Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)


Anbefalte innlegg

Israel har opprettet sikkerhetssoner mot de palestinske terroristenes raketter, for å skåne sine innbyggere.

Imotsetning til palestinerne som benytter sine innbyggere som menneskelig skjold og "kanonføde" i håp om internasjonal sympati pga deres store tap.

 

 

Veel, om jeg ble tvunget til å leve i ett lite skap pga at jeg hadde angrepet beboerne i leilighetene rundt meg fordi jeg ønsket drepe de å overta deres leiligheter er det jo min egen feil. Men jeg burde da mures inne, ikke bare plasseres i ett kott der terroren kan fortsette ifra.

 

Men du har en helt korrekt betegnelse på hva jeg hadde vært om jeg ikke hadde gitt meg; Terrorist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Israel har opprettet sikkerhetssoner mot de palestinske terroristenes raketter, for å skåne sine innbyggere.

Imotsetning til palestinerne som benytter sine innbyggere som menneskelig skjold og "kanonføde" i håp om internasjonal sympati pga deres store tap.

Mener du seriøst at palestinerne også burde ta av landet som israelerne nå oppfatter som sitt og opprette sikkerhetssoner der etter at de sletter israelske bygg med jorden? Eller er dette igjen logikk som kun gjelder for jødene?

 

Veel, om jeg ble tvunget til å leve i ett lite skap pga at jeg hadde angrepet beboerne i leilighetene rundt meg fordi jeg ønsket drepe de å overta deres leiligheter er det jo min egen feil. Men jeg burde da mures inne, ikke bare plasseres i ett kott der terroren kan fortsette ifra.

Hvilke land utenom Palestina mener du palestinerne har angrepet? Jeg kan ikke se at de har angrepet andre områder enn de som okkuperers av jøder har stjålet deres land og eiendom.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Mener du seriøst at palestinerne også burde ta av landet som israelerne nå oppfatter som sitt og opprette sikkerhetssoner der etter at de sletter israelske bygg med jorden? Eller er dette igjen logikk som kun gjelder for jødene?

 

For det første; hvorfor skal terroristene opprette sikkerhetssoner?

Det er jo de som angriper.....

 

Israel har opprettet sikkerhetssonene pga de krigerske terroristene palestinerne.

 

Hvis palestinerne ikke hadde angrepet Israel hadde det ikke skjedd.

 

 

Hvilke land utenom Palestina mener du palestinerne har angrepet? Jeg kan ikke se at de har angrepet andre områder enn de som okkuperers av jøder har stjålet deres land og eiendom.

 

Nåh, de angriper nå Israel.

 

Jødene stjålet deres eiendom?

Vi er der jah...

 

Hvem var der først? Jødene var der 2000-3000 år før de såkalte palestinerne, som er ett nyoppfunnet folkeslag.

 

 

 

 

Tjaa. Israel har vel like liten (eller stor) rett til å eksistere som USA. Begge land er "ferskiser" uansett :)

 

palestinerne da?

 

Gaaaamelt folkeslag?

 

Gammel og tradisjonsrik nasjon?? :whistle:

Lenke til kommentar
Nåh, de angriper nå Israel.

 

Jødene stjålet deres eiendom?

Vi er der jah...

 

Hvem var der først? Jødene var der 2000-3000 år før de såkalte palestinerne, som er ett nyoppfunnet folkeslag.

 

Israelerne har okkupert og stjålet/ødelagt palestinske eiendommer og landområder. Det nytter ikke å bortforklare.

 

 

Kanskje vi hadde full rett til å kolonisere Afrika? Vi alle utvandret jo derfra for en god del år siden.

Forøvrig burde vel kanaanitene få landet etter slik "hvem var der egentlig for flere tusen år siden" logikk.

Blir vel noen lebanesere visstnok.

 

"Genetic research using Y-chromosome haploid analysis has identified a Phoenician genetic marker (a so-to-speak "Canaanite gene") among modern Lebanese populations, including among Maronite Christians and Shiite Muslims, especially near the coast.[40] Initial findings show that the modern Lebanese gene pools comprise indigenous

Canaanites."

Lenke til kommentar
"Genetic research using Y-chromosome haploid analysis has identified a Phoenician genetic marker (a so-to-speak "Canaanite gene") among modern Lebanese populations, including among Maronite Christians and Shiite Muslims, especially near the coast.[40] Initial findings show that the modern Lebanese gene pools comprise indigenous

Canaanites."

Så må vi ta "tvangs utvandringen" med i bildet.

Enkelte jøder er så "genetisk utvannet" at de ser ut som meg eller deg.

Men dette betyr ikke at de ikke krav på deres "forfedreland"

Lenke til kommentar
"Genetic research using Y-chromosome haploid analysis has identified a Phoenician genetic marker (a so-to-speak "Canaanite gene") among modern Lebanese populations, including among Maronite Christians and Shiite Muslims, especially near the coast.[40] Initial findings show that the modern Lebanese gene pools comprise indigenous

Canaanites."

Så må vi ta "tvangs utvandringen" med i bildet.

Enkelte jøder er så "genetisk utvannet" at de ser ut som meg eller deg.

Men dette betyr ikke at de ikke krav på deres "forfedreland"

 

Det er nettopp det poenget betyr. De har ikke noe krav på noe historisk område der nede. Heller ikke dagens lebanesere skal få lov til å få hele området fordi de kanskje stammer fra noen som var der før jødene (jødene fikk jo tross alt ordre fra above til å jage de vekk og skape landet sitt). Hvor lenge tror du enkelte av palestinerne og jødene som bor der idag har bodd der? Det blir de som har rett på områdene de bor i. Og nå har israelerne fått sitt eget land, med basis på de som bodde der fra før, de som flyttet inn og kjøpte opp masse områder. Og da blir det for de å holde seg til grensene de er gitt. At de har noe oldhistorisk krav på området blir ett svakt argument. Man må ta utgangspunkt i demografien som har eksistert der i nyere tid.

 

Det var forøvrig noe av det som var involvert i det arabiske opprøret. Da de krevde at det skulle være valg og opprettelse av stat basert på den daværende demografien. Før det immigrerte flere jøder.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
For det første; hvorfor skal terroristene opprette sikkerhetssoner?

Det er jo de som angriper.....

 

Israel har opprettet sikkerhetssonene pga de krigerske terroristene palestinerne.

Du kan ikke kverulere deg bort fra at:

-Jødene angrep først

-Jødene startet med terrorisme først

-om man skal måle "krigerskhet" i antall drepte så er jødene langt langt mer krigerske enn palestinerne.

Hvis palestinerne ikke hadde angrepet Israel hadde det ikke skjedd.

Selvsagt er det legitimt å forsvare seg mot de som stjeler gård og grunn fra deg. Ville ikke du gjort det samme?

Hvem var der først? Jødene var der 2000-3000 år før de såkalte palestinerne, som er ett nyoppfunnet folkeslag.

Så om jøder flytter fra andre verdensdeler til Palestina og stjeler gård og grunn fra palestinere som har vært der i flere generasjoner så var det i din forestillingsverden jødene som var der først?

Lenke til kommentar
Den kollektive avstraffelsen begynte lenge før staten Israel ble opprettet :)

Det var svar på angrep fra araberne. Og det som skjedde før staten Israel ble opprettet er i denne sammenheng irrelevant.

 

Du burde da kunne innrømme at israelerne har vært brutale, de har slått uproposjonalt tilbake og de har rettet angrep mot sivile.

Ikke staten Israel, nei.

 

Det begynte før Israels dannelse og fortsatte fram til nærmere 1950

Du roter fælt. De 700K flyktet etter at Israel ble dannet på grunn av krigen som følge av at flere araberland angrep Israel.

Lenke til kommentar
Hvilke land utenom Palestina mener du palestinerne har angrepet?

Først prøvde de å ta over Jordan, og da de ble jaget ut derfra slo de seg ned i Libanon, der de kriget mot libanesiske myndigheter helt til de kom til en fredsavtale som gikk ut på at palestinerne anerkjente Libanon som selvstendig stat mot at de fikk områder i sør der de fikk være i fred for å kunne angripe Israel. Opptakten til Libanon-krigen, altså.

 

Det holder lenge å gi tilbake alt land og eiendom Israel har stjålet.

De okkuperte områdene er militærstrategisk viktige. Du gir ikke fienden din en enorm fordel ved å bare gi dem områder som er spesielt egnet til å angripe deg fra.

 

Om noen hadde invadert leiligheten din og tvunget deg til å leve i et lite skap hadde du valgt å leve i fred med vedkommende eller hadde du også blitt terrorist?

Nå var det ingens leilighet som ble invadert. Det som skjedde var at du og kameratene dine leide hybler i et kollektiv, og så lot eieren en med en annen rase slå seg ned i en av hyblene, og dere ble rasende, for slike svin kan man jo ikke tillate å bo der.

 

Du kan ikke kverulere deg bort fra at:

-Jødene angrep først

Feil. Araberne angrep først.

 

-Jødene startet med terrorisme først

Feil igjen. Jødenes terror utviklet seg fra grupper som ble opprettet for å forsvare jøder mot arabisk aggressjon og terror.

 

-om man skal måle "krigerskhet" i antall drepte så er jødene langt langt mer krigerske enn palestinerne.

Dette er ikke et gyldig mål på "krigerskhet". Du må måle hvem som er aggressive - hvem som er den angripende parten. Det er palestinerne. Israel bare forsvarer seg.

 

Selvsagt er det legitimt å forsvare seg mot de som stjeler gård og grunn fra deg.

Nå startet angrepene fra palestinerne før Israel okkuperte militærstrategisk viktige områder, så her roter du fælt.

 

Så om jøder flytter fra andre verdensdeler til Palestina og stjeler gård og grunn fra palestinere som har vært der i flere generasjoner så var det i din forestillingsverden jødene som var der først?

Jødene stjal ikke gård og grunn fra palestinerne.

Lenke til kommentar
Først prøvde de å ta over Jordan, og da de ble jaget ut derfra slo de seg ned i Libanon, der de kriget mot libanesiske myndigheter helt til de kom til en fredsavtale som gikk ut på at palestinerne anerkjente Libanon som selvstendig stat mot at de fikk områder i sør der de fikk være i fred for å kunne angripe Israel. Opptakten til Libanon-krigen, altså.

De flyktet til andre land først etter at Israel hadde forvist dem fra gård og grunn.

De okkuperte områdene er militærstrategisk viktige. Du gir ikke fienden din en enorm fordel ved å bare gi dem områder som er spesielt egnet til å angripe deg fra.

Finnes det ikke områder i Norge som også er militærstrategisk viktige for noen som okkuperer Norge? Vil du også forsvare at de som invaderer Norge skal få beholde dette eller er det igjen en logikk som kun gjelder for jøder?

Nå var det ingens leilighet som ble invadert. Det som skjedde var at du og kameratene dine leide hybler i et kollektiv, og så lot eieren en med en annen rase slå seg ned i en av hyblene, og dere ble rasende, for slike svin kan man jo ikke tillate å bo der.

"Eieren" var en koloniherre men ingen legitime krav til området, det var palestinere som bodde der. Mot viljen til de som bodde på området ga de bort en del av det til jødene og så invaderete raskt jødene resten av området og fordrev også de som bodde der.

Feil. Araberne angrep først.

Så du anser ikke å stjele går og grunn som et angrep, men å prøve å ta tilbake din egen eiendom, det er altså et angrep i din verden? Er dette en logikk som du mener skulle gjelde for andre enn jødene eller er det igjen en spesiallogikk som ikke kan brukes andre steder?

Feil igjen. Jødenes terror utviklet seg fra grupper som ble opprettet for å forsvare jøder mot arabisk aggressjon og terror.

Akkruat som tyskernes terror under andre verdenskrig utviklet seg som svar på motstanden de møtte i områdene de invaderte? Sorry jeg glemte det, din logikk gjelder kun for jødene.

-om man skal måle "krigerskhet" i antall drepte så er jødene langt langt mer krigerske enn palestinerne.
Dette er ikke et gyldig mål på "krigerskhet". Du må måle hvem som er aggressive - hvem som er den angripende parten. Det er palestinerne. Israel bare forsvarer seg.

Skal vi se, de som stjeler gård og grunn er "forsvarere" og de som prøver å ta tilbake det de har blitt frastjålet er "angripere"? Igjen logikk som kun kan brukes om jøder og ingen andre steder?

Selvsagt er det legitimt å forsvare seg mot de som stjeler gård og grunn fra deg.

Nå startet angrepene fra palestinerne før Israel okkuperte militærstrategisk viktige områder, så her roter du fælt.

Så alt de først stjal var ikke "militærstrategisk viktige områder" så det burde kunne stjeles uten at noen reagerte? Har vi mange slike områder i Norge som også kan okkuperes og folk fordrives uten at det er "militærstrategisk viktige områder" og uten at det burde skape motstand fra de som blir fordrevet? Oups, jeg glemte det, dette er jo logikk som kun gjelder for jøder.

Jødene stjal ikke gård og grunn fra palestinerne.

Den var ny, palestinerne flyttet altså frivillig fra gård og grunn og rett inn i flyktningeleire?

 

Det som er utrolig er at jøder går helt av skaftet når andre prøver å endre historien og si at holocaust ikke hendte, og så driver de selv med massiv historieforfalskning i Palestina og putter palestinere i konsentrasjonsleire der.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Den kollektive avstraffelsen begynte lenge før staten Israel ble opprettet :)

Det var svar på angrep fra araberne. Og det som skjedde før staten Israel ble opprettet er i denne sammenheng irrelevant.

 

Irrelevant? Hahahaha, herregud. Det er helt relevant. Det er faktisk downright avgjørende. "Det var svar", nei, det var faktisk hevn. Uproporsjonale angrep, terrorisme og angrep på sivile. Du kommer ikke unna det faktumet. At staten ble opprettet gjennom disse virkemidlene. De gikk jo til og med til angrep på britene i ett forsøk på å få opprettet staten sin. Ett av de mer blodige eksemplene:

 

"The King David Hotel bombing (July 22, 1946) was a bomb attack against the British Mandate government of Palestine and its armed forces by members of the Irgun, a militant Zionist organization, which was led at the time by Menachem Begin, a future Prime Minister of Israel."

 

28 British, 41 Arab, 17 Jewish, and 5 others. Around 45 people were injured. Some of the deaths and injuries occurred in the road outside the hotel and in adjacent buildings.

 

The attack on the hotel was the deadliest attack against the British in the history of the Mandate and is often credited as being a major factor in the British decision to relinquish the Mandate.

 

"In July 2006, Israelis including former Prime Minister Benjamin Netanyahu and former members of Irgun attended a 60th anniversary celebration of the bombing, which was organized by the Menachem Begin Centre."

Du burde da kunne innrømme at israelerne har vært brutale, de har slått uproposjonalt tilbake og de har rettet angrep mot sivile.

Ikke staten Israel, nei.

 

Ikke staten Israel? Statistikk og ekspansjonen sier sitt. Men hva med Irgun og Lehi? Er det virkemidler du aksepterer? Staten Israel hedret de og handlingene deres. Eller er det slik at jødene i området som prøvde å danne staten Israel og klarte det har ingenting med staten Israel å gjøre?

 

Det begynte før Israels dannelse og fortsatte fram til nærmere 1950

Du roter fælt. De 700K flyktet etter at Israel ble dannet på grunn av krigen som følge av at flere araberland angrep Israel.

 

Nå prøver du bare å ro deg unna. Jeg har gitt deg tidsrommet. Prøver du på en eller annen måte å påstå at det er feil at den palestinske forvisningen startet i 1947? I januar 1948 ble det jo langt planer om nettopp det som kom til å bli den størstedelen av forvisning. Du har rett i at post-Israels opprettelse så forsvant majoriteten. Men når denne taktikken allerede hadde blitt tatt i bruk lenge før "araberlandene angrep" så er ikke det ett valid argument.

 

"During the 'long seminar', a meeting of Ben-Gurion with his chief advisors in January 1948, the departure point was that it was desirable to 'transfer' as many Arabs as possible out of Jewish territory, and the discussion focussed mainly on the implementation[28]. The experiences in a number of attacks in February 1948, notably those on Qisarya and Sa'sa', were used in the development of a plan, detailing how enemy population centers should be handled[29]. According to Pappé plan Dalet was the master plan for the expulsion of the Palestinians"

 

 

Du kan jo bare prøve å fortsette å overbevise deg om det. Men at "araberlandene gikk til angrep" gir ikke Israel rett til å begå massakrer på sivile (Deir Yassin), tømme hele landsbyer, jevne husene med jorden/sende inn egne sivile for å ta over husene eller generellt bare føre krig i stor grad mot sivile slik at de etter planen kunne bli kvitt så mange arabere som mulig. Som til slutt endte på rundt 700 000.

 

Det henger vel noe sammen med arabiske opprøret tidligere da de ønsket opprettelse og valg basert på den daværende demografien, da de hadde fordel av å være i majoritet.

Lenke til kommentar
De flyktet til andre land først etter at Israel hadde forvist dem fra gård og grunn.

De som ble jaget var de som falt Israel i ryggen. De andre stakk av for egen regning.

 

Finnes det ikke områder i Norge som også er militærstrategisk viktige for noen som okkuperer Norge?

Hvis Norge hadde angrepet et annet land og tvunget det andre landet til å forsvare seg, helt sikkert.

 

"Eieren" var en koloniherre men ingen legitime krav til området

Tull. De tok det fair and square fra osmanerne. Og bestemte seg så for å gi området selvråderett.

 

Mot viljen til de som bodde på området ga de bort en del av det til jødene

Nei, det var jøder som bodde i området. Jødene var i flertall i de områdene Israel ble lagt til.

 

og så invaderete raskt jødene resten av området og fordrev også de som bodde der.

Fordi de som bodde der gikk til angrep på Israel og tvang dem til å forsvare seg.

 

Så du anser ikke å stjele går og grunn som et angrep

Israel ble grunnlagt helt lovlig i områder med jødisk flertall. Angrepet kom uten at gård og grunn ble stjålet.

 

Akkruat som tyskernes terror under andre verdenskrig utviklet seg som svar på motstanden de møtte i områdene de invaderte?

Nå snakker vi da om konfliktene før Israel ble dannet.

 

Sorry jeg glemte det, din logikk gjelder kun for jødene.

Nei, jeg har nettopp påvist at det jeg sier gjelder globalt.

 

Den var ny, palestinerne flyttet altså frivillig fra gård og grunn og rett inn i flyktningeleire?

Nå snakker vi altså om tiden før Israel ble dannet, og da slo jødene seg ned der helt lovlig. De kjøpte land f.eks.

 

Det som er utrolig er at jøder går helt av skaftet når andre prøver å endre historien og si at holocaust ikke hendte, og så driver de selv med massiv historieforfalskning i Palestina og putter palestinere i konsentrasjonsleire der.

Hvilke konsentrasjonsleire?

Lenke til kommentar
"Det var svar", nei, det var faktisk hevn.

Hva, nøyaktig, var hevn? Mener du at absolutt alt jødene gjorde var hevn? Prøv å være litt mer konkret, lille ven.

 

De gikk jo til og med til angrep på britene i ett forsøk på å få opprettet staten sin.

Det samme gjorde araberne, så ditt forsøk på å frikjenne dem strander nok en gang.

 

Ikke staten Israel? Statistikk og ekspansjonen sier sitt.

Ja, det sier at araberne angrep Israel, og at Israel siden den gang har vært tvunget til å forsvare seg mot terrorister som lar det regne raketter ned over israelske sivile samtidig som de ofrer så mange de klarer av sine egne sivile for å skape "martyrer".

 

Prøver du på en eller annen måte å påstå at det er feil at den palestinske forvisningen startet i 1947?

URL?

 

Men at "araberlandene gikk til angrep" gir ikke Israel rett til å begå massakrer på sivile (Deir Yassin)

Deir Yassin skjedde før Israel ble grunnlagt.

Lenke til kommentar
De som ble jaget var de som falt Israel i ryggen. De andre stakk av for egen regning.

Falle i ryggen=Ikke godta at alt blir stjålet fra deg. Regner med at du ikke faller en innbruddstyv i ryggen, men lar ham få alt han ønsker.... sorry, glemte at det igjen var spesiallogikk som kun gjelder jøder.

Hvilke konsentrasjonsleire?
Når du stuer sammen mange mot sin vilje på et meget begrenset område, bygger høye murer rundt, setter fangevoktere til å passe på dem, har strenge regler for hva de får lov å gjøre der, ødelegger alle forsøk på organisere seg internet, stoppe forsøk utenfra på å hjelpe de som bor der og driver vilkårlig drap og tortur av fangene som er stuet sammen der uten noen form for lov eller dom så kaller jeg det konsentrasjonsleir. Gaza er et eksempel på en israelsk konsentrasjonsleir. Endret av robertaas
Lenke til kommentar
De som ble jaget var de som falt Israel i ryggen. De andre stakk av for egen regning.

Falle i ryggen=Ikke godta at alt blir stjålet fra deg.

Feil. Ingenting ble stjålet. Israel ble grunnlagt, helt lovlig, i områder med jødisk flertall.

 

Hvilke konsentrasjonsleire?

Når du stuer sammen mange mot sin vilje på et meget begrenset område, bygger høye murer rundt, setter fangevoktere til å passe på dem, har strenge regler for hva de får lov å gjøre der, ødelegger alle forsøk på organisere seg internet, stoppe forsøk utenfra på å hjelpe de som bor der og driver vilkårlig drap og tortur av fangene som er stuet sammen der uten noen form for lov eller dom så kaller jeg det konsentrasjonsleir. Gaza er et eksempel på en israelsk konsentrasjonsleir.

Dette er ikke en konsentrasjonsleir. Det blir som å si at tyskerne ble holdt i konsentrasjonsleir av de allierte.

Lenke til kommentar
Dette er ikke en konsentrasjonsleir. Det blir som å si at tyskerne ble holdt i konsentrasjonsleir av de allierte.

Stuet de allierte tyskerne sammen på en brøkdel av det området tyskerne hadde hatt i flere generasjoner? Bygde de allierte murer rundt tyskerne? Drev de allierte med vilkårlig drap og tortur av tyskere uten lov og dom? Kontrollerte de allierte all handel og kommunikasjon tyskerne hadde med andre land?

Lenke til kommentar
"Det var svar", nei, det var faktisk hevn.

Hva, nøyaktig, var hevn? Mener du at absolutt alt jødene gjorde var hevn? Prøv å være litt mer konkret, lille ven.

 

:)

 

Når jødene systematisk gikk til angrep på sivile, mye hardere enn det de eventuellt svarte på. Så var det rene hevnaksjoner og de ville gjøre så mye skade som mulig. Det var ikke snakk om noe forsvar.

 

De gikk jo til og med til angrep på britene i ett forsøk på å få opprettet staten sin.

Det samme gjorde araberne, så ditt forsøk på å frikjenne dem strander nok en gang.

 

Prøver ikke å frikjenne araberne. Jeg bare viser til det Israel gjorde, og det Israel har hedret og faktisk hyllet og minnet. Når man begynner å holde minnestunder for terroraksjoner som dreper nærmere 100 mennesker, så tar man ikke mye avstand fra slikt. Hvorfor tror du da palestinerne bruker de virkemidlene de gjør idag?

 

 

URL?

http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_exodus

 

"By May 1, 1948, two weeks before the Israeli Declaration of Independence, nearly 175,000 Palestinians had fled.[37]"

 

 

Deir Yassin skjedde før Israel ble grunnlagt.

 

Og da skal de være frikjent for det? Da er det i orden?

Lenke til kommentar
Dette er ikke en konsentrasjonsleir. Det blir som å si at tyskerne ble holdt i konsentrasjonsleir av de allierte.

Stuet de allierte tyskerne sammen på en brøkdel av det området tyskerne hadde hatt i flere generasjoner?

Ja, de "stuet dem sammen" og det var streng sikkerhet.

 

Bygde de allierte murer rundt tyskerne?

De gjorde det som var nødvendig for å ha kontroll på situasjonen.

 

Drev de allierte med vilkårlig drap og tortur av tyskere uten lov og dom?

Ja, mange tyskere ble drept. Det kalles "krig".

 

Kontrollerte de allierte all handel og kommunikasjon tyskerne hadde med andre land?

Det ville være tåpelig å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Når jødene systematisk gikk til angrep på sivile, mye hardere enn det de eventuellt svarte på.

Disse "angrepene på sivile" var svar på arabiske angrep på sivile.

 

Jeg bare viser til det Israel gjorde, og det Israel har hedret og faktisk hyllet og minnet.

Ja, de forsvarte jo tross alt jøder mot aggressive arabere.

 

Når man begynner å holde minnestunder for terroraksjoner som dreper nærmere 100 mennesker, så tar man ikke mye avstand fra slikt.

Eventuelt er det minnestunder for at man klarte å beskytte jødene mot utslettelse.

 

Hvorfor tror du da palestinerne bruker de virkemidlene de gjør idag?

Fordi de er religiøse fundamentalister og rasister.

 

"By May 1, 1948, two weeks before the Israeli Declaration of Independence, nearly 175,000 Palestinians had fled.[37]"

Men: "According to historian Benny Morris, the period was marked by Arab initiatives and Jewish reprisals[4]."

 

Og: "there was no official Yishuv policy favoring expulsion and Jewish leaders anticipated that the new Jewish state would have a sizable Arab minority. The Haganah was instructed to avoid spreading the conflagration by indiscriminate attacks and to avoid provoking British intervention"

 

Og: "only 'an extremely small, almost insignificant number of the refugees during this early period left because of Haganah or IZL or LHI expulsion orders or forceful "advice" to that effect"

 

Og: "the exodus of the Palestinian Arabs resulted from panic created by fighting in their communities, by rumours concerning real or alleged acts of terrorism, or expulsion."

 

Deir Yassin skjedde før Israel ble grunnlagt.

Og da skal de være frikjent for det? Da er det i orden?

Du påstod at Israel begikk denne massakren, men Israel eksisterte ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...