stwa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Ja, hvis "to småe jenter" blir drept hver uke! Men så kommer tanken om at; Hvis man tvinges til å drepe to småe jenter en gang i uken for å beskytte sin egen eksistens, så er det noe annet. Jeg "tolker" Golda Meir*s utsagn i den retningen! Hmm.. Ok, så da er altså alle israeler onde.. ifølge denne tenkemåten er også alle palestinere onde, blir vanskelig å få fred da!! Endret 23. august 2008 av stwa Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ja, hvis "to småe jenter" blir drept hver uke! Men så kommer tanken om at; Hvis man tvinges til å drepe to småe jenter en gang i uken for å beskytte sin egen eksistens, så er det noe annet. Jeg "tolker" Golda Meir*s utsagn i den retningen! Hmm.. Ok, så da er altså alle israeler onde.. ifølge denne tenkemåten er også at alle palestinere er onde, blir vanskelig å få fred da!! Ja! Lenke til kommentar
stwa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Du påstår at Israelerne gjør alt for å utrydde Palestinerne, dette er beviselig feil, så enkelt er det. Videre så har jeg kommentert påstanden(som jeg forøvrig ikke kan huske å ha sett noen kilde på) og forklart deg at det herlige med demokrati er at en persons uttalelser ikke definerer staten. Jens Stoltenberg kan si at han hater de med rødt hår uten at dette betyr at disse blir diskriminert Ingen har bevist noen feil ang. dette! Har du kommentert sitatet til Golda Meir? I såfall har jeg oversett det. Uansett disse tåpelige eksemplene dine er det rasistisk å si at et folkelsag ikke er et folkeslag! Hmm.. kanskje galt, men ikke rasistisk!! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Gjennom hele denne tråden har folk som holder med Israel begrenset seg til å si "terroristene gjemmer seg blant sivile" og "Israel prøver å ikke drepe sivile" uten å underbygge dette i det hele tatt. Kansje du kan komme med noen argumenter for at Israel forsøker å ikke ramme sivile. Og når en militant palestiner står vakt på åpen gate med våpen, gjemmer han seg da blant sivile eller er han lett gjenkjennelig! Ang. linken du ikke kommenterte. Noen av de palestinske demonstrantene hev stein i slynger og de israelske soldatene skjøt rett mot dem. En tolv år gammel gutt drept! Om israelere ikke er onde, hva vil du da kalle Ariel Sharon? Betyr det da at alle nordmenn er onde siden to små jenter, i 2000, ble drept av to norske gutter? Hva er poenget ditt? Israel dreper palestinere, ikke israelere. Og man kan ikke sammenligne de skyldige i Baneheiasaken med et bestialsk beist som Ariel Sharon! Hmm.. kanskje galt, men ikke rasistisk!! Så du hevder at det ikke er rasistisk å si at et folkeslag ikke finnes?! Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hva er poenget ditt? Israel dreper palestinere, ikke israelere. Og man kan ikke sammenligne de skyldige i Baneheiasaken med et bestialsk beist som Ariel Sharon! Er det bare meg eller skriver du her at du synes Ariel Sharon er verre en de menneskene som voldtok og drepte to små jenter? Hvis noen skal kalles et bestialsk beist er Viggo Kristiansen en av de første i rekkene. Tenk deg om før du sier ting. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Siden du spør: Å voldta og drepe barn er selvsagt grusomt, men jeg mener det blekner med tanke på alt det Ariel Sharon har gjort gjennom sitt liv! Både før han ble statsminister og mens han var statsminister utførte han grusome og kaldblodige handlinger mot den palestinske befolkningen samt alle som kom i hans vei. Faktisk var han ikke særlig populær blant de høyere offiserene mens han var i militæret fordi han ofte gikk langt utover fullmaktene sine. Du vet vel at han er blitt beskylt for hennsynsløshet og krigsforbytelser og at han unngikk å reise mye utenfor Israel pga. frykt for å bli pågrepet og stilt for en domstol. Og Bush kalte Ariel Sharon "en fredens mann", hvilket er så håpløst at det hverken holder å le eller grine! Yasir Arafat var villig til å forhandle mens han ble stengt inne i hovedkvarteret sitt! Arafat fordømte selvmordsbombing mot Israel og Sharon erklærte Arafat for irellevant! Bare for å nevne noe. Nå foreslår jeg at du tenker deg litt om! Lenke til kommentar
stwa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Gjennom hele denne tråden har folk som holder med Israel begrenset seg til å si "terroristene gjemmer seg blant sivile" og "Israel prøver å ikke drepe sivile" uten å underbygge dette i det hele tatt. Kansje du kan komme med noen argumenter for at Israel forsøker å ikke ramme sivile. Og når en militant palestiner står vakt på åpen gate med våpen, gjemmer han seg da blant sivile eller er han lett gjenkjennelig! Ang. linken du ikke kommenterte. Noen av de palestinske demonstrantene hev stein i slynger og de israelske soldatene skjøt rett mot dem. En tolv år gammel gutt drept! Om israelere ikke er onde, hva vil du da kalle Ariel Sharon? Betyr det da at alle nordmenn er onde siden to små jenter, i 2000, ble drept av to norske gutter? Hva er poenget ditt? Israel dreper palestinere, ikke israelere. Og man kan ikke sammenligne de skyldige i Baneheiasaken med et bestialsk beist som Ariel Sharon! Hmm.. kanskje galt, men ikke rasistisk!! Så du hevder at det ikke er rasistisk å si at et folkeslag ikke finnes?! 1: Alle mennesker er like mye verd! Uansett hvem man dreper er det en like stor forbrytelse! Mener du det er mindre galt å drepe landsmenn, en folk fra andre land? Man kan ikke dømme en hel nasjon på enkeltindividers gjerninger.. 2: Her kommer det helt ann på hva man legger i ordet rasisme, men jeg føler ikke det utsagne kvalifiserer til å være rasistisk.. Men for all del, kan være enig med deg om at det er en dum ting å si.. Hvem var det egentlig som sa det? Har på følelsen det kan være tatt litt ut av sammenhengen..? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Siden du spør: Å voldta og drepe barn er selvsagt grusomt, men jeg mener det blekner med tanke på alt det Ariel Sharon har gjort gjennom sitt liv! Både før han ble statsminister og mens han var statsminister utførte han grusome og kaldblodige handlinger mot den palestinske befolkningen samt alle som kom i hans vei. Faktisk var han ikke særlig populær blant de høyere offiserene mens han var i militæret fordi han ofte gikk langt utover fullmaktene sine. Du vet vel at han er blitt beskylt for hennsynsløshet og krigsforbytelser og at han unngikk å reise mye utenfor Israel pga. frykt for å bli pågrepet og stilt for en domstol. Og Bush kalte Ariel Sharon "en fredens mann", hvilket er så håpløst at det hverken holder å le eller grine! Yasir Arafat var villig til å forhandle mens han ble stengt inne i hovedkvarteret sitt! Arafat fordømte selvmordsbombing mot Israel og Sharon erklærte Arafat for irellevant! Bare for å nevne noe. Nå foreslår jeg at du tenker deg litt om! Sharon var en representant for staten Israel. Staten Israel var i krig. I krig blir personer drept. Sharon er en person som har tatt liv i krig. Baneheiadrapene var kaldblodige drap på to små jenter. Det er utrolig at det går ann å si at "det blekner i forhold". Sharon ville bare det beste for folket sitt. Noen ganger tok han litt hardt i, det skal jeg ikke nekte for, men når du begynner å si at det er verre enn drapene på de to små jentene blir jeg nesten kvalm. Endret 24. august 2008 av GrandMa Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 En gang til? Baneheiadrapene verre enn Ariel Sharons folkemord? En gang til? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det er snakk om krig vs å ta 2 små jenter opp i skogen for å voldta og drepe dem. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det er snakk om krig vs å ta 2 små jenter opp i skogen for å voldta og drepe dem. Ja, og det er altså verre å ta to små jenter opp i skogen for å voldta og drepe dem enn å igangsette folkemord og undertrykkelse mot en hel nasjon og fortsette en av de verste og mest fatale konfliktene som har foregått siden 2. verdenskrig? Vi snakker om millioner av mennesker som må lide, vs. 2 jenter og familien og bekjente som må lide. Vi snakker altså om flere millioner vs. tjue-tretti stykker. Ikke at jeg forsvarer Baneheia-drapene, men: Er det bare hos meg det skurrer? Eller misforsto jeg deg nå? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 stwa 1) Alle menesker er ikke like mye verd! Folk som bedriver voldtekt, drap og torrtur feks. er ingen ting verd! Folk som feks. Joe Erling Jahr og Ole Nicholai Kvisler som drepte Benjamin Hermansen fordi han vark mørk i huden er ingen ting verd! Og Ariel Sharon som gikk inn for å undertrykke, knuse og til tider utrydde den palestinske befolkningen er ingen ting verd! Og det er forskjell på hvem man dreper! Avliver man en morder med en giftsprøyte er det noe helt annet enn å kvele noen med kaldt blod! Jo, man kan dømme Israel utifra deres handlinger da så og si hele befolkningen støttet Ariel Sharons terror mot palestinerne! Det var regjeringen som utførte handlingene, men de hadde bred støtte i befolkningen og da kan du klandre befolkningen så vel som regjeringen! 2) Å si at det ikke finnes et palestinsk folkelsag er rasistisk! Hva vil du kalle det å si at det ikke finnes svensker? Du må gjerne forklare hvordan du mener at en slik uttalelse ikke kvalifiserer til rasisme. GrandMa Ariel Sharon har som jeg sa vist enorm hennsynsløshet og brutalitet gjennom årwene enten det gjelder å sprenge andres hjem, komandere kraftige, militære angrep mot en hel befolkning, komandere gjenngjeldelsesaksjoner mot familier til selvmordsbombere samt andre ting. Alt dette som Sharon har bedrevet mener jeg er langt verre enn å voldta og drepe to småjenter, selvom begge eksemplene er grusome! Hva mener du er værst: Å ramme en boligblokk i et tett befolket område med en ti tonns bombe eller å voldta og drepe to småjenter? Begge hendelsene er grusome, men det første er av en helt annen størrelse, rammer langt flere uskyldige og er en langt mer grusom handling! Og nå foreslår jeg at vi dropper mer off topic ang. Baneheiasaken. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det er snakk om krig vs å ta 2 små jenter opp i skogen for å voldta og drepe dem. Ja, og det er altså verre å ta to små jenter opp i skogen for å voldta og drepe dem enn å igangsette folkemord og undertrykkelse mot en hel nasjon og fortsette en av de verste og mest fatale konfliktene som har foregått siden 2. verdenskrig? Vi snakker om millioner av mennesker som må lide, vs. 2 jenter og familien og bekjente som må lide. Vi snakker altså om flere millioner vs. tjue-tretti stykker. Ikke at jeg forsvarer Baneheia-drapene, men: Er det bare hos meg det skurrer? Eller misforsto jeg deg nå? Ariel Sharon har sannsynligvis aldri drept noen i hele sitt liv. Det at han har beordret sine soldater til å ta aksjon mot de utallige palestinske angrepene er ikke noen forbrytelse. Noen ganger var nok Sharon alt for "hard", men det kvalifiserer han virkelig ikke til å overgå de personene som voldtok og knivstakk to små jenter. Sharon var i en situasjon hvor han måtte ta affære for å unngå nedslakting av israelske sivile. Å komme ut av den situasjonen som Sharon var i uten å bli anklaget for saker og ting er ikke noe annet enn umulig. De dømte i Baneheia-drapene var kun ute etter å drepe/voldta. Lenke til kommentar
stwa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Glimti du ser ikke poenget! Du kan ikke si at ett helt folkeslag er ondt pga enkeltes handlinger! Det må du jo være enig i?! Samenlignet med feks drapet på benjamin hermansen og apartheid mener jeg den uttalelsen ikke er "ille" nok til å kalles rasisme.. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 GrandMa Før du skriver mer i denne tråden foresår jeg at du sjekker denne artikkelen om Ariel Sharon: http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/08/24/441212.html Så kan du bla. lese følgende: Frykt for arabisk vold og trakassering hjemsøkte Sharons barndom og ble bestemmende for hans verdenssyn, hevder David Plotz i Slate Magazine. Plotz kaller Sharon «Den fødte soldat». Og sier Sharon har kalt arabere for «infantile, fryktsomme og ikke til å stole på» i sin selvbiografi. Sharon har alltid vært palestinernes svorne fiende, og ekstremt dedikert til det som ser ut til å være hans livslange prosjekt: Å sikre Israels territorium, forsvare staten med alle midler og øke befolkningens politiske rettigheter. Palestinerne har han derimot jobbet for å frata både rettigheter og land. Han har vist seg som en kommandant som har gått langt utenfor de ordrene han har fått. Han har satt i gang en rekke operasjoner på eget initiativ, og fått flere reprimander for sin militære aggressivitet. DEN FØRSTE MILITÆRE skandalen kom allerede i 1953, da Sharon ledet et raid inn i landsbyen Quiba, som tok livet av mer enn 60 jordanere og ødela 50 hus. Angrepet ble fordømt av mange land, inkludert USA. I dokumentaren The 50 Years War: Israel and the Arabs regissert av Ken Burns, forteller Sharon hva som hendte etter raidet: - Jeg ble kalt inn til David Ben-Gurion(Israels første statsminister). Det var første gang jeg møtte ham. Han sa: La meg først si deg en ting: det betyr ingenting hva verden sier om Israel. Det eneste som betyr noe er at vi kan eksistere her i landet til våre forfedre. Og hvis vi ikke viser araberne at de må betale en høy pris for å myrde jøder, vil vi ikke overleve. De militære operasjonene ble ikke mindre brutale etter dette. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 La oss bare droppe hele diskusjonen. Får ikke noe ut av det uansett. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Sjekket du artikkelen? Hevder du at Sharon ikke er skyldig i utallige drap og annen elendighet? Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 La oss bare droppe hele diskusjonen. Får ikke noe ut av det uansett. Ro, ro til fiskeskjær. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 La oss bare droppe hele diskusjonen. Får ikke noe ut av det uansett. Ro, ro til fiskeskjær. Haha. Der eide du meg. Damn. Jeg ror som faen. Vi kan godt fortsette å stange, men akkurat den diskusjonen om hva som er verst av Ariel Sharon / Baneheiadrapene får vi nok lite ut av. Hvis det er veldig viktig for deg kan vi godt fortsette å diskutere hvem som er verst av Ariel Sharon og Viggo Kristiansen. Det er jo til å begynne med en helt latterlig imbesil diskusjon i seg selv, men for all del. La oss fortsette! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 GrandMa Sjekket du artikkelen? Hva vil du si om Ariel Sharons handlinger? Og så dropper vi off topic som Baneheiasaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg