Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det heller ikke Israel den eneste nasjonen som er på fremmed jord.

Kina/Tibet, Sri Lanka/Tamil, Tyrkia/Hellas for å nevne noen. Rart at dette ikke får noe oppmerksomhet.

 

Røde og muslimske diktaturer er ok, ifølge norsk venstreside.

 

Israel og kristendommen er merkelig nok den store faren...

Lenke til kommentar

Myagos:

 

"Rart at dette ikke får noe oppmerksomhet."

 

Ikke så rart når deler av FN er kuppet av islamofascistene og deres støttespillere, som elsker at de har Israel slik at de kan flytte fokus bort fra egne svin på skogen:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=747911

 

 

Ja jeg glemte naturligvis at menneskerettigheter kun innebærer å gi stemmerett til folk.

Nei, men når jødehaterne begynner å messe om menneskerettigheter så pleier det å handle om at palestinerne ikke har rett til å stemme i Israel, for eksempel. Noe som jo ikke er så rart, siden de ikke er israelske statsborgere, og i tillegg i krig med landet.

 

Ditt syn på Israel er forsåvidt som hentet ut av Vebjørn Selbekks innerste krets, så i dine øyne kan jo ikke "guds øyenstener" gjøre noe galt.

Det er nemlig bare et aldri så lite problem... Jeg er ateist. Og motstander av religion. Jeg mener at religion er et ensidig onde som bør forsvinne fra jordens overflate. Du kan jo for eksempel se på signaturen min.

 

Men at du har feberfantasier er jo ikke noe nytt.

 

 

Stiller også ganske skeptisk til hvorvidt dannelsen var helhjertet sekulært

Bakgrunnen var Holocaust og det at jødene gjennom historien, og selv etter andre verdenskrig, ble forfulgt og trakassert. Med et eget land kunne de bygge opp et samfunn og forsvare seg selv.

 

HAMAS vil inngå våpenhvile og dialog med Israel (de krever at Israel trekker seg tilbake til FN-linjene), men Israel nekter å snakke med de.

Det er fordi Hamas har programfestet at Israel må utryddes.

 

Men terrorisering, kollektiv avstraffelse og okkupasjon er altså legitime midler?

Okkupasjon er fullstendig legitimg. Når du snakker om "terroristering, kollektiv avstraffelse" antar jeg du viser til det jeg allerede har omtalt, der palestinske terrorister gjør alt de kan for å ofre sine egne sivile som "martyrer". Derfor de store sivile tapene på den siden. Israel kjemper for å beskytte sine sivile, samtidig som palestinerne gjør så mange de klarer til "martyrer".

 

Sitat:

 

""If Hamas comes to us with a serious proposal for a long-term truce, in my opinion Israel should not reject it," Mr Ben-Eliezer said on Friday.

 

It would not, he said, be "vital for Hamas to recognise Israel first" as long as the group stopped rocket and other attacks and ceased smuggling arms across the Egyptian border."

 

Hamas ber altså om våpenhvile samtidig som de fortsetter å angripe Israel?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Deres økonomi er ikke-eksisterende

Er du tapt bak en vogn eller? Israel er en høyteknologisk nasjon som leverer avansert teknologi.

:rofl: Sikkert fra bonde-distriktet, de muslimske ghettoene i oslo.... Eller.. noe meget skjevt, som venstre ;)

Er alle fra bondedistriktet, diverse bydeler i oslo eller "venstre" kunnskapsløse? Du er virkelig tapt bak en vogn (Vaio) :)

 

Over til sak: Å forsvare enhver handling Israel gjør er ikke holdbart, og siden 1967 har de utvilsomt stått for en del overgrep mot araberne. Men så er saken mer kompleks enn som så, og jeg velger å ikke kalle de "terrorstat" selv om jeg overhodet ikke sympatiserer med Israel.

Lenke til kommentar
Når skrev jeg at ingen palestinske barn har blitt siden 2006? Kansje en ide å lese posten to ganger?

 

Kanskje på tide å slutte å implisere det? Eller impliserte du at pressen ikke har turt å dekke barnedrap av frykt for utenomrettslige henrettelser beordret av Israel? Eller hva var det egentlig du impliserte?

Lenke til kommentar
Ja jeg glemte naturligvis at menneskerettigheter kun innebærer å gi stemmerett til folk.

Nei, men når jødehaterne begynner å messe om menneskerettigheter så pleier det å handle om at palestinerne ikke har rett til å stemme i Israel, for eksempel. Noe som jo ikke er så rart, siden de ikke er israelske statsborgere, og i tillegg i krig med landet.

 

Ditt syn på Israel er forsåvidt som hentet ut av Vebjørn Selbekks innerste krets, så i dine øyne kan jo ikke "guds øyenstener" gjøre noe galt.

Det er nemlig bare et aldri så lite problem... Jeg er ateist. Og motstander av religion. Jeg mener at religion er et ensidig onde som bør forsvinne fra jordens overflate. Du kan jo for eksempel se på signaturen min.

 

Men at du har feberfantasier er jo ikke noe nytt.

 

Dessverre for argumentet ditt, antyder jeg ikke at Israel kun driver med valgjuks. Menneskerettighetene som helhet er jo et ord man helst ikke bør nevne i Israel.

Og du behøver strengt tatt ikke være religiøs for å være ute av stand til å se Israels overgrep. Noe du da beviser til fulle.

Endret av freke
Lenke til kommentar
For terror, okkupasjon og massearrestasjoner har vist seg å være svært gode virkemidler i kampen mot terror?

 

En annen ting som er ganske ironisk er at staten israel ble grunnlagt på terrorisme, nå er terrorisme deres største fiende.

 

Israel bedriver ikke terror, okkupasjonen er nødvendig for å holde terroristene på avstand.

 

Men kom gjerne med eksempler på Israelsk terror, selvmordsbombere og slike ting.

At terroristene mot Israel er så kyniske at de benytter barn og sivilbefolkning som skjold, sier jo en god del om hvilket pakk de er.

 

Israel grunnlagt på terrorisme?

Den må du forklare litt ass...

 

Okkupasjon skaper motstand og missnøye, det avler terror.

 

Ved angrepet på Libanon brukte Isreal en klassisk terrotaktikk ved starte angrepet med et massivt luftangrep. De er også kjent for å bruke andre terrortaktikker, som t.eks. som høyst overdreven maktbruk og bruk av rakettangrep mot enkeltpersoner.

 

Terror er ikke bare selvmordsbombing. Terrorisme er å skape terror, dvs. en voldshandling med hensikt å skape frykt.

 

I tillegg er det vel allmenkunnskap at jødene brukte terror som en av sine kampmidler i sin kamp om en jødisk stat i midtøsten etter andre verdenskrig.

Lenke til kommentar

Ja store stygge Israel som ikke vil har fred?

 

Hamas offered Israel the truce a day after 13 Palestinian militants, including two top commanders, were killed in a wave of Israeli air strikes in Gaza. Israel launched the raids in response to daily Palestinian rocket attacks.

 

However, they rejected demands by their Egyptian hosts to recognize Israel, describing recognition as out of the question, reports CBS News Correspondent Robert Berger.

 

"Hamas will not recognize Israel," Mashaal said. "We will not give legitimacy to occupation."

 

Hamas is willing to reach an agreement with Israel on a temporary truce to halt Qassam rocket fire, in exchange for the cessation of Israel Defense Forces activity against Gaza militants, Hamas leader Ismail Haniyeh's advisor told the Palestinian news agency Ma'an on Saturday.

 

Time out med kniv på strupen?

hamasuicidebombers.jpg

PEACE!

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
[quote

 

Okkupasjon skaper motstand og missnøye, det avler terror.

 

Ved angrepet på Libanon brukte Isreal en klassisk terrotaktikk ved starte angrepet med et massivt luftangrep. De er også kjent for å bruke andre terrortaktikker, som t.eks. som høyst overdreven maktbruk og bruk av rakettangrep mot enkeltpersoner.

 

Terror er ikke bare selvmordsbombing. Terrorisme er å skape terror, dvs. en voldshandling med hensikt å skape frykt.

 

I tillegg er det vel allmenkunnskap at jødene brukte terror som en av sine kampmidler i sin kamp om en jødisk stat i midtøsten etter andre verdenskrig.

 

Oh yes, for terroren fantes ikke før muren...

Jepp, jepp...

 

Hvor skaper Israel frykt?

Sånn helt ubegrunnet?

 

Forstår deg dithen at siden Israel forsvarer seg, skaper de grobunn for hat og terrorisme.

Altså, alt er Israels feil, hadde de latt seg utslette hadde jo problemet vært borte?

 

Right?

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Terror er ikke bare selvmordsbombing. Terrorisme er å skape terror, dvs. en voldshandling med hensikt å skape frykt.

 

I tillegg er det vel allmenkunnskap at jødene brukte terror som en av sine kampmidler i sin kamp om en jødisk stat i midtøsten etter andre verdenskrig.

 

Terrorisme er dessverre ikke noe jødene har lagt av seg. Å bryte lydmuren hvert 10. minutt over palestinske byer er nok ikke akkurat det man kaller å "sowing the seeds of love" som man sang for noen år siden.

Lenke til kommentar
Men terrorisering, kollektiv avstraffelse og okkupasjon er altså legitime midler?

Okkupasjon er fullstendig legitimg. Når du snakker om "terroristering, kollektiv avstraffelse" antar jeg du viser til det jeg allerede har omtalt, der palestinske terrorister gjør alt de kan for å ofre sine egne sivile som "martyrer". Derfor de store sivile tapene på den siden. Israel kjemper for å beskytte sine sivile, samtidig som palestinerne gjør så mange de klarer til "martyrer".

 

Nei, jeg bare konstaterer det faktum at de har bygget på okkupert område, som ikke er legitimt eller lovlig, de kunne bygget langs sine opprinnelige grenser, men da taper de jo område de gjerne skulle beholdt. Kollektiv avstraffelse ja, de gjør veldig mye collateral damage når de skal jakte militante.

 

""If Hamas comes to us with a serious proposal for a long-term truce, in my opinion Israel should not reject it," Mr Ben-Eliezer said on Friday.

 

It would not, he said, be "vital for Hamas to recognise Israel first" as long as the group stopped rocket and other attacks and ceased smuggling arms across the Egyptian border."

 

Hamas ber altså om våpenhvile samtidig som de fortsetter å angripe Israel?

 

Fin ond sirkel der ja, Hamas vil ikke slutte eller oppfordre andre grupper til å slutte før Israel trekker seg tilbake og Israel forventer at de slutter før de trekker seg tilbake. Kan man egentlig forvente at motstanden stopper før okkupasjonen er avsluttet? Israel har jo ganske god kontroll på situasjonen de, så da er det ikke noe stort behov for de å trekke seg tilbake eller inngå våpenhvile.

 

 

Det religiøse vet jeg ikke noe om, men jeg vet at jødene dessverre er veldig troende. Tviler på at det er derfor USA støtter dem, har du noe å backe opp det?

 

Minner jeg så en dokumentar på BBC, der det ble tatt opp. Mange konservative kristne grupper som vil ha jødene i det hellige land. Men klarte ikke å finne noe noe konkret.

Lenke til kommentar
Minner jeg så en dokumentar på BBC, der det ble tatt opp. Mange konservative kristne grupper som vil ha jødene i det hellige land. Men klarte ikke å finne noe noe konkret.

 

 

At noen kristene tullinger i USA vil ha Israel der pga Messiah kan jeg tro på. Men når du drar den så langt og sier at den varme støtten fra USA er pga religion, så må du ha litt mer å backe det opp med.

Lenke til kommentar
Terrorisme er dessverre ikke noe jødene har lagt av seg. Å bryte lydmuren hvert 10. minutt over palestinske byer er nok ikke akkurat det man kaller å "sowing the seeds of love" som man sang for noen år siden.

 

Jepps, virkelig i samme gate som selvmordsbombers feks.

 

Ja, faktisk. Terrorisme kalles det. Forskjellen er at når det er policyen til et land å bedrive terrorisme, kaller man landet en rouge state eller terrorstat. Israel faller godt innenfor denne definisjonen.

Lenke til kommentar
Oh yes, for terroren fantes ikke før muren...

Jepp, jepp...

 

Hvor har jeg skrevet at det ikke fantes terror før muren?

 

Hvor skaper Israel frykt?

Sånn helt ubegrunnet?

 

Nå ga jeg tre eksempler på klassiske terrortaktikker Isreal bruker. Hva annen hensikt har et rakettangrep på en enkeltperson enn å skape frykt? Ønsker man en mann død bruker man soldater, man jevner ikke et hus med jorden.

 

Utsulting kan vel også nevnes her.

 

Forstår deg dithen at siden Israel forsvarer seg, skaper de grobunn for hat og terrorisme.

Altså, alt er Israels feil, hadde de latt seg utslette hadde jo problemet vært borte?

 

Nei, jeg satte spørsmålstegn på måten de forsvarte seg på. Setter man opp en forsvarsmur, setter man den opp på sin egen jord. Setter de den opp på okkupert jord, sier det seg selv at dette bare øker misnøyen hos de okkuperte.

 

Både andre verdenskrig, koreakrigen og vitenamkrigen har vist at bruk av terrortaktikker øker motstanden, den reduserer den ikke. Isreals bruk av terrortaktikker mot Palistina er en selvmotsigelse og viser mangel på kunnskap (t.o.m. USA har gått bort fra slike taktikker).

 

I tillegg er det ikke rart at Palestinia bedriver terror, de kjemper en krig mot en moderne stat. De har ingen andre våpen enn terror. Hva skal de gjøre? Legge seg ned å dø under Isreals okkupasjon?

Lenke til kommentar
Minner jeg så en dokumentar på BBC, der det ble tatt opp. Mange konservative kristne grupper som vil ha jødene i det hellige land. Men klarte ikke å finne noe noe konkret.

 

 

At noen kristene tullinger i USA vil ha Israel der pga Messiah kan jeg tro på. Men når du drar den så langt og sier at den varme støtten fra USA er pga religion, så må du ha litt mer å backe det opp med.

 

Kristne tullinger? Nah, vi snakker nok rett og slett bare om det faktumet at jødene må ha det hellige land. Og at kristne konservative utgjør en stor lobbygruppe og har mye inflytelse i politikken. Sier ikke at det er den eneste grunnen, men det er en viktig drivkraft. Det å ha en tett alliert der er jo selvfølgelig uansett førsteprioritet sånn i forhold til politisk innflytelse i regionen.

Lenke til kommentar
I tillegg er det ikke rart at Palestinia bedriver terror, de kjemper en krig mot en moderne stat. De har ingen andre våpen enn terror. Hva skal de gjøre? Legge seg ned å dø under Isreals okkupasjon?

 

Nei, de må annerkjenne Israel og slutte å spy Qassam raketter over Sør-Israel. Palestina har tapt krigen for lenge siden og de bare forlenger den ytterligere og skader seg selv som de holder på.

 

Hvis Israel går tilbake til FN-grensene, tror du alt ordner seg da? Hvorfor gjorde ikke det da i 1948?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Oh yes, for terroren fantes ikke før muren...

Jepp, jepp...

 

Hvor har jeg skrevet at det ikke fantes terror før muren?

 

Hvor skaper Israel frykt?

Sånn helt ubegrunnet?

 

Nå ga jeg tre eksempler på klassiske terrortaktikker Isreal bruker. Hva annen hensikt har et rakettangrep på en enkeltperson enn å skape frykt? Ønsker man en mann død bruker man soldater, man jevner ikke et hus med jorden.

 

Utsulting kan vel også nevnes her.

 

Forstår deg dithen at siden Israel forsvarer seg, skaper de grobunn for hat og terrorisme.

Altså, alt er Israels feil, hadde de latt seg utslette hadde jo problemet vært borte?

 

Nei, jeg satte spørsmålstegn på måten de forsvarte seg på. Setter man opp en forsvarsmur, setter man den opp på sin egen jord. Setter de den opp på okkupert jord, sier det seg selv at dette bare øker misnøyen hos de okkuperte.

 

Både andre verdenskrig, koreakrigen og vitenamkrigen har vist at bruk av terrortaktikker øker motstanden, den reduserer den ikke. Isreals bruk av terrortaktikker mot Palistina er en selvmotsigelse og viser mangel på kunnskap (t.o.m. USA har gått bort fra slike taktikker).

 

I tillegg er det ikke rart at Palestinia bedriver terror, de kjemper en krig mot en moderne stat. De har ingen andre våpen enn terror. Hva skal de gjøre? Legge seg ned å dø under Isreals okkupasjon?

 

Hmm, så palestinerne bedriver terror pga muren?

Ikke pga at de skal utslette Israel, og ikke anerkjenner Israel som stat?

Interesting...

 

Hadde palestinerne kastet den krigerske koranen på søppeldynga der den hører hjemme, hadde de kunnet tre inn i den moderne tidsalder de også.

Det er ikke Israel el Vestens feil at de lever i stienalderen, men deres egen.

Lenke til kommentar
Nei, de må annerkjenne Israel og slutte å spy Qassam raketter over Sør-Israel. Palestina har tapt krigen for lenge siden og de bare forlenger den ytterligere og skader seg selv som de holder på.

 

Jeg er glad du ikke styrte norsk motstandsbevegelse under andre verdenskrig.

 

Hvis Israel går tilbake til FN-grensene, tror du alt ordner seg da? Hvorfor gjorde ikke det da i 1948?

 

Å trekke seg tilbake til FN-grensene er en start. En okkupasjonsmakt får i alle fall ikke sympati fra meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...