Valdemar Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hei jeg hadde lyst til å prøve linux. Jeg valgte å legge inn Mandrake 8.2 og laget oppstartsdiskett. Så langt så vel, men da den loader kernel filer (eller.no) får jeg opp denne feilmel: i can`t accsess a mandrake linux installation disc in your cdrom drive (fx810t4) Vet dere hva som er galt? Jeg er n00b på linux, men håpet at dere kunne hjelpe siden dere ikke er det=) På forhånd takk :wink: Lenke til kommentar
magikern Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 har du et linux image i cd-romen, altså har du lastet ned en .iso fil og brent "as image" på en cd som du så har satt i cdromen din?? Lenke til kommentar
Valdemar Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har bare brent copi av en kamerat. Men det er bare iso fil på cd... Da må jeg gjøre den om til img fil som du sier. AHA da gikk det opp et lys (",) Mange tusen takk :o Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Er ikke sikker på om jeg forstod deg nå, men gjør slik: Hvis du bruker Nero, velg fil -> Burn Image Finn så den iso filen som ligger på cd'n din, OK Nå begynner brenningen, og cd'n din vil funke en .iso fil er ett bilde av en CD. altså det er en cd i en fil. hvis du forstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå