Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede svart på lignende flere ganger. Svaret jeg gav deg før forrige var tildels også svar på dette. Kort oppsummert: bare naive folk hører på det Hamas sier, når de har sagt en ting og gjort en annen i mange, mange år. Hamas vil utrydde Israel. Fordi de sier det når du hører på betyr ikke at de har endret mening, men at de vil at du skal tro de har det. Deres handlinger viser at de ikke har endret mening.

Du må legge mer vekt på hva Hamas gjør fremfor hva de sier.

Dette har jeg vel alt svart på.

1) Hamas er imot Israels okkupasjon.

2) Hamas vil ha en palestinsk stat.

3) Hamas er villige til å snakke med Israel.

4) Hamas er villige til å anerkjenne Israel.

5) Det er Israel som ikke vil snakke med Hamas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hamas har sagt at de er villige til å anerkjenne Israel dersom Israel trekker seg tilbake fra de okkuperte områdene og en palestinsk stat opprettes.

1. Det er palestinerne selv som står i veien for en palestinsk stat.

2. Hamas er løgnere. Løgnere lyver gjerne for å oppnå ting. For eksempel at Israel blotter strupen.

Det er den israelske okkupasjonen det kjempes mot, ikke eksistensen til Israel slik muslimhatere hevder.

Den mest effektive måten å kjempe mot okkupasjonen på er å slutte å angripe Israel.

Leste du forøvrig den linken jeg kom med der det sto at Hamas ville anerkjenne Israel? Der sto det svart på hvitt at problemet var mangelen på en palestinsk stat.

Det er palestinerne selv som står i veien for en palestinsk stat. Israel har aldri motsatt seg det.

Her har du den samme bedreviterrollen din og jeg gidder ikke å kommentere ytterligere.

Her sniker du deg unna å svare selv om du hele tiden klager over at andre ikke svarer på hver eneste setning du kommer med :lol:

Det er som regel ikke lurt å delta i en diskusjon dersom du er mer interessert i å leke bedreviter samt slenge dritt som du nå har bevist gang på gang!

Kanskje du selv skal slutte å leke bedreviter og slenge dritt da?

Jeg hadde tenkt å svare på dette avsnittet men dropper det av to grunner. Den første grunnen er at du skriver "Ok, hør her og hør nøye etter" i den samme bedrevitertonen din akkurat som du var tidenes orakel.

Den andre grunnen er at du skriver "Man må være både blind, naiv og døv". Jeg gidder hverken å besvare avsnitt med bedrevitertone, drittkasting eller slike tåpelige kommentarer.

Her finner du unnskyldninger for å la være å svare på det andre skriver, og samtidig bruker du det at andre ikke svarer på hver eneste setning du skriver som unnskyldning for å slippe å komme med motargumenter :lol:

Det finnes en helt brukbar løsning du ikke førte opp. Det er følgende:

Israel sier seg villige til å snakke med alle palestinske parter, da også Hamas. Begge sider (Israel og palestinerne) går inn for å forhansdle om fred. Når så forhandlingene er klare trekker Israel seg tilbake fra de okkuperte områdene og en palenstinsk stat opprettes. Deretter anerkjenner begge parter hverandre.

Dette er ikke umulig, men da må Hamas slutte å slakte ned israelske sivile.

Eksempeklet ditt med bilen og parkeringsplassen er for dumt til at jeg svarer på det.

Flere unnskyldninger for hvorfor du ikke klarer å svare, selv om du er som en hauk hvis noen overser en eneste setning du har skrevet ;)

Siste avsnittet ditt gidder jeg heller ikke svare på.

;)

PS: Til neste gang foreslår jeg at du dropper den bedrevitertonen den samt å leke orakel og heller går inn for å føre en sakelig diskusjon.

Du burde kanskje ta din egne råd? Dette oser av dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hamas har sagt at de er villige til å anerkjenne Israel dersom Israel trekker seg tilbake fra de okkuperte områdene og en palestinsk stat opprettes.

1. Det er palestinerne selv som står i veien for en palestinsk stat.

2. Hamas er løgnere. Løgnere lyver gjerne for å oppnå ting. For eksempel at Israel blotter strupen.

Hamas er en politisk organisasjon, som også innehar fundametalistiske elementer, så hvis du ikke har noen som helst lyst til å nå disse moderate "terroristene", som Hamas "sikkert" har så plasserer du både deg selv og målet for din ærlige interesse på sidelinjen, og da er du iKke en del av en mulig løsning men heller en aktiv part i en konflikt, etter min oppfatning.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Løgnere lyver gjerne for å oppnå ting.

Så du lyver altså for å prøve å stille Israel i et bedre lys enn de i sannhet fortjener.

Nei. Jeg fremlegger kun fakta.

"Dine fakta". Hvor verdifulle er dine?

Lenke til kommentar

:!: Nei det er det nok jeg som gjør.

Nei, du foretrekker å påstå at jeg har sagt ting jeg ikke har sagt. Eller du "misforstår" det jeg skriver med vilje.

Det har du jo selv bevist ved ikke å kunne tilbakevise listen som viser hvordan jøder ser på gentiles (ikke-jøder).

Hva babler du om?

Lenke til kommentar

:!: Nei det er det nok jeg som gjør.

Nei, du foretrekker å påstå at jeg har sagt ting jeg ikke har sagt. Eller du "misforstår" det jeg skriver med vilje.

Det har du jo selv bevist ved ikke å kunne tilbakevise listen som viser hvordan jøder ser på gentiles (ikke-jøder).

