After Dark Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Da grensegjerdet mellom Gaza og Egypt falt leste jeg i en artikkel at det var en som mente at Israel egentlig ikke ønsket fred med palestinerne, men ville ha landet for seg selv. De viste bare ikke hva de skulle gjøre med palestinerne. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Lest den før. Har ikke tenkt å diskutere akuratt dette enda en gang fordi hvis dere vil har svar på argumentene kan dere lese det som har blitt skrevet før. Sikkert en gang per side. At Hamas ikke klarer å kjempe mot Israels militære er på ingen måte noe argument for å gå etter sivile. Kanskje ikke. Men de tjener på det. Thæt's mai påint. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Lest den før. Har ikke tenkt å diskutere akuratt dette enda en gang fordi hvis dere vil har svar på argumentene kan dere lese det som har blitt skrevet før. Sikkert en gang per side. At Hamas ikke klarer å kjempe mot Israels militære er på ingen måte noe argument for å gå etter sivile. Kanskje ikke. Men de tjener på det. Thæt's mai påint. Og at Hamas går etter sivile er definitivt ikke et argument for Israel til å plasere sivile på okkupert jord som garantert blir angrepet. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Lest den før. Har ikke tenkt å diskutere akuratt dette enda en gang fordi hvis dere vil har svar på argumentene kan dere lese det som har blitt skrevet før. Sikkert en gang per side. At Hamas ikke klarer å kjempe mot Israels militære er på ingen måte noe argument for å gå etter sivile. Kanskje ikke. Men de tjener på det. Thæt's mai påint. Og at Hamas går etter sivile er definitivt ikke et argument for Israel til å plasere sivile på okkupert jord som garantert blir angrepet. Det er ikke et argument for Israel, men heller ingen unnskyldning for palestinerne. "Disse sivile var jo her. De sto liksom så greit til. Måtte jo sprenge de da." Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Lest den før. Har ikke tenkt å diskutere akuratt dette enda en gang fordi hvis dere vil har svar på argumentene kan dere lese det som har blitt skrevet før. Sikkert en gang per side. At Hamas ikke klarer å kjempe mot Israels militære er på ingen måte noe argument for å gå etter sivile. Kanskje ikke. Men de tjener på det. Thæt's mai påint. Og at Hamas går etter sivile er definitivt ikke et argument for Israel til å plasere sivile på okkupert jord som garantert blir angrepet. Det er ikke et argument for Israel, men heller ingen unnskyldning for palestinerne. "Disse sivile var jo her. De sto liksom så greit til. Måtte jo sprenge de da." Men at Israel plaserer dem på okkupert område som garantert blir angrepet vitner om bruk av såkalte "levende skjold" fra Israels side. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Lest den før. Har ikke tenkt å diskutere akuratt dette enda en gang fordi hvis dere vil har svar på argumentene kan dere lese det som har blitt skrevet før. Sikkert en gang per side. At Hamas ikke klarer å kjempe mot Israels militære er på ingen måte noe argument for å gå etter sivile. Kanskje ikke. Men de tjener på det. Thæt's mai påint. Og at Hamas går etter sivile er definitivt ikke et argument for Israel til å plasere sivile på okkupert jord som garantert blir angrepet. Det er ikke et argument for Israel, men heller ingen unnskyldning for palestinerne. "Disse sivile var jo her. De sto liksom så greit til. Måtte jo sprenge de da." Men at Israel plaserer dem på okkupert område som garantert blir angrepet vitner om bruk av såkalte "levende skjold" fra Israels side. Gjør det vel vitterlig ikke. De israelske bosetterne gir ingen beskyttelse til det israelske militæret. Da kan man jo likegodt si at israelske generelt brukes som "levende skjold". Bare fordi det finnes sivile i omegnet rundt, betyr ikke det at de blir brukt som levende skjold. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Lest den før. Har ikke tenkt å diskutere akuratt dette enda en gang fordi hvis dere vil har svar på argumentene kan dere lese det som har blitt skrevet før. Sikkert en gang per side. At Hamas ikke klarer å kjempe mot Israels militære er på ingen måte noe argument for å gå etter sivile. Kanskje ikke. Men de tjener på det. Thæt's mai påint. Og at Hamas går etter sivile er definitivt ikke et argument for Israel til å plasere sivile på okkupert jord som garantert blir angrepet. Det er ikke et argument for Israel, men heller ingen unnskyldning for palestinerne. "Disse sivile var jo her. De sto liksom så greit til. Måtte jo sprenge de da." Men at Israel plaserer dem på okkupert område som garantert blir angrepet vitner om bruk av såkalte "levende skjold" fra Israels side. Gjør det vel vitterlig ikke. De israelske bosetterne gir ingen beskyttelse til det israelske militæret. Da kan man jo likegodt si at israelske generelt brukes som "levende skjold". Bare fordi det finnes sivile i omegnet rundt, betyr ikke det at de blir brukt som levende skjold. Man kan si det om dem som bor på okkupert jord som helt garantert vil bli angrepet. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Lest den før. Har ikke tenkt å diskutere akuratt dette enda en gang fordi hvis dere vil har svar på argumentene kan dere lese det som har blitt skrevet før. Sikkert en gang per side. At Hamas ikke klarer å kjempe mot Israels militære er på ingen måte noe argument for å gå etter sivile. Kanskje ikke. Men de tjener på det. Thæt's mai påint. Og at Hamas går etter sivile er definitivt ikke et argument for Israel til å plasere sivile på okkupert jord som garantert blir angrepet. Det er ikke et argument for Israel, men heller ingen unnskyldning for palestinerne. "Disse sivile var jo her. De sto liksom så greit til. Måtte jo sprenge de da." Men at Israel plaserer dem på okkupert område som garantert blir angrepet vitner om bruk av såkalte "levende skjold" fra Israels side. Gjør det vel vitterlig ikke. De israelske bosetterne gir ingen beskyttelse til det israelske militæret. Da kan man jo likegodt si at israelske generelt brukes som "levende skjold". Bare fordi det finnes sivile i omegnet rundt, betyr ikke det at de blir brukt som levende skjold. Man kan si det om dem som bor på okkupert jord som helt garantert vil bli angrepet. Nei, det kan man ikke. Det argumentet der er litt i overkant søkt min venn. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Nei, det kan man ikke. Det argumentet der er litt i overkant søkt min venn. Så hva vil du kalle det når staten plaserer sivil befolkning på okkupert jord der de sivile garanter kommer til å bli angrepet? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Nei, det kan man ikke. Det argumentet der er litt i overkant søkt min venn. Så hva vil du kalle det når staten plaserer sivil befolkning på okkupert jord der de sivile garanter kommer til å bli angrepet? Risikofylt bosetning på okkupert område. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Hva med: Risikofylt bosetning på andres område. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Hva med: Risikofylt bosetning på andres område. Man okkuperer som oftest ikke sitt eget område. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Og risikofylt krigføring innenfor bebygd område er det da palestinerne bedriver? Siden semantikken er i orden. Endret 22. mars 2008 av Rampage Lenke til kommentar
reverto Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Hva med: Risikofylt bosetning på andres område. Man okkuperer som oftest ikke sitt eget område. Det var nettopp det. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Poenget her er vell at Israelerne kan anngripe både militære og sivile mål men velger å sikte seg inn på militære mål for å skjerme egne sivile. Palestinerne(de militante av dem) kan anngripe militære mål og sivile mål men ser seg ut de sivile uten at det på noen måte gavner egne sivile, tvert i mot. Få her synes vell bosetningspolitikken til israelerne er særlig lur og antageligvis blir ris til egen bak. Således har jeg problemer med å støtte en side da begge har sine svin på skogen. Dette forandrer ikke på at Israelerne driver en krig der de beskytter egne sivile, mens de militante palestinerne driver en krig der "feig krigføring" benyttes og der målet ikke er å forhindre at egne blir drept men at fiendens sivile går tapt. Så nei, jeg ser ikke på Israel som en terrorstat fordi den ikke iverksetter tiltak for å være kjipe, men for å beskytte folk, altså ikke ved å terrorisere. Men her gjenntar jeg vell egentlig bare meg selv enda en gang. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Hva med: Risikofylt bosetning på andres område. Man okkuperer som oftest ikke sitt eget område. Det var nettopp det. Jeg er forvirret nå. Er du enig med meg eller ikke? :!: Og risikofylt krigføring innenfor bebygd område er det da palestinerne bedriver? Siden semantikken er i orden. Ja, semantikken ble vel kanskje litt i overkant dominerende i diskusjonen, men det var da for å fremme et poeng. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Hva med: Risikofylt bosetning på andres område. Man okkuperer som oftest ikke sitt eget område. Det var nettopp det. Jeg er forvirret nå. Er du enig med meg eller ikke? :!: Jeg er enig med deg i at man ikke skal okkupere andre sitt område. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Hva med: Risikofylt bosetning på andres område. Man okkuperer som oftest ikke sitt eget område. Det var nettopp det. Jeg er forvirret nå. Er du enig med meg eller ikke? :!: Jeg er enig med deg i at man ikke skal okkupere andre sitt område. Var vel ikke det vi snakket om? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Kanskje ikke. Men er du enig? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2008 Kanskje ikke. Men er du enig? Jeg synes det er et merkelig utsagn, men jeg synes det burde unngås selv om jeg synes det kan forsvares i akkurat denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg