Gå til innhold

Hvordan ser du på Israel? Som en terrorstat eller en stat som kjemper mot terrorisme? (Oppdatert åpningsinnlegg)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatering.

 

Familiefar ble drept. Far til 3.

Gutter og jenter, her går deres 650 millioner norske skattekroner til:

1204205620296_310.jpg

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=502643

Drept i angrepet

 

Hamas har sendt over 40 hjemmeproduserte Kassam-raketter mot israelske mål i dag, som svar på et israelsk luftangrep som onsdag drepte fire palestinske menn.

 

En av rakettene som traff i byen der Jensen var, drepte en 47 år gammel israelsk trebarnsfar. Flere personer skal ogås ha blitt skadet i angrepet, ifølge AP. En av rakettene skal ha truffet svært nær Frp-formannen.

 

- Det spiller ikke så stor rolle hvor jeg befant meg. Dette er en by som blir beskutt av Hamas hver eneste dag. Det var 50 anslag mot den i går, og dette er noe innbyggerne må leve med hele tiden, sier Jensen til VG Nett.

 

- Angriper sivile mål

 

Frp-formannen mener angrepet understreker at debatten om Midt-Østen må gå i nye spor.

 

- Angrepene på israelske byer er en del av denne konflikten man ikke snakker så mye om i Norge. Nå må man våkne opp fra den ørkesløse debatten venstre-siden leder og diskutere terrorens sanne ansikt.

 

- Israelske angrep treffer jo også sivile mål?

 

- Poenget er at Hamas gjør bevisste forsøk på å treffe sivile mål, det gjør ikke israelerne, sier Jensen.

 

Det israelske angrepet mot Gaza onsdag drepte ti mennesker, blant dem en seks måneder gammel baby.

 

Stakkars "terror" staten Israel

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Og det er nettop slike pinlig dårlige innlegg som ødelegger debatten. Man skulle tro at folk kunne argumentere for seg i stedenfor å vise hvor dumme de er ved å slenge ut påstander uten begrunnelse. Blir helt flau på andres vegne når jeg ser sånt.

 

Det er litt uærlig av deg å angripe akkurat denne debattanten under dekke av at du ønsker en voksen debatt med god argumentasjon, når du du glatt hopper over tidligere innlegg i denne tråden som er av akkurat samme kaliber, hvor den eneste forskjellen er at de tomme påstandene kommer fra ytterste høyrefløy. Dessuten er ikke dette en god debatt i utgangspunktet; det er bare oppkast av de samme gamle og usanne påstandene om og om igjen - spesielt fra de mørkeblå.

Lenke til kommentar
Da kan du være så snill å påpeke usannhetene de såkalte "mørkeblåe" kommer med..

 

Hvorfor skal jeg det? Jeg har ingen intensjon om å delta i en debatt mot Israel-venner. Jeg setter meg heller ned på en stubbe inne i skogen og slår meg selv hodet med en pinne i noen timer. Det er akkurat like meningsfylt.

Lenke til kommentar

Jeg har satt fingeren på det jeg reagerer på som forferdelig usaklig. Hvis du mener at andre i denne tråden gjør det samme så kom gjerne med innspill anngående det. At jeg er uærlig blir for dumt, ett sted må man begynne. Sier til deg som andre, kom med ordentlige argumenter og ikke bare tomme ord. Si gjerne hvilke innlegg du reagerer på.

Lenke til kommentar
Jeg har satt fingeren på det jeg reagerer på som forferdelig usaklig. Hvis du mener at andre i denne tråden gjør det samme så kom gjerne med innspill anngående det. At jeg er uærlig blir for dumt, ett sted må man begynne. Sier til deg som andre, kom med ordentlige argumenter og ikke bare tomme ord. Si gjerne hvilke innlegg du reagerer på.

 

Du kan jo lese gjennom tråden selv, og se etter visse korte innlegg med utelukkende grunnløse påstander, samt gammelt oppgulp om at de som kritiserer Israel er "sosialister".

Lenke til kommentar

Beklager men slik fungerer ikke dette forumet. Du kan ike be motdebatanter om å finne argumenter for deg. Det er nok av usaklige innlegg fra begge sider og dette var på en måte "dråpen" for meg. Hender det gjør det og hvis du ser litt tilbake har jeg her også kritisert ting Pricks har sagt selv om vi er enige på veldig mange punkter anngående Israel-Palestina konflikten.

Lenke til kommentar
Beklager men slik fungerer ikke dette forumet. Du kan ike be motdebatanter om å finne argumenter for deg. Det er nok av usaklige innlegg fra begge sider og dette var på en måte "dråpen" for meg. Hender det gjør det og hvis du ser litt tilbake har jeg her også kritisert ting Pricks har sagt selv om vi er enige på veldig mange punkter anngående Israel-Palestina konflikten.

 

Jeg trenger ikke hjelp til å finne argumenter; jeg sier bare at du kan finne de nevnte innleggene selv, for de ligger oppe i dagen og du er smart nok (og forhåpentligvis nyansert nok) til å skjønne nøyaktig hvilke innlegg jeg snakker om.

 

Som sagt har jeg ikke lyst til å delta i denne debatten. Jeg ønsket bare å kommentere innlegget ditt fordi jeg syntes det var uærlig. Jeg har ikke fått med meg at du kritiserte noen på din side i debatten for dårlig argumentasjon, men hvis du har det er det flott. Da må jeg nesten komme med en falsk beklagelse.

Lenke til kommentar
Det er dårlig diskusjonssjikk å slenge ut påstander om at andre forteller løgner, for så å si at man må lete dem fram selv hvis man er "smart nok". Da går de fleste automatisk utifra at du løy for din egen skyld og ikke kan backe det opp.

 

OK. Jeg beklager på sterkeste.

Det er ikke noe å beklage seg over. Du kunne funnet fram disse løgnene, men det er tydelig at du ikke klarer, så da skjønner man jo at du ikke har noe særlig å fare med bortsett fra påstander for å få deg selv til å se bedre ut og motparten dårlig ut.

Lenke til kommentar
Det er dårlig diskusjonssjikk å slenge ut påstander om at andre forteller løgner, for så å si at man må lete dem fram selv hvis man er "smart nok". Da går de fleste automatisk utifra at du løy for din egen skyld og ikke kan backe det opp.

 

OK. Jeg beklager på sterkeste.

Det er ikke noe å beklage seg over. Du kunne funnet fram disse løgnene, men det er tydelig at du ikke klarer, så da skjønner man jo at du ikke har noe særlig å fare med bortsett fra påstander for å få deg selv til å se bedre ut og motparten dårlig ut.

 

Nei, du, det stemmer nok det. Jeg er rett og slett for dum til å klippe og lime tekst. I tillegg har jeg ikke noe fare med, annet enn løgn.

Lenke til kommentar
Jeg ser på Israel som en terroriststat. Hvorfor skal de gjøre så mye vondt? De lager blokkade, nekter matforsyninger og elektrisitet. Selv om jødene hadde det vondt i 2. verdenskrig, så trenger de ikke å gjøre vondt mot palestinerne.

Jeg er enig i blokkade-tingen, selv om den kan forsvares med at den hindrer våpen å komme inn i gaza så tror jeg ikke et utsultet folk blir mindre motivert til å kjempe mot dem. Hvis de verken har mat eller strøm har de ikke så mye annet å gjøre enn å sende raketter kanskje. Hadde de derimot hatt det ville de kanskje skjønne at den indre fienden er verre enn den ytre.

Lenke til kommentar

Pricks

 

Som påpekt før dreier ikke bare de palestinske dødsfallene blant uskyldige seg om "terroristenes" skjold. Det dreier seg vel så mye om at israelske soldater ikke har noe imot å drepe palestinere.

 

Jeg har lest en artikkel der Israel innrømmet å ha bombet Syria. Uansett går det ikke ann å nekte for at Israel er en blodtørstig og krigersk nasjon og da tenkte jeg ikke bare på bombingen av Syria, men på terroren mot palestinere, all okkupasjonen de stadige trusslene om å bombe Iran mm.

 

Ang. at Israel har snakket om å utrydde andre så er det er en god stund siden, men det var en uttalelse fra en av israelerne (tror kansje det var en i det israelske departemanget) som sa noe lignende "Vi burde drepe alle arabere". Kan se om jeg finner link, men det er en god stund siden så det må sikkert letes litt først.

 

Vel, når du sier "Du mener at arabisk rasisme er et gyldig argument?" så unngår du å svare på det jeg spurte om. Jeg spurte om det var noen god ide å opprette en jødisk stat midt blant flere arabiske stater.

 

Og ang. stadig snakk fra Israel om å bombe Iran. Hvis du overhode ikke har fulgt med i nyhetene om alt som foregår mellom Israel og Iran så kan jeg sikkert finne noe. Men la meg gjøre det klart at det er Israel som snakker om å bombe atomannlegg i Iran og Iran snakker om gjenngjeldelsesangrep hvis, og da hvis Israel angriper dem.

Du kan sikkert motargumentere med at Irans president stadig sier at Israels kolapps er nært forestående, men trusslene fra Israel mot Iran er langt mer sannsynelige.

 

Eksempler på at Israel angriper andre stadig vekk? De angriper palestinere feks. Og nei, ikke bare medlemmer av Hamas.

 

Nå skjedde bombingen av atomreaktoren i Irak under krigen mellom Irak og Iran så man må kansje grave litt dypt for å finne info om det nå, men jeg mener å ha lest noe om det i en av artikklene der Israel snakket om å bombe atomreaktorene i Iran. Lurer på om det var den første artikkelen der de truet med det. Jeg tror det sto noe sånt som "...slik de bombet en atomreaktor i Irak".

Jeg sjekket også på wikipedia og der sto det at det var 7 Juli 1981 og at det ble kalt Operation Opera.

 

Hva var poenget ditt med den linken? Uansett om det er Israel det er flest resolusjoner og oppmerksomhet mot fra FNs side så motbeviser ikke det at Israel ikke hører på FN.

 

Det om levende skjold svarte jeg på øverst.

 

Jeg følger med i tråden når jeg er innom forumet her, men det er ikke til å komme utenom at israelerne ifølge noen skal være guds utvalgte folk selvom det kansje ikke har blitt nevnt her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...