After Dark Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Merkelig at Israel kan okkupere ett ikkeeksisterende land. Hvis du var blant dem som var utsatt for okkupasjon tror jeg du hadde sett anderledes på det. Men hvordan kan ett ikke eksisterende land være utsatt for okkupasjon?? Kan du nekte for at Israel okkuperer landområder de tok i krig? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Det ikkeeksisterende palestina du tenker på da el? Mitt spørsmål er fortsatt det samme, hvordan kan Israel okkupere palestina når palestina er ikkekesisterende? Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Vet ikke akuratt hva du sikter til (1948 eller nåtid), men Palestina eksisterer og er annerkjent som stat ifølge Oslo-avtalene ihvertfall. Glimti, kan du skaffe den oversikten som beviser at alle angrepene foregår på okkuperte territorier eller ikke? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Men eksisterte palestine før 1948? Er Israel opprettet over staten palestina, på staten palestinas landområder? Endret 31. mars 2008 av sony123 Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Glimti? Har du skaffet oss en oversikt som viser at alle angrepene på sivile er i de okkuperte områdene enda? Hjelper dette? http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsourc...rorAttacks.html Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Nei, de ble jaget bort fordi det var konflikt mellom jødene og arabere. Ja, fordi araberne var farlige for jødene. Hvordan kan araberne ha vært farlige for jødene når begge sider var brutale mot hverandre og Israel fikk så mye støtte at de kunne jage de vekk? Hamas foreslår våpenhvile. Samtidig som de prøver å slakte ned israelske sivile med rakettregn og selvmordsbombere. Again, så er det rundt og rundt. Men seriøst. Jeg må spør deg. Pleier man å oppnå våpenhvile gjennom å forhandle seg fram til våpenhvile og så sette den i gang? Eller skal den de facto innføres før man i det hele tatt kan gå til forhandlingsbordet? Hva er normalt? De prøver ikke en gang, de nekter. Feil. Israel har stadig prøvd å få til noe reelt. Gjennom blokader, murer, okkupasjon, gjennom bygging av boliger på okkupert område? Gjennom å flytte sivile på okkupert område? De begynte visstnok å gjøre noe konstruktivt nå, og slikt er positivt. Men man må fortsatt inngå dialog med fiendene for å komme fram til noe. Israel har tvingt palestinerne til den posisjonen de er i nå. Gjennom terror, gjennom okkupasjon og gjennom undertrykkelse. Feil. Israel ble angrepet først og har måttet forsvare seg. Det er noe helt annet enn angrepskrigen araberne benytter seg av. Og de forsvarte seg, de siste tiårene har de vært på offensiven. Men angrep mot sivile har også Israel bedrevet. Feil. De angriper militære mål, i følge dine egne tall Nei, enten så nekter du å lese det som står der. Eller så benytter du deg av noe så simpelt som løgn. Det er håpløst å påstå noe annet enn at det har vært bedrevet terror og militære aksjoner mot sivile. Og undertrykkelse er terrorisering Da var de alliertes okkupasjon av Tyskland under andre verdenskrig terrorisering. På ingen måte. De allierte gjorde sitt beste for å få Tyskland på beina. Pumpet inn masse penger og prøvde å gjøre det bedre. Israel bare undertrykker dessverre. Det ikkeeksisterende palestina du tenker på da el? Mitt spørsmål er fortsatt det samme, hvordan kan Israel okkupere palestina når palestina er ikkekesisterende? Hvordan kunne man kolonisere og okkupere Afrika da det ikke eksisterte! Oh my! Da er det jo ikke noe problem. Palestina er ett fantasiområdet som ikke eksisterer. Israel ble opprettet innenfor det palestinske mandatet som ble opprettet etter at det Osmanske riket falt. Som Ockham nevner så er Palestina blitt anerkjent. Men uavhengig av om de hadde etablert seg som stat. Så ville det fortsatt vært håpløst å påstå at Palestina ikke blir okkupert fordi nasjonalstaten Palestina ikke hadde eksistert. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Da er det jo ikke noe problem. Palestina er ett fantasiområdet som ikke eksisterer. Det har du helt rett i!! Israel ble opprettet innenfor det palestinske mandatet som ble opprettet etter at det Osmanske riket falt. Som Ockham nevner så er Palestina blitt anerkjent. Men uavhengig av om de hadde etablert seg som stat. Så ville det fortsatt vært håpløst å påstå at Palestina ikke blir okkupert fordi nasjonalstaten Palestina ikke hadde eksistert. Uhm, Israel er ikke anerkjent eller? palestinernes terrorisme mot Israel skyldes?? At palestinerne ikke anerkjenner anerkjenner staten Israel og dens eksistens? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Da er det jo ikke noe problem. Palestina er ett fantasiområdet som ikke eksisterer. Det har du helt rett i!! Israel ble opprettet innenfor det palestinske mandatet som ble opprettet etter at det Osmanske riket falt. Som Ockham nevner så er Palestina blitt anerkjent. Men uavhengig av om de hadde etablert seg som stat. Så ville det fortsatt vært håpløst å påstå at Palestina ikke blir okkupert fordi nasjonalstaten Palestina ikke hadde eksistert. Uhm, Israel er ikke anerkjent eller? palestinernes terrorisme mot Israel skyldes?? At palestinerne ikke anerkjenner anerkjenner staten Israel og dens eksistens? Kvalitetssurr osv. Israel er ikke anerkjent av en god del stater nei. Men ett angrep og okkupasjon av Israel ville fortsatt vært det selv om noen ikke anerkjenner Israel som stat. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Kvalitetssurr osv. Israel er ikke anerkjent av en god del stater nei. Men ett angrep og okkupasjon av Israel ville fortsatt vært det selv om noen ikke anerkjenner Israel som stat. Nå snakket vi spesifikt om palestinerne da. Og årsaken til konflikten, som er at terroristene palestinerne ønsker okkupere og utslette staten Israel, og drepe alle jødene. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Kvalitetssurr osv. Israel er ikke anerkjent av en god del stater nei. Men ett angrep og okkupasjon av Israel ville fortsatt vært det selv om noen ikke anerkjenner Israel som stat. Nå snakket vi spesifikt om palestinerne da. Og årsaken til konflikten, som er at terroristene palestinerne ønsker okkupere og utslette staten Israel, og drepe alle jødene. Nei, vi snakker spesifikt om en okkupasjonssituasjon som du prøver å bortforklare ved å påstå at det ikke forekommer en okkupasjon pga. mangel på nasjonalstat. Med dette innlegget klarer du følgende: Stemple alle palestinere som terrorister Påstå at alle palestinerne ønsker å utslette Israel At de ønsker å drepe alle jødene. Har du noe belegg for noen av disse påstandene? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Regner med at du kjenner hamas program bedre enn jeg, itillegg er jo hamas ifølge deg demokratisk valgt regjerng for palestinerne. Ergo kan man trekke følgende konklusjon; palestinerne støtter hamas kamp med mål om å utslette staten Israel og jødene. De hadde vel ikke valgt slike terrorister, som har programfestet at staten Israel skal utslettes til å styre seg om det var fred de ønsket. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Ingen av delene... Du burde utelatt å ha det siste spørsmålet i trådtittelen slik at de mentalt sunne brukerne ikke blir nødt til å velge mellom to ufattelig barnslige alternativer. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Regner med at du kjenner hamas program bedre enn jeg, itillegg er jo hamas ifølge deg demokratisk valgt regjerng for palestinerne. Ergo kan man trekke følgende konklusjon; palestinerne støtter hamas kamp med mål om å utslette staten Israel og jødene. De hadde vel ikke valgt slike terrorister, som har programfestet at staten Israel skal utslettes til å styre seg om det var fred de ønsket. Ifølge meg? Det er slik det er. Og Hamas sitt program sier såvidt jeg vet ingenting om utryddelse av jødene? Siden du påstår dette får du da gi noen kilder. Målet er Israel av kartet og at Palestina (hele Palestina med Israel) blir en muslimsk stat. De ser kanskje på Hamas som den eneste løsningen. De hadde basicly valget mellom Hamas og PLO (begge har programfestet å fjerne Israel fra kartet). Har du belegg for at samtlige palestinere er terrorister og ønsker jødene utslettet? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Ifølge meg? Det er slik det er. Og Hamas sitt program sier såvidt jeg vet ingenting om utryddelse av jødene? Siden du påstår dette får du da gi noen kilder. Målet er Israel av kartet og at Palestina (hele Palestina med Israel) blir en muslimsk stat. Ikke sant? Problemet er bare at det aldri har eksistert noe palestina. Eller mener du ilikhet med palestinerne at alle Israels landområder er okkuperte palestinske områder? Det er jo der stridens kjerne er, ikke områdene Israel nå har tatt som en sikkerhetssone mot terroristene. De ser kanskje på Hamas som den eneste løsningen. De hadde basicly valget mellom Hamas og PLO (begge har programfestet å fjerne Israel fra kartet). Har du belegg for at samtlige palestinere er terrorister og ønsker jødene utslettet? The final solution. Israel utslettet ifra verdenskartet. Svaret du etterlyser gir du selv. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Ifølge meg? Det er slik det er. Og Hamas sitt program sier såvidt jeg vet ingenting om utryddelse av jødene? Siden du påstår dette får du da gi noen kilder. Målet er Israel av kartet og at Palestina (hele Palestina med Israel) blir en muslimsk stat. Ikke sant? Problemet er bare at det aldri har eksistert noe palestina. Eller mener du ilikhet med palestinerne at alle Israels landområder er okkuperte palestinske områder? Det er jo der stridens kjerne er, ikke områdene Israel nå har tatt som en sikkerhetssone mot terroristene. Det eksisterer ett Palestina, det har ikke eksistert som nasjonalstat. Men nasjonalstaten er og forblir bare ett begrep. Palestina eksisterer fortsatt i like stor grad. Jeg har sagt flere ganger hva jeg mener. Men du benytter selvfølgelig B-taktikkene dine. Israel har rett på landet gitt av FN. Og som vi har vært inne på flere ganger. Hamas er villig til å diskutere våpenhvile på de grensene. De ser kanskje på Hamas som den eneste løsningen. De hadde basicly valget mellom Hamas og PLO (begge har programfestet å fjerne Israel fra kartet). Har du belegg for at samtlige palestinere er terrorister og ønsker jødene utslettet? The final solution. Israel utslettet ifra verdenskartet. Svaret du etterlyser gir du selv. The final solution? Hvor? Kilder takk. At Israel skal fjernes fra verdenskartet har lite med utryddelse av jøder å gjøre. Jeg vil gjerne se noe kilder, eller så kan du bare slutte å gjenta de håpløse påstandene dine. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Hamas er villig til å diskutere våpenhvile på de grensene. Link? The final solution? Hvor? Kilder takk. At Israel skal fjernes fra verdenskartet har lite med utryddelse av jøder å gjøre. Jeg vil gjerne se noe kilder, eller så kan du bare slutte å gjenta de håpløse påstandene dine . Kilder på din egen påstand? hamas ønsker utslette Israel. Kanskje du kan fortelle meg hvor de mener å gjøre av jødene? Det er også helt totalt ukjent for deg at hamas ønsker "død over jødene"? hamas barnetv anbefales ta en titt på.. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Hamas er villig til å diskutere våpenhvile på de grensene. Link? When Palestinian militants this week laid down their terms for a cease-fire with the Israelis — an end to Israeli military operations in Gaza and in the West Bank, and the re-opening of borders into the besieged Mediterranean strip — it wasn't long before the Israelis responded. In Bethlehem on Wednesday evening, Israeli agents disguised as Arabs and driving a car with a Palestinian license plate ambushed and killed four suspected militants, including a senior commander of Islamic Jihad. Israeli intelligence sources told TIME that the assassination was designed to prevent an alleged suicide attack that the Islamic Jihad commander had been planning, and to signal to Palestinian militants that while the Israelis were willing to discuss a truce in Gaza, military operations inside the West Bank were non-negotiable. The other message: Israel is in no mood to let militants dictate the cease-fire terms, especially after a Palestinian gunman opened fire in a Jerusalem yeshiva on March 6, killing eight students. Islamic Jihad, one of the participants, along