Hva babler du om?

Her er det jeg snakker om

frekes bruk av religiøse tekster er uærlig, og det er egentlig alt man trenger å si.

Du har fremdeles ikke klart å tilbakevise punktene. Altså fremstår du som en løgner. Hvis du får det for deg å hevde at du aldri har skrevet dette, så anbefaler jeg at du leser dine egne poster.

Lenke til kommentar
Løgnere lyver gjerne for å oppnå ting.

Så du lyver altså for å prøve å stille Israel i et bedre lys enn de i sannhet fortjener.

"Dine fakta". Hvor verdifulle er dine?

Helt verdiløse siden Pricks aldri kommer med kilder til noen av påstandene sine. Jeg skulle gjerne sett han komme med kilder til at palestinerne ønsker å utslette Israel. Og da palestinerne, ikke bare Hamas ønsker å utslette Israel siden det gjerne er det han skriver.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236
For det første har jeg alt sagt at jeg ikke gidder å fortsette å kommentere disse rasistinnslagene dine om palestinere og muslimer generelt.

Å si at muslimer og palestinere hjernevaskes i stor skala til å hate jøder er like rasistisk som å påpeke at de fleste medaljer i sommer-OL i friidrett vinnes av svarte... Du kan godt være blind og døv når det gjelder dette, men bevisene for det oser rundt deg hvis du bare orker å se.

For det andre gidder jeg ikke å fortsette å svare deg dersom du ikke dropper å kalle alt jeg skriver for naivt samt dropper å leke bedreviter.

Når du ikke vet at Iran finansierer Hamas og Hizbollah, og ikke vet noen ting om historien til Hamas, og palestinerenes kamp mot Israel, ja, sorry, da er det litt vanskelig å ikke virke som en bedreviter. Jeg vet bedre enn deg, fordi du kan ingenting om dette emnet. Enkelt og greit.

Skal jeg late som om jeg ikke vet bedre enn deg, akkurat som du later som om muslimer ikke hjernevaskes til å hate jøder? Er liksom ikke så stor fan av å gå rundt og leve i en fiktiv verden, skjønner du. Liker å forholde meg til verden som den er.

For det tredje er det sikkert skyld på begge sider når det gjelder at Syria og Israel ikke har kommet noen vei i konflikten sin, men sist gang de forhandlet var det altså Israels feil at det ikke førte frem.

Whatever. Syria er et diktatur som utøver makt over Libanon, mens Israel er et demokrati. At du vil se på dem med like øyne for stå for din egen regning.

1) Hamas er imot Israels okkupasjon.

2) Hamas vil ha en palestinsk stat.

3) Hamas er villige til å snakke med Israel.

4) Hamas er villige til å anerkjenne Israel.

5) Det er Israel som ikke vil snakke med Hamas.

Alt dette her er meningsløst siden (6) Hamas ikke vil at Israel skal eksistere, og at alle jøder fordufter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236

Når du bare ignorerer all fakta du får servert i fanget, så gidder jeg ikke smøre det inn i en teskje for deg heller. Hvis du har lyst å fornekte at muslimer hjernevaskes til å hate jøder, greit, da er den saken ferdig. Du vil fornekte virkeligheten, sånn er det med den saken. Å si at jeg kommer med "rasistiske" utsagn er det som er usaklig her.

Lenke til kommentar
Når du bare ignorerer all fakta du får servert i fanget, så gidder jeg ikke smøre det inn i en teskje for deg heller. Hvis du har lyst å fornekte at muslimer hjernevaskes til å hate jøder, greit, da er den saken ferdig. Du vil fornekte virkeligheten, sånn er det med den saken. Å si at jeg kommer med "rasistiske" utsagn er det som er usaklig her.

Det som er usakelig er at du skriver ting som naiv, blind og døy bare fordi andre er uenig med deg. Har du tenkt å svare sakelig eller ikke på det jeg skrev?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236

Glimti, dette er ikke ting man kan være "uenige" om. Faktaene er hva de er. Hvis du er "uenig" med meg er du uenig med faktaene.

Jeg har svart deg. Hvis du ikke likte noen av kommentarene mine, ta stilling til alt det som ikke var "usaklig".

For dem som tviler på om dette er fakta, bare gå les litt i Koranen, besøk et muslimsk land, eller sjekk litt videoer på nettet fra muslimske land. Er på tide at folk faktisk våkner opp til hvordan ting står her i verden, isteden for å pakke seg inn med politisk korrekt pisspreik.

Lenke til kommentar
Her er det jeg snakker om
frekes bruk av religiøse tekster er uærlig, og det er egentlig alt man trenger å si.

Du har fremdeles ikke klart å tilbakevise punktene.

Tilbakevise punktene? Jeg trenger ikke å tilbakevise noe som helst. Det er du som må påvise at det gjelder staten Israel og alle i Israel.

Altså fremstår du som en løgner.

Du ser deg i speilet igjen.

Jeg skrev en masse til deg som du ikke svarte på. Svar på ny og svar da på alt.

Istedenfor å hele tiden mase om at andre ikke svarer på hver eneste setning du skriver, så burde du jo gå foran med et godt eksempel og svare på andres innlegg selv. Ellers blir det bare dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236

Glimti, jeg har svart på masse du har sagt, og du har ikke svart tilbake. Du maser bare om at jeg skal svare hver eneste setning du har skrevet. Hvis jeg ikke svarte deg på noe, har jeg enten ingen respons, ikke bryr meg om det du skrev, eller syns ikke det var noe feil med det du skrev.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...