Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne uttalelsen samt alt det andre rasistiske Israel foretar seg gjør at jeg ser på Israel som en rasistisk stat.

Mener du fortsatt at palestinere er en egen rase?

 

Si meg, lyver du bevisst?

 

 

Bare det faktum at de har et av verdens beste militære underbygger vel denne påstanden ;)

Nei, det gjør faktisk ikke det.

 

Dette har vel glmiti linket til et par ganger hvis jeg ikke tar feil? Sjekk linker på første side.

Hvilke linker?

 

Vennligst underbygg påstandene dine.

 

har du i det hele tatt sjekket linkene på første side? gjør det du pricks isteden for å gnåle om underbygging av påstander. Og JA, når du har et av verdens beste militære så kan de bruke andre metoder enn bombing av hele boligstrøk. hvis du ikke skjønner det så er det vel egentlig lite vits i å diskutere med deg. Alt man sier blir bare "FEIL" og "Du har en link, men jeg gidder ikke åpne den". Det er som å stange hodet i en vegg av solid betong. Du kommer ingen vei uansett hvor hardt du prøver.

 

 

Og thendrup: ja, pricks ignorer alt som ikke stemmer med det han sier, og sier at folk ikke begrunner det de sier\linker til det de sier når man faktisk gjør det.

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar
Og JA, når du har et av verdens beste militære så kan de bruke andre metoder enn bombing av hele boligstrøk.

 

Selv om Glimti elsker å overdrive betyr ikke det at du bør følge hans eksempel.

 

Man bomber ikke hele boligstrøk, men kanskje en bygning hvor det befinner seg et mål. Hvordan foreslår du at israelerne skal kunne få til et angrep som ikke skader sivile, ikke setter israelske liv i fare og har stor sannsynlighet for å lykkes? De kan ikke invadere da det setter israelske liv i fare (som selvfølgelig er det israelske militærvesens første prioritet). De kan ikke bombe fordi det setter sivile liv i fare. De kan ikke "bombe litt" fordi det har utrolig liten sannsynlighet for å lykkes. Israelerne angriper med det de tror er nødvendig for å oppnå sitt mål, verken mer eller mindre. Det er selvfølgelig en overhengende risiko for at sivile liv går tapt, men i en slik situasjon kan man ikke forvente annet.

Lenke til kommentar
Si meg, ignorerer du bevisst dette innlegget?

Hvilken del av innlegget da? Det er vel heller du som ignorerer innlegget der jeg svarte, her. Jeg påpeker nemlig at det ikke er jeg som trekker frem rase. Det er Glimti, som stadig messer om påstått rasisme, selv om det er påvist at det ikke er snakk om det.

 

Som sagt: Det Israel gjør mot palestinerne ikke er grunnet rase, men grunnet palestinernes ugjerninger mot Israel.

Lenke til kommentar
har du i det hele tatt sjekket linkene på første side?

Ja, jeg gjorde det da de ble lagt ut. Hvis du mener noen av dem er relevante, får du peke på en konkret link og et konkret avsnitt i denne linken.

 

Og JA, når du har et av verdens beste militære så kan de bruke andre metoder enn bombing av hele boligstrøk.

Hele boligstrøk? Når? Hvor?

 

Hvordan vet du forresten at de kan bruke andre metoder? Er du ekspert på dette? Vet du bedre enn den israelske hæren?

 

hvis du ikke skjønner det så er det vel egentlig lite vits i å diskutere med deg. Alt man sier blir bare "FEIL" og "Du har en link, men jeg gidder ikke åpne den".

Problemet er at du slenger ut fantastiske påstander som du så nekter å underbygge med annet enn "det er linker, les dem", uten å engang prøve å vise til hva, helt konkret, du mener jeg skal hente fra haugen av linker du viser til.

 

Og thendrup: ja, pricks ignorer alt som ikke stemmer med det han sier, og sier at folk ikke begrunner det de sier\linker til det de sier når man faktisk gjør det.

Skjerp deg, ellers blir du meldt til moderator. Det er ingen grunn til å lyve.

Lenke til kommentar
Si meg, ignorerer du bevisst dette innlegget?

Hvilken del av innlegget da? Det er vel heller du som ignorerer innlegget der jeg svarte, her. Jeg påpeker nemlig at det ikke er jeg som trekker frem rase. Det er Glimti, som stadig messer om påstått rasisme, selv om det er påvist at det ikke er snakk om det.

 

Som sagt: Det Israel gjør mot palestinerne ikke er grunnet rase, men grunnet palestinernes ugjerninger mot Israel.

Jeg håper du bare er vanskelig med vilje.

Cybber skriver intet sted i sitt innlegg at det er rasisme ute og går i konflikten.

Lenke til kommentar
Cybber skriver intet sted i sitt innlegg at det er rasisme ute og går i konflikten.

Hva i all verden er det du snakker om? Cybbe skriver:

 

"De eneste som har vært opptatt av å trekke frem rase som et begrep er i første rekke Pricks"

 

Hvorpå jeg påpeker at det faktisk er Glimti som maser om rase, og at jeg som svar på gnålingen hans har påpekt at det ikke er snakk om rasisme at palestinerne behandles som fiender av Israel. Som sagr: Det Israel gjør mot palestinerne er ikke grunnet rase, men grunnet palestinernes ugjerninger mot Israel.

 

Som jeg nå har vist deg ignorerte jeg slett ikke innlegget, men kommenterte det faktisk ved å påpeke at det ikke er jeg som hele tiden trekker frem rase. Det er Glimti som til stadighet skal ha det til at palestinerne er en egen rase.

 

Kan du nå enten la være å trolle, eller prøve å komme med annet enn meningsløse en-linjere der du tydeligvis ikke tør å si rett ut hva du ønsker å få frem?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Cybber skriver intet sted i sitt innlegg at det er rasisme ute og går i konflikten.

Hva i all verden er det du snakker om? Cybbe skriver:

 

"De eneste som har vært opptatt av å trekke frem rase som et begrep er i første rekke Pricks"

 

Med "konflikten" mente jeg den mellom Israel og palestinerne. Ikke den mellom deg og hvem andre det nå er du føler at du er i konflikt med.

 

 

Og om jeg sier rett ut hva jeg mener blir jeg nok banna fra dette fortreffelige forumet, og det ønsker jeg ikke.

God kveld. :)

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar
Tro det eller ei, men hvis man kan minimere skader med dagens bomber og hvis man har kontroll over en av verdens sterkeste militærmakter så burde man kansje vurdere alternativer til å sende et F-16fly for å slippe en bombe på ti tonn over en byggning i et tett befolket område!

 

Som bilbomber, bakkeoperasjoner som du da begynner å hyle for om at Israel fortsetter og "okkupere" Gaza?

Lenke til kommentar
Man bomber ikke hele boligstrøk, men kanskje en bygning hvor det befinner seg et mål.

 

 

Og i denne byggningen befinner det seg hauevis av folk som ikke er mål og selve byggningen befinner seg i et tett befolket område!

 

Med andre ord: Det er GARANTERT at uskydlige rammes!

 

I en gitt situasjon så er det å bombe denne bygningen den beste muligheten for å lykkes. Sivile vil nok rammes, men israelerne har ikke noe valg.

 

I tillegg bruker israelerne ofte andre metoder slik at så få sivile som mulig blir rammet. For eksempel bilbomber.

Lenke til kommentar
Glimti, jeg foreslår at du leter opp alle anslagene mot Israel og kaster dem i første tråden. Dette innbærer offentlig lynsjing av Israelske soldater, De hundrevis av Kassam-rakettene som forsøker å ramme Israelske sivile og selvmordsbomberne i Israelske byer.

 

 

Men situasjonen nå, er jo at det nesten ikke har vært selvmordsangrep det siste året. Den siste måneden, med våpenhvile Hamas-Israel har det vært bare en og annen Kassam-rakett. ( Som ikke har truffet annet enn ørken. )

 

Men hva med Israel? På den éne siden holder de på med å ordne en avtale om at de skal trekke seg ut av 93% av Vestbredden.

 

Og på den andre siden bygger de opp nye boenheter på Vestbredden i stort tempo :

 

"Peace Now: West Bank settlement construction nearly doubled this year "

 

Mere enn 2 600 boenheter er under konstruksjon i settlements på Vestbredden i mere enn 1000 nye bygninger, melder Peace Now i en rapport."

 

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1015162.html

 

Skjønner du at folk mener at dette gir ingen mening? Skjønner du at folk får inntrykk av at Israel holder Abbas/Fatah for narr?

 

"These are the Jewish settlements that now form an almost complete ring around Palestinian East Jerusalem, cutting it off from the rest of the West Bank and destroying any hope that the city will one day become the capital of a Palestinian state.

 

“These settlements are supposed to be the nail in the coffin of any future peace agreement with the Palestinians,” said Dror Etkes, a veteran observer of the settlements who works for the Israeli human rights group Yesh Din. “Their purpose is to make a Palestinian state unviable.” "

 

http://www.thenational.ae/article/20080824.../943018524/1002

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

17 innlegg slengt i søppelbøtta det det karakteriseres som søppel. Det å diskutere hvilken land som bør sprenges av en atombombe er muligens i grenseland, men det som er sikkert er at det overhodet ikke har noe med temaet i denne tråden her. Les gjerne i boksen øverst og forhold dere til det.

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...