Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Benekter ikke at det er mye hat blant disse to partene her. Jeg ville bare se kilde på at jødene skulle utryddes ifølge Hamas.

Siden din leverer flere sitater. Ett av de baserer seg på å jage jødene ut (banish). Andre går på bønner til Allah om at han skal drepe jødene og amerikanerne. Filmer med talere som forteller at okkupantene kjenner ikke noe annet språk enn vold, derfor vil de jages vekk ved vold, Palestina skal tas tilbake.

Igjen, så lirer du av deg de håpløse kommentarene. Det er mye hat mot Israel, noe som er strengt tatt naturlig, med tanke på hva de holder på med.

Lenke til kommentar
Benekter ikke at det er mye hat blant disse to partene her. Jeg ville bare se kilde på at jødene skulle utryddes ifølge Hamas.

Siden din leverer flere sitater. Ett av de baserer seg på å jage jødene ut (banish). Andre går på bønner til Allah om at han skal drepe jødene og amerikanerne. Filmer med talere som forteller at okkupantene kjenner ikke noe annet språk enn vold, derfor vil de jages vekk ved vold, Palestina skal tas tilbake.

Igjen, så lirer du av deg de håpløse kommentarene. Det er mye hat mot Israel, noe som er strengt tatt naturlig, med tanke på hva de holder på med.

Ja, klart det er håpløst å kommenterer hvordan palestinerne innprenter hat og terror i små barnesinn.

Det er heeeelt naturlig at de indoktrinerer slikt inn i små barnesinn, riktige fredselskere disse palestinerne!!

Vel, hvis jeg gidder bruke mer tid på dette kan jeg spa opp atskillig flere lignende offisielle hamas uttalelser enn denne, og det er du fullstendig klar over.

hamas er en blodig terroristorganisasjon.

Lenke til kommentar

Ja, klart det er håpløst å kommenterer hvordan palestinerne innprenter hat og terror i små barnesinn.

Det er heeeelt naturlig at de indoktrinerer slikt inn i små barnesinn, riktige fredselskere disse palestinerne!!

Vel, hvis jeg gidder bruke mer tid på dette kan jeg spa opp atskillig flere lignende offisielle hamas uttalelser enn denne, og det er du fullstendig klar over.

hamas er en blodig terroristorganisasjon.

Det ligger mye i sitatet fra den ene videoen der: "Okkupantene kjenner ikke dialog, bare vold. Og derfor vil dette løses med vold". Det er faktisk farlig naturlig, det har eksistert i all evigheter. Desperasjon.

Min påstand? Hvor skal man gjøre av jødene? Er det nå jeg skal slenge deg en newsflash, de kommer fortsatt til å bo der. Bare de kommer ikke til å ha en egen stat. Selv om det er lite sannsynlig, så tent som situasjonen er.

Hahaha, selv ikke den mest blåøyde naivist tror at jødene vil kunne fortsette å bo i Israel hvis det blir en palestisnsk stat.

Derfor jeg sier det er lite sannsynlig, en gang i tiden kunne det nok gått ann. Men jødene ville nok opplevd det samme som palestinerne. De ville blitt kjeppjagd ut, hvis palestinerne på noen måte hadde klart å ta Israel.

Aaargh, vi har vært gjennom det så mange ganger. Og likevel er det så håpløst.

Hamas barnetv oppfordrer til krig mot okkupantene ja. Men du sier at de vil utrydde jødene. Jeg vil fortsatt se noe kilder. Annet enn å snakke deg rundt emnet.

Så at hamas indoktrinerer barna med jødehat og "drep alle jødene" er helt oki det?

De oppfordrer til krig mot en annen stat ja, med utryddelse som mål.

Selv om Israel skulle trekke seg tilbake til 1948 grensene, ville terroristene fremdeles sverge død over Israel å mene Israel er okkupanter av palestinsk territorium.

palestinernes ønske om våpenhvile og forhandlinger basert på 1948 grensene er jo reneste bambus da de samtidig lar det regne med bomber over Israel, og heller ikke viser noen som helst vilje til å anerkjenne staten Israel.

De håpløse kommentarene er forsøkene du prøver å insinuere konstant....wow...major...flashback. Og det endte med 4 sider med diskusjon. Hovedsaklig dine, forsvant. Det er bare vanskelig å unngå å svare på idiotien som blir fremlagt.

Du går utifra noe som om det skulle vært en universiell sannhet. Det er ikke sikkert at terroristene hadde fortsatt. Vel, ærlig talt så er det habnid (?) greiene "en anerkjennelse av fienden når man går til dialog". Og jeg har gitt deg linker der Hamas har tilbudt våpenhvile mot at Israel slutter med militære operasjoner i Gaza og Vestbredden.

Og de svarte med angrep.

Lenke til kommentar
De håpløse kommentarene er forsøkene du prøver å insinuere konstant....wow...major...flashback. Og det endte med 4 sider med diskusjon. Hovedsaklig dine, forsvant. Det er bare vanskelig å unngå å svare på idiotien som blir fremlagt.

Du er en mester i intrikate personangrep, det skal du ha ;)

Forøvrig var vel innleggene som ble slettet rimelig likt fordelt? :p

Du går utifra noe som om det skulle vært en universiell sannhet. Det er ikke sikkert at terroristene hadde fortsatt. Vel, ærlig talt så er det habnid (?) greiene "en anerkjennelse av fienden når man går til dialog". Og jeg har gitt deg linker der Hamas har tilbudt våpenhvile mot at Israel slutter med militære operasjoner i Gaza og Vestbredden.

Og de svarte med angrep.

Det er ikke sikkert at terroristene hadde fortsatt nej, men hvorfor skal man være så utrolig dum at når man blir angrepet av terrorister, så klarer opprette en sikkerhetssone på terroristenes områder for å minske skadene terrorangrepene medfører, at man skal tro på terroristenes ord om slutt på terroren bare man trekker seg tilbake å gir ifra seg sikkerhetssonen mens rakettene fremdeles hagler?

Man er rimelig blåøyd og naiv om man tror slikt fører frem, hva om terroristene bare er ute etter å komme nærmere inn på fienden for å klare å slakte ned flest mulig uskyldige?

Neida, Israel skal legge seg flat for slikt ja,klart det.... :no:

Lenke til kommentar

Du er en mester i intrikate personangrep, det skal du ha ;)

Forøvrig var vel innleggene som ble slettet rimelig likt fordelt? :p

Det var vel mine forsvarsinnlegg som også forsvant ja.

Og de svarte med angrep.

Det er ikke sikkert at terroristene hadde fortsatt nej, men hvorfor skal man være så utrolig dum at når man blir angrepet av terrorister, så klarer opprette en sikkerhetssone på terroristenes områder for å minske skadene terrorangrepene medfører, at man skal tro på terroristenes ord om slutt på terroren bare man trekker seg tilbake å gir ifra seg sikkerhetssonen mens rakettene fremdeles hagler?

Man er rimelig blåøyd og naiv om man tror slikt fører frem, hva om terroristene bare er ute etter å komme nærmere inn på fienden for å klare å slakte ned flest mulig uskyldige?

Neida, Israel skal legge seg flat for slikt ja,klart det.... :no:

Vel, nå er det en okkupasjon som foregår på palestinsk territorie. Ikke "terroristenes" territorie. Om man skal bare tro på de? Nei, men man kan gjøre ett forsøk på å inngå dialog. Hamas krever militær tilbaketrekning fra okkuperte områder. Israel svarer med å gå til angrep.

Israel legger seg ihvertfall ikke flat for noe, og det er vel kanskje derfor det ikke er noe fremgang. Det er ikke ett snev av ydmykhet der, bare arroganse og overlegenhet.

Lenke til kommentar

Javisst ja..

Men er litt smånysgjerrig, hva er pointet med å dra det opp nå? :hmm:

Slike elendige hersketeknikker funker ikke på meg, du er da såpass intelligent at du har funnet det ut nå?

Du kan kanskje holde deg til saken fremover?

Vel, nå er det en okkupasjon som foregår på palestinsk territorie.

Vel, nå er dette en krig som er utløst av palestinernes terror, og forsøk på å invadere og utslette en annen stat.

Ikke "terroristenes" territorie.

Israels sikkerhetssone er delvis på terroristenes område ja.

Om man skal bare tro på de? Nei, men man kan gjøre ett forsøk på å inngå dialog. Hamas krever militær tilbaketrekning fra okkuperte områder. Israel svarer med å gå til angrep.

Jada, så fint å flott å politisk korrekt det er å ønske dialog.

Er ikke det forsøkt før?

terroristene krever tilbaketrekning mens bombene regner over Israel, fysj så grusomme Israel er som forsvarer seg.

Enda grusommere blir det jo når man trekker frem det faktum at palestinerne er totalt underlegne militært.

Intelligensen til disse terroristene kan ialler høyeste grad diskuteres ja :whistle:

Men tenk at store stygge Israel forsvarer seg mot non stakkars terrorister ass..

Atpåtil bombes og uskadeliggjøres disse feige terroristene selv om de bruker befolkningen som skjold, helt horribelt ass. :innocent:

Israel legger seg ihvertfall ikke flat for noe, og det er vel kanskje derfor det ikke er noe fremgang. Det er ikke ett snev av ydmykhet der, bare arroganse og overlegenhet.

Hvorfor skal den part som blir angrepet med utryddelse som formål legge seg flat?

For å gjøre jobben enklere for de militært underlegne angripende terroristene?

Lenke til kommentar

Javisst ja..

Men er litt smånysgjerrig, hva er pointet med å dra det opp nå? :hmm:

Slike elendige hersketeknikker funker ikke på meg, du er da såpass intelligent at du har funnet det ut nå?

Du kan kanskje holde deg til saken fremover?

Det har vel noe med at du konstant spør meg om de samme tingene, for å subtilt hinte til at jeg ønsker Israel vekk, totalt. Og det er jeg lei av. Det blir så håpløst. Hersketeknikker, etterfulgt av en "du er da såpass intelligent", fantastisk.

Jeg antok at du var i stand til å forstå at å fortsette de angrepene var unødvendig når du allerede har fått slettet en hel haug med innlegg som går på det.

Vel, nå er det en okkupasjon som foregår på palestinsk territorie.

Vel, nå er dette en krig som er utløst av palestinernes terror, og forsøk på å invadere og utslette en annen stat.

Det var vel ærlig talt nabostatene som utløste krigen som gjorde Israel tok områdene. De gav opp, Israel vant, Israel beholdt. Og Israel holdt de okkuperte områdene i sjakk.

Ikke "terroristenes" territorie.

Israels sikkerhetssone er delvis på terroristenes område ja.

Hva definerer du som terroristenes område?

Om man skal bare tro på de? Nei, men man kan gjøre ett forsøk på å inngå dialog. Hamas krever militær tilbaketrekning fra okkuperte områder. Israel svarer med å gå til angrep.

Jada, så fint å flott å politisk korrekt det er å ønske dialog.

Er ikke det forsøkt før?

terroristene krever tilbaketrekning mens bombene regner over Israel, fysj så grusomme Israel er som forsvarer seg.

Enda grusommere blir det jo når man trekker frem det faktum at palestinerne er totalt underlegne militært.

Intelligensen til disse terroristene kan ialler høyeste grad diskuteres ja :whistle:

Men tenk at store stygge Israel forsvarer seg mot non stakkars terrorister ass..

Atpåtil bombes og uskadeliggjøres disse feige terroristene selv om de bruker befolkningen som skjold, helt horribelt ass. :innocent:

Politisk korrekt å ønske dialog? Gratulerer, det er vel på lik linje med sosialiststempelet. De fleste oppegående mennesker, forstår at dialog er det beste alternativet i en konflikt som er såpass betent, der det ikke er en klar løsning. Hamas krever tilbaketrekning mens bomber regner over Israel ja. Fordi Israel okkuperer. Det er også unødvendige med slike merkelapper som "store stygge Israel" og "stakkars terrorister" i ett håpløst forsøk på å være ironisk. Da det bare trekker nivået enda lavere.

De militante på Gazastripen, har ikke så mye annet valg i krigføringen sin enn å bruke sivile områder. Men dette er vel 10ende gangen det er tatt opp? Alternativet er å slutte helt, men det er ikke så lett å bare bryte tvert. Det har vært lange opphold i angrepene før og Israel har ikke tatt steg til å trekke seg tilbake da. Derfor ser de vel på det som det eneste alternativet.

Hvorfor skal den part som blir angrepet med utryddelse som formål legge seg flat?

For å gjøre jobben enklere for de militært underlegne angripende terroristene?

Hvem sier at de skal legge seg flate? De viser ikke ydmykhet, de vet de er overlegne. Og derfor har de ikke i nærmeste framtid noe behov for at situasjonen skal forandre seg. Derfor er det tryggere for de å opprettholde sikkerhetssonen sin på kort sikt. Men problemet er jo at de samtidig bygger ut på disse områdene, alle trekkene til en ekspansjonistisk stat. Og på lang sikt, så kan det risikere å være en dårlig, veldig dårlig løsning for Israels posisjon der.

For å gjøre det lettere? Nei, kanskje for å prøve å slippe løs litt av grepet de har rundt landområder der befolkningen har alvorlige problemer?

Lenke til kommentar
Det har vel noe med at du konstant spør meg om de samme tingene, for å subtilt hinte til at jeg ønsker Israel vekk, totalt. Og det er jeg lei av. Det blir så håpløst. Hersketeknikker, etterfulgt av en "du er da såpass intelligent", fantastisk.

Jeg antok at du var i stand til å forstå at å fortsette de angrepene var unødvendig når du allerede har fått slettet en hel haug med innlegg som går på det.

Hele denne debatten er ifra begge sider en repitisjon av fastlåste meninger.

At du tar det at jeg påpeker at terroristene palestinerne ønsker utslette Israel ifra kartet som at du personlig ønsker det samme kan da ikke jeg gjøre noe med.

Jeg kan bare konstatere at du støtter slike terrorister som hamas.

En spade er en spade uansett om du ikke liker høre det.

Det var vel ærlig talt nabostatene som utløste krigen som gjorde Israel tok områdene. De gav opp, Israel vant, Israel beholdt. Og Israel holdt de okkuperte områdene i sjakk.

Hehe, de gikk til krig mot Israel, Israel vant, og grusomme Israel beholdt.

Jeje.. :!:

I dette tilfellet vi diskuterer her, palestinernes områder.

Politisk korrekt å ønske dialog? Gratulerer, det er vel på lik linje med sosialiststempelet. De fleste oppegående mennesker, forstår at dialog er det beste alternativet i en konflikt som er såpass betent, der det ikke er en klar løsning. Hamas krever tilbaketrekning mens bomber regner over Israel ja. Fordi Israel okkuperer. Det er også unødvendige med slike merkelapper som "store stygge Israel" og "stakkars terrorister" i ett håpløst forsøk på å være ironisk. Da det bare trekker nivået enda lavere.

Dialog funker ikke om bare ene siden skal gi etter.

hamas viser ingen vilje til dialog når de samtidig lar bombene regne over Israel.

Man kan da ikke gå i dialog med blodtørstige terrorister, det blir feil å la terror lønne seg.

De militante på Gazastripen, har ikke så mye annet valg i krigføringen sin enn å bruke sivile områder. Men dette er vel 10ende gangen det er tatt opp? Alternativet er å slutte helt, men det er ikke så lett å bare bryte tvert. Det har vært lange opphold i angrepene før og Israel har ikke tatt steg til å trekke seg tilbake da. Derfor ser de vel på det som det eneste alternativet.

De har ikke annet valg enn å opptre som feige rotter å bruke sivilbefolkningen som skjold?

Å feks evakuere sivilbefolkningen er ikke ett alternativ??

Det viser ett kvalmende menneskesyn hos disse terroristene.

Tja, det er vel som alt annet i denne debatten minst nevnt ti ganger ja.

Hvem sier at de skal legge seg flate? De viser ikke ydmykhet, de vet de er overlegne. Og derfor har de ikke i nærmeste framtid noe behov for at situasjonen skal forandre seg. Derfor er det tryggere for de å opprettholde sikkerhetssonen sin på kort sikt. Men problemet er jo at de samtidig bygger ut på disse områdene, alle trekkene til en ekspansjonistisk stat. Og på lang sikt, så kan det risikere å være en dårlig, veldig dårlig løsning for Israels posisjon der.

For å gjøre det lettere? Nei, kanskje for å prøve å slippe løs litt av grepet de har rundt landområder der befolkningen har alvorlige problemer?

Den som blir angrepet skal selvfølgelig være ydmyk ja. :no:

Men poenget er jo at om Israel løsner på grepet og sikkerhetssonene sine slipper de jo terroristene nærmere innpå seg, og risikerer større sivile tap, noe de imotsetning til palestinerne ikke ønsker, da de ikke er så barbariske og feige at de ønsker bruke sivilbefolkningen som skjold og antall falne sivile som sympatisanker.

Det som glemmes i denne debatten er at det ikke bare er en part, men to.

Lenke til kommentar

Sony: jeg er enig i at Israel gjør det eneste rette ved å forsvare seg og opprette sikkerhetssoner. Man kan jo ikke la folket bli drept uten å gjøre noe heller. Det jeg finner problematisk er mye av bosetningspolitikken som gjør at det kan se ut til at de har tenkt å beholde disse ommrådene for all fremtid, noe som dessverre bare vil forlenge konflikten.

Lenke til kommentar
Sony: jeg er enig i at Israel gjør det eneste rette ved å forsvare seg og opprette sikkerhetssoner. Man kan jo ikke la folket bli drept uten å gjøre noe heller. Det jeg finner problematisk er mye av bosetningspolitikken som gjør at det kan se ut til at de har tenkt å beholde disse ommrådene for all fremtid, noe som dessverre bare vil forlenge konflikten.

Jeg er enig i at enkelte elementer vedrørende bosetningspolitikken er problematisk.

Men om man ser dette ifra Israels side, ser det jo ikke ut til at denne striden noen gang ender.

Det er forståelig at Israel som i årevis har levd i skrekk og gru og bomberegn, invasjoner, selvmordsaksjoner osv ifra terrorister tar beslag i land de "ærlig og redelig" har fått kontrollen over ifra den angripede fienden.

Dette sørger å for å holde fienden på en armlengdes avstand, og hindrer tildels fienden å bygge seg ytterligere opp militært.

Lenke til kommentar

Enig i det du sier og jeg tror vi på det meste er på bølgelengde i denne diskusjonen. Enig i at de kan beholde ommrådene i en periode for å beskytte egne ommråder. Det jeg reagerer på er at de etablerer bosetninger i disse ommrådene. Da virker det plutselig som noe annet enn sikkerhetssoner, men uansett vanskelig å si hva de tenker om det selv.

Jeg mener uansett at før noe kan skje må palestinerne moderere seg, ellers er det ikke noe poeng for israelerne å lette på trykket hvis de risikerer egne tap.

Lenke til kommentar

Og selv USA er kritiske ang. bosetningene.

Lenke til kommentar

Ja, regner med at vi er enige på akuratt dette punktet?

Lenke til kommentar
*snip*

Jeg kan bare konstatere at du støtter slike terrorister som hamas.

En spade er en spade uansett om du ikke liker høre det.

"B"

Hehe, de gikk til krig mot Israel, Israel vant, og grusomme Israel beholdt.

Jeje.. :!:

Ja, det er ulovlig å beholde landområder i krig. Særlig når man tar det første pre-emptive angrepet. Så

Egypt amassed 1000 tanks and 100,000 soldiers on the border, closed the Straits of Tiran to all ships flying Israeli flags or carrying strategic materials, and called for unified Arab action against Israel.[4] In response, on June 5, 1967, Israel launched a pre-emptive attack[5] against Egypt's airforce. Jordan, which had signed a mutual defence treaty with Egypt on May 30, then attacked western Jerusalem and Netanya.[6][7][8] At the war's end, Israel had gained control of the Sinai Peninsula, the Gaza Strip, the West Bank, eastern Jerusalem, and the Golan Heights. The results of the war affect the geopolitics of the region to this day.

Syria maintains that the Golan Heights are within the governorate of al Qunaytirah. Most of the Syrian population of around 53,000 fled.[3] Starting in the 1970s, new Jewish settlements were established in the captured area.[4] Israel asserts its right to retain the area under the text of United Nations Security Council Resolution 242, which calls for "safe and recognized boundaries free from threats or acts of force".[5] In 1981, Israel formally applied its "laws, jurisdiction and administration" to the Golan Heights with the passage of the Golan Heights Law. It is governed since as part of Israel’s North District. This annexation is not internationally recognized[4] and United Nations Security Council Resolution 242 considers the area part of the Israeli occupied territories.

I dette tilfellet vi diskuterer her, palestinernes områder.

Unngå å bruke slike bemerkninger fremover.

Dialog funker ikke om bare ene siden skal gi etter.

hamas viser ingen vilje til dialog når de samtidig lar bombene regne over Israel.

Man kan da ikke gå i dialog med blodtørstige terrorister, det blir feil å la terror lønne seg.

Begge sider gir etter når man går inn for en våpenhvile. Mot at de trekker seg ut av okkuperte områder, så vil man få en våpenhvile. Hamas viser vilje til dialog, men man inngår ikke de facto våpenhviler før man har kommet fram til en løsning gjennom forhandlinger.

Det blir feil å la terror lønne seg? Likevel har det lønnet seg veldig godt for Israel?

De har ikke annet valg enn å opptre som feige rotter å bruke sivilbefolkningen som skjold?

Å feks evakuere sivilbefolkningen er ikke ett alternativ??

Det viser ett kvalmende menneskesyn hos disse terroristene.

Tja, det er vel som alt annet i denne debatten minst nevnt ti ganger ja.

Feige rotter? Huff, du liker karakteristikken din? Hva med de som har en overlegen militærstyrke, bygger ut på okkupert territorie og sørger for at befolkningen på disse områdene har det forferdelig slik at de slipper å risikere skader på sine? Var det feige vi snakket om?

Evakuere sivilbefolkningen hvor? Det er ikke allverdens område de har og det ville vært suicidalt å skyte opp fra områder som det ikke er noe "collateral damage" involvert ved ett kontraangrep fra Israel.

Den som blir angrepet skal selvfølgelig være ydmyk ja. :no:

Men poenget er jo at om Israel løsner på grepet og sikkerhetssonene sine slipper de jo terroristene nærmere innpå seg, og risikerer større sivile tap, noe de imotsetning til palestinerne ikke ønsker, da de ikke er så barbariske og feige at de ønsker bruke sivilbefolkningen som skjold og antall falne sivile som sympatisanker.

Det som glemmes i denne debatten er at det ikke bare er en part, men to.

Eh, den parten som er militært overlegen og har kontroll på hele regionen burde være litt mer ydmyk.

Hvis de løsner på grepet, gjør noe for å rette opp for de 4 millioner flyktningene rundt forbi og gjør heller noe for å bygge opp infrastruktur og hjelpe befolkningen etter man har inngått en våpenhvile. Kan denne konflikten gå mot en slutt. Og Israel kan få en bedre posisjon der nede, samtidig som de kan sikre seg for framtiden, ved å oppføre seg litt annerledes ovenfor sine naboer.

Det er ikke garantert at Israel kommer til å være den lokale hegemonen der for all tid. De har USA i ryggen. Men USA er på vei nedover. Og i framtiden kan det få alvorlige konsekvenser for Israel og situasjonen der generellt.

Du har rett, det eksisterer to parter i denne saken. Og det beste, på lang sikt for begge parter. Er at man kommer fram til en våpenhvile, og den overlegne parten hjelper befolkningen de har undertrykket såpass lenge. Slik at man kan begynne å leve i sameksistens, at hatet som eksisterer kan roe seg, kanskje forsvinne. Og hatet mot Israel i regionen forhåpentligvis kan avta. Noe som kan sørge for at Israel sin eksistens i fremtiden ikke står i fare.

Lenke til kommentar

Ja, regner med at vi er enige på akuratt dette punktet?

Jepp. USA reagerte også på krigen mellom Israel og Hizbollah.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...