with Hamas, in talks with Egypt aimed at brokering a cease-fire with Israel, wasted no time in trying to avenge the death of their Bethlehem commander, Mohammed Shahade, and his three companions. The group blamed Israel for ending the lull in Gaza fighting, and fired 25 rockets and seven mortar rounds into southern Israel. http://www.time.com/time/world/article/0,8...feed-cnn-topics The final solution? Hvor? Kilder takk. At Israel skal fjernes fra verdenskartet har lite med utryddelse av jøder å gjøre. Jeg vil gjerne se noe kilder, eller så kan du bare slutte å gjenta de håpløse påstandene dine . Kilder på din egen påstand? hamas ønsker utslette Israel. Kanskje du kan fortelle meg hvor de mener å gjøre av jødene? Det er også helt totalt ukjent for deg at hamas ønsker "død over jødene"? hamas barnetv anbefales ta en titt på.. Min påstand? Hvor skal man gjøre av jødene? Er det nå jeg skal slenge deg en newsflash, de kommer fortsatt til å bo der. Bare de kommer ikke til å ha en egen stat. Selv om det er lite sannsynlig, så tent som situasjonen er. Aaargh, vi har vært gjennom det så mange ganger. Og likevel er det så håpløst. Hamas barnetv oppfordrer til krig mot okkupantene ja. Men du sier at de vil utrydde jødene. Jeg vil fortsatt se noe kilder. Annet enn å snakke deg rundt emnet. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Første googletreff: Palestinsk tv Dr. Ahmad Bahar (acting Speaker, Palestinian Legislative Council): “This is Islam, that was ahead of its time with regards to human rights in the treatment of prisoners, but our people was afflicted by the cancerous lump, that is the Jews, in the heart of the Arab nation… Be certain that America is on its way to disappear, America is wallowing [in blood] today in Iraq and Afghanistan, America is defeated and Israel is defeated, and was defeated in Lebanon and Palestine… Make us victorious over the infidel people… Allah, take hold of the Jews and their allies, Allah, take hold of the Americans and their allies… Allah, count them and kill them to the last one and don’t leave even one.” [PA TV, April 20, 2007 Merkelig enkelte ikke har fått med seg jødehatet i islam og hamas, men vi ser vel bare det vi ønsker se... Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Min påstand? Hvor skal man gjøre av jødene? Er det nå jeg skal slenge deg en newsflash, de kommer fortsatt til å bo der. Bare de kommer ikke til å ha en egen stat. Selv om det er lite sannsynlig, så tent som situasjonen er. Hahaha, selv ikke den mest blåøyde naivist tror at jødene vil kunne fortsette å bo i Israel hvis det blir en palestisnsk stat. Aaargh, vi har vært gjennom det så mange ganger. Og likevel er det så håpløst. Hamas barnetv oppfordrer til krig mot okkupantene ja. Men du sier at de vil utrydde jødene. Jeg vil fortsatt se noe kilder. Annet enn å snakke deg rundt emnet. Så at hamas indoktrinerer barna med jødehat og "drep alle jødene" er helt oki det? De oppfordrer til krig mot en annen stat ja, med utryddelse som mål. Selv om Israel skulle trekke seg tilbake til 1948 grensene, ville terroristene fremdeles sverge død over Israel å mene Israel er okkupanter av palestinsk territorium. palestinernes ønske om våpenhvile og forhandlinger basert på 1948 grensene er jo reneste bambus da de samtidig lar det regne med bomber over Israel, og heller ikke viser noen som helst vilje til å anerkjenne staten Israel. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Det ikkeeksisterende palestina du tenker på da el? Mitt spørsmål er fortsatt det samme, hvordan kan Israel okkupere palestina når palestina er ikkekesisterende? Palestina eksisterer. Og det er mer enn bare palestinsk jord Israel okkuperer. Eller vil du nekte for det? Vet ikke akuratt hva du sikter til (1948 eller nåtid), men Palestina eksisterer og er annerkjent som stat ifølge Oslo-avtalene ihvertfall. Glimti, kan du skaffe den oversikten som beviser at alle angrepene foregår på okkuperte territorier eller ikke? Jeg har aldri påstått at alle angrep foregår på okkupert territorie. For det var vel angrep mot Israel du tenkte på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg