Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)


Anbefalte innlegg

At Israel er en terrorstat er vel å drøye det noe?

Men definisjonsretten på terror kan det synes som det kun er vesten som har.

 

Men det er ikke tvil om at Israel og andre stater har begått ting i det skjulte som ikke hører hjemme i siviliserte samfunn.

 

Derfor tar jeg det med en smule tvil, når terror og terrorgrupper blir nevnt, gjerne av det offentlige, som har selvoppnevnt enerett på dennne definasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser på Israel som en terroriststat.

På hvilken måte?

 

Hvorfor skal de gjøre så mye vondt?

Det de gjør er å forsvare landet sitt mot angrep og mennesker som vil utrydde dem. Palestinernes folkevalgte har som offisiell politikk at Israel skal utslettes. Blokkadene kommer av stadige angrep fra palestinerne.

 

Som påpekt før dreier ikke bare de palestinske dødsfallene blant uskyldige seg om "terroristenes" skjold. Det dreier seg vel så mye om at israelske soldater ikke har noe imot å drepe palestinere.

Nei, det dreier seg om at alternativene Israel står overfor er enten å la sine egne slakte ned, eller svare på angrep. Når Israels første mål er å forsvare seg selv, så må de gjøre nettopp dette. De setter selvsagt sine egne liv over fiendens liv.

 

Jeg har lest en artikkel der Israel innrømmet å ha bombet Syria.

Jeg leste at Julenissen eksisterer.

 

Uansett går det ikke ann å nekte for at Israel er en blodtørstig og krigersk nasjon og da tenkte jeg ikke bare på bombingen av Syria, men på terroren mot palestinere, all okkupasjonen de stadige trusslene om å bombe Iran mm.

Det går fint an å nekte for at Israel er en blodtørstig og krigersk nasjon. Det er nemlig Israel som er den angrepne parten, og som må forsvare seg selv for å unngå å bli utryddet. Palestinerne har seg selv å skylde som hele tiden går inn for å slakte ned israelske sivile.

 

Du har fortsatt ikke kommet med kilder på disse "stadige truslene om å bombe Iran". Enten graver du dem, opp, eller så holder du kjeft med slike påstander.

 

Ang. at Israel har snakket om å utrydde andre så er det er en god stund siden, men det var en uttalelse fra en av israelerne (tror kansje det var en i det israelske departemanget) som sa noe lignende "Vi burde drepe alle arabere". Kan se om jeg finner link, men det er en god stund siden så det må sikkert letes litt først.

Det er nok best du finner en link, eller så må vi konkludere med at også dette er et fantasifoster.

 

Vel, når du sier "Du mener at arabisk rasisme er et gyldig argument?" så unngår du å svare på det jeg spurte om. Jeg spurte om det var noen god ide å opprette en jødisk stat midt blant flere arabiske stater.

 

Eksempler på at Israel angriper andre stadig vekk? De angriper palestinere feks.

Dette er forsvarskrig, og svar på angrep.

 

Hva var poenget ditt med den linken? Uansett om det er Israel det er flest resolusjoner og oppmerksomhet mot fra FNs side så motbeviser ikke det at Israel ikke hører på FN.

Poenget var å vise hvor mye FN er å stole på i Israel-spørsmål. Og sier kanskje litt om hvorfor Israel "ikke hører på FN".

 

det er ikke til å komme utenom at israelerne ifølge noen skal være guds utvalgte folk

Det er fullstendig irrelevant, har ingenting med Israel å gjøre, og er aldri blitt brukt som argument i denne tråden.

Lenke til kommentar

Pricks

 

Du unngår stadig å svare på dette spørsmålet: Hvar det en god ide å opprette en jødisk stat blandt flere arabiske?

Og du kommenterte ikke det jeg skrev om at Israel bombet atomreaktoren i Irak. Jeg kom med den datoen og navnet for opperasjonen som jeg fant.

 

Hvorfor har du ikke svart her? Er det ikke ting du har lyst til å svare på/ diskutere?

 

Og ang. det med guds utvalgte folk så skrev jeg at det ikke er til å komme utenom at israelerne ifølge noen skal være guds utvalgte folk selvom det kansje ikke er nevnt her. Og så skriver du at det aldri er blitt brukt som argument i denne tråden. Leser du ikke de svarene du får?

Lenke til kommentar
definer terroristreir, ikke alle er terrorister

For ørtende gang: Terrorister er folk som sprer terror, altså frykt.

 

Aaaah, Israel?

Eller de med minst utviklede våpen? For der blir verden så syk den er. Jøde!

 

Merkelig retorikk, så fordi muslimene legger mer vekt på å tilbe guden sin enn å utvikle våpen er Israel terrorister?

Hadde Palesinerne sluttet å sende haugevis av raketter inn i Israel hadde angrepene fra Israels side stanset.

Lenke til kommentar
Du unngår stadig å svare på dette spørsmålet: Hvar det en god ide å opprette en jødisk stat blandt flere arabiske?

Det var jo rette kjeften som smalt. Kom med beviser for dine egne påstander før du prøver å være frekk.

 

Spørsmålet er forøvrig irrelevant, og et argument basert på arabernes rasisme. Det bodde jøder i området, og det ble mange etter hvert. Derfor var dette et naturlig sted.

 

Og du kommenterte ikke det jeg skrev om at Israel bombet atomreaktoren i Irak. Jeg kom med den datoen og navnet for opperasjonen som jeg fant.

Det er ikke noe å kommentere. At Israel har knekket Iraks atomprogram en gang har ikke noe å si for diskusjonen.

 

Og ang. det med guds utvalgte folk så skrev jeg at det ikke er til å komme utenom at israelerne ifølge noen skal være guds utvalgte folk selvom det kansje ikke er nevnt her. Og så skriver du at det aldri er blitt brukt som argument i denne tråden. Leser du ikke de svarene du får?

Det er du som ikke leser hvis du ikke har fått med deg at å komme med dette er fullstendig irrelevant. Det kan ikke være noe annet enn et forsøk fra din side på å tillegge andre meninger de ikke har.

 

Ellers har du flere ting du skal dokumentere, så sett i gang med det du.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Hvar det en god ide å opprette en jødisk stat blandt flere arabiske?

 

 

Hmm, kan jeg stille deg ett spørsmål??

 

Er det en god ide og importere arabere og islam til vesten??

 

Som man kan lese av innlegget ditt, kan ikke arabere\jøder\kristne leve fredelig side om side.

Lenke til kommentar
Som man kan lese av innlegget ditt, kan ikke arabere\jøder\kristne leve fredelig side om side.

De kan, men du vet, ekstremisme.

 

Men slik jeg forstår han kan de ikke det?

 

Hvorfor mener han at det er feil å "opprette en jødisk stat med arabere rundt seg"?

 

Da blir det jo helt feil å importere islam og arabere hit å?

 

Er jo akkurat det samme det går ut på..

Lenke til kommentar

Pr dags dato nej, men vi ser jo de forsøker allerede nå.

 

Vi skal tvinges og trues til å godta og respektere dem og deres mørkemannsreligion uten å få noe som helst av respekt tilbake.

 

Eks, karikaturstriden

 

Hvordan vil det gå om vi imotekommer deres ønske om sensur?

Å lar de fortsette med sin kvinneundertrykking, dødsdom for homofile osv?

 

Hva skjer når de blir mange nok??

 

Globalt og spess i norge radikaliseres islam i rasende fart.

Lenke til kommentar

Fra og med i dag ser jeg på Israel som en terrorstat! På nyhetene fortalte de om at israelske fly bombet palestinske områder og drepte mange mennesker, inkl barn. Dette for å hevne israelske tap etter vilkårlig rakketoppskytninger fra Palestina.

 

Det Israel gjør er en skam, og løser ingenting i den konflikten der nede!

Lenke til kommentar
Dette er for å gå inn og renske opp litt. Israelerne evakuerer egne sivile før de fører krig fra ommråder, det gjør ikke palestinerne. Derfor blir deres tapstall såppas høye

 

Vel, det er vel ingen sivile som trengs å evakueres når flyene slipper bomber. Og det at dette skjer i Israels navn gjør det mye verre! Dette fører bare til mer faenskap i konflikten og flere drepte.

Lenke til kommentar

Vel, når Israel har okkupert så mye som de faktisk gjør. Så er gjemmeplassene litt begrenset. Og de tjener uansett godt på det når Israel også dreper sivile, noe som de ikke har så store problemer med. Sånn omdømme og konfliktmessig.

 

Du ser jo hvordan vi oppfatter konflikten her. Noe lite objektivt, men de står ihvertfall på den rette siden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...