BWW Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei Kjøpte meg DVI skjerm kabel da jeg gikk ut i fra at DVI var DVI . Men det viser seg at skjermen (BenQ Q9U3)min ikke har tilstrekkelig med punkter i kontakten til kabelen? Kabelen har disse 4 ekstra pinnene rundt en større flat pin. Min skjerm har kun en liten flat pinn. Skjønner tegningen? Hva er forskjellen på dem og hvorfor?. Finnes det noen adapter til slikt? Når jeg først er her, noen anbefalt lengde på DVI kable.? Min er 4,5 m. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Ok fant ut av forskjellen på kontaktene. Bilde av forskjellen Noen som vet om det finnes en adapter mellom disse? Og dette med anbefalt maks lengde på DVI kabel? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 5m er vel anbefalt maks på dvi. Kan du ikke bare klippe av de overflødige pinnene? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Tror ikke det finnes overganger, da en overgang ikke kan generere et signal som ikke finnes i kabelen. DVI-D - Sender et digitalt bildesignal DVI-A - Sender et analogt videosignal. (VGA) (Kan konverteres fra/til en vanlig VGA kontakt.) DVI-I - Sender både analogt og digitalt. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) 5m ok. Nei kan ikke klippe av pinnene fordi den flate pinnen er betraktlig større uansett og vil derfor ikke passe. Dual link - er det samme som DVI-I? Da får jeg se om jeg finner en DVI-D kabel på 3m (det jeg trenger) Takk Endret 24. februar 2008 av BWW Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Tror ikke det finnes overganger, da en overgang ikke kan generere et signal som ikke finnes i kabelen. DVI-D - Sender et digitalt bildesignal DVI-A - Sender et analogt videosignal. (VGA) (Kan konverteres fra/til en vanlig VGA kontakt.) DVI-I - Sender både analogt og digitalt. Ja, og han har en DVI-I kabel, da burde det ikke være noe problem å få en adapter fra DVI-I til DVI-D. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Det tror jeg og er mulig for det er bare de analoge signalene og de pinnene må jo ikke et must Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Uff, tenkte feil vei. Skjermen har ikke de analoge inngangene, mens kabelen har dem. Da er det ikke noe problem å ha en overgang, men spørs om det er bare enklere å finne en DVI-D kabel. Dual link betyr vel noe slikt som at DVI kabelen kan frakte to digitale kanaler. En link kan overføre noe sånt som 1920x1200, så vist man trenger en høyere oppløsning må man ha dual link. Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det tror jeg og er mulig for det er bare de analoge signalene og de pinnene må jo ikke et must Jeg mener du har helt rett. Ingen grunn til å ha analoge signaler på DVI kabelen om det finnes en ekstern VGA konnektor. Men det kan være et krav om singel link ikke klarer4 oppløsningen som ts ønsker å kjøre (http://www.irontech.no/interface/DVI.html) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå