Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og det blir feil å si at palestinerne ikke tar ansvar for egne angrep. Det er langt ifra snakk om at hele befolkningen kjemper mot Israel. Det er noen av dem, men Israel slår tilbake mot hele befolkningen.

Hadde Israel slått tilbake mot hele befolkningen vil de brukt èn A-bombe, og ikke "GPS-bomber."

Lenke til kommentar
Tungtvannsaksjonen på Rjukan.

Som var et militært mål på grunn av Tysklands planer om å utvikle atomvåpen. Altså: De sivile var ikke målet, og eksemplet er ugyldig.

 

Merkelig hvordan du klarer å vri og vende på ting for å få det til å passe til påstandene dine. Som for eksempel da jeg tok deg i å spre skrøner om at jeg var religiøs, og det var derfor jeg støttet Israel, hvorpå du febrilsk prøvde å bortforklare flausen og endre tema... :)

 

 

Okkupasjon skaper motstand og missnøye, det avler terror.

Okkupasjonen kommer av stadige angrep.

 

Ved angrepet på Libanon brukte Isreal en klassisk terrotaktikk ved starte angrepet med et massivt luftangrep.

Dette kalles "krigføring", og er helt vanlig. Målene var Hizbollah-stillinger som beskjøt israelske sivile.

 

 

Ser på Israel og USA som en fyllik som raver rundt på byn og klapper til folk og stjeler drinken deres. Så neste dag når han våkner opp med en saftig bakrus, så står det familiemedlemmer av ofrene og vil ha en alvorsprat med han. Disse er da "terrorister"

Denne sammenligningen holder jo ikke vann, da det faktisk var araberne som angrep først. Terrorister er de fordi de angriper sivile. Israel angriper ikke sivile med vilje. Grunnen til at sivile liv går tapt på palestinsk side er at de bruker sine egne som skjold, og ofrer dem for å skape "martyrer".

 

Fyr+naboer jager mobben vekk igjen vha. vold, til det klikker for en av de i mobben som drar frem en kniv og prøver å stikke noen. Fra da av er alle terroristene potensielle øksemordere.

Nei. Det er kun palestinerne som går inn for å drepe sivile.

Lenke til kommentar
Nei, jeg bare konstaterer det faktum at de har bygget på okkupert område, som ikke er legitimt eller lovlig, de kunne bygget langs sine opprinnelige grenser, men da taper de jo område de gjerne skulle beholdt.

Ja, de taper områdene som de har tatt fra en fiende i krig. Så lenge krigen står på så har det ingen hensikt å belønne terror ved å gi dem tilbake områdene av militærstrategisk viktighet.

 

Kollektiv avstraffelse ja, de gjør veldig mye collateral damage når de skal jakte militante.

Skyld på terroristene som bruker sine egne som skjold for å skape så mange "martyrer" som mulig.

 

Fin ond sirkel der ja, Hamas vil ikke slutte eller oppfordre andre grupper til å slutte før Israel trekker seg tilbake og Israel forventer at de slutter før de trekker seg tilbake. Kan man egentlig forvente at motstanden stopper før okkupasjonen er avsluttet?

Skylden her ligger helt og holdent hos Hamas som fortsetter å angripe Israel. Det du i realiteten sier er at Hamas blir så provosert over at Israel klarer å forsvare seg at de bare fortsetter å angripe.

 

De har ikke mulighet til å utslette Israel, så hvorfor skal Israel være så aggressive og ta enda mer land enn de har fått tildelt?

Fordi de har blitt angrepet, og områdene er militærstrategisk viktige.

 

Motstanden og terroren forsvinner ikke, før okkupasjonen er avsluttet.

Det er nok feil. Den forsvinner ikke selv om okkupasjonen avsluttes, fordi målet er å utslette Israel.

Lenke til kommentar
Merkelig hvordan du klarer å vri og vende på ting for å få det til å passe til påstandene dine. Som for eksempel da jeg tok deg i å spre skrøner om at jeg var religiøs, og det var derfor jeg støttet Israel, hvorpå du febrilsk prøvde å bortforklare flausen og endre tema... :)

 

Du mener dette?

Ditt syn på Israel er forsåvidt som hentet ut av Vebjørn Selbekks innerste krets, så i dine øyne kan jo ikke "guds øyenstener" gjøre noe galt. Jeg tror nok det blir vanskelig å endre på det, så jeg gidder ikke prøve :)

Ja du kan jo vise meg hvor jeg antyder at du er religiøs.

Febrilske forsøk på å bortforklare flausen? :!: Ja siden jeg ikke gidder prøve å endre ditt forkvaklede syn på Israel, så er det nok den eneste forklaringen at jeg må ha innsett hvor feil jeg tok, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Nei. Det er kun palestinerne som går inn for å drepe sivile.

 

Du hopper elegant bukk over slike faktum som jødenes terror-organisasjon Irgun, som står bak flere hundre terroraksjoner både mot engelskmenn og arabere. De var til overmål aktive før staten Israel ble opprettet, og har senere bånd og koblinger opp til dagens Likud parti. En av Irgun's ledere, > Menachem Begin, ble bl.a. senere statsminister (1977-1983)

 

"Gi ikke etter for terrorister" er det noe som heter. Var det riktig å belønne terroristene (jødene) med eget land, kan man jo spørre seg om i ettertid..

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Irgun

 

post-10740-1204053567.jpg

 

Utfyllende om Irgun;

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun

 

Pricks, du må gjerne være naiv og tro (eller late som?) at Israel ikke begår terrorhandlinger mot sivile. Jeg for min del er overbevist om at de begår slike overgrep, i en mer utspekulert og raffinert form enn slik de gjorde det i førsten.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle en harcore ateist anse noe som helst for å være "guds øyenstener"? Jaja, du får fortsette å fossro. Teksten din taler for deg selv.

 

Du får vise meg hvor jeg beskylder deg for å være religiøs, og slutte med disse paniske unnamanøvrene. Eller så får du slutte å lyve. Velg selv.

Lenke til kommentar

freke, i dette innlegget siterer du deg selv i det du prøver å få det til at jeg er religiøs :)

 

Du hopper elegant bukk over slike faktum som jødenes terror-organisasjon Irgun

Som vel ble opprettet som svar på arabisk terror, og som dessuten er fra FØR Israel ble grunnlagt. Denne diskusjonen handler om Israel, vet du.

Lenke til kommentar
at de var i krig med andre land for flere år siden er ingen unnskyldning til at de skal kunne okkupere andres land den dag i dag

De er faktisk i krig den dag i dag, mot palestinske terrorister. Og Hamas har jo programfestet at Israel må utslettes.

 

Og det er ikke rart at de ikke for annerkjennelse av andre land eller forskjellige organisjasjoner når de ikke vil annerkjenne andre folkeslags rett til å leve et noe verdig liv eller andre lands suverenitet.

Israel har aldri sagt at de ikke støtter en selvstendig palestinsk stat. Problemet er at palestinerne fortsetter å angripe Israel.

 

 

Det er uten tvil Israel som er den mest aggresive i Midtøsten.

Helt feil. Israel må derimot stadig forsvare seg mot angrep.

 

for ikke så lenge siden bombet de et mål i Syria

Du mener, Syria kom med PÅSTANDER om dette, påstander de ikke kunne underbygge:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6991718.stm

 

I tillegg fortsetter de undertrykkelsen av palestinerne.

Dette fordi palestinerne fortsetter å prøve å slakte ned israelske sivile.

 

Israel sprer terror de akkurat som Al Qaida.

Nei, fordi Israel ikke går inn for å drepe sivile.

 

Israel dreper stadig uskyldige palestinere og da både spebarn, barn, tennåringer, voksne og gamle og prøver å rettferdiggjøre dette ved at enkelte blant dem er terrorister.

De sivile blir som sagt drept fordi palestinske terrorister trekker israelsk ild mot sine egne med vilje. De vil skape "martyrer".

 

På hvilket grunnlag vil du kalle de palestinerne som kjemper mot Israel for terrorister? Og de er ikke i den krigen i dag som de var da de okkuperte flere landområder. Syria feks. har sagt seg villig til fredsforhandlinger, men krever da å få tilbake deres territorie som Israel har okkupert. Israel bombet Syria for en stund siden så det er tydelig at det er Israel som ikke ønsker fred.

 

Og når noen sier at Israel må utslettes så er det høyst forståelig med tanke på hvordan Israel behandler andre.

Israel har i likhet med USA snakket om en selvstendig, palestinsk stat, men også i liket med USA blir det med snakkingen. De handler aldri så det er ikke så rart at palestinere fortsetter å angripe Israel.

 

Og jo, det er Israel som er de mest aggresive. Hvem var det som bombet Syria for en stund tilbake? Hvem er det som stadig snakker om å bombe Iran? Forøvrig er det ikke rart at Israel blir angrepet stadig vekk når de selv angriper andre stadig vekk. Har du hørt ordtaket "Som man sår skal man høste"?

 

Israel innrømmet da selv at de bombet Syria. Kan se om jeg finner noe stoff om det.

 

Palestinerne fortsetter å angripe Israel fordi Israel fortsetter å angripe palestinerne. Og ikke nekt for at mange palestinere som var uskyldige har blitt drept av israelske soldater. Bla. mange barn.

Israelske soldater dreper forøvrig sivile palestinere uten å bry seg noe større. Det er ikke bare "uhell i krig" det er snakk om.

Lenke til kommentar
Israel sprer terror de akkurat som Al Qaida.

 

Israel dreper stadig uskyldige palestinere og da både spebarn, barn, tennåringer, voksne og gamle og prøver å rettferdiggjøre dette ved at enkelte blant dem er terrorister.

 

Dem av palestinerne de ikke dreper umiddelbart sulter de heller.

 

Israel bedriver terrorisme akkurat som Al Qaida og de gjør det langt oftere.

Ut fra bildet ditt, og hva du skriver, antar jeg at du er fra midtøsten? Eller muslimsk?

Har du har peiling på hva du skriver. Vet du hvor absurd det er?

 

Er det meg, eller er det rent propaganda?

 

Kom heller med motargumenter/ beviser.

Lenke til kommentar
Du hopper elegant bukk over slike faktum som jødenes terror-organisasjon Irgun

Som vel ble opprettet som svar på arabisk terror, og som dessuten er fra FØR Israel ble grunnlagt. Denne diskusjonen handler om Israel, vet du.

 

Hvorfor bombet og drepte jødene da også uskyldige engelskmenn? ;)

 

Og vennligst gjengi hendelsene i riktig rekkefølge; Irgun - etablert år 1929

 

Palestinernes PLO 1964, Hamas 1987, er kun en motreaksjon og forsvar mot jødenes terror som startet det hele.

 

oh, glemte Israels andre terrororganisajon, Stern-gjengen (etablert 1940) som bla. annet stod bak drapet på den svenske FN-megleren Folke Bernadotte, den brittiske sendemannen Lord Moyne, og massakre;

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Stern-banden

 

Pricks, er litt av en gjeng vi har med å gjøre skjønner du? Dog litt mere usynlig og ikke så prangene nå til dags, siden Israel som egen stat har helt andre midler og resurrser til å strømlinjeforme denslags aksjonsgrupper..

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar
Og vennligst gjengi hendelsene i riktig rekkefølge; Irgun - etablert år 1929

 

Palestinernes PLO 1964, Hamas 1987, er kun en motreaksjon og forsvar mot jødenes terror som startet det hele.

 

Irgun ble etablert som reaksjon mot de voldelige opptøyene som fant sted i 1929, der 133 jøder ble drept av arabere.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Palestine_riots

 

PLO ble opprettet på basis av å utslette den israelske staten. Hvilken del av det er forsvar?

 

Forresten så er ikke Irgun Israel, så de er egentlig totalt irrelevante i denne sammenhengen, på samme måte som Afghanistan ikke er Taliban.

Lenke til kommentar
På hvilket grunnlag vil du kalle de palestinerne som kjemper mot Israel for terrorister?

Eh, fordi de går etter sivile mål?

 

Israel bombet Syria for en stund siden

Gjorde de? Dette er ikke fastslått, og det er diskutert her i forumet tidligere:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6991718.stm

 

Og når noen sier at Israel må utslettes så er det høyst forståelig med tanke på hvordan Israel behandler andre.

Det sa de fra det øyeblikk Israel ble grunnlagt. Israel hadde ikke gjort noe, og så angrep flere araberstater.

 

Og jo, det er Israel som er de mest aggresive. Hvem var det som bombet Syria for en stund tilbake? Hvem er det som stadig snakker om å bombe Iran?

Syria-påstanden din har jeg allerede svart på. Hvis du mener at de "stadig snakker om å bombe Iran", kom med noe som underbygger denne påstanden.

 

Forøvrig er det ikke rart at Israel blir angrepet stadig vekk når de selv angriper andre stadig vekk.

Du snur hele greia opp-ned. Israel svarer kun på angrep. Det er ikke Israel som starter angrepene.

 

Palestinerne fortsetter å angripe Israel fordi Israel fortsetter å angripe palestinerne.

Du mener egentlig: "Palestinerne fortsetter å angripe Israel fordi Israel fortsetter å forsvare seg selv."

 

Og ikke nekt for at mange palestinere som var uskyldige har blitt drept av israelske soldater. Bla. mange barn.

Det har jeg aldri nektet på heller. Men jeg har påpekt at dette er et resultat av at palestinerne bruker sine egne som skjold og ofrer dem med vilje for å skape "martyrer".

 

Israelske soldater dreper forøvrig sivile palestinere uten å bry seg noe større. Det er ikke bare "uhell i krig" det er snakk om.

Se over.

Lenke til kommentar
freke, i dette innlegget siterer du deg selv i det du prøver å få det til at jeg er religiøs :)

 

Siden du ikke er i stand til å vise til hvor jeg kaller deg religiøs, så får vi heller se om du er i stand til å slutte å lyve. Jeg har ikke store troen på det heller, men det er håp i hengende snøre hehe

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...