser det og siden du ikke mener at de holder for du komme med kilder som bekrefter ditt ståsted.

 

Jeg kan forøvrig være enig med deg i det siste du skriver. Siden du ikke klarer å bevise påstanden din sier det vel det meste om hvor holdbar den er.

 

Altså, for å få en ting klart. Hvis du ikke kan bevise påstandene dine er de ugyldige. Det er ikke min jobb. Jeg kan ikke begynne å påstå de villeste ting, la være å underbygge, for så å kreve at du skal motbevise det.

Jeg kan sikekrt finne en link til noe som sier at Hitler fortsatt lever og sender ut flyvende tallerkner fra ett hull i jordens indre, nå overlater jeg til deg å motbevise dette...

Lenke til kommentar
Jo, men jeg forstår ikke hvorfor israelsk forskning skal ha noe mer betydning enn det som allerede har vært åpenbart i over 60 år. Det er ikke fossiler det forskes på, det er hendelser som skjedde 60 år siden som folk faktisk var tilstede under og kunne dokumentere.

Du lever i en spesiell virkelighet. Det er ikke "åpenbart" hva som skjedde i denne perioden, noe forskningen tydelig viser.

 

 

Kan du forklare hvor jeg, en ateist, skal ha noe som helst grunn til å sympatisere med noen i denne konflikten? Jeg har sett på faktaene, og trukket en beslutning basert på det. Det du kaller "nyere historie" virker som Intelligent Design for Palestina-konflikten. At du hører på historieomskrivere som velger ut informasjon selektivt fra gamle arkiver sier vel alt.

Jeg var virkelig ikke kjent med at man måtte være religiøs for å sympatisere med en part i en konflikt.

 

]

Var det ikke slik at FNs Palestina-mandat gjorde det klart at det skulle deles opp i en jødisk stat og en palestinsk stat? Hvordan kan man da si at den jødiske delen ikke hadde flertall jøder? Uansett, så prøver du bare å unngå å innrømme at det var faktisk araberstatene rundt Israel som startet krigen i 1948, og det meste av det som skjedde før det. At jødene, som resultat av aggresjon og angrep, begynte å angripe palestinere eller gjøre andre ting, er vel ikke så alt for vanskelig å forstå.

Det finnes ikke noe "FNs Palestina-mandat". Det finnes et mandat gitt til britene av folkeforbundet. Det gjør det ikke klart at det mandatområdet skal deles inn i en jødisk og en arabisk stat. Nå surrer du fælt.

 

 

Dette må jeg si kommer ganske så ironisk sagt fra deg, som plukker ut den historiske forskningen (som igjen plukker ut det den vil for å støtte opp om "nyere historie") du trenger for å underbygge det som er din politiske overbevisning om Israel og jødene.

Jeg påpeker at historien er langt mer nyansert enn det du gir uttrykk for. Vel, i tillegg til at du gir uttrykk for at du vet svært lite om konflikten, med imaginære mandat og sort på hvitt forakt for historisk forskning.

 

 

Cybbe, du sa jeg var rasist mot arabere. Hvor kommer det fram av diskusjonen her? Du er uhemmet kritisk til Israel og jødene, og plukker ut pro-arabiske "historisk forskning" for å støtte opp om dine politiske overbevisning.

 

Det finnes svært få Israelelskere her i verden, men det finnes svært mange Israelhatere. At jeg ikke vil gå med på dine og andres fremstillinger om at Israel er det ondeste landet i verden som har skapt alle problemer for palestinere, direkte på tvers av faktaene, ja, det tar jeg som et tegn på at du har latt hatet for Israel gå stokk over stein i hodet på deg.

Ditt hat tar ingen ende. Det hadde vært fint om du sluttet å drømme om å massakrere araberbarn. Og at du lyver om meg sier alt for mye om din hatefulle moral. Jeg tar alt du skriver som et åpenbart tegn på at du har latt hatet for det du anser som underlegne brune raser gå stokk og stein over i hodet på deg. Du kan godt fortsette dette, samt å dele ut karakteristikker om de du debatterer med som israel- og jødehatere. Eller holde deg til saken.

 

Oi sann, ser ut som sannhetsvitne ditt er enig med meg. Men du valgte vel bare å overse akkurat den delen, siden den ikke pleiet din politiske overbevisning om emnet....

Du burde lære deg å lese bedre. Jeg har ikke tatt Benny Morris til inntekt for at deg du anklager meg for. Hvor lenge skal du fortsette å lyve sånn helt åpenbart? Hva jeg har skrevet går jo meget klart av denne tråden. Og ikke et eneste sted bruker jeg Benny Morris' forskning som bevis på at araberne ikke angrep Israel. Du burde for øvrig lese mer i artikkelen om Benny Morris. Han ble sett på som tilhørende venstresiden og sympatiserede med palestinerne, men har tilsynelatende endret syn dramatisk.

 

Derimot nevnte jeg blant annet forskning som viser massakrer begått av jødiskeg grupperinger som et ledd i den etniske rensningen som skapte det palestinske flyktningeproblemet. Her har Benny Morris bidratt mye. Det vet du selvsagt ingenting om, ettersom du gladelig innrømmer at du egentlig ikke bryr deg om deg som skjedde i denne perioden utover det du allerede har overbevist deg om.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Pricks har vell flere ganger kommet med kilder på at arabiske Israelere har like rettigheter som sine jødiske landsmenn og du har enda ikke klart å komme med kilder som sier at landet er rasistisk.

Det er forøvrig ikke min jobb å motbevise noe som ikke er bevist. Det blir for dumt. Israel er ikke en rasistisk stat fordi det ikke ligger noe til grunn for å betegne den som en. Hvis du ikke klarer å bevise påstanden din sier det vell det meste om hvor holdbar den er.

 

Jeg leser ikke innleggene til Pricks nevnverdig før han/ hun underbygger og kommer med kilder til påstandene sine så hva Pricks har skrevet er totalt uinterresangt!

 

Jeg har kommet med beviser til at Israel er rasistisk slik jeg ser det og siden du ikke mener at de holder for du komme med kilder som bekrefter ditt ståsted.

 

Jeg kan forøvrig være enig med deg i det siste du skriver. Siden du ikke klarer å bevise påstanden din sier det vel det meste om hvor holdbar den er.

 

Altså, for å få en ting klart. Hvis du ikke kan bevise påstandene dine er de ugyldige. Det er ikke min jobb. Jeg kan ikke begynne å påstå de villeste ting, la være å underbygge, for så å kreve at du skal motbevise det.

Jeg kan sikekrt finne en link til noe som sier at Hitler fortsatt lever og sender ut flyvende tallerkner fra ett hull i jordens indre, nå overlater jeg til deg å motbevise dette...

 

Hva med å holde seg seriøs?

 

THIS JUST IN. UFOER EKSISTERER!

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1638357.ece

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.4833396

 

Det står her. Da må det være sant. Nå må du motbevise det Glimti.

 

Og de samme her. Jeg foreslår at vi holder oss til tema og prøver å være seriøse.

Sikkert kjedelig å fortsette en seriøs diskusjon når man ikke klarer å motbevise fakta som er at Israel er en rasistisk stat, men prøv alikevel.

 

FYI, jeg melder meg ut av politikkforumet med umiddelbar virkning. I tilfelle noen skulle lure på hvorfor jeg ikke svarer. :)

 

Takk for det. :thumbup:

Lenke til kommentar
THIS JUST IN. UFOER EKSISTERER!

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1638357.ece

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.4833396

 

Det står her. Da må det være sant. Nå må du motbevise det Glimti.

 

Og de samme her. Jeg foreslår at vi holder oss til tema og prøver å være seriøse.

Sikkert kjedelig å fortsette en seriøs diskusjon når man ikke klarer å motbevise fakta som er at Israel er en rasistisk stat, men prøv alikevel.

 

Du har like mye bevis på at Israel er en rasistisk stat som at jeg har for at UFOer finnes. Selvfølgelig er det vanskelig å motbevise ikke-eksisterende fakta. :)

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

"The premier ( Olmert ) added that he is the first prime minister to officially acknowledge that the Arabs are a discriminated minority."

 

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1001022.html

 

Litt om hvordan det legges opp til å drive bort palestinerne ( i Hebron-området ) :

 

"80% of West Bank ground water is controlled by Israel."

 

http://www.countercurrents.org/taylor020608.htm

 

"Mange palestinere på Vestbredden vil mangle rent drikkevann denne sommeren, advarer en israelsk menneskeretts- organisasjon. Situasjonen forverres av jødiske bosettere som stjeler vann for å fylle opp sine svømmebasseng."

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/01/539692.html

 

"In Area C there are numerous villages and hamlets which, unlike the settlements, are not connected to the water network. The people here rely on springs, wells and the collection of surface-water in cisterns, but it is not enough. Connection to the mains would make a huge difference to life in these rural communities. But there is huge snag. They need permission to build any infrastructure and ultimately, even if their documentation is in order, the final say lies with the Israeli Defence Force Civil Administration. It is well known that it is virtually impossible for Palestinians to get permission.

 

The story is always the same: permission is denied 'for security reasons' or the area has been designated a 'closed military zone'. But the underlying reality, as far as Palestinians are concerned, is that the land here is coveted by Jewish settlers and the denial of access to an adequate water supply is part of Israel's plan of 'silent transfer' - if life here becomes too difficult for Palestinians they will leave. There are many settlements and settlement outposts in the Hebron area and, although under international law they are built illegally, the settlers have no trouble gaining access to the water network. Mekorot, the Israeli national water company, will connect them and they will be charged the same price as other domestic customers in Israel itself – 4 shekels per cubic metre (pcm). The Jewish settlement of Otniel , visible from the Dhahiriya filling-point, enjoys this luxury

 

For the unconnected villages life is rather different. Tankered water is vastly more expensive."

 

http://www.countercurrents.org/taylor020608.htm

 

"The chronic water shortage results in large part from Israel's discriminatory policy in distributing the joint water resources in the West Bank and the limits it places on the Palestinian Authority's ability to drill new wells," ( B'Tselems ) statement says."

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7483172.stm

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
Så er det forskjell på offisielle uttalelser, fakta og vedtak, og noen UFOer. Det skjønner også du at blir for dumt. :)

 

Nei. :) Han fremstiller uttalelser fra ymse personer som bevis på at Israel er rasistisk. Da ser jeg virkelig ikke hvorfor ikke jeg kan få bruke uttalelser fra andre personer til å bevise at UFOer finnes. Selv om det selvfølgelig er litt forskjell i "sannsynligheten" for at påstandene fra personene er sanne, betyr ikke det at uttalelser fra normale mennesker kan oppfattes som empiri.

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Hvem er det som bestemmer om Israel er en rasistisk stat? Amnesty? FN?

 

Har ikke fulgt med på diskusjonen, hva slags beviser er det dere snakker om?

 

Er det bevist at Mugabes styre er rasitisk ( I sin behandling av hvite farmere ) ??

 

I så fall, hva er beviset?

Lenke til kommentar

Delegasjon fra Sør Afrika besøker Vestbredden. Sier det er verre enn Apartheid :

 

"Veterans of the anti-apartheid struggle said last night that the restrictions endured by Palestinians in the Israeli-occupied territories was in some respects worse than that imposed on the black majority under white rule in South Africa."

 

http://www.independent.co.uk/news/world/mi...ank-865063.html

 

"But they said there is no comparison: for them the Israeli occupation regime is worse than anything they knew under apartheid."

 

http://desertpeace.wordpress.com/2008/07/1...s-of-palestine/

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...