Bellarosa Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Heisan, alt fungerete fint inntil nylig da jeg skulle prøve å logge meg på et trådløstnettverk hjemme. Får bare opp meldingen "finnes ingen innen rekkevidde", dette har altså funket fint tidligere..kan det være noe med innstillingene?Er helt blond på dato..så takker for all hjelp!! Lenke til kommentar
Caze Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Øh... er det ditt eget nettverk? Hvis du bare har funnet et tilfeldig WLAN som du har koblet deg på, kan det jo hende at eieren har gjort endringer - og det er det jo lite du kan gjøre med. Så sant ikke du har en avtale med eieren av det trådløse nettet. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Tja, du kan jo begynne med å restarte trådløsrouteren din. Trekk ut kontakten, vent ti sekunder, sett så strømmen på igjen. Virker det fortsatt ikke, bør du få noen til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Bellarosa Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 ja, det er mitt eget nettverk. Kommer meg på nettet hvis jeg bruker den andre pcn..er bare laptopen som har sluttet å finne uansett hvor jeg er..har prøvd det meste::( Lenke til kommentar
madmats Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 ja, det er mitt eget nettverk. Kommer meg på nettet hvis jeg bruker den andre pcn..er bare laptopen som har sluttet å finne uansett hvor jeg er..har prøvd det meste::( da peker det mot nettverkskortet ditt (hvis den andre pcen også er tilkoblet trådløs vel og merke, hvis den er koblet via kabel bør du følge DrPhlux's råd + sjekk at wlan lampen lyser på routern ) kan være at du har amerikansk standard og routern din har skifta kanal til 12 eller 13 -> gå inn på router og sett kanal manuelt på en kanal mellom 1-11 finner du ingen nett i det hele tatt bør du sjekke at kortet faktisk er aktivert (mulig du har en knapp på siden eller over tastaturet som slår det av/på, pleier å lyse et blått lys med wlan/radiobølger) gå inn på enhetsbehandling og sjekk om det er noen driverproblemer.. (se etter gult utropstegn eller rødt kryss på nettverkskortet) Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) ja, det er mitt eget nettverk. Kommer meg på nettet hvis jeg bruker den andre pcn..er bare laptopen som har sluttet å finne uansett hvor jeg er..har prøvd det meste::( Etter den uttalelsen så er det som madmats skrev finner du ingen nett i det hele tatt bør du sjekke at kortet faktisk er aktivert (mulig du har en knapp på siden eller over tastaturet som slår det av/på, pleier å lyse et blått lys med wlan/radiobølger) Dersom du ikke har en egen knapp for trådløst, har du gjerne en "FN" tast nede til venstre på tastaturet ditt. Denne pleier å være blå eller grå. Da har du også blå eller grå bilder på "F1", "F2" tastene osv. Da må du se på tasten som har bilde av trådløst, holde inne FN og trykke på den knappen med riktig bilde. Antageligvis vil det da komme på skjermen din "Trådløs radio på" elns. Lykke til Endret 25. mars 2008 av Youcef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå