Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)


Anbefalte innlegg

Si meg, har det ikke blitt nevnt at "terroristene" som du kaller dem har sagt seg villige til å snakke med Israel?!

Samtidig som de lar rakettene regne ned over Israel?

 

Hvorfor kan ikke Israel gi fra seg området de okkuperer, så kan vi ta diskusjonen der i fra.

Fordi da gir Israel fra seg militærstragegisk viktige områder, og viser tegn til svakhet, noe som vil gi de som ønsker å utslette landet blod på tann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si meg, har det ikke blitt nevnt at "terroristene" som du kaller dem har sagt seg villige til å snakke med Israel?!

Samtidig som de lar rakettene regne ned over Israel?

 

Ja? Du vet at man inngår forhandlinger for å kunne komme fram til en løsning begge parter kan være enige om, slik at man kan stoppe. Og man kan ikke forvente at det stopper før man har en konkret løsning.

 

Hvorfor kan ikke Israel gi fra seg området de okkuperer, så kan vi ta diskusjonen der i fra.

Fordi da gir Israel fra seg militærstragegisk viktige områder, og viser tegn til svakhet, noe som vil gi de som ønsker å utslette landet blod på tann.

 

Man slipper de tilbake på til huset sitt, slik at de har nå god mulighet til å innta fortet? Med spisepinnene sine?

Hamas HAR FORTSATT IKKE KAPASITETEN til å utrydde Israel, eller i det hele tatt påføre den skaden som kan i det hele tatt være katastrofal for Israel, selv ikke med de militærstrategiske områdene som de bygger hus på.

Lenke til kommentar
Og disse 13 er nesten utryddelse av Israel?

Hva babler du om?

 

Palestinerne har ikke noe annet valg i sin geriljakrigføring enn å skyte opp fra sivile områder. Ellers ville de blitt slaktet.

Her forsvarer du altså terroristenes angrep på sivile israelere samtidig som du frikjenner dem for egne sivile tap? Du mener at Israel skal gi terroristene fordeler så det blir enklere for dem å angripe israelske sivile?!

 

Skaden palestinerne utgjør er langt mindre enn at Israel kan på noen måte føle seg truet i det hele tatt. Flere folk dør av tobakksrelaterte skader enn av palestinske raketter.

Nei, Israel er definitivt truet. At skaden er mindre kommer av at Israel aktivt forsvarer seg.

 

Fiender som ikke har kapasiteten til å utrydde de.

Hvis de får sjansen, jo. For eksempel hvis Israel slutter å forsvare seg for å gi terroristene bedre mulighet til å angripe uten å bli drept selv.

 

Du sa at det var en trussel mot Israels eksistens.

Nei, jeg svarte på ditt spørsmål om hvordan Israel var truet.

 

Det er tomme ord å foreslå dialog og våpenhvile?

Når det kommer fra noen som lar raketter regne ned over israelske sivile og har som mål å utslette Israel? Ja.

 

Det er på tide å begynne å tenke litt fremover i tid.

Og da er det palestinerne som sitter på løsningen. De kan slutte å angripe når som helst, og Israel vil ikke ha noen grunn til å forsvare seg med makt lenger.

 

Israel må trekke seg tilbake og Hamas må tøyle de militante når Israel har gjort det.

Det er latterlig å mene at Israel skal gi fienden militære fordeler!

 

Hamas HAR FORTSATT IKKE KAPASITETEN til å utrydde Israel

Men de har kapasiteten til å slakte ned israelske sivile.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Ja, jeg klager på Israel for høye dødstall, fordi de er årsaken til at det ikke er fremgang i fredsforhandlinger. Forsvarer deres rett til å bruke boligområder? Jeg forsvarer ingenting, jeg bare sier at slik ER DET. Og når Israel slår ned hardt i området. Så dør mye mennesker, og hadde de jobbet med fred istedenfor å bygge ut på okkupert område, så hadde det kanskje ikke vært behov for nettopp det.

 

Ingen nasjoner hadde latt en fremmed makt spy ut tusenvis av raketter mot landet sitt uten å retaliere mot dem. Hvis det er slik Hamas vil føre krigen sin så får dem faktisk ta konsekvensene. Se på Sør-Amerika hvor det nå er diplomatisk krise mellom Ecuador, Columbia og Venezuela etter Columbia gikk inn i Ecuador og drepte FARC generalen.

 

Fredet område? Hva får deg til å påstå at jeg mener det?. Men når man får så mye collateral damage som Israel sørger for. Så burde de tenke seg om ett par ganger før de slår til. Selv om det skjeiner inn raketter som som oftest ikke skader noen.

 

Taktikken dems er selvfølgelig å skyte fra boligområder for å skaffe seg uskyldige martyrer og sympati fra deg. Er det noen man burde kritisere så er det Hamas, ikke Israel. Virker ikke om du forstår deg så veldig på krig om du synes palestinerne bare skal få lov til å skyte et par raketter mot israelske byer uten at dem får reagere.

 

Nei, man kunne ikke brukt samme sammenligning. Men vil du at det var Vietcong sin feil at USA bombet steder i småbiter, at det finnes mange mennesker med alvorlige mutasjoner som resultat av stoffene de brukte. At napalm ble kastet over sivile fordi det kunne være fiender der? Eller var det en nødvendighet fra VC sin side ettersom de møtte en såpass overmakt som USA?

 

Sier som deg, kan ikke bruke samme sammenligning.

Lenke til kommentar
Hva babler du om?

 

Disse 13 sivile som ble drept ifjor. Det er kapasiteten Hamas har til å utslette Israel?

 

Her forsvarer du altså terroristenes angrep på sivile israelere samtidig som du frikjenner dem for egne sivile tap? Du mener at Israel skal gi terroristene fordeler så det blir enklere for dem å angripe israelske sivile?!

 

Jeg forklarer hvorfor de angriper der de angriper fra, jeg har også forklart hvorfor sivile blir målene deres. Og jeg mener at Israel gjør altfor mye skade i forhold til terroristene. Og hvis de faktisk ville hatt noe framgang. Så er det bare å inngå dialog.

 

 

Nei, Israel er definitivt truet. At skaden er mindre kommer av at Israel aktivt forsvarer seg.

 

Israel er ikke på noen måte truet, de er overlegen i regionen, og det er ingenting som kan true Israels eksistens per idag.

 

 

Hvis de får sjansen, jo. For eksempel hvis Israel slutter å forsvare seg for å gi terroristene bedre mulighet til å angripe uten å bli drept selv.

 

Og hvis Israel trekker seg tilbake og inngår våpenhvilen. Så må hamas tøyle de militante. KLARER DE IKKE DET, slik at Israel må svare. Så står man i en situasjon der Israel kan med rette ta tilbake de allerede okkuperte områdene, og da går det på bekostning av Hamas. Ikke Israel.

 

 

Nei, jeg svarte på ditt spørsmål om hvordan Israel var truet.

 

Og det var HAMAS, med sine 13 drap i året?

 

 

Når det kommer fra noen som lar raketter regne ned over israelske sivile og har som mål å utslette Israel? Ja.

 

Det er jo som du sier krig, så rakettene slutter ikke å regne ned før man har kommer fram til en løsning som er akseptabel for begge parter. Og FN-grensene ER ETT ALTERNATIV for Hamas.

 

 

Og da er det palestinerne som sitter på løsningen. De kan slutte å angripe når som helst, og Israel vil ikke ha noen grunn til å forsvare seg med makt lenger.

 

Eventuellt så kan okkupasjonsmakten gå i dialog med de de undertrykker og komme fram til en løsning slik som de undertrykte ønsker.

 

 

Det er latterlig å mene at Israel skal gi fienden militære fordeler!

 

Fienden HAR IKKE MILITÆRE som i det hele tatt kan gi de noen fordel som kan true Israel.

 

 

Men de har kapasiteten til å slakte ned israelske sivile.

 

Og det har de mens de fortsatt er okkupert også. Eneste forskjellen er at å gi opp områdene og inngå våpenhvile kan føre til at ingen israelske sivile trenger å få raketter haglende ned over de. Og man kan få noe tilnærmet fred der.

Lenke til kommentar
Ingen nasjoner hadde latt en fremmed makt spy ut tusenvis av raketter mot landet sitt uten å retaliere mot dem. Hvis det er slik Hamas vil føre krigen sin så får dem faktisk ta konsekvensene. Se på Sør-Amerika hvor det nå er diplomatisk krise mellom Ecuador, Columbia og Venezuela etter Columbia gikk inn i Ecuador og drepte FARC generalen.

 

Nå har det seg slik at Israel okkuperer mesteparten av landområdene til palestinerne og Hamas kjemper mot en okkupant. Så ikke helt sammenlignbart nei. Hamas fører krigen på den eneste måten de kan. Inspirert av israelerne.

 

Taktikken dems er selvfølgelig å skyte fra boligområder for å skaffe seg uskyldige martyrer og sympati fra deg. Er det noen man burde kritisere så er det Hamas, ikke Israel. Virker ikke om du forstår deg så veldig på krig om du synes palestinerne bare skal få lov til å skyte et par raketter mot israelske byer uten at dem får reagere.

 

De får relativt lite sympati fra meg, det er kynisk som pokker. Men i krig og okkupasjon så blir det nødvendig. Virker ikke helt som du forstår hvor dypt konflikten der nede ligger og det faktum at Israel allede okkuperer palestinsk territorium, bygger ut bygninger og flytter sine sivile ut på okkupert land? Og det faktum at Hamas bruker de samme virkemidlene som Israel har brukt.

 

Sier som deg, kan ikke bruke samme sammenligning.

 

La meg se. Din sammenligning var at japanere som tok kamikazeangrep og ofret seg skulle være amerikanernes skyld? Det er det selvfølgelig ikke amerikanernes feil at japarnene brukte kamikaze som siste løsning i en slik krig. Der var det aldri noe okkupasjon av den typen, det var heller ikke en ytterst nødvendighet, det gikk på ære og mentaliteten deres.

 

Men derimot har vi Vietnam der du har en militær overmakt og geriljakrigføring blant sivile, der det er det eneste alternativet de har som fungerer. Der amerikanerne brukte overkillmidler. Var det VC sin "feil" at vietnamesiske sivile ble bombet av en overmakt som gikk inn i landet deres?

 

Situasjonen er mye mer sammenlignbar.

Lenke til kommentar
Jeg har lest posten, og det er vel åpenbart at Israel må gi fra seg de okkuperte landområdene.

 

Ifølge palestinerne og hamas er jo hele Israel okkuperte områder.

 

Ifølge Hamas så er de jo faktisk villige til å inngå dialog og våpenhvile basert på FN-grensene. Hvor mange ganger må jeg gjenta det før det synker inn? Det er klart at de kommer aldri til å bli kvitt Israel og da vil de ha det de kan få. Med andre ord, det de har rett på.

Lenke til kommentar
Var det VC sin "feil" at vietnamesiske sivile ble bombet av en overmakt som gikk inn i landet deres?

 

Situasjonen er mye mer sammenlignbar.

 

Overhodet ikke, Israel har ikke invadert palestinerne, men derimot opprettet en forsvarslinje mot terroristene som forsøker invadere og utslette Israel.

 

Men om du mener Israel ikke har krav til staten Israels landområder, kan du nok bruke denne sammenligningen.

 

Jeg har lest posten, og det er vel åpenbart at Israel må gi fra seg de okkuperte landområdene.

 

Ifølge palestinerne og hamas er jo hele Israel okkuperte områder.

 

Ifølge Hamas så er de jo faktisk villige til å inngå dialog og våpenhvile basert på FN-grensene. Hvor mange ganger må jeg gjenta det før det synker inn? Det er klart at de kommer aldri til å bli kvitt Israel og da vil de ha det de kan få. Med andre ord, det de har rett på.

 

Det synker ikke inn pga det ikke er troverdig.

 

Stopp angrepen på Israel, si klart ifra om at angrepene permanent stopper om Israel trekker seg tilbake.

 

Men palestinerne ønsker ikke fred, de ønsker utslette Israel.

Lenke til kommentar
Var det VC sin "feil" at vietnamesiske sivile ble bombet av en overmakt som gikk inn i landet deres?

 

Situasjonen er mye mer sammenlignbar.

 

Overhodet ikke, Israel har ikke invadert palestinerne, men derimot opprettet en forsvarslinje mot terroristene som forsøker invadere og utslette Israel.

 

Men om du mener Israel ikke har krav til staten Israels landområder, kan du nok bruke denne sammenligningen.

 

Israel har ikke invadert palestinerne? My bad, de holder vel til på sine egne nasjonale grenser? Terroristene har ikke kreftene som skal til for å invadere Israel. Så det er ingen trussel. Israel har ikke krav på de palestinske områdene som de faktisk bygger og flytter ut på. Påstår du at Israel ikke okkuperer palestinsk land?

 

Jeg har lest posten, og det er vel åpenbart at Israel må gi fra seg de okkuperte landområdene.

 

Ifølge palestinerne og hamas er jo hele Israel okkuperte områder.

 

Ifølge Hamas så er de jo faktisk villige til å inngå dialog og våpenhvile basert på FN-grensene. Hvor mange ganger må jeg gjenta det før det synker inn? Det er klart at de kommer aldri til å bli kvitt Israel og da vil de ha det de kan få. Med andre ord, det de har rett på.

 

Det synker ikke inn pga det ikke er troverdig.

 

Stopp angrepen på Israel, si klart ifra om at angrepene permanent stopper om Israel trekker seg tilbake.

 

Men palestinerne ønsker ikke fred, de ønsker utslette Israel.

 

Hvorfor er det ikke troverdig? De har sagt at angrepene stopper hvis Israel trekker seg tilbake. Men du forventer at de skal stoppe før det faktisk skjer?

Det stopper hvis Israel trekker seg tilbake, men du forventer at det skjer først? Hvor mange ganger må jeg forklare folk at dialog og våpenhvile inngås av to parter i enighet. Når de ikke en gang setter seg ned og diskuterer. Så stopper ikke krigen. Man kan ikke forvente at den ene parten kapitulerer og går til forhandlinger etterpå.

 

Palestinerne ønsker å leve i fred, ett helt vanlig materiellt liv som alle oss andre. Og Hamas innser at de ikke blir kvitt Israel. Og vil derfor forhandle på FN-grensene.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Som jeg har opplyst deg om før; Det er ikke Israel som har startet denne terrorkrigen, det er palestinerne.

 

Denne konflikten kommer heller ikke av at Israel har opprettet en sikkerhetsbuffer på angriperens(palestinernes) områder.

 

Denne konflikten er startet av palestinerne fordi de ikke godtar en Israelsk stat, og ønsker utslette Israel, og drepe alle jødene.

Lenke til kommentar
Som jeg har opplyst deg om før; Det er ikke Israel som har startet denne terrorkrigen, det er palestinerne.

 

Denne konflikten kommer heller ikke av at Israel har opprettet en sikkerhetsbuffer på angriperens(palestinernes) områder.

 

Denne konflikten er startet av palestinerne fordi de ikke godtar en Israelsk stat, og ønsker utslette Israel, og drepe alle jødene.

 

Konflikten kommer ikke av muren de har satt opp nei. Trodde til og med du kunne skjønne at ingen påstår det. Men konflikten fortsetter ihvertfall i høy grad når det blir bygd på okkupert territorium (for du anerkjenner at Israel okkuperer?)

 

Helt korrekt, og det startet for ganske lenge siden. Og de innser at de blir ikke kvitt Israel og vil nå forhandle på basis av FN-grensene. De ønsker staten Israel bort, ikke utslette jødene. Hva er det med denne håpløse "jødehat"propagandaen din?

 

Vel, ærlig talt så var Israel veldig med på å starte "terrorkrigen" gjennom Irgun og Lehi. Da de samme virkemidlene ble tatt godt i bruk av disse gruppene. Ene gikk videre til å bli partiet som basicly har vært i regjering siden -77 og det andre ble i -80 hedret med medaljer for innsatsen sin. Som involverte bomber på markeder, busser, hotell og massakre av arabiske sivile.

 

Vennligst dokumenter? JA, VENNLIGST DOKUMENTER at palestinerne vil slette jødene fra jordas overflate slik du så pent påstod tidligere.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Si meg, har det ikke blitt nevnt at "terroristene" som du kaller dem har sagt seg villige til å snakke med Israel?!

Samtidig som de lar rakettene regne ned over Israel?

 

Igjen fristet det bare å svare på et avsnitt ser jeg. Men nok om det.

 

Israel fortsetter sine angrep mot palestinerne (leste på nettet nå i dag at Israel vil gjennopta anngrepene) så Hamas fortsetter angrepene mot Israel. Men de har sagt de er villige til å snakke sammen, men Israel nekter plent. Dersom Israel hadde sagt ja og vært villige til å droppe angrepene så er det ikke sikkert at det ville regnet raketter over Israel lenger.

 

Og svar nå noe mer enn "Jo". Dersom du mener de ville fortsette angrepene mot Israel selvom Israel var villige til våpenvile så begrunn det.

Lenke til kommentar
Som jeg har opplyst deg om før; Det er ikke Israel som har startet denne terrorkrigen, det er palestinerne.

 

Denne konflikten kommer heller ikke av at Israel har opprettet en sikkerhetsbuffer på angriperens(palestinernes) områder.

 

Denne konflikten er startet av palestinerne fordi de ikke godtar en Israelsk stat, og ønsker utslette Israel, og drepe alle jødene.

 

Konflikten kommer ikke av muren de har satt opp nei. Trodde til og med du kunne skjønne at ingen påstår det. Men konflikten fortsetter ihvertfall i høy grad når det blir bygd på okkupert territorium (for du anerkjenner at Israel okkuperer?)

 

Helt korrekt, og det startet for ganske lenge siden. Og de innser at de blir ikke kvitt Israel og vil nå forhandle på basis av FN-grensene. De ønsker staten Israel bort, ikke utslette jødene. Hva er det med denne håpløse "jødehat"propagandaen din?

 

Vel, ærlig talt så var Israel veldig med på å starte "terrorkrigen" gjennom Irgun og Lehi. Da de samme virkemidlene ble tatt godt i bruk av disse gruppene. Ene gikk videre til å bli partiet som basicly har vært i regjering siden -77 og det andre ble i -80 hedret med medaljer for innsatsen sin. Som involverte bomber på markeder, busser, hotell og massakre av arabiske sivile.

 

Vennligst dokumenter? JA, VENNLIGST DOKUMENTER at palestinerne vil slette jødene fra jordas overflate slik du så pent påstod tidligere.

 

 

Tullball, hvorfor har de programfestet at staten Israel skal jevnes med jorden?

Og død over jødene?

Til og med på barnetv, jupps, slik lager vi fred i kommende generasjoners hjerter.

 

Hvis du ikke har fått med deg jødehatet i islam og blant palestinerne bes du virkelig om å engang til gå igjennom sakene du skryter av du har så grundig kjennskap til.

 

Det er hamas og palestinerne som har utspillet her.

Israel kan ikke trekke seg tilbake og slippe terrorister med mål om å utslette Israel nærmere inn på seg.

Men man ville vel likt det, da palestinernes raketter ville tatt flere Israelske liv.

 

 

 

Dersom du mener de ville fortsette angrepene mot Israel selvom Israel var villige til våpenvile så begrunn det.

 

De har programfestet at Israel skal utslettes.

Lenke til kommentar
Tullball, hvorfor har de programfestet at staten Israel skal jevnes med jorden?

Og død over jødene?

Til og med på barnetv, jupps, slik lager vi fred i kommende generasjoners hjerter.

 

Selvfølgelig er det mye hat der, men at palestinerne vil ha jødene fjernet fra jordens overflate er jug, rett og slett løgn. Barne-tv er kvalitetspropaganda. At du faktisk biter på Hamas sin propaganda er jo kanskje verst her. På samme måte som det regnte flyers over soldater under 2. verdenskrig om hvor forferdelige motstanderne var. Så var det ikke så veldig mange som beit på det.

 

De har programfestet at staten Israel skal slutte å eksistere ja, for det har jo vært målet deres hele veien. Det er den symbolske motstanden. Men som du ser, så innser de at de ikke blir kvitt Israel.

 

Hvis du ikke har fått med deg jødehatet i islam og blant palestinerne bes du virkelig om å engang til gå igjennom sakene du skryter av du har så grundig kjennskap til.

 

Ja, det er vel jævlig utbredt særlig i Jerusalem der de bor side om side. Det er mye hat, det er ikke til å komme unna. Og det har rot i konfliktene som har utspilt seg gjennom Israels opprettelse og kampene helt fram til idag.

Jødehat i Islam? Som i selve religionen (du vet, as it`s meant to be, men det er vel "feil" tolkning) så skal jødene respekteres, de tror på gud og har valgt en annen vei, samme med kristne, man skal helst prøve å omvende de. Men allah mekker biffen hvis det ikke er mulig.

 

Det har vært mye anti-semitisme over hele europa også. Jødeparagrafen, jødeforfulgelser, ble fordrevet fra Spania. Holocaust. Men å påstå at palestinerne vil utslette jødene, er håpløs propaganda.

 

Det er hamas og palestinerne som har utspillet her.

Israel kan ikke trekke seg tilbake og slippe terrorister med mål om å utslette Israel nærmere inn på seg.

Men man ville vel likt det, da palestinernes raketter ville tatt flere Israelske liv.

 

Jo, Israel kan faktisk gjøre det. De kan trekke seg tilbake, snakke med HAMAS og inngå våpenhvile, det er nettopp det de kan. For da kan man kanskje komme fram til fred. Fremfor å fortsette konflikten.

 

Det er vel ca. 6 (?) gang du påstår at jeg ikke bryr meg om jødiske liv. Kan du svare på spørsmålene som kommer og tenke med hue istedenfor ræva og se litt praktisk på problemet? Istedenfor å slenge karakteristikk om motdebattantene?

 

Sånn, i bold. Bare for å minne deg på det. Men 7. kommer vel snart?